Blog

>> SzervizRobi64 // Alfa 166 2,4 JTD 20V Sportronic // 2013-04-19

Az események hétfőn kezdődtek, mikor kedves barátunk Kero82 kisegített egy baráti hibakiolvasással. Motorikusan és egyéb oldalról semmi jelzett hiba, viszont a Sportronic hozta az "elvárást" két hibával, aminek a pontos megfejtése még szakemberre vár.
Utána következett a vezérlés cseréje("gyári"doboz) az összes görgővel és feszítővel, hosszbordás-szíj cserével. ekkor derült ki, hogy kellene ide is egy új görgő és egy főtengely-szíjtárcsa. Megvolt az olajcsere a motorban (Selénia WR 5W-40) az összes szűrő cseréjével, majd megtörtént az autó teljes átnézése. Ez még kívánt egy hátsó fékbetét cserét. Kb. ötezer km és jöhet az első betét, akkor kicseréltetem a kézifékkötelet is. Voltam klímásnál, itt az előírt 650g helyett 240g-ot találtak, viszont magas nyomás volt a rendszerben. Gáz le, vákumozás, feltöltés 480g-ra a nyomás miatt, a teljes feltöltés előtt hűtőt ki kellene slagozni(azért nem írtam Sterimobot, mert ezzel új topic indulna a vita folytán). majd ha ez megvan, akkor feltöltik előírt értékre. Nyári gumi fel, ugyanitt 2db 225/45 x17-es gumit vásárolnék használható állapotban!
Voltam az automata-váltósnál, aki "szagott fogott", hogy nem akarok holnap 280ezret kicsengetni a vezérlőtömb-cserére úgy, hogy az Ő gépe nem tudott valamiért kommunikálni az én autómmal és ugyanezen árat kérte volna, ha én viszem a belevaló Tutellát. Ennek megfelelően foglalkozott az autómmal, mindezt egy próbakör után, igaz csak 2k-ért...
Itt tartok, még kellene egy türelmes szaki a központi-záramhoz, ami Alfásan hol zár/hol nem zár, a személyiségzavara kulcsos működtetés esetén is megvan.
Köszi az alkatrészekért az Elaforgnak és Erhard kollégának. A szerelőnek (Alfa-tulajdonos) is köszönet jár, debrecenieknek és környékbelieknek tudom ajánlani, mint ahogy nekem is Kero82 ajánlotta...
Közben megjött 6 liter Tutella GI/E a váltóba+a főtengelyi-szíjtárcsa, ez a hetet lezárandó szombaton kerül beépítésre.
Összeget nem írok... :)

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-06-25

Megadta magát a kuplungom. Egy ideje már elég kemény volt, de reménykedtem abban, hogy még 5-10 ezer kilométer lesz benne. Hát nem volt. Egy esti mozi után (Feledés 10/8) indultunk volna haza. Legurultam a parkolóházból, de kettesbe már nem tudtam berakni.

Szerencsére Bazsi és Zoli még nem járt messze, így visszafordultak, hogy segítsenek. Meglepő módon volt nálam vontatókötél, az viszont még meglepőbb volt, hogy se Rita, se Bazsi autójába nem lehetett belecsavarni a vonószemet. Eléggé el volt rohadva a menet mindkét autóban. Így egy harmadik autóval, egy c70-es Volvóval vontatott el Zoli Budaörsre. Persze, hogy alázzon, lenyitott tetővel vontatott :)

Kicsit keveslem, hogy 70 ezret sem bírt ki a kuplung, de az előző GT-mben 71.500-nál cseréltettem, mert ott is kezdett már nagyon keményedni. Megoszlanak a vélemények erről, van aki szerint nem meglepő 70 ezernél egy ilyen, más szerint inkább 80-90-100-nál kellett volna ennek megtörténnie.

UPDATE: végül kiderült, hogy a kinyomócsapágy elrepedt, így garanciában cserélték a kuplungom.

A film viszont nagyon jó. Többször elhangzik benne a kérdés, hogy "Önök hatékony csapat?" Mi azok voltunk, köszi Rita, Bazsi, Zoli! :)

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-04-21

A rádióm vételi érzékenysége enyhén szólva sem kielégítő. Mivel nem tudni, hogy ez HU vagy antenna hiba, betettem a Doblo rádióját próbából. Ugyanolyan rossz volt, így meg kell vizsgálnom az antenna rendszert is. Elvileg egy erősítős antenna talp van az Alfán ami a gyári fejegység esetében antennazsinóron keresztül van megtáplálva. Csak rádió előkészítésnél az ePer ír hozzá plusz fantomtápot is.

Vételeztem egy Hirshmann Flex 16V vagy hasonló antennát, ami mint utólag kiderült nem a 60 fokos dőlésű, hanem 74 fokos ami messze van a gyáritól...

Na mindegy, azt felteszem aztán majd kiderül.

Folyt. köv.

Update 04.21.:

Antenna csere megtörtént, kevésbé szar, de nem az igazi. Antenna kábel már korábban ki lett mérve az rendben is van. Adtam a rendszerhez egy fantomtápot is. SZAR!!!

Feladom.

Ha valaki Százhalombatta környékén jár a 6-oson az OMV kutak mellett és neki is szar a Petőfi dobjon már egy üzit :-)

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-19

Megérkezett a Gewinde -állítható magasságú futómű- , amit Németországból rendeltem!

Régóta szerettem volna ilyet, már a Puntomnál is ,de mostanra sikerült összematekoznom az árát. Illetve közre játszik az is ,hogy a bal első és a jobb hátsó lengéscsillapítóm kuka lett.

Sajna a lengőkarok, stabilizátorok, nem érkeztek meg, így még nem fog beépítésre kerülni ,csak ha azok is megjöttek.

Nagyon várom!

u.i. ültetünk ,mint az álllllat :D

 
>> Szervizfrusciante // Alfa 147 1,6 120le distinctive // 2013-04-19

Az autót 2009 májusában vásároltam és rögtön ahogy kijöttem vele kaptam is egy 10.000-es büntetést a jardtól, mert mentem haver után aki jött velem megvenni a gépet egy benzinkútra és persze, hogy a kijárat felöl mentünk be... civil polisz kék ford escortból kipattan és fut elénk... :D látta, hogy ez jó kör lesz, mind1 nagyon nem hatott meg nevettünk eggyet és mentem tankolni...
A kocsi költségmentes volt az első műszakiig(2009.09.09.). Szerelőmmel átnéztük, hogy miket lehetne rajta cserélni.
-leömlőtől a kipufogót teljesen lekaptuk egész kuka, mert rozsdásodott(a hátsó dobon már fél centis lyuk is volt), új gyári rezocső, középdob, katalizátor, hátsódob.
-teljes első és hátsó futómű generál.
-motor átnéz vezérlésmód csere+ komplett vezérmű+tömítések
Így lazán ott hagytam 330ezret...
Rá 4 hónapra otthon hagytam a kocsim, és elmentem vonattal Veszprémbe dolgozni, persze a kulcs nálam maradt, és persze az otthoniaknak útban volt a gép, mert fater nem tudott kiállni tőle az övével.. pont jött a főnököm, mondtam neki, hogy ha már úgyis kocsival van és csak 25 kmre lakik tőlünk vigye már át ősöknek a kulcsom. -sima liba mondta.... másnap reggel hív, hogy sehol se találja a kulcsom... (ja sajna 1 bicskakulcsal vettem...) keresgélte még 2 napig, majd hívtunk trélert, zárat feltörték és vitték a szerelőmhöz. Főnök "jófej volt" álta a teljes zárcserét+ munkadíjat...
Azóta 15ezrenként kapta az olajcserét. Volt egy klíma feltöltés. Meg 2x nekem jöttek...
1x. Vittem haza páromat, megállok egy T alakú kereszteződésnél jó fél méterre az út mellett várok a páromra, mikor látom, hogy az utcából tolat ki valaki... gondoltam, ahogy kiér a kereszteződésbe majd alászedi jobbra, vagy balra... csak gondoltam, mert a seggarc belém jött! Ment is volna tovább úgy kellett kiugranom a kocsija elé, hogy állj meg f+szfej! Kiszedem a kocsiból 50-es forma mondtam neki pár kedves szót... elkezd remegni meg mondja hogy beszéljük meg értelmesen... közben már vagy 20 néztek, hogy mi van... jön vissza párom nézi, hogy mi történt, miközben nézem a kocsit, csak egy kis karc (polírral el is tünt) mondja nekem, h ő itt a pap... :D megbeszéltük nem ír betétlapot inkább kivágott egy 20-ast mondta vigyem el szerelőhöz és ha kevés rá a pénz keressem fel.. 4ezerért karc eltüntetve, de azért kértem még egy 20ast papunktól biztos ami biztos...:D
2x Pesten állok a Rottenbilleren a hídon mert dugó volt elöttem, persze a mögöttem lévő elbambult és belém jött kb. 40-el. kicsit bele is tolt az elöttem lévőbe... betétlap.
biztosító fizetett 380-at hátulra új lökös csomitartó, + kivágtak egy bontott 147esből egy komplett hátfalat. Felrak elöl lökös csere + merevítők. + A kocsit teljesen körbe fújattam. Nah kb. ez volt idáig. Innentőm meg írok mindent sorba...:D

 
>> Szervizstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2013-04-19

Féknyereg cserével együtt pár dolgot még gyorsban megcsináltak nekem.

Olaj(CASTROL),olajszűrő,akkumulátor(ZAP),Generátor szíj(Dayco)

 
>> Egyébstukker1987 // Alfa 159 SW 1.9 JTDM // 2013-05-07

Kis naívan egy szép napon kitaláltam,hogy milyen jól is nézne ki a vason a gyári Alfa feliratos kis brembo nyereg és ha már lúd legyen kövér hátra is keressünk hozzá nagyobb nyerget.

El is kezdtem keresni a megfelelő alkatrészeket. Pár nap múlva találtam is jó állapotú alkatrészeket.(féktárcsa, betétek,csonkállvány) Reméltem,hogy az eladó szakmai hozzáértése pótolni tudja az én tudatlanságom és minden passzolni fog elsőre.

Hát ez nagyon nem jött be. Másodjára,sőt harmadjára sem passzoltak a dolgok. Kiderült,hogy elsőre nem is 159 nyerget kaptam,persze már csak az után,hogy az összes 159-hez illő fékbetétgarnitúrát megrendeltem!!!
(Itt külön köszönet illeti ERHARDot,mert volt türelme velem kísérletezni)

Aztán kiderült,hogy a csonkállvány sem fog passzolni. Újabb egyeztetés az eladóval. Utazgatás a csere garnitúráért.
A pótcsonkállványból hiányzott egy kúpos közbetét hüvely,így megint telefonálgatás és szervezés következett immár sokadik alkalommal.

Még itt sem passzoltak a dolgok. Az új nyereg csövei ugyanis el voltak vágva és pár csavar is hiányzott,így a szerelőmnek össze kellett szednie magát hogy a vas egyszer újra útra kelhessen.

Végül több mint 2 hét fáradtságos munka és nem kevés idegeskedés után sikerült abszolválni az akadályt.

 
>> EgyébDindo // Alfa 166 3.0 V6 // 2013-04-19

Öcsém ( dpetrenyi ) átvette az autót! Gyógyulgat! :):) Nemsokára talpon, és végre szaladhat! :)


km állás: 146.000

 

Végre nagynehezen eldöntöttem: megválok a 19"-os OROBICA LINE felnijeimtől.
Tudni kell az OROBICA LINE-ról, hogy gyári alfa minőség. Az alfa gyári felniket is az Orobica gyártja, de az OROBICA LINE a saját terméke, saját neve alatt.
Eladom a felniket és a nyomtávszélesítőket...ha sikerül.
Semmi bajuk, makulátlanok, de valahogy úgy érzem, hogy az 1.9 8V-nek, még a chippel is nagyok és nehezek.
18"-os méretet szeretnék, mégpedig vagy a 7-patkóst (3. kép), vagy az 5-patkóst (4.kép).
Igazából cserét szeretnék valakivel, mert nem tudok most anyagilag sokat belefektetni.
Ma felhívtam egy ismerőst, akinek véletlenül lenne 5-patkós 18-as. Sajnos nem is biztos, hogy el akarja adni, és pláne nem biztos, hogy elcserélné. Holnap derül ki. Azt mondta hívjam fel, addigra "megálmodja".
Viszont gumi már lenne rá. A gumisomhoz épp beesett egy Mondeo-s, aki meg 18"-ról 17"-ra vált. Az alig 2000 km-t futott 235/45 R18 Bridgestone Potenza gumijait nagyon áron alul kapnám meg.
Most minden szépen összejöhetne egyszerre és anyagilag sem lenne megterhelő.
Szóval holnapig izgulok ezerrel.

 

Szombaton este átnézzük a teljes kormányművet, mert az állóhelyzetben való tekeréskor a darabosság nem szűnt meg. Bár érdekes módon a nyári nagykerék felrakása után már majdnem megszűnt.
Remélem meglesz a hiba, és csak valami apróság.