Egy kis éjszakai fotózásra mentünk ki a Hősök terére. Csináltam pár képet az éjjeli fényekkel. Nincs profi gépem, ezért nem is tökéletesek a képek, de azért szerintem nem is lettek rosszak. :-)












Én sajnos panelházban lakok jelenleg. Többen is megkérdezték már tőlem, hogy az autót hogyan merem otthagyni a parkolóban? Hát, ha tehetném, felhoznám magammal a lakásba, de sajnos erre nincs lehetőség. Viszont a környékünkön még az őrzött parkolók is baromi drágák, hát még a garázsok. De nem hagyhattam ki a lehetőséget, mikor az rám talált. Anikó kiköltözött Ausztráliába, viszont a garázs itt maradt kihasználatlanul. Közel lakott hozzám, bár nem a szomszédban, de ennyit már megér nekem, hogy biztonságban, és az időjárás viszontagságaitól megkímélve tudjam az autót. Arról nem beszélve, hogy mostanában nagyon elszaporodtak az autófeltörések a környékünkön, nem szeretnék én is áldozattá válni. Úgyhogy szeptembertől a garázst kibérelem. :-)


Kimentem a Népszigetre, és kerestem egy helyet, ahol jó kis képeket lőhetek az autóról. Na, meg volt egy ötletem az új főképemet illetően, és azt is meg akartam valósítani. Iszonyatosan meleg volt, muszáj voltam árnyékos helyet keresni. Hát, ilyenek lettek a képek. Itthon még a főképemet összeraktam Photoshoppal. Szerintem jó lett. Bár sokak szerint belőlem soxor egy is elég... :-D












Még sosem voltam Szegeden Alfa Romeo találkozón, valahogy eddig nem jutottam oda el soha. De most végre ez is bekövetkezett. Hangulatos kis találkozó volt. Beszélgetés, fagyizás, szokásos autómustra. Ja, és elmondanám, hogy ilyen koszos autóval én még életemben nem voltam találkozón. Hiába lett lemosva, éjszaka esett, és csúnyán száradt meg... Újra mosáshoz meg nem volt hangulatom... :-)






Reggel pöccre indult az autó. Aztán valahol megálltam, és mikor újra akartam indtani, nem indult. Se kép, se hang. Teljesen elment minden áram. Sok ötletem nem volt, ezért beszéltem Alfaterral, hogy mi lehet a gond. Azt javasolta, hogy mozgassam meg az akku sarukat, hátha csak annyi, hogy valamiért elmozdult. Szerencsére ez bejött, a pozitív saru rángatásának hatására visszajött az áram. Viszont ezt a nap folyamán többször is eljátszotta. És nullázott minden alkalommal minden számlálót, és a rádiókódot is kérte. Ami szerencsére itthon volt, így egész nap tök kussban autóztam. :-/ Szóval most ez van.
Egyébként tipp a hibára az oxidáció.
Kiegészítés: Probléma megoldva. Saru megtakarítva, üzembiztosság helyreállítva. :-)
Hát, erre már nagyon vártam. Végre felkerültek az optikai kiegészítők. A két küszöb és a Novitec első toldat a helyén van. Valamint a műanyag rácsok helyett fekete alurácsok kerültek az autó elejére. Szerintem baromi jól néz ki így a kocsi, nekem nagyon tetszik. Nem is nagyon tudok ehhez még mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)








Ma végre volt időm, és el tudtam gurulni Gerissimohoz, hogy kicserélje nekem a korábban megrendelt turbócsövet. Bár a ragasztás is tökéletesen megfelelő volt, de azért mégis csak így az igazi. :-)





Gerissimonak köszönhetően az Atesz155-től nem rég vásárolt xenon is beugrott a reflektorba. Van ám fény... :-)


És igen, az autó ismét jól megy. Sőőőőőőt, jobban, mint eddig! :-)
Gerissimo kiolvastatta a hibát a comuterből. És azt mondta, hogy a hiba a légmennyiség mérőnél keresendő. De aztán kiderült, hogy azért jelzett be, mert a turbócső egy helyen szétnyílt, így nem úgy mentek a légáramlatok, ahogy kellett volna, ezért füstölt mint a barom, és ezért tiltott le minden. Viszont most minden össze van rakva, átmenetileg csak jól megragasztva, de az új cső rendelés alatt. Ha megjön, akkor majd csere. Viszont úgy néz ki, hogy eddig is ment ott be egy kis plusz levegő, mert most az autó határozottan jobban megy, és még nagy gáznál füstöt sem látok a tükörben, mint eddig. Úgyhogy minden szép és jó, de még egy kis finomítás lesz, ha a cső megérkezik.
Ezen kívül az autó kapott még olyan dolgokat, amik valamiért hiányoztak. Pl a jobb hátsó lámpa belső takaró burája nem volt meg, valamint a vezető oldali napellenző mögötti lámpa kapcsolója hiányzott. Kapott egy teljes új lámpát.


Korábban, mikor szervizben volt az autó, Alfater jelezte, hogy a turbó cső is cserés lesz. Nem tudni még, hogy mikor, de előbb utóbb be fog következni a csere. Nos, ma az autó is jelezte, hogy ideje a dolognak. Balatonról hazafelé tartva az érdi emelkedőn az M7-esen kezdtem érezni, hogy a teljesítmény csökkent. Furcsa volt, hogy vissza kellett váltanom ötödikbe, és még úgy sem húzott úgy, ahogy szokott. Majd az autópályáról leérve a hatalmas füstfelhő is feltűnt. Néztem a computer fogyasztási adatait, látszott, hogy a teljesítmény csökkent, a fogyasztás meg megnőtt elég rendesen. Félreálltam, és megnéztem a turbo csövet. Eléggé fel van puhulva, eddig meg kemény volt, úgyhogy a probléma egyértelmű. Bár szakadást nem láttam rajta... Úgy gondoltam, hazagurulunk, aztán no problem... De az Árpád hídon felvillant a borostyán sárga motorhiba jelző is, ettől azért megijedtem. Felhívtam Gerissimo-t telefonon, aki megnyugtatott, hogy nem lesz gond, hazajöhetünk az autóval. Szépen haza is gurultunk, olyan 40-50-es tempóval. Jövő héten valamikor szerviz...

