Mutasd

>> Szerviz2013-12-18

Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.

>> Szerviz2013-12-02

Elmúlt a hétvége, lehetett menni az autóért. Kiderült, hogy az ékszíj nem úgy szakadt el, ahogy gondoltam, csak a szélén szakadt meg, aztán leugrott. Hogy pontosan miért, az végül nem derült ki, de szerencsére nem csinált kárt semmiben.
És ha már szervizben volt az autó, akkor bekerültek a prat002 autójából kiszerelt rugók is. Most magasabb lett az autó segge, a régi rugó már nagyon rossz állapotban volt, így most kicsit fura a látvány, pedig ez a gyári sportfutómű magassága. Szerencsére így már nem koppan akkorát az autó segge útegyenetlenségek, bukkanók esetén. Csak a látványt kell ismét megszoknom. :-)
És persze felkerültek a téli kerekek is, azt hiszem eléggé időszerű volt már...

>> Szerviz2013-11-29

Sajnos be kellett bikázni az autót, mert a hülyeségem miatt lemerült az akku. Így jár az ember, ha mással van elfoglalva, és nem figyel oda. Lényeg, hogy beindult, semmi gond nem is volt vele. Elindultam, aztán egyszer csak egy érdekes hang jött a motortér felől. Leállítottam a motort, beindítottam újra és a hang megszűnt. Ezután nem sokkal elment a töltésem, illetve a kormányszervó is, majd az ABS is világítani kezdett, végül leállt a motor. A szervizbe már vontatással került. Ott ránéztek és kiderült, hogy az ékszíj szakadt el. Lehet, hogy a bikázás miatt félreugrott a szíj, és elnyírta az egyik szélét. De pontosat már csak hétfőn tudok meg, a hétvégét a szerelőnél tölti az autó.

>> Egyéb2013-11-13

A hátsó rugók nagyon elfáradtak az évek alatt. Az utóbbi időben ha ültek hátul, akkor már a kerék is beleért az ívbe, illetve amúgy is nagyon ütött az autó segge. Mivel gyárilag ültetve van az autó, így ilyen rugót keresgéltem már egy ideje. Sajnos az új ára nagyon magas, bontott esetében (ha egyáltalán van) fennáll a veszélye, hogy hamar elfárad az is. Viszont kedvező áron átvettem prat002 kiszerelt rugóit. Két rugó hat rugóért. :-) Remélem, hogy ez kitart most sokáig!

>> Esemény2013-08-10

Siófokon nagyon jó hangulatban telt a találkozó. Finom volt a pizza, jó volt a társaság, a fagyik is ízlettek. Az Unicorse Team tesztjén nyertem egy pólót, ami bár kicsi rám, azért örülök neki. :-)
A találkozó után az M7-esen egy német rendszámú Audi mellém gurult és a kocsiban ülő összes utas a hüvelykujja felfelé fordításával jelezték, hogy tetszik nekik az autóm. Nem is előztek meg, csak elém jöttek, megcsodálták az autót, majd hagytak menni, és jöttek utánam. Jól esett a dolog! :-)

>> Egyéb2013-07-26

Nagyon keveset járok télen az autóval, de nem baj, ha van téli kerék. 205/50 R17 méretben a Vaterán találtam használt, de jó állapotú Nokian garnitúrát, amit nem lehetett otthagyni. Bár még messze van a téli szezon, de ettől még nem baj, ha lassan összerakom a kerekeket. A felniket még le kell fényezni, aztán lehet összeszerelni.

>> Esemény2013-06-15

Végre nyárban indultunk. Bár az M1-esen szívemhez kaptam, mikor elkezdett csöpögni az eső, de szerencsére az nem tartott sokáig. Cserébe most a meleggel küzdöttünk, de jobb volt ez így, mint az előző kettő esős-hűvös AlfaCty. Összességében jó volt, bár amit sokan zenének hívnak, az nem az én zeném, de nyilán nem lehet mindenkinek megfelelni. Viszont a gyermek egy ugrálóvárnak, vagy ilyesminek nagyon örült volna, és a fórumból kiderül, hogy más is hasonlóképpen gondolja. De ezt leszámítva hibátlan volt, jó idő volt, tök jó volt! :-)

>> Esemény2013-06-14

Jobb később, mint soha alapon ma felkerült az autóra a promóciós matrica. Elsők között szoktam felragasztani, viszont idő hiányában, valamint a sorozatosan szar idő miatt az autót nem tudtam letakarítani. Így alakult, hogy most került fel. Mert hát itt a nyár (végre), éget a nap, és miért ne a legnagyobb melegben, délben akarjam felragasztani a matricát? Sikerült majdnem odaégetnem a kezem a fekete üvegen. És nem is lett szép emiatt a ragasztás, de hát most ez van...

>> Egyéb2013-06-13

Igazából nem vágytam rá, hogy legyen egy ilyenem, de a kedvező ára miatt nem tudtam otthagyni. Teljesen típusspecifikus, Lineaccessori termék. 50 kg a teherbírása és 2 biciklit lehet feltenni rá, zárható. Természetesen használható sima csomagtartóként is a biciklitartó rész nélkül. Ma áttakarítottam, felpróbáltam az autóra. Egy kicsit megszenvedtem a felrakással, de legközelebb már biztos gyorsabban fog menni.
Sajnos az egyik Alfa emblémás takaróelem hiányzik, de ezt leszámítva hibátlan a cucc! :-)
Tudom, a képeken az autó iszonyatosan koszos, holnapra van betervezve a nagytakarítás! :-)

>> Szerviz2013-04-24

Hol is kezdjem...? Az úgy volt, hogy a lengéscsillapítóim szépen lassan tönkre mentek. Arra gondoltam, hogy inkább felújíttatom őket, mint hogy újat vegyek. Na, meg azon kívül, hogy megújulnak, kicsit keményíttetni is akartam rajtuk, valamint oda-vissza dolgozósra megcsináltatni. És ez mind töredéke az új árának. Dunakeszin a Lindor foglalkozik ilyesmivel, viszont csak kiszerelt lengéscsillapítót lehet odavinni, ők nem szedik ki az autóból. Mivel kellett az autó minél előbb, így nem a jól megszokott Alfaterék szervizét választottam a lengéscsillapítók kiszerelésére, hanem Dunakeszin lévő Alfa Romeo szervizt. Ez így utólag eléggé nagy hibának minősült, mert szerintem horribilis összeget kértek el munkadíjra, Alfateréknál nem ezt szoktam meg. Itt is visszaköszön a régi igazság, miszerint járt utat járatlanért ne cserélj fel...!
Na, de visszatérve a lengéscsillapítókra. Lindor műhelyben kiderült, hogy nem lehet felújítani a cuccot. Ennek az az oka, hogy kizárólag a két csöveseket tudják megcsinálni, nekem meg egy csövesek voltak az autóban. Nagyon örültem, mert az autó szétszedve várakozott a csápos emelőn, nyilván a rosszakat nem tetetem vissza, mehetek újat venni. Szerencsére van ismerős, akinek köszönhetően 40%-os kedvezményt kaptam az UNIX-nál, így azért valamivel olcsóbban sikerült hozzájutni az alkatrészekhez. Hátulra Optimal, előre pedig Monroe lett a választás, de mindenhova két csöves került, hogy már most szem előtt tartsam a jövőben egyszer majd bekövetkező felújítás lehetőségét. Ja, a rugók azért kaptak egy szép piros színt.
A lengéscsillapítón kívül a jobb hátsó hátulsó keresztstabilizátor is ki lett cserélve, mert a szilentek teljesen elfáradtak. Valamint mivel a jobb első helyzetjelző kiégett, az is cserélve lett.