2023.05.09.
Facebook csoportban osztottak meg nagyon jó dolgokat a fejegységgel kapcsolatban, ehhez első sorban kellett egy szoftverfrissítés ez a videó nagyon részletes, és nagy segítség. Majd következő lépésben ellenőriztem, hogy tud-e tolató kamerát kezelni (teszt 5.kép), és tudja :)
Majd holnap folytatom, térképfrissítéssel, meg ha találok itthon megfelelő vezetéket a kamerának, akkor azt is telepítem...
2023.05.10.
A térképfrissítést megcsináltam, kezdetnek az indítási képernyő változott meg, de a frissítés nem sikerült elsőre (8. kép), sőt másodikra sem. Gyanakodni kezdtem, hogy hibássan jött le fájl, már kicsomagolásnál több POI fájlra panaszkodott a windows csomagoló programja, hogy nem áthelyezhető, de a winrar program egy kivételével mindent kicsomagolt, majd újra letöltöttem, ez után már csak azt az egy fájlt másoltam pluszban a pendrivera. Na ezzel kisérleteztem kétszer. Úgy tünt itt volt a hiba, a pendrivot lepucoltam, és a már másodjára letöltött fájlt kicsomagolva és felmásolva, már rendben vot (9. kép)...
2023.05.11.
Beépült a kamera is, nagyjából követtem a leírást. Nekem volt egy régi jó minőségű árnyékolt hongszóró kábelem, szerelhető RCA csatlakozókkal a vegén, így ezt befűzes után méretre vágtam. Mielőtt befűztem volna teszteltem mindent, hogy működik-e rendesen, mert a kamerám is kicsit eltért a leírtaktól. A jobb oldalon a küszöb melletti kabelkorbácsnál vittem hátra a vezetéket. Ami nem szerepel a videóban, hogy honnan kap áramot a kamera. Persze a tolató lámpáról célszerű áramot vinni. Én még mielőtt az ajtóba érkezne a vezeték ott kötöttem rá a 12v-ot(szürke fekete csíkkal), testet pedig a csaomagtatróban az ülés háttámlát rogzítő csavarhoz kötöttem, kárpit alatt van nem látszik. A prizmát a lökhárítóból nem tudtam kivenni, nagyon nem is feszegettem, nehogy megsérüljön a fényezés, belülről meg nem tudtam oda nyúlni, de a csomibol le lehet ereszteni a vezetéket, majd onnan fel lehet játszani a rendszámtábla világításához.
Nekem kb. 4.5 óras mutatvány volt beszerelni. Jó, nem is kapkodtam vele.












Kereken egy év telt el az olajcsere óta, így ma megejtettem, mindn egyébbel.








Úgy emlékeztem, egy kicsi 5cm átmérőjű lyuk van, lepucolva 3db kicsit nagyobb lyukak lettek. Kedden műszaki vizsga lesz, így muszály voltam befoltozni...






Felraktam a nyári kerekeket,
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 15 263Km (3szezont futott)
Óra állás: 157827Km
A selespeed működtető reléje megragadt.
Szétszedtem, megtakarítottam, kapott egy kis kontakt szprét is. Ezek után is megragadt. Megint szétszedtem, mégjobban megkapirgáltam az érintkezőt, meg amennyire tudtam kifújtam kompresszorral. Majd az akku előtti biztosíték táblában találtam egy ugyan olyan értékű (50A) relét, ezzel kicseréltem. Ez a ventillátor kettes fokozatát működtette. Tűzoltásnak jó lesz. Teszteltem, itt nem ragad meg.


Tegnap megérkezett, ma beszereltem, és bekötöttem. Faceliftes 147-ből érkezett, annyi, hogy a stekker nem stimmelt, de minden más passzol, és működik.




A minap feltűnt hogy erősen nyöszörög a fekvőrendőrön való áthajtásnál a jobb oldala.
Ma megvizsgáltam közelebbről, és a jobb felső lengőkar adta a hangokat.
Szétszedtem, kitakarítottam gumi csapágy belsejét, és lepucoltam a persejeket. Ami valamikor a kenést biztosította zsír, az ilyen ragadós valamivé vált. Friss grafitos zsírral raktam össze, bőségesen megkenve. Sajnos az egyik gumicsapágyon már látszik kopás nyoma, de érzetre még nem lóg. Az utolsó képen a lengőkar márkáját lehetne leolvasni, de sajnos nem tudom ez alapján beazonosítani, idáig csak a gyári lengőkarban találkoztam ennyire jó minőségű gumi csapággyal.








Méretpontos gumisőnyegek a Withcartól. Már a 147-be is tőlük rendeltem a szőnyegeket.
Kissé meglepő, hogy a papírja szerint 2014-től, a szőnyegbe pedig 2010-es évjáratra utal a logo, de tökéletesen illeszkednek, és a gyári rögzítőpontokra is jól passzol.








Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 152951Km
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 10387Km (2szezont futott)
Korábban felfedeztem olajszivárgást, úgy tűnik, hogy a vákumkamrát, és az EGR hűtőházat összekötő csó a ludas. Alapból egy nagyon lágy gumicső volt ott mindenféle rögzítés nélkül, ezt lehúzva olaj folyott ki belőle. Ebben sem vagyok biztos, hogy normális, de kicseréltem egy sokkal masszívabb gumicsőre, egyenlőre ezt a vákumkamránál egy aba bilincsel rögzítettem is, és lepucoltam féktisztítóval a környéket, ha újra folyna, lássam honnan.
Közben felfedeztem a TCT váltó szűrőjét, gondoltam akkor ezt is kipucolom, de megbontva kristálytiszta olaj folyt belőle. Igy az összes olajat le sem engedtem, és a szűrőt sem vettem le takarításra. Így is kb. fél liter olajat töltöttem utánna.


Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 159082Km
Nyári gumikban: 29291km (4szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 3500Km ment bele. (2 szezont kezdik)