Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-11

Megérkeztek a gumik, amiket a hátsó kerekekre rendeltem. Igyekeztem olyat rendelni, mint ami az első kerekeken van. Olyan jól sikerült, még a dot szám is megeggyezik.
Míg az átírást nem tudom rendezni addig, nem lesznek felszerelve...
Kicsit volt kedvem az ülésekkel foglalkozni. Bőr tisztítás, és ápolás formájában. Már későn jutott eszembe, hogy fotozzak is. Első három kép előtte, utsó három utána, de előtte képeken is már a középső, és a háttámlához közelebbi keskeny csíkot már lekezeltem. Nem gondoltam volna, hogy ennyit segíthet majd rajta az ápolás...
Az ülés oldaltámaszán szakadás is van, ennek a javításához már mester embert kell keresni...

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-10

Mosás után, még a ponyván is maradt takarítani való. A hátsó ablaknak nevezett fólián meg kb. semmit sem lehetett kilátni. Alul, mintha valami vízköves lerakódás lett volna, de a vízkőoldó nam bírt vele. Arra gondoltam, lehet a fólia felületét megégette a nap. Aránylag könnyen le lehetett csiszolni, bár ezzel eléggé karcolódott is a fólia. Políroztam is, némit javított rajta. Legalább már kilátni rajta, de hamarosan cserés lesz.

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-09

Ma megérkeztek az ajtókba az új hangszórók, "JBL Stage 3 8627" ugyan kérdezte az eladó, hogy ugye nem ijedek meg egy kis farigcsálástól, de csak arról volt szó, hogy vannak rajta plusz kis fülek, amit le kell vágni. Na úgy alakult, hogy még a keret felső és alsó szélét is le kellett vágni, hogy beférjen. A rendes illeszkedéshez, még az ajtókárpitot is kellett egy kicsit faragni, és persze a gyári rácsok már nem férnek vissza. Sony fejegység már benne volt az autóban, sokat ugyan nem tud, de legalább szépen szól. Így már élvezhető a zene is az autóban. A hátsó hangszóró, még felújítás alatt...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-08

Nálam az ablakok nem mozdulnak meg ajtónyitásra, a szerelési útmutatóban megmutatja, hol mit kell állítani a helyes működéshez. Na nálam az az ovál lyuk nincs az ajtólemezen, és a motor fele is csak egy pár vezeték megy, nem megy külön mikrokapcsolónak. Úgy fest, nálam még így helyes a működés. Közben meglett a magas hangsugárzó a balos kárpit mögött. valamikor már pillanatragasztóval ragasztották vissza a befogadó keretét. Most én is így tettem.
A balos ajtót annyiból is szét kellett szednem, mert elég nehézkes volt kijutni az autóból. Ha nem támasztottam kapásból könyékkel az ajtót, miközben húztam a nyitókart, akkor csak egy kattintásra nyílt, és onnan már nem lehetett belülről kinyitni, hiába húztam a kart. Arra gondoltam talán megnyúlott egy kicsit a bovden, így kezdetnek raktam 4db alátétet távtartónak, ez kb.2mm. ajtó összerakásánál, hirtelen jónak is tűnt, aztán mégsem. A végleges megoldás az lett, hogy kapott egy kis kenést a zárszerkezet. Most már finoman nyílik az ajtó.
A visszapillantó tükrök motoros működése nem ment, csatlakozásoknál minden rendben volt. így szétpattintottam a kapcsolót, kicsit megtörölgettem, és kapott egy kis kontakt szprét, és már működött is...
Nap végén elvittem lemosni, egy év állás után ráfért...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-07

Mivel a tengely úgy nézett ki, hogy passzol, ezért tengellyel együtt cseréltem a vezérlés módosítót. Ennél a motornál, minden csavarhoz, kb. 40Nm nyomaték kellett a lazításhoz, a 147, motorjánál, 25-30Nm között elég volt. A 2. képen fellül amit most raktam be tengely, alul, meg amit kivettem, ezen azért látszik kopásnyom. 3. képen, amit innen kivettem csapágy, 4. képen, pedig amit beraktam csapágyak. Nem fotóztam le külön a hidrotőkéket, de azok tök jól néztek ki, az a lefogató is átkerült a 147 motorjáról, az nem volt repedezet.
Sajnos a szelephang megmaradt. Úgy érzem túl kevés képet készítettem :)

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-06

Megkerestem a 147 régi motorjának fázis érzékelőjét, meg a vezérmű kerekét, és neki álltam a cserének.
Az egyes henger gyertyáinál állt az olaj, nem kicsit. Szelepfedél tömítésre gondoltam, de nem is mindenhol volt megfelelő hosszúságú csavar, és volt köztük olyan is ami tök laza volt.
Közben ráakadtam a riasztóra, és, hogy ennek is van OBD csatia, de mivel se a távirányítója, se a kulcsa nincs meg, így ezt nem mertem piszkálni...
Holtpontra állítottam az egyes hengert, és levettem a szelepfedelet. Lám valaki itt már jelölgetett...
Kissé nyugtalanít, hogy olyan repedezett a veztengelyek végén a lefogatás, bár ott az olajat nem szórta, talán nem is gond. Majd megnézem, hogy a 147 régi motorján ami van azzal passzol-e.
A vezérmű keréken jól látszik, hogy mi okozta a szenzor halálát. Biztos, hogy nem az elszabadult szenzor hajtogatta el így a lemezt...
Kénytelen voltam kiegyengetni ezt a lemezt, mert persze, hogy nem egyforma a 147 régi motorjának a kereke ennek a kerekével... Szenzort felrakva, feltűnt, hogy vagy 15cm-vel hosszabb a kanóca, aztán az is, hogy a stekker se olyan a végén. Na most akkor az lett, hogy a döglött szenzor vezetékének végére nyomtam kis sarukat, amik passzoltak a vezeték végén lévő sarukra. A stekker végén meg is vannak számozva a vezeték kiosztások, de biztos ami biztos rá is mértem. Összedugdostam, és jó is lett. A motor most már hibakód mentes.
A szelepfedélre rá fér majd a takarítás, de majd úgy is cserélem a szíjakat, majd akkor. Kapott egy lehelletnyi pasztát, és csavarokból is minden helyre olyan került, ami le is húzza rendesen.
A vezérlés burkolatán is próbáltam minden csavart pótolni, nem kellett volna. Több helyről is hiánnyzott csavar, aztán az egyik lyuknál, nem is volt a blokk oldalában menet. Viszont ahol meg volt menet, ott meg a burkolaton nem volt lyuk. Úgy fest nem rá való a burkolat. Most viszont, hogy mindenhova raktam csavart ahova lehetett , el is áll a teteje a blokktól, és még a vezérlést is hallani, hogy beleér...
A hosszbordás szíj vezető görgőlyét lecseréltem, mert volt egy alig használtam elrakva.
Lehet a vezérlés módosító, meg döglődik benne... A hangja is ketyegőssebb mint a 147 motorjának.

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

A motorvezérlőből kiolvastam a hibákat, fázisérzékelő, és légmennyiség mérő. Töröltem, de a fázis érzékelő motor indítást követően visszajött. Kis utánajárás után, hogy mi is ez, megnéztem a vezérmű fogaskerekénél a jeladót, nem olyanra emlékeztem, mint az első képen látható, aztán a letört darabkája meg is lett. Vet fel némi kérdést, hogy mi okozhatta, hogy letört. Még jó, hogy nagyobb bajt nem csinált. Vennem nem kell, a 147-es régi motorjáról van tartalékom. A km óra állás innen a vezérlőből kiolvasva 235ezer, csak 70ezerrel írhatták vissza az óráját valamikor (nem is értem minek).
Akartam olvasni a légzsákot is, de hiába csatlakoztam rá, nem jött létre kapcsolat. Gondoltam lehet megdöglött a vezérlő. Kiszereltem, hátha látok rajta valamit, de sértetlen. Majd megvizsgálom, kap-e feszt, csak ahhoz előbb lekötöm a légzsákokat, nehogy véletlenül elpukkasszam. Ha már itt matattam, rákötöttem a tető nyitó vezérlésére is. Volt benne pár hiba, töröltem. Majd később újra ránézek, lényegében jól működik.
ABS kockára is rákötöttem, de sajnos érvénytelen ISO kóddal eldobja magát. Végül is hibát nem dob a műszerfalon, a működését még nem teszteltem, de majd kiderúl működik-e.
Vizsgálat közben felfedeztem, hogy az összeeresztésnél kifúj a kipufogó csonk.
Azért még belefért a mai napba, hogy kicseréljem az első rendszámtábla tartó keretet is, csak jobban néz így ki, mint a gyorskötözővel... :).

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

Jobb Hátsó kerékkel kezdtem, mert onnan jött a zavaró hang. Úgy tűnik azt a hangot is csak a lekopó rozsda okozta. Meglepően hosszúak csavarok, aztán meg lett a turpisság, nyomtávszélesítő van. Elöl is, de ott keskenyebb a szélesítés,és a csavarok is valamivel rövidebbek. Ahátsó Gumik megöregedve (20 éves) repedezett, kissé félrekopva. Az alsó-hátsó lengőkar külső szilentje ki van, mind két oldalon. A hátsó fékbetétek, ezt a szezont még kibírják, a tárcsák, a kis rozsdát leszámítva, és az első fékbetétek nagyon jó állapotúak. Az első gumik két évesek jó állapotúak, nincsenek félrekopva. Stab pálca szilentek meg vannak öregedve, cserések lesznek. Az alja eég jó állapotnak örvend, annak ellenére, hogy valamikor emelésnél a küszöbök peremét elgyűrték. Úgy nézem még vissza lehet majd egyengetni, a küszöb nem rogyott meg. Most először hasznát vettem annak a piros vezetőnek, mert az első tárcsán a nyomtávszélesítő pörgött mint a ringlispíl, még véletlenül sem állt volna be lyukra...
Kell beszereznem egy alacsony profilú hidaulikus emelőt, mert az enyém már nem fér alá...

>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-04

Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...

>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Először is a dugulást kezdtem vizsgálni, a visszatérő csövet lehúztam a kiegyenlítő tartályról, és kompresszorral 2bárral megnyomattam. Pont semmi nem történ, így erősödött is a gyanú a dugulásra, elkezdtem visszafelé lebontani a csöveket, és mikor és mikor a termosztát tetejéről húztam le ott már gyanús volt, mert meg kellett volna jelennie a víznek. Innen kitekertem a csatlakozót, és már meg is indult a víz. A negyedik képen a csöcsből kiesett dolog ami a dugulást okozta. Ötödik képen pedig az látszik, hogy van rendes keringés. Így jó a tudat, hogy a vízpumpa jó, viszont további kérdést vet fel, hogy hogyan alakult ki az a dugulás...

Ha már itt a motortérben matattam, letakarítottam a légszűrőt, illetve ideiglenesen megragasztottam a gumicsövét is. Motorhiba lámpa égve maradt, úgy, hogy nem a fals levegő okozta a hibát...

Még ránéztem a hangszórókra is, mert elég gyatrán szóltak. Még a gyáriak, sajnos nagyon gatya állapotban, és úgy tűnik hogy a bal oldali magas helye üres.. Majd kap újakat.
Közben a gyomagtartóról is lőttem egy képet...