Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.








Rendeltem kipufogó véget (60-101mm), és lecseréltem.
Nekem nagyon bejövős :)
A terv az volt, hogy szegecselem, mint a gyárit, de mivel mostanáig nem szereztem be szegecset, így maradt a bilincses megoldás...








Rendeltem az első szélvédőre egy dizájnos napvédőt.
(A Giuliettába is rendeltem, de abba sajnos nem lett jó...)

Raktam egy gumi vízelvezetőt a hátsó szélvédő alá.
A cél az, hogy a kosz ne rakodjon be oda a résbe, és ne follyon ki onnan a dzsuvás lé. Idővel majd elválik, hogy ez egy hasznos dolog, vagy éppen elzártam egy természetes vízelvezetést.
D profil szigetelést kapott a motortér szinte körbe. Így utólag ezeket egy kicsit másképp vágtam volna. Illetve Z profilt az első ajtók első élei. (A D és Z profilú szigeteléseket már két hónapja felragasztottam, nagyon jól bírják...)
Cseréltem a biztonsági öv csat lecsúszás gátlóját, mert el volt törve. Pont mint a gyári.












Nem volt valami szép a hátsó embléma, és ha már faceliftesre cserélték az elejét, csak jobban mutat, ha hátul is olyan. Itt a blogok között már találni leírást, hogyan lehet kicserélni a komplett gombot. Én pedig azt írom le, hogyan lehet ezen a fajta gombon lecserélni a logót. Nagyon egyszerű.
Ha a gomb már kint van, a mozgó részt első sorban egy zegergyűrű fogja a mikrokapcsoló előtt, majd öt vezető tüske, ami pici karmokban végződik. A kapcsoló alján hagytak lyukat, ahol belehet nyúlni kicsit szét feszíteni a kapcsolót, hogy a karmok összenyomkodásával szét ugorhasson. Majd erről a fekete műanyagrol, le lehet fejteni a kétoldalú ragasztóval rögzített logót, és jöhet az új a helyére. Az enyémet tömítő ragasztóval raktam fel, mert ez már egy visszafejtett embléma, és hiányzott róla a kétoldalú ragasztó. Innentől már csak össze kell rakni, én még megkentem szilikonzsírral surlódó részeket, meg a tömítő gumit.
Az új logó, az a 74mm-es Ali-rol rendelt fajta.








Miután nem tudom, hogy mikor volt utoljára csinálva, és még is csak egy másik motorral kell együtt dolgoznia a váltónak, igy megejtettem egy váltó kalibrálást. Nem sikerült elsőre. Csak hatodik, vagy hetedik nekifutásra, mert mindíg kiállt a kalibrálásból valamilyen hibával. Az első pár alkalommal úgy gondoltam, hogy csak azért mert hideg motornál álltam neki, de az üzem meleg motornál is csak harmadik alkalommal futott végig a folyamat. Lényeg, hogy sikerült :)


Autodoc-ról rendeltem féktárcsát, fékbetét. Korrekt ár, viszont a szállításra tíz napot rá kell számolni. Jó, hogy nem sürgősen kellett...



03.09. Most már a felnik is megvannak a nyárra. (5x110_8J_R18_ET38)
A téliek adatai: (5x110_7.5J_R18_ET41)
03.10. Ma megejtettem a főpróbát a gumizás előtt, biztos ami biztos. ET41 helyett ET38, elvileg 3mm-el kilyebb lesz a kerék, és majdnem így is van. Mivel a felni szélessége is különböző, így annyiból változott, hogy a kölső széle a felninek 9mm lett kijebb, és a belső széle 3mm-el beljebb...
03.11 jöhet a nyár, gumik a felnikre felkerültek...



Úgy néz ki, hogy a jobb oldalon, nem bírta a kapcsoló. A fűtőszálak jók, rövidre zárva fűt is. Elvileg a kapcsoló is kapcsol, még sem fűt vele. Egyébként csoda, hogy fűtött, itt is el volt tolva az ülőlap. Korábban rendeletem Aliról egy szettet, ezt most beépítettem, a gyárit meg kivettem.






Kis érdekesség. Face csoportban téma volt a nívó pálca hossza. Kíváncsiságból lemértem a sajátot. Érdekes, hogy az előző motorban hosszabb volt a pálca. Egy A822 számozást találtam a nívópálca tetején az azonosításra, viszont ez megegyezzik, lehet ez csak a műanyag azonosítója. Szóval a hossz a műanyagig 548mm, és 558mm




1
553
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- 155
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV