Orosz - főkép
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-24

Ma elvittem a kocsit a Zéhez, aki meghegesztette nekem az ülésem emelőszerkezetét, így végre úgy lehet vezetni megint a kocsit, hogy nem katapultál az ülésem minden erősebb jobbos kanyarban!

 
>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-22

Most, hogy végre minden okés lehetne a kocsival a vezetőoldali ülés kitalálta, hogy szórakozik kicsit. Hurrá. Az emelőmechanizmussal van gond, mivel csak az ülés egyik felét emeli meg, ráadásul amikor beleülök akkor a jobb oldala lezuttyan a legalacsonyabb pozícióba. Gyanítom, hogy valami elpattant az emelőmechanizmusnál, de nem volt ma már kedvem kiszenvedni az ülést, meg holnap úgyis megyek a műhelybe(valószínűleg úgyis heggeszteni kell majd, azt meg amúgy se tudnám itthon megcsinálni). C'est la vie.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-20

Ma este befejeztem a csomagtartó ledesítését is, így már teljesen ledes az utastér. Kicseréltem továbbá a kesztyűtaró izzóját, továbbá a H1es izzókat is egy kicsit fejérebb izzóra.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-16

Újabb pár nap pihenő után a kocsi kárpit mögötti szigetelése 100%-os végre valahára. Ezen kívül a jobb oldali tükör fekete laprésze is ki lett cserélve egy vadonatújra, erősebb gázrugók kerültek a csomagtartóba és már csak két közepes terhelésű rugó választ el attól, hogy a csomagtartó varázsütésre nyíljon ki, magától. Ezen kívül átesett az első tuningolásán is a gép, mégpedig a szelep ellenállást szüntették meg, így a kocsi most már sziszeg a váltásnál és új króm véges kipufogóvéget is kapott!

A következő nagyobb tuningra egy ideig még gyűjteni kell, de a jövő héten tervezem berakni a csomagtartó rugókat,egy szett új H1-es nightbreakert és befejezni a belső ledesítést, azaz a csomagtartóban lévő lámpákat kicserélni és a kesztyűtartóban lévőt életre hívni.

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-07

Eljött az ideje, hogy új gumikat kapjon a jószág. Az előző posztban elmeséltem, hogy hogyan kaptam defektet, így az előzményért tessék azt végigolvasni. Eddig a Crosswagon meglévő kerekei voltak fent, de azok túl magyok voltak, így nem volt tartható az állapot. Ma elmentem gumishoz, leszedettem a régi gumikat a 156 felnijéről és felrakattam egy új téli garnitúrát. Megint normálisan megy a kocsi, tavasszal pedig valószinüleg egy új nyári szettre is benevezek, mert az eddig fentlévő szettről mint kiderült, újra volt futózva mindegyik. Így már érthetőbb egy ilyen dúrva defekt egy 2012es guminál.

Apropó, a múltkor írtam, hogy az aksi is az utolsókat rúgja, így beruháztam egy Banner-re és azóta már a motor is pöccre indul!

 
>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-04

A mai nem az én napom. Tegnap pár baráttal elmentünk szüretelni, és hát a szőlős telek felé vezető út közel sem volt kíméletes. Azt hittem, hogy különösebb gubanc nélkül sikerült megúszni a történetet amikor már visszaértünk Siófokra. Tévedtem. Ma délelőtt 9 fele elindultam az autópálya felé, de már az odavezető úton feltűnt, hogy valami nem okés. Aztán az M7-es felhajtón végül berántott a kormány és elkezdett dobálni a kocsi. Jobb első defekt. Ráadásul a gumi belső fala teljesen ki is volt szakadva, pedig szinte azonnal megálltam amikor éreztem, hogy rángat a kocsi(ez pont egy kis kanyarban történt, és itt az emberek már veszik a lendületet, hogy ráforduljanak a pályára...a legideálisabb hely ahhoz, hogy lerobbanjon az ember). Amikor megálltam gyorsan kaptam is elő az emelőt, és húztam kifele a kerékcsavarokat, de az egyik biztonsági csavarhoz ami egy számmal nagyobba többinél már nem volt kulcsom. Így hát egy óra tanakodás után sajnos fel kellett hívni a segélyszolgálatot, hogy kellene valaki, aki hoz egy keresztkulcsot. így esett, hogy a csodás vasárnapi boltzárnak köszönhetően egy 2000 forintos tétel helyett 15000-t kellett fizetnem. Ezután már csak haza kellett döcögni a pótkerékkel, ami röpke 2,5 órát vett igénybe(az átlagos 1 órához képest). Hál' istennek megtartottuk a Q4 téli gumi/felni párosítását, így azonnal feldobtam azokat a gépre. A defektes gumit meg majd hétfőn kicseréltetem.

Itt meg kell említenem azt, ami a legjobban fájt az egész történetben, mégpedig, hogy amikor már vagy negyed órája ácsorogtunk a felhajtón, jött egy szürke spideres kolléga, aki még egy intést se ejtett meg irányomba. Ha magára ismer, akkor egy picit nézzen magába, hogy ha egy bajtársat lát az út mentén lerobbanva, akkor ha nem is áll meg legalább viszonozza a köszönést!

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-10-02

Nos ki lett cserélve az önindító, és meg lett csinálva az olajhűtő egyik szivárgó csöve. Azonban sajnos kell egy másik akkumuláor, mivel nagyon nehezen forgatja az önindító a motort. De ez már a jövő héten lesz berakva.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-19

Mióta megvan a kocsi azóta bosszant az a tény, hogy a szivargyújtóba dugható kis USB adapter(ami a crosswagonomban kifogástalanul működött) nem volt képes rendesen működni. Amikor tölteni akartam a telefont szinte egy rituális áldozást kellet lenyomnom ahhoz, hogy végre olyan pozíciót találjon a kis szörnyeteg amikor rendesen érintkezik. Persze ez gyakran az első-második gödörig tartott, úgyhogy ha nem akartam, hogy a telefonom lemerüljön mire beérek Pestre akkor bűvészkedhettem a kis szeméttel vezetés közben, ami nem a legbiztonságosabb dolog. Mivel naponta használom a "Waze"t a telefonomon, hogy legalább halvány elképzelésem legyen róla merre van nagyobb dugó/traffipax, ezért megoldást kellett találnom, mert sajna a waze nem éppen az az energiatakarékos fajta alkalmazás.

HÁTTÉRSZTORI VÉGE/LÉNYEG
Vettem tehát ebayröl egy ilyen kis eszközt(már elfogyott, de egy ehhez hasonló is megteszi), mely kiutat jelenthet a szenvedéseimből. Viszont fogalmam se volt, hogy kell kiszedni a szivargyújtót mindenestül, mert a neten meg egy ilyen tutorialt sem találtam. Így hát próba szerencse alapon megkezdtem a hadműveletet és csak remélni tudtam, hogy nem lesz annyira nehéz. Hááááát....
Az első képen lévő, felül meglelhető két kis csavart leszedve már ki is tudtam húzni a foglalatot, és hátulról a kábelt kihúzva már a kezemben is volt az egész "fiók". A neheze csak ezután jött, mert ki kellett varázsolni a szivargyújtó világítását és magát a foglalatot. Ehhez szét kellett pattintanom a tálca lenyíló részét, és kihúzni minden kábelt. Amikor azonban megpróbáltam simán kihúzni a foglalatot, persze, hogy nem jött ki..mit is vártam. Kb 15 perc szenvedés után, kicsit meghajlítva az egyik kis műanyag fognál található fémablakot sikerült kihúznom a foglalatot, aztán a lámpát és a színes műanyag karikát is. Ezután már csak rá kellett jönnöm, hogy melyik két kábelt kell a háromból az új szerkezetre húzni, aztán visszaszerelni az egészet. És ha már ott voltam, kicseréltem a hamutartó izzóját is mert az se égett már a kezdetek óta.

AZ EREDMÉNY:
Most már hihetetlen könnyedséggel tudom tölteni a telefonomat ÉS akár a tabletemet is, mivel 2 USB nyílás van a kis szerkezeten, és az egyik tablet töltésére is alkalmas feszültséggel működik.(Van ám egy lehajtatható, gumi teteje is, csak arról nem csináltam képet) És már a hamutartó is fényárban úszik!

SZÜKSÉGELTETIK:
-Türelem
-Még több türelem
-Egy éles, keskeny fejű lapos csavarhúzó(a műanyag kampók ideiglenes felemeléséhez)
-Csillagcsavarhúzó(a tálca levételéhez)
-Sok fény
-Kb fél óra szabadidő

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-16

Nos az autó visszatért a D.Z. Tuningos pihenőjéből, fel lett újítva az önindító, ki lett cserélve az ékszíjfeszítő, rozsdátlanítva lett az alváz és egy védőréteg is kerűlt rá és most már tolatóradar is van a kocsiban! A következő nagy projekt majd a tavaszi fényezés lesz, amikor is új színt fog kapni a jószág!

 
>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-07

Bizony, George jóvoltából ma megvolt az első látogatásom a D.Z. Tuningnál. Csütörtökön le is pihen a jószág náluk, hogy kicseréljék benne a ékszíj feszítőt,az önindítót,az első gömbcsuklókat és betegyenek egy tolatóradart.
Ezen kívűl ma hazaérve nekiestem a vezetőoldali ajtónak, mivel a felső kishangszóró kábele ki volt csúszva,és sajnos csak azt a modúlt levéve sem találtam meg, így az egész kárpitot le kellett bontanom. Ez nem is volt akkora gond, mivel az alja úgyis lifegett, így legalább azt is a helyéreigazítottam. Így gazdagodtam egy hangszóróval és egy rendesen felrakott ajtókárpittal.