Orosz - főkép
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-26

A mai napon kaptam vissza a jószágot egy hetes kényszerpihenőjéből. Sajnos a lenkerék-kuplung összehangolás csak ma délelőtt lett kész, így a kocsi is csak délutánra lett összerakva. Most a kocsi végre (rekatíve) kussban van és nem játszik szovjet kávédarálós nótákat ha eleresztem a klungot. Na de ez nem minden, mert a kocsi a mai napon xenon fényszórós lett. Utólagos H7es xenon került bele és egy lámpamosó készlet az első lökhárítóba, Ez persze Dudás Zoltán nélkül nem sikerülhetett volna, mint sok minden más sem.
A következő projekt az lengéscsillapító csere lesz, melyeket németországból rendelünk majd meg. Első és hástó párt összesen 300€-ért be tudunk szerezni(szállítással együtt). Aztán áprilisban-májusban jön a nagyobb intercooler és lehet, hogy nyáron kipróbálunk egy H4es bi-xenon szettet is, de ez még messze van. Apropó, jövő héten kedden felkerülnek majd az új nyári gumik is. De erről majd kedden írok.

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-08

A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!

Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000

>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-29

És elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, melyet már hetek óta várok: a kocsi végre 240 paci körül teljesít, és ezt érezni is rajta. Mivel az időjárás pont ma kezdte meg a szemétkedését és egész nap esett az eső(és pár napig valószinüleg még esni is fog) így nem nagyon mertem nyomni Neki, mert nem szerettem volna az első kanyarban kicsúszni. Így maszek gpses gyorsulási eredményeket csak akkor hozok majd ha jobbra fordúl az idő és fent lesznek a nyári gumik(tehát valamikor a jövő héten). Később majd a pados méréseket is felteszem,de azt majd valamikor április környékén csinálom.

>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-28

Shhhajnos a lehegesztett kettőstömegü nem volt annyira ász ötlet mint az remélve vagyon vala, így szerezni kell egy bontottat. Elvileg jövő héten már bele is tudjuk préselni a masinériába, mert jelenlegi állapotában úgy rezeg minden mintha egy túlméretezett mákdarálóban akarnék vesekövet hajtani. Ezután remélhetőleg nyárig csak két nagyobb kiadásom lesz:az intercooler meg a nyári gumik. Aztán majd nyár végén lehet cserélni a lendkereket. Jesssz. További hírek a lendkerék csere után!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-27

Megtörtént a turbófelújítás és a kuplungkevlározás,kicseréltük a kinyomócsapágyat,leheggesztettük a kettőstömegüt mert már halott volt és fúrt mart féktárcsák kerültek előre. Hétfőn megyek optimalizálni és 240 lóerő környékére felhúzni a gépet. Hamarosan érkezik az első futópados mérés is!!
Egyéb kisebb esztétikai cicomák: kaptam a szarvihart egyre nagyobb mértékben a nightbreaker szett miatt. Ez van, bedőltem a reklámjának, jól hangzott. De lekattantam róla, mostantól cool blue az egész szett. És azt kell hogy mondjam, hogy a nightbreaker a legjobb napjain se világított ilyen szépen. Került továbbá egy új embléma a kocsi hátuljára és le lettek polírozva a fényszórók is!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-11

Megvolt az első optimalizálás. A kocsi már 200 lóerő körül van. Az ezután következő projektek:kuplung kevlározás,turbó felújítás!

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-09

Amikor visszakaptam a kocsit az olajteknős buli után,panaszkodni kezdtem Zének, hogy sokáig izzit a motor és van hogy fél percig csak villog az izzítás amíg elalszik. Rá is vágta, hogy mind az 5 izzítógyertyát cserélni kell. De mostmár izzít a motor!

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-02-05

Történt a mai napon az, hogy az olajteknőt sikerült nekivágni pesten egy csatornanyílás szélének. Ezt a kocsi sem köszönte meg, így a teknő szét is repedt. Jöhettek a rendőrök,közteresek meg az autómentő, hogy Zéig eljusson a kocsi. Hétfőre már kész is volt a kocsi, így újra róhatta az utakat.

 
>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-12-11

Agyszilentet mentem cserélni Zéhez hétfőn, aztán amikor várakoztam és épp ment a motor, furcsa csapkodásra lettem figyelmes. Oda is hívtam Zét bogy nézze már meg mi a szarért hisztizik, mire pár másodperc hallgatózás után rávágta, hogy ékszíjfeszítő. Jajjdejóóó. Hál' istennek meg persze inkább Zének tudott nem horribilis összegért szerezni feszítőt,így megúsztam 50k alatt a bulit. Szóval a szervíz mai részében:ékszíjfeszítő és hátsó agyszilentek!

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-11-27

Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!