Fórum >> Típusok >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:46:18 // 24124
hja, szar az akku menedzsment elektronika akkor ...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:17:26 // 24123
Ha feltöltöm és nem megyek vele, tartja a töltést. Pont ez a gond. Ha használom, akkor kinyírja az akksit pikkpakk. Most szinte naponta megyek vele ide-oda a városban, több tíz km-t. És lényegében naponta kéne tölteni. Szerintem ez gáz. Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni, hogy figyeljem hogy holnap reggel beindul e még?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 11:03:51 // 24122
azért ez egy érdekes kérdés, ha nem megy vele az ember akkor sajna merül az akksi, nálunk a gari papíron ott van 12.6V rendben, 12.4-12.55, rendben, 11.8-12.24 lemerült tölteni kell, 11.88 alatt mélykisütött... az akkura 1 év gari van, kivéve a munka akksik, csónak, emelők, napelemes rendszer ott csak 6 hónap...
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 11:01:30 // 24121
Csak egy az Ao fórumról:
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 10:58:23 // 24120
Sajnos a modern autózás alapeszköze. Már a 159 is igényelte, egyébként az is képes volt akksi pusztító üzemmódban működni. Érdekes módon a Giulietta sokkal normálisabban kezeli az egyébként is kisebb akksiját. Csak halkan kérdem.. ha akksiról mennek majd a villanyautók, akkor konkrét akkumlátortechológiai szakemberekké kell képeznünk magunkat, hoyg télen ne egyen szívás? Vagy ez hogy lesz? Mert egyelőre ennyit sem sikerül megoldani, hogy az önindítónak legyen elég áram.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-24 10:53:08 // 24119
Na utánaolvastam. Az alfaowner-en nem volt nehéz rátalálni hasonló bajokra. Ott ugye felhasználói hozzáállás van, nem megy az ablakfűtés, start stop, tükörfűtés, már viszi is az emberünk a szervizbe. Nem egyedi eset, a Giulia főleg télen, felzabálja az akkut. És akkor nem működnek azok a kiegészítő dolgok, amiknek télen lenne értelme. Szerencsére az ülésfűtés 30% töltöttségig megy. De pl a hátsó ablak és a tükör már 50% alatt nem. What a logic :-S Akksi csere gariban rutin dolog a Giuliáknál, és nem oldja meg a problémát.
Volt aki alatt konkrétan menet közben leállt az autó.
Nekem egyetlen nap alatt 50%-ra zabálta. Nem töltök rá többet, nem érdekel. Ha leáll, trélerezzék el innen ahogy tudják, javítsák meg és hozzák vissza.
RomeoOne2022-01-24 10:39:58 // 24118
Nem semmi méréseket kiviteleztél :D

Tény, hogy a CTEK nagyon hasznos kütyü, én is örülök, hogy megvettem.
Csabi2022-01-24 08:37:21 // 24117
Persze, ilyenkor lényegesen több idő kell.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-24 08:31:13 // 24116
pénteken mentem utoljára a Stelvioval és ma garázsból indulva (13 fok) 15 km megtétel után sem működött a s/s szóval nem töltötte vissza a megfelelő állapotra...csillaggarázsnál még rosszabb a képlet így télen, ráadásul indulásnál is agyonvágja az akkut, hogy a világítást sem lehet kikapcsolni pl... szóval a mennyit kell menni, hogy vissza töltődjön az akku kb 30-40 km, alapjáraton meg lehet járatni szerintem egész nap ...
Csabi2022-01-24 08:30:09 // 24115
Nem. Elindítottam az autót, 15s múlva leállítottam. Újra rátettem a töltőt, és vártam hogy feltöltse.
Nyilván ez sokkal összetettebb a valóságban...minnél kisebb az akku feszültsége annál jobban tölti a generátor. A töltő maximum 5A-rel tölti. Az autó generátora töltheti akár 50-el is...
Zselé2022-01-24 08:17:26 // 24114
Ez a mérés alapjárati töltéssel volt?
Csabi2022-01-24 08:09:05 // 24113
"A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén?"

Régebben lemértem még 159-nél. Teljesen feltöltött akkunál (akkor vettem le töltőről) , egy hidegindítást követően, negyed óra kellett mire újra feltöltött állapotba került az akksi töltő szerint (CTEK) .
Fontos, hogy nyári időszak volt, szóval nem kemény tél. Ami egy sor olyan tényezőt hoz ami az akksi "merülését" eredményezi:
- Sokkal több fogyasztó,
- Hideg akksi, kevésbé hatékony a töltés
- Izzítás
...
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-23 22:26:34 // 24112
Na erről beszélek. Két nap hidegindításos, városi szaladgálás alatt simán 12.2-re esik a feszültség, ami kb 50% töltöttség.
leopop32022-01-23 22:22:05 // 24111
Akkor a harmadik nevem Sanyi :))
leopop32022-01-23 22:21:14 // 24110
Pontosan így van illetve én is 19 éves voltam amikor összejöttem a barátnőmmel.
Szüleim 17 volt apukám 18 volt anyukám ;)
leopop32022-01-23 22:17:56 // 24109
Amúgy igen :DD
denil12022-01-23 22:08:26 // 24108
Nekem 2 napig mukodott a S/S, azota megint nem.
Gondolom ennyit ert a teljesen feltoltott akksi es megincs csokkent akku feszultseg.
Mivel tokeletesen indul az auto igy ezt most hagyom es kivancsi leszek,h majd a jo ido kozeledtevel ez valtozik e.

Illetve hetvegen lehet megyek Szlovakiaba, meglatjuk,h egy 800km-es kor deltolja e az akksit max. szintig.
Kócosw2022-01-23 21:12:49 // 24107
kik azok a Sanyik? én olyanokat nem ismerek.... 🥴🤪
Liquid2022-01-23 21:11:05 // 24106
Sanyi tudja hogy kell, legyen mindenki Sanyi :D
Piritu - 1.000.0002022-01-23 21:00:15 // 24105
Én is :-)
A Sanyik már csak ilyenek :-)))
Liquid2022-01-23 20:47:57 // 24104
Fontos az is hogy tudni kell választani :) Én pl. főiskolás koromban jöttem össze a feleségemmel 19 évesen.
Liquid2022-01-23 20:46:18 // 24103
LIKE! :D
Zselé2022-01-23 19:42:58 // 24102
A csajos témáról egy pillanat erejéig visszatérnék a bágyadt akkuk kérdésére, ha lehet.
Autótól függetlenül, ha beindítok egy motort, és nem 100% az akku, akkor ugye jelentősen beesik a feszültség - illetve most nevezzük úgy, a “töltöttsége” az akkunak. Nem túl jó ötlet 2-3 hét fagyos állás után beindítani, majd boldogan leállítani, hogy “hát ez beindult!” - mert második próbálkozásra már nem biztos…

A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén? És vajon hogy néz ki ez a matek alapjáraton járatva?
denil12022-01-23 19:37:29 // 24101
Az a baj a nokkel, hogy naluk van az osszes p*na.
leopop32022-01-23 15:30:18 // 24100
Ja hát persze holtáig tanul az ember úgyhogy mindig jegyzetelek 😁
Hát azt elhiszem :DD
RomeoOne2022-01-23 15:24:53 // 24099
Helyes-helyes. Azért figyelj oda a bölcsességekre, hátha jól jön még. Egy párszor már én is megtaláltam... :DDDD
RomeoOne2022-01-23 15:24:24 // 24098
Óvatosnak kell lenni, sajnos, a p**a költségei nem írhatók le az adóból xDDDD
leopop32022-01-23 15:11:56 // 24097
Igen ez igaz viszont szerencsére lassan három éve én már megtaláltam az igazit 😁😎
Azt gondoltam hogy akkor megtetszik neki 😅🤣🤣
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-23 15:03:48 // 24096
Mennyi idősen? Nemár..🤣
Veszélyes sportot űzöl ám! Valamelyik majd a szép szemével és egyebével jól befűz, aztán rájössz, hogy nem a Q fenntartása kerül sokba 😆
RomeoOne2022-01-23 14:57:15 // 24095
Az a baj, ha csak a facebook-on látom, hogy miket főz a gyúrós, attól még nem jön rám tömeg :DDD
Kócosw2022-01-23 13:50:58 // 24094
előtte tömegelj kicsit,de eszpresszó val egy cukorral nem megy most szolok 🤔😁
RomeoOne2022-01-23 12:12:59 // 24093
Na majd akkor legközelebb beugrok előtte a hozzád egy tréningre :DDD
RomeoOne2022-01-23 12:08:53 // 24092
Van, amikor az a jó, ha csúszik a gumi, nem az, ha tapad :P :DDDDD
RomeoOne2022-01-23 12:07:26 // 24091
Fiatal vagy még, majd rájössz, hogy ennyi idősen már ez a jó csajozós duma. Ha meghallja, hogy mennyi pénzt el tudsz költeni felesleges dolgokra, hidd el, nem az lesz a következő reakciója, hogy "Nem tudnál inkább inkább otthon kitenni?" 😂😂😂

(Persze ez csak vicc, ne vegye komolyan senki. Bárminemű egyezés a valósággal csakis a véletlen műve lehet 😂)
Kócosw2022-01-23 11:48:48 // 24090
egy úriember úgyis megmelegitette ne aggodj 🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-23 09:53:07 // 24089
igaz a mondás, ha van autód lesz csajod is... de hidd el a legtöbb leszarja hány millás verdában ül, ha fázik a sunája... egyéb iránt van még mit tanulnod nem csak a gyúrás területén, tényleg szar a dumád sokszor a kevesebb több, hidd el :DDD
A helyes válasz pl ez lett volna:
"-Te 1,4 milliót fizettél 4 ülésért, amiben még ülésfűtés sincs??"
ránézel olyan Rómeósan, végig mustrálod és odapökkinted a szád sarkából: meg hát...
:DDD
denil12022-01-23 09:50:37 // 24088
Egy 30M-os autonal mar nem szamit a gumi ( egyik fajta se ) :D
G-MANN🍀2022-01-23 09:20:02 // 24087
És nem kérdezte, hogy ha már nincs ülésfűtés, azért gumi van? mármint nem nálad, hanem téli gumi 😂😉 az autón
leopop32022-01-23 07:57:28 // 24086
Jaaa 😆
Kócosw2022-01-23 06:21:42 // 24085
ahh engedd el annak a kategóriának amiket a fiatalember begyűjt nem kell csajozós duma 😁
leopop32022-01-22 23:44:33 // 24084
*dumán
Csak telefon kijavít
leopop32022-01-22 23:44:02 // 24083
Lehet hogy meg kéne tartani de a csajozós dumák még faragni kell az biztos :DDD
RomeoOne2022-01-22 22:10:27 // 24082
Jó, mondjuk nekem a garázsban áll, nem megy sehova :D

Ülésfűtés? Már akinek van :D

Nemrég vittem a zölddel egy felettéb dekoratív leányzót. Hűvös volt, kérdezte is, hogy hol az ülésfűtés gombja?
-Hát, ebben olyan nincs.
-Mi?? Nincs ülésfűtés egy 30 milliós kocsiban?
-De, az alapáras ülésekben van, de én nagyon sokat fizettem azért, hogy ne legyen ülésfűtésem. Ezekbe a karbonhéjas sportülésekbe nem raknak és 1,4 millióba kerültek pluszban.

Ekkor már a térdét csapkodta a nevetéstől.

-Te 1,4 milliót fizettél 4 ülésért, amiben még ülésfűtés sincs??
-Milyen 4 ülésért? Csak ez az első kettő, amiben ülünk.

Na itt már visított. Nem kellett mondania, éreztem, hogy arra gondol, hogy "na ekkora marhával még nem találkoztam". 😅😅😅
Lehet meg kéne tartanom, ritka manapság az okos lány :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-22 20:12:07 // 24081
Elférne,de úgy tűnik mióta van téli kereke, használom is. Az meg macera föl le rakosgatni töltőre. Pont azért merül hamar az akksi, mert városban mászkálok, kint mínuszok, a generátor nem sokat képes tölteni, az ülésfűtés, kormányfűtés mennek ezerrel.
RomeoOne2022-01-22 19:00:48 // 24080
Én rajta szoktam lógatni van, hogy 2 hétig is. Elfér rajta.
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-22 15:10:49 // 24079
Kiderül majd, nyilván nem fogom naponta töltögetni. Télen pár hetente rálógatom a töltőre, ennyi. Lehetőleg valami melegebb napon töltök, hogy pluszban legyen a hőmérséklet.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-22 14:08:30 // 24078
Az AGM azért jobban bírja ..
WarbiRunner (Gyuri)2022-01-22 13:37:20 // 24077
Na ja, csak 12.4 alatt döglik az akksi. Szulfátosodik. Azért eddig egy autómnál sem jelzett pirosat töltés utáni másnap a c-tek.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-01-22 12:47:31 // 24076
12.4 böven elég, majd hosszan úton tölt bele...
tdemeter2022-01-22 12:35:55 // 24075
Nekem most úgy jött ki, hogy 1 hónapig bent állt julcsa a garázsban. 2 napja pöccre indult. Nem mértem feszültséget, de gondolom volt elég..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.