Blog >> 156

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-04-03

Sikerült meggyőznöm magam -azért annyira nem kellett-, hogy bekerüljön a kocsimba egy xenon szett. És lőn világosság! :)
Nem volt drága, és állítólag a kínaiak közül ez a legjobb cucc. Erről találtam is anyagot egy OFF Civic ON autós oldalon ...

Latsun makes some of the better kits out of all Chinese manufacturers. We have tested 8 different factories from China and chose one with the highest quality product. I believe these are the best quality kits you can get under $200 anywhere!

Ilyen a doboza, mint ez a fotón, csak nincs rajta ez a csúnya figyelmeztető matrica -hiába no, a tengerentúliaknak kell :)-, a trafó full króm és a feliratok lézer gravírozva vannak. Kár hogy elrejtettem a sárvédőben... :D

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2008-03-08

Egy félre esett 100as miatt behalt a hamutartó mechanikája és nem lehetett bezárni. Pénteken Pityke és Kaibi jóvoltából hozzájutottam egy műkődőhöz.(THX) Ma neki is estem a cserének. Sokkal jobb az összhatás ha be van zárva! :-))))

>> SzervizCsaszi // Alfa 156 SportWagon 1,9 MJTD // 2008-02-18

Amióta kicserélték azt a bizonyos csövet, néha rángat az ótó! :( Nem is igazán rángat, mint inkább néha kihagy. Egy pillanatig olyan, mintha elvenném a gázt, aztán újra megy. Ezen felül feltűnt, hogy 2000 fpp alatt szinte semmi ereje sincs! Ezért Ferke jótanácsára elmentem kiolvastatni az agy hibaüzeneteit, hátha okosabbak leszünk. Ott a helyszínen nem lettünk, csak egy kódszámmal. Ellenben most este utánanéztem a mindenttudó google-ban, és láss csodát, van egy halom oldal, amelyik megmondta a tutit: "Fuel Pump Secondary circuit fault"

Jelenleg ez a helyzet. De volt már tipp légtömeg mérőre, légszűrőre, meg mittoménmégmire!
Ha tudok valamit, majd még jelentkezem!
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy volt egy tag egy Audival a szervízben, aki nagyon empatikus volt, és kérdezgetett mi a helyzet. Miután elmondtam neki a tüneteket, gondolkozás nélkül közölte: "A Mercimnél és az Omegámnál ugyan ez volt a hiba. Légtömegmérő csere megoldotta huszonezer forintér. Állítólag 100e km-et bírnak, aztán kuka!"
Nesze neked XXI. század!

>> Tuning és extraWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-25

Hát, eljött a nagy megvilágosodás napja.
A LEDtechniktől beköltözött az autóba 2 darab 50W-os 5000K-s xenon szett, H7es a tompítottba, és H1-es a reflektorba (vagy fordítva, ahogy kell).

Első észrevétel: bullshit. Fénye aaaz van, de hogy az izzók fókuszpontja nem ugyanoda esik, az kurvaisten. Tehát világít ez mindenfelé. Megoldás: ki kell venni majd a lámpát, és elvégezni több bonyolult kísérletet amíg meg nem kerül a rendes pozíciója az égőnek.
Már előre élvezem.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-11-11

Este kicsit unatkoztam. Eszembe jutott, hogy a Verdákban sok olasz mellett hiányzott egy másik talján. Nekiálltam, hogy új szereplővel egészítsem ki a Pixar filmjét!

Íme, a folytatásban a főhős:

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-10-30

Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)

Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-10-05

Idén én hoztam össze a 156-os Alfásokat egy talirat. A helyszín a Bakonyban található Odvaskő lett, időpontja ezúttal nem tavaszra, hanem szeptember 15-re esett. Pontosan nem tudom hány Alfa jött el, kb. 32, szerintem nem rossz. Különösebb program nem volt. Két helyen gyülekeztek a 156-osok. Először a pápai konvoj érkezett meg a helyszínre, összesen 7 autóval, nem sokkal később megjött a zirci konvoj is, ők már jóval többen voltak. Erhard cartárs főzött finom ebédet, ami mindenkinek ízlett. Kis gondot okozott, hogy merőkanál nem volt senkinél :)

Köszönöm mindenkinek, aki részt vett a találkozón!

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

A természetjárás után jól esett a pörkölt! (Ha tudná Norbi, mennyi jó dologból marad ki :P)
Nagyon jó volt találkozni új emberekkel, sajnos kevés volt az időnk, utaznunk kellett tovább egy születésnap miatt...
Út közben találtunk egy hatalmas szarvasmarha csordát -olyan szép sötétbarna színűeket-, így megörökítettem ezt a csodás ritka látványt az autómmal az előtérben.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

Szeptember 15-én Odvaskőnél gyűltek össze a 156 tulajok, hogy Poló és erhard szervezésében találkozzanak egymással egy finom bogrács pörit is közösen elfogyasszanak.
Akinek volt kedve, az megtekinthette a festői tájon a közelben a barlangot.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-12

Tegnap megkapta az ilyenkor szokásos gyertya cserét a kocsim.
Gazdasági megfontolásból nem platina gyertyákat kapott. Meg aztán nekem ez a 40 000 km futásteljesítmény is olyan 6-7 év alatt jön csak össze :) Addigra pedig mindenképpen kap új szikráztatót, ha meglesz!

A régi NGK széria annyira rossz volt, hogy időnként kihagyott a gyújtás. Remélem más érzékelő nem sínylette meg a durrogást.

Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít az új Champion (3 pólusú) gyertya! RC8TYC 4 db + RG4HC 4 db
Rögtön harap házadásra, vidáman forog a motor. Majdnem baleset is lett hazafelé belőle :D

Sajnos a 110156 km--t picit lekéstem a fotóval. De már gyúrok a 111156-ra! :))