Blog >> 156 >> kormány

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-02-19

Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.

>> Tuning és extraB3WiN // Alfa 156 1.6 TS Progression Fl // 2019-12-12

Végre elszántam megam és beszereztem az átalakításhoz szükséges dolgokat. Na de mik is voltak ezek:

- kell egy új kormány - 30k Ft
- a hozzá való légzsákátvezető - 5500 Ft
- rádió illesztó adapter (Connects2 CTSAR001.2) - 12k Ft
- zöld iso csati - 500 Ft
- kábelköteg (ezt saját magam csináltam, így ez nem került semmibe) - 0 Ft

A művelet pedig így zajlot:

1. Mindenek előtt levettem az akksisarut kb. 15 percre nehogy a légzsáknak ne tetszen valami.

2. A kormány hátulján kicsavartam a 3 légzsákot tartó csavart (5-ös imbusz).

3. Ezután levettem a 2 csatit (duda+légzsák)

4. Ekkor jöhetett végre a kormány, amihez egy 24-es dugókulcsra volt szükségem.

5. A légzsákátvezető levétele nagyon egyszerű volt, 3 csavar fogta és kész.

6. Mehetett a helyére az új átvezető, majd a kormány és a légzsák, a föntebb leírtaknak megfelelően, csak visszafelé.

7. A gyári csatiból hiányzott a 3 db vezeték (1. kép), ami a gombokhoz kellett (2-4 pin), így ez okozta számomra a legnagyobb fejtörést. A legegyszerűbb az lett volna ha szerzek egy olyan csatit, amibe már benne van ez a 3 ér és csak forrasztgatok, de sajna jelen pillanatba egyik bontóból se sikerült szereznem. Végül úgy tudtam megoldani, hogy szereztem ismerősömtül olyan vezetékeket, amin olyan saru volt, hogy méretéből adódóan belement a gyári csati 3 szabad helyére és ehhez már hozzá tudtam forrasztani a zöld iso csatit. A bekötési rajzát a 2. képen láthatjátok.

8. A kábelköteg elvezetése egyszerű volt, a kormány alatt és a klíma panel mögött rengeteg hely van ahol simán elfért a köteg. (3. kép)

9. A rádió felöli oldalon, pedig már minden plug and play volt, csatikat összedug, összeszerel és már mehet is. (4. kép)

10. Az eredmény a képen látható. (5-6. kép)

>> AutóápolásRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-10-10

Fel kellett újítani a kormányt, mert elég kopott volt. Nem tudom milyen egy gyári állapotú de kb. olyanra csinálta a srác.
Ja és szülinapi ajándékként kaptam :) Thank you My Darling :)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-05-01

Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.

Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.

Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang