Blog >> 156

>> Tuning és extraWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-25

Hát, eljött a nagy megvilágosodás napja.
A LEDtechniktől beköltözött az autóba 2 darab 50W-os 5000K-s xenon szett, H7es a tompítottba, és H1-es a reflektorba (vagy fordítva, ahogy kell).

Első észrevétel: bullshit. Fénye aaaz van, de hogy az izzók fókuszpontja nem ugyanoda esik, az kurvaisten. Tehát világít ez mindenfelé. Megoldás: ki kell venni majd a lámpát, és elvégezni több bonyolult kísérletet amíg meg nem kerül a rendes pozíciója az égőnek.
Már előre élvezem.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-11-11

Este kicsit unatkoztam. Eszembe jutott, hogy a Verdákban sok olasz mellett hiányzott egy másik talján. Nekiálltam, hogy új szereplővel egészítsem ki a Pixar filmjét!

Íme, a folytatásban a főhős:

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-10-30

Volt némi szabad időm, így 16 kerekeket megmozgatva (Alfa + családi OFFos) téliesítettem a gépjárműparkot. Többet ért mint egy fogyi show :)

Közben kicseréltem a pótféklámpában egy parázs-izzót is. Tényleg olyan egyszerű, ahogy azt egy márkatárs már vázolta. Egy nagy műanyag fejű csavar fogja fel, aztán pár apróbb a burkolatot. Visszatenni ugyanilyen ultra könnyű volt.

>> EgyébPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2007-10-05

Idén én hoztam össze a 156-os Alfásokat egy talirat. A helyszín a Bakonyban található Odvaskő lett, időpontja ezúttal nem tavaszra, hanem szeptember 15-re esett. Pontosan nem tudom hány Alfa jött el, kb. 32, szerintem nem rossz. Különösebb program nem volt. Két helyen gyülekeztek a 156-osok. Először a pápai konvoj érkezett meg a helyszínre, összesen 7 autóval, nem sokkal később megjött a zirci konvoj is, ők már jóval többen voltak. Erhard cartárs főzött finom ebédet, ami mindenkinek ízlett. Kis gondot okozott, hogy merőkanál nem volt senkinél :)

Köszönöm mindenkinek, aki részt vett a találkozón!

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

A természetjárás után jól esett a pörkölt! (Ha tudná Norbi, mennyi jó dologból marad ki :P)
Nagyon jó volt találkozni új emberekkel, sajnos kevés volt az időnk, utaznunk kellett tovább egy születésnap miatt...
Út közben találtunk egy hatalmas szarvasmarha csordát -olyan szép sötétbarna színűeket-, így megörökítettem ezt a csodás ritka látványt az autómmal az előtérben.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

Szeptember 15-én Odvaskőnél gyűltek össze a 156 tulajok, hogy Poló és erhard szervezésében találkozzanak egymással egy finom bogrács pörit is közösen elfogyasszanak.
Akinek volt kedve, az megtekinthette a festői tájon a közelben a barlangot.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-12

Tegnap megkapta az ilyenkor szokásos gyertya cserét a kocsim.
Gazdasági megfontolásból nem platina gyertyákat kapott. Meg aztán nekem ez a 40 000 km futásteljesítmény is olyan 6-7 év alatt jön csak össze :) Addigra pedig mindenképpen kap új szikráztatót, ha meglesz!

A régi NGK széria annyira rossz volt, hogy időnként kihagyott a gyújtás. Remélem más érzékelő nem sínylette meg a durrogást.

Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít az új Champion (3 pólusú) gyertya! RC8TYC 4 db + RG4HC 4 db
Rögtön harap házadásra, vidáman forog a motor. Majdnem baleset is lett hazafelé belőle :D

Sajnos a 110156 km--t picit lekéstem a fotóval. De már gyúrok a 111156-ra! :))

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-09-08

Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)

* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.

A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-03

Pénteken 9x annyi idő alatt értem haza a melóból, mint máskor! Összességében ez azt jelenti, hogy a 3,5 Km távot 45 perc alatt sikerült teljesítenem. Kicsit dugó volt :( Otthon úgy döntöttem, benne hagyom gyújtáson a kulcsot, hadd forogjon a ventillátor (van olyan márka, ami kulcs nélkül is el tudja játsszani ezt magától).

Hát persze, hogy egész éjjel benne felejtettem! Le is szivattyúzta az akksit. Érdekes dolgokat tapasztaltam ezután : amikor kivettem a kulcsot, akkor jelentek meg a feliratok a kijelzőn. Amikor pedig bedugtam, akkor meg eltűntek. Pont fordítva, mint működni szokott! Ezen felül két furcsa felirat is megjelent : "ICE" és "SPORT".

Feltöltés után helyreállt minden működés, leszámítva a napi Km számláló adatát, az nullázódott.

>> EgyébGEORGE // Alfa 156 2,4 M-JET 20V SportDiesel // 2007-07-27

A 156-os eddig is szép autó volt, de a ráncfelvarott megalkotásával GIUGIARO mester feltette a 156-os "ijére" a pontot...