Blog >> szett

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2020-04-12

Nálam is felkerült a nyári szett,plusz kapott egy tavaszi nagy takarítást is.Ami egy full külső belső takarítás,bőrápolás és waxot jelentett.

>> Tuning és extrassszasza // Alfa 159 1,9 JTDm 16V SW Progression // 2019-09-27

Mankókerék szett -et kellett vennem a kocsiba, mert ez felújító szettes volt gyárilag csak már nem v olt benne semmilyen hozzá való tartozék... amúgy sem bíznék a felújító szettben :D

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-04-02

Tegnap még a téli szettel ment vizsgázni,nehogy problémázzanak a nagy felnik miatt. Így ma már át is cseréltem őket. Előzmény még a téli időszakban mind a 4 felni ki lett görgőzve plusz kapott előre 2db új PointS Summerstar Sport 3 gumit,hátul maradtak még a Bridgestone Potenzák.

>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-04-02

-Vonóhorog (csak festék költség + hozzá vizsgáztatás) ~7.500,-
-Ülés garnitúra csere (a réginek sincsen baja)
-Plüss szőnyeg ~10.000,-
-2 garnitúra alfás szelep sapka ~3.500,-
-Lancia felni (ajándékba kaptam)
-Tomikámnak elektromos alfa :) 2.000,- az autó, az új aksi 5.000,- (4x hosszabb ideig tartó teljesítmény) + festék 2.500,-
-Téli garnitúra Pirelli 12.000,- alkudva mivel gyári gumija, 99-es évjárat, de hibátlan, repedés mentes mély mintával ( télen fent volt, egyszer sem csúsztam meg, de a felülete már keményebb egy újhoz képest)
-Alfás rendszám tábla keret 1.000,-
-2013-ban cserélt bal és jobb oldali lengőkarok 20.000,-
-Akkumulátor töltő 7.000,-
-Bika kábel 1.500,-
-Vontató kötél 2.000,-

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-21

Nos egy rittyentek egy elfogulatlan bejegyzést eme gyöngyszemről...:
Gt5 650C nevű jbl szettel összevetve.
Annyira dícsértétek, nem a hangerő, a minőség a herz ereje.
Nos megjött. Csomagolás, nagyon szép fényes, színes fullgagyi vékony papír. Ajj jbl kofferként nyíló doboza emeletes rekesszel azóta is autohifi alkatrész tároló dobozként szolgál.
Ég áldja a rengeteg eszét annak aki kitalálta, hogy belbecset körbevevő hungarocellt össze kell ragasztani szalaggal. Enélkül tuti megpattogtattam volna betonon ezt azt.
Így tülélte, szikével amputáltam kötést, hümmögve leltároztam.
Az van benn ami irtak :)
Nem csekély elképedéssel konstatáltam, nincs hangfalkábel...aj pedig azokat mindig el szoktam rakni, motorba lednek, akárminek jó. Nincs..pazar.
Mély...nehezebb mint vártam, ez jó jel.
Magas...ez a pici sz...r ...ezmiez, najó, tovább. Hangváltó...anyám, fullgagyi ropogós műanyag, csodaszép ezüst szín, rács, csillivilli. Na itt elkezdtem aggódni, lekaptam, á, oké, belseje rendben levőnek tűnik.
Majd mafla pofát is vágtam, felfedeztem, három állású, -2 0 +2 kapcsolót, ami, ha jól okoskodtam, woofer jelszínét hivatott kompenzálni. Nem olvastam el, nullán hagytam, majd ha nem tetszik, elolvasom, ha kapcsolgatni kell.
Namost ugye én autóm tökéletes...szóval herz ék nem gondoltak rá, hogy kivezethessem kapcsolót kívülre? Mindig le kellene bontani kárpitot hangoláshoz?
Nos kizuháltam jbl t kocsiból, herz be.
Először keretre, hogy rendesen felüljön, majd ajtóra keretet. Ezt érdemes lassú lépésekben csavaronként kicsit húzva, műanyag enged, vegye fel szépen a neki tetsző formát.
Hangváltó mély fölé került, addig sakkoztam, hogy ott talán nem lesz útban. Végülis felment kárpit, szóval ok.
Fogalmam sem volt, hogy fog szuperálni, mindenképpen meg akartam hallgatni különbséget, két cucc között.
Jobb mély hertz, bal jbl.
Rádió röffent, szép halkan...
Heveny szívhezkapkodás, jbl hangosabb, teltebb, leveri hertz et. Elakadt lélegzetem.. hangosítok kicsit..na, mintha éledne hertz, tolom neki, igen! Utolérte, majd le is hagyta jblt, közel teljes hangerőn simán túlkiabálja jbl t.
Mégis, valahogy vérszegény, jbl hangja sokkal kellemesebb, mélyebb...na matassunk, mi is van?
Ahamm, front hpf 180hz, tekerem lenek folyamatosan éledő hertz, 63hz nél magára talált jbl hangja alig változott, igaz előtte is elég jól szólt, na itt már hertz nagyon jól, sokkal jobban, és szebben.
Ah egész fellelkesültem. Alvás.
Két nap múlva másik ajtón ugyanez a művelet végrehajt.
Viszont kilincstakaróból véletlen kipattant kicx magasa, hű, király, akkor berakom hertz magasat.
Hertz magas: jbl el nem hasonlítható, jbl halgathatatlan.
Magas..az a kis izé...kibányászon nylonból, kibontom vezetéket...ez komoly?!
Vicc!
22 darab centiméter cérnavékony izé fityeg rajta.. na itt elkezdtem köpködni.
Nézem alját...nemá, mágnesbe csavarmenet felhelyezéshez, hát ez kész, azt hittem erre csak én gondoltam eddig. Hatalmas piospont ezért.
Lyuk kb passzol, be vele helyére.
Teszt...
Hm hmhm ez a hang, ez mi?
Ez ami balról szól köszönő viszonyban sincs jobbról szóló kicx el.
Gépszkedés eq..miegymás, alakul. Feladtam, kivettem másik kicx et is, hertz be, dolgozzon processzor. TA setup.
Most sem az igazi.
Még eq bűvölés, alakul. Mondjuk rá, hogy jó.
Na adjunk neki Dire straits...
Hú, gitár frenetikus, á imádom, cin, kicsit vérszegény, Knopfler hangjában a karcosság alig hallható...mivanezzel?
Valami rock...brit gitárkombó, anyám, ez nagyon durva, olyat boostol hátsó pickupre, hogy csak lestem, eszement jó!
Brit vox ac30 rajongóknak ajánlom, leviszi fületeket.
Namég zene: neee!
Mai mittommi dance fájdalmasan szól.
Korrigálhatatlan.
Van ez a SAL szintjét sem megütő műanyag membrános kínai magasaknak jellegzetes fülbántó hangja. Kb minden tizedik számban talál ilyen hangot magának amit elkezd boostolni.
Ami gitárnak jót tett, az éneknél, szintinél elvérzett.
Nos ennyit a tetolon magasról.
Nálam kivgezte magát.
Sajna kicx selyemmagasának nyomában sem ér.
Amit vártam, egy kevésbé izmos finom hang helyett egy kiváló agresszív nagyot nyomó mélyközép, jó hangváltóval, használhatatlan magassal. Ezt kaptam 36 ezerért. Jó vétel? Nem. Magas árát megspórolhattam volna. Mély és váltó nagyon tetszik.
Mellékeltem képet kárpiton levő szivacsgyűrűről. Nekem elengedett, ez látszik is, még ragasztás előtti a kép.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-02-14

Ma megvettem az új feszítőt... de inkább szettben szíjjal együtt. A beletört csavar kioperálása után be is került a helyére, szépen indult, de továbbra is kint van az ikon a műszerfalon... valószínűleg a bontott is rossz. :(

Folyt. köv.

249.964 km

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2012-05-21

Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.

Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)

Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)

>> EgyébGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2011-10-15

Gyorsan véget ért az indián nyár:-(...Beszereltem a Loudlink-et is, 5 perc volt és nagyon elégedett vagyok, gyors, pontos fakocka egyszerű és ezáltal nagyszerű---THX, Arno166:-)Ja, meg a nagy gyári antennát eltettem láb alól és kapott egy 9 cm-es alut.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-15

Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.

A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.

Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.

Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.