Mutasd

>> Szerviz2012-05-21

Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.

Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)

Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)

>> Szerviz2011-07-26

Cserélve lett a másik lambda szonda is... most már mindkettő korrekt értkeket mutat :-)
85.600km

 
>> Esemény2011-07-22

Így jártam... :-(
Ne hajtsatok át a piros lámpán, mert fájni fog... sőt, most már a sárgán se!
Ezekután még a zöldnél is lassítok :-P

 
>> Szerviz2011-07-22

Rosszalkodott, megnéztük, lambdaszonda... persze azért nem volt ennyire egyszerű és egyértelmű a dolog, de a mreni-től kapott kábel és progi sokat segített! Ezúton is köszi érte, ha olvasnád :-)
Lényeg, hogy egyet kicseréltünk, így most ez normális jelet mutat, elmúlt a rángatózás, erőtlenség, "túlfogyasztás", normálisan jár a motor. Viszont a másik szonda is néha furcsa értékeket mutat, ezért most tesztelem: mérem a fogyasztást, figyelem a motort stb... majd néha ránézek a hibakódra is... remélem nem kell még egy szondát vennem. Bár ha ez az ára, hogy menjen, akkor ám legyen...

 
>> Tuning és extra2011-07-16

Befejeződött az átalakítás, megkapta a rácsot (köszi Vittorio!!!) és felkerült a helyére... Szerintem jó lett! :-)

 
>> Szerviz2011-07-03

Tegnap kicseréltük a gyertyákat. ~85ekm körül járok és néha reggelente azt vettem észre, hogy mintha nem menne 1 henger... de csak 2-3 másodpercig, aztán minden rendben ment tovább. Gondoltam gyertya-dolog lesz, úgyhogy vettem egy szettet hozzá, Champion-t.
Mivel a féktárcsa is eléggé vállas volt már, és most sikerült szerintem elég jó áron hozzájutni, ezért cseréltem ezt is. Érezhetően jobb lett a fék! :-)
A bal első felső lengőkart is cseréltem. Bár ez is ráért volna még, csak egy kicsit "kottyant", de mivel most ez is tényleg olcsó volt, így bevállaltam.
Amit még cseréltem, az a hátsó ablaktörlő lapát. Félig már le volt szakadva a gumi, ezért cseréltem. Na ezért fájt a legjobban kiadni a pénzt, ugyanis az ár-érték arány elég rossz :-(...
Szóval a költségeim:
"Albaalkatrész"-től:
Gyertyaszett: 14.900
Bal első felső lengőkar: 11.900
Hátsó ablaktörlő lapát: 4.500 (na ez fájt!)
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 33.300Ft
"Fékcenter"-től:
Féktárcsa: 2 x 7.270
Fékbetét: 7.230
Szállítási költség: 2.000
TOTAL = 23.770Ft
ÖSSZESEN: 57.070Ft

>> Egyéb2011-06-26

Mivel tetszik az új szőnyeg piros-fekete színösszeállítása, illetve a minap láttam (és vezettem :-)) egy 159-et piros varrássos Ti kormánnyal, így úgy döntöttem, hogy legyen az én kormányom is ilyen: fekete bőr piros varrással. De akkor már ne csak a kormány, hanem a váltógomb is, valamint a váltószoknya, illetve a kéziféknél lévő bőr rész is.
A dolognak már utánajártam, beszéltem is Miskolcon egy fazonnal, aki majd megcsinálja. Egyelőre csak néhány képet készítettem a kormány jelenlegi állapotáról, ezt viszont nagyon fontosnak tartottam, mert már látom magamelőtt azt a potenciális vevőt, aki majd néhány év múlva jelentkezik az eladósorba kerülő autómra, és azt mondja, hogy "biztosan azért lett újrabőrözve, mert le volt kopva az eredeti... meg hogy ne látszódjon mennyi km van az autóba és az óra is biztosan vissza van tekerve". A gyári kormány kiválló állapotban van, óra nincs visszatekerve, jelenlegi állás szerint 84.550km... hiszi vagy sem :-P :-)

 
>> Tuning és extra2011-06-26

Karakot cartárs autóján láttam ilyet és megtetszett: a grillrács melletti részből a krómcsík ki lett szedve, a fekete műanyag pedig színre lett fúja.
Nah, ma nekikezdtem én is a dolognak. Kiszedtem az alkatrészt, krómrészt lepattintottam, a középső részt kivágtam, majd óvatosan "leköszörültem" a maradék részt, illetve csiszoló és polírpapírral rendeztem a nyomát...
Szerintem akár így már lehet is festeni... de ezt a festő majd megmondja.
Folyt.köv. remélem jövő héten hét vége felé... akkor jön a küszöb spoiler, így mehet azzal együtt a fényezőhöz.

 
>> Autóápolás2011-06-26

Rendeltem szőnyeget... Hát, 5000Ft-ot talán nem ért a dolog, de azért nem néz ki rosszul. Azt az Alfa logot azért belenyomhatták már volna mindegyikbe...
Na mind1, legalább új.
5000+1500 posta

>> Esemény2011-06-26

Az történt, hogy néha csak úgy beindult a riasztó. Ez nyilván mindig kellemetlen, különösen mondjuk éjszaka / hajnalban, a panelház parkolójában :-/
Szóval elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz. Mondtam neki, hogy nincs túl sok időm ezzel foglalkozni, így mind1, hogy miként, de oldja meg valahogy a problémát. Azt mondta kiköti a riasztót. Hát rajta... De előtte mondta, hogy a motorháztetőnél lévő érzékelő szokott leghamarabb elromlani (ezzel a mondattal egy időben ezt ki is kötötte). Na lényeg, hogy két vezeték elvágásával úgy gondolta, hogy akkor ez most ki lett kötve. Kipróbáltuk, úgy tűnt működik, ajtók zárulnak, nem riaszt... hurrá.
Másnap azonban reggel amikor indítottam volna az autót, ahelyett hogy beindult volna csak kattogott. De aztán néhányadik próbálkozásra beindult, így melóba ezzel mentem. Hazafele is indult, bár egyet kattant indításnál. Mindezek után arra gondoltam, hogy vagy valami érintkezési probléma, vagy pl. önindító. Fater leszedte az önindítót, rámért meg ilyenek. Teljesen jól nézett ki minden része, nem volt elkopva. Kitakarította, visszatette. Amikor azonban visszatette az aksit, állítólag nagy kattogásba kezdett az autó (én nem voltam ott sajna), ami csak akkor múlt el, amikor a riasztót visszakötette a fater (vagyis az elvágott vezetékeket összekötötte)... Azóta az autó tökéletesen működik, indul, a riasztó pedig egyszer sem kapcsolt be.
Konklúzió tehát, hogy nem az önindító volt rossz és nem is a riasztó, csupán a motorháztetőnél lévő érzékelő, amit az "autóvillamossági szerelő" (innentől csak idézőjelben írom) kikötött.
Igaz, sok idő ráment, de legalább az önindítóm ki lett tisztítva... ezzel nem lesz gond egy darabig :-)