Blog >> 159

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-19

Arcomon vigyor! Nem rossz gyárilag a 2.0 170LE, de lehet jobb is! Miután az én autóim híresen HP-k (meg én is), ez most sem volt másképp, harmadjára elkészült a (jelenleg) tökéletes program, Manky956 cartárs jóvoltából, akinek ezúton is köszönöm a kitartását. Amit az elődnél másfél év alatt távirányítással hozott össze, az most az aktív diagnosztikának ill. a személyes jelenlétnek köszönhetően pikk-pakk megvalósult.

Üa. értékeket összevetve az alábbi eredményt kaptuk:

Gyári:
3000rpm 82mm3 360Nm
4000rpm 70mm3 170LE

Mod:
2750rpm 95mm3 417Nm
4000rpm 90mm3 218LE

Jól látszik, hogy tévesen gondolják egyesek, hogy a nyomatékcsúcs 1700rpm környékén van. Sem a 2.0-nál, sem pedig az 1.9-nél nem ott van :-( Ami persze nem azt jelenti, hogy nem indul meg már 1400rpm-nél, csak hát az érzés csal :-)

A gázpedál a Giu 175LE-s 2.0-s dynami térképéről ihletődött, azonnal reagál, nincs késlekedés, tb hamarabb felépül.

Miután Ákos már régóta ismer az előző autó kapcsán, a programot kb. előre elkészítette, itt csak némi finomhangolásra volt szükség.

A végeredmény: Qrva jó lett!

Tartósteszt következik...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-01-16

Luigi és Giuseppe két jómunkásember. Egyik készítette a jobb üléskeretet a másik pedig a bat oldalit. Ez utóbbi nem sikerült fényesen, ugyanis a jobbhoz képest vagy 15 fokkal előrébb dőlt a fejtámla.

Ülés kiszedése:

Kormány bent-fent, fejtámla kint, sin talp nem lóg túl az ülésen, támla a függőlegestől előre döntve 10-15 fokot, elöl alul és hátul felül így jól meg lehet fogni és centiken múlik ugyan, de roncsolás mentesen kijön.

Bármennyire is furi, a cső hegesztése volt ezért a felelős, pedig azt hittem, hogy egy nagy ütéstől lett ilyen. De nem.

1-es képen látszik, hol kellene lennie a csőnek.

2-es képen látszik, hogy ez az előző tulajnak sem tetszett, ezért addig feszegette hátra a fejtámlát, amíg ki nem nyílt a cső a látható módon :-) Akár még szakszerviz is lehetett.......

Csövet összerakni gyárira kb. lehetetlen, ha nem bontom le a háttámlát a vázig. Most nem tettem.

3-as képen már a helyén a cső. Erővel megoldva.

4-5 képeken már a helyén vannak.

Gondolom, hogy ez a perforált cső nem véletlenül van így csinálva, bár az okát nem vélem felfedezni. A fejtámla meg kell fogja a fejem, programozott elmozgás miért lenne benne?

Ez egy 1mm falvastagságú 24mm belső átmérőjű cső, erősítésként rá fogok majd húzni egy gyűrűt a megfelelő belső átmérővel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-12

Ráfért egy kis tisztítás már szegénykémre, hát megtettem.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-05

6 Celsius fok, pára, és én rendszámot ragasztok :-)
Pityukomának köszönhetően sikerült szépen befoltozni 6 csavar lyukat a művelet előtt.

Matrica vízszintessége nem tökély, nem tudtam mihez állítsam és mire rájöttem, hogy a lökhárítóban gyárilag meglévő kis gödröcskékhez kellett volna pozicionálni, már fent volt :-(

Na mindegy, az előző autón lefelé konyult, ez meg kevésbé ugyan, de felfelé egy kicsit. Hajszárítóval melegen tartva vizesen ragasztottam.

Javaslom ezt a cikket.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-04

117963Km

Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.

Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)

3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.

- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.

Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-30

Mivel az utángyártott dob vége nem tetszett és a régié pedig jó állapotban volt elmentem a Proex-hez és átrakattam. Majdnem gyári a kipufogó, mindösszesen 22.000Ft-ért.

1-2. kép az utáncsártott vég
3. képen a tesók
4-6. a visszarakott régi vég

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.

Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.

Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-23

Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.

Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.

Köszönjük Neked XADO!

Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-21

Utángyártott kipufogó felszerelve, minimális flexelés volt szükséges. Bár a vég csak 70-es és hosszabb is mint a gyári Ti, de egész vállalható. Azért fog kapni egy méltó 80-as véget hamarosan. Vagy átteszem a régiről...

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-17

Ennek az autónak a logikája haláli. Nem csak a klíma működése érdekes.

1.9-nél a regenerálás mindig hazafelé történt meg, Pestről kifelé dugó, majd az M6 közepén elkezdi és mire hazaérek befejezi.

2.0 pedig meló felé kezdi el, amikor lejövök a pályáról :-( Idióta. Majd a Csepel felé araszolva regenerál, majd megszakad, mert nem tetszenek neki az üzemi körülmények.

Csak remélni tudom, hogy nem legrosszabb eset áll fenn, miszerint meg sem szakad a regen, hanem zabálja az olajat és az dugítja el. Ezt némiképp alátámasztja, hogy a reményeim és a papírok szerint a 6000Km-rel ezelőtti olajcsere ill. szervíz óta elfogyott a motorból szűk egy liternyi olaj :-(

1. kép: November 1.
2. kép: November 8.
3. kép: November 17.

FCK CMPLXTY