Blog >> 146

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2013-04-27

A múltkor annyira megfogott a szép zöld szín mosás közben, hogy gondoltam kipróbálom az egyik Alfás rendezvényen kapott Sonax Extreme termékmintát rajta. Ugyanis mosás alatt szép volt, de ha megszáradt, már nem csillogott olyan szépen a fényezés. Alaposan áttörölgettem a mosókesztyűvel az autót, szép szakaszosan haladtam. Áztatás, mosás, öblítés. Van ahol kétszer is átmostam, mert látszott hogy még fakóbb, porosabb. Az eredmény tényleg szép. Az igazi egy full polír lenne, de így is látszik, hogy mennyire szép ez az öreg autó.

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-04-11

Tegyük fel, hogy a hamutartó nem akar a helyén maradni és valamivel ki kell ékelni, hogy ne tátsa a száját, de nekünk ez nem tetszik.

Teendők:
1. szedd ki a helyéről, négy csavar fogja
2. kapd szét, mint Matula bácsi a tükörpontyot
3. az a kis "pipa" a bűnös, mert nincs a helyén, azt kell visszavarázsolni
4. ott a helye, abban a zsírral kikent sínben, úgy kell összepakolni, hogy visszamenjen
a helyére, a nagy rugóval együtt
5. rakd össze az egészet a p..ába :-)
6. ha a "pipa" tengelye mozog újra szét fog hullani, ajánlom az alternatív
átmenőcsavaros megoldást
7. csavarozd vissza a helyére
8. rakd vissza a betétet
9. tadáám :-)

Mint az időből is látható, bő fél óra alatt megvan, de ha minden kéznél van, akkor kevesebb.

Legközelebb pár szó a fékbetét cseréről :-)))

>> Tuning és extraIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-03-30

Itt az ideje, hogy szeretett autóm egy komolyan átalakuláson essen át. Nem vagyok nagyon szószátyár, beszéljenek majd a képek.

Első körben egy jópofa projector került be a két első ajtóba, lássa mindenki, hogy mibe száll be, még este is.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-02-18

Az autónak egy ideje hidegen boxer motorra jellemző hangja van. Régebben is megvolt ez, akkor még kifejezetten kellemes tónusban, még tetszett is. Most olyan kevésbé tetszetős ez a hang, már nem "egészséges", nem tudom jobban megfogalmazni a benyomást. Nyomoztam ezügyben egy kicsit.

Sajnos korrekciós értékeket nem tud a MES 1.3 se a 8v-hez. A mezők ott vannak, de 0 értékeket ír. Úgyhogy ha spéci eszköz nincs, jó lesz a "kőbalta" is alapon felvettem a "total fuel quantity" görbét hideg motornál. Érdekes, láthatóan ugrál a mennyiség. [Kép1]


Kicsit el voltam veszve az x tengely értelmezésével, fura egy megfogalmazás az a Rate 895/min. Nem egyértelmű, hogy 1 kockányi osztás felel meg 1 fordulatnak, vagy 1 egység, vagy 1 mért pont. Kb az 1 kockányi osztással jön ki az, hogy 4 ismétlődő értékhez jutok.

Az eredmény az, hogy valamelyik injektorom a +-0.9mg/i érték közelében, vagy azon picit túl lehet (hidegen). Ez a Bosch által specifikált korrekció határérték.
Ha jó az értelmezésem, akkor a befecskendezett mennyiség injektoronként (kb. átlag):

1.h. 10mg/i
2.h. 8.6mg/i
3.h 9mg/i
4.h 8.5mg/i

A 0 korrekciónak kb a 8.8mg/i felelhet meg a bio optikai saccográfom szerint :-) Tehát az 1-es hengernek kinevezett valamelyik hengerbe több üzemanyag jut, vagy többet vezérel ki. A többi az a km-hez képest egész jó, +_0.3-ba mind benne van, ha igaz a feltételezésem.

Vagyis valami oknál fogva több gázolajat vezérel ki az egyik hengerhez az ECU az egyenletes járás biztosítása végett. Első konklúzióm a dugulás volt.

Erre jó lehet a résolajteszt, amit el is végeztem. Egy ideje próbálom összeszedni a kellő alkatrészeket a méréshez, csak a legegyszerűbbre nem gondoltam, Józsibának az utca végében VAN kész eszköze hozzá. Úgyhogy kölcsönkértem és gyorsan megmértem a hengerek résolajveszteségeét. Józsibá' azzal adta ide, hogy "úgyse fogsz látni semmit". Hát lássuk:

A mérés maga nagyon egyszerű, a lenti képek mutatják a menetét.
Az eredmények, valódi hengersorrendben:

1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml

A mérés ideje 1perc55másodperc, szintén hideg motornál.
Konklúzió: Józsibá öreg róka, igaza lett, semmit nem tudtam meg. Illetve annyit, hogy 2 perc alatt 12ml az alapvetően igen jó érték. Ha ezalapján "tippelni" kellene az 1. henger porlasztóját cserélném ki egy próbadarabra.

Pillanatnyilag több ötletem nincs miként lehet közelebb jutni a megoldáshoz. Józsibá szerint az idő és a km megoldja majd :-) Nem várnám ezt ki..

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-12-13

Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-11-12

Pontosan két évvel ezelőtt hallottam utoljára a rémisztő hangot. Gondoltam az első részben legyőztük a gonoszt, de a 21.sz. minőségi autóalkatrész gyártása megírta a folytatást. A főtengely szíjtárcsa 50e km elteltével ismét rettenetes csörömpölésbe kezdett. Napra pontosan 2 év telt el a cseréje óta. A hang ugyanaz, a szétszakadt gumiágy már nem fogta össze a tárcsa külső és belső felét, fém a fémen csattogott. A számlán lévő termékkód szerint Akron tárcsa volt (visszakerestem), de az alkatrészen semmiféle jelölést nem találtunk. Hívjuk tehát noname-nek inkább.
A csere alkatrészt az Autómérytől (Fiat szalon) szereztem be, gyári alkatrész.
Az alkatrészeket megvizsgálva lett egy teóriám. A hibás tárcsán 4 mély súlyozó furat van közvetlen egymás mellett, míg a gyárin 2 sekély pötty. Vajh miért? A noname vajon mennyire lehetett kiegyensúlyozatlan, ha majdnem át kellett 4-szer fúrni, annyi anyagot ki kellet venni? A gumi anyaga is gyenge minőség lehetett, de szerintem kiegyensúlyozási gondok is hozzájárultak a gyors széteséshez. A korrekció nélkül ennyire ütő alkatrész nyomaték alatt is megtartja a kiegyensúlyozott állapotát? Szerintem nem feltétlen. Emiatt is zakatolt olyan rettenetes módon mikor a gumiágy már végigrepedt. Leszerelése előtt láthatóan kóválygott. Összefoglalva, szerintem a folyamatos kis ütések szétszaggatták az amúgy sem túl minőségi gumit.
Tehát szíjtárcsa vételekor én nem annyira a márkára helyezném a hangsúlyt, hanem megnézném, hogy mennyi kiegyensúlyozási korrekciót kellett végezni rajta, vagyis hány és milyen mély furat van hátul a külső gyűrűn. Ugyanis oké, hogy a külső gyűrűből anyagot vesznek ki, ezzel egyensúlyoznak, de senki nem állítja, hogy a külső gyűrű miatt üt az alkatrész...

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-10-11

Avagy első KUL találkozónk. Nem is tudom miért nem jöttünk eddig. Eldöntöttük hogy jövünk, már csütörtökön felmentünk Bp-re rokonokhoz. Szombaton így egy ő másfélórás autózással elértük Kaposújlakot. A pálya végéig magányosan gurulgattunk 150-es tempóval, a lehajtónál a tükörbe pillantva két vidám Alfás villantott hátulról. Ferkoék és George-ék voltak. Egy darabon együtt konvolyoztunk, már ez megadta az alap hangulatot. Nekünk aztán meg kellett állni gyermek-egészségügyi szünetre pár percre. Mire a reptérre értünk, úgy 11 körül már csikorogtak a gumik, ment a gyorsulgatás folyamatosan, közben néha repülők szálltak fel, illetve ijesztgették alacsony átrepülésekkel a jónépet.
Mivel főzéssel mi nem készültünk, a helyi büfé fatányérosát kóstoltuk meg. Finom volt, és akkora adag, hogy még uzsonnáztunk és vacsoráztunk is belőle. Szuper volt. A kávé annyira nem, de ilyen étel után nem számít.
Aztán sétálgatva láttam hogy Ferko melegíti a vasat. Én is még hezitáltam, hogy menjek, ne menjek, aztán csak arra jutottam ha már eljöttünk ide, párszor megkergetem az aszfaltcsíkon a kistraktort. Nem bántam meg. Eddig még sosem gyorsultam így élesben legális keretek közt, mindíg csak spontán lámpától ismeretlenekkel. Hát így jobb, de csak tét nélkül. Sportként nem tudnám értelmezni, játéknak viszont nagyon jó!
És azért ha közvetve is de végképp bebizonyosodott, hogy nem csak érzetlóerőket hoz egy chip tuning. Nekem ez többet ért mint egy teljesítmény mérés, visszaigazolta számomra hogy jól érzékelem én azt, hogy mit tud a kis hergelt 146.
A tankolással is szerencsém volt, megint a luk-nál tankoltam, és nem hiányzott a ménesből egyik paripa sem. Szépen forgott 4500 fölé. A videoról visszanézva nem is füstöl olyan vészesen, csak mint a többi jtd amikor telitalppal megindítják.
Összességében nagyon szuper volt. Három futamot mentem, ízelítőnek elég volt, jövőre visszajövünk!

>> EgyébJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2012-06-01

Warbi ötletét alapul véve megcsináltam a hangszórórácsokat. Nem szép, de hatásos :-)
1.kép: kerestem két facsavart, kettő cm hosszúak, és egy csavarhúzót.
2.kép: a letört fül helyére betekertem az egyiket, oda ahol vastagabb az anyag. Kicsit pepecs meló, és óvatosan is kell csinálni. Amikor belekapott a csavar a műanyagba betekertem addig, amíg a másik oldalon látszódott, hogy mindjárt átér. Ezután felpróbáltam a helyére és megnéztem hogy a másik csavar hova esik. Természetesen a másik letört fül helyére, de be kell mérni hogy mennyire legyen kívlül, hogy tartson.
3.kép: betekertem a másikat is.
4.kép: ilyen lett.
Nem a legszebb látvány hátulról, de az nem látszik :-) A lényeg, hogy előlről milyen, és hogy ne essen a lábamra, ha becsukom az ajtót.
Lényeges: a rács belseje úgy van kiképezve, hogy megadja az alját és a tetejét, a belső gyűrű ferdén van benne! A 2-es képen látszik is.
Az egész nem volt negyed óra, és nem is siettem :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-03-26

Ma meguntam a rohadó sárvédő látványát, nekiálltam kicserélni. A múltkor Tatáról hoztam egy színhelyes hibátlan gyári darabot, apró felületi karcok, horzsolások vannak csak rajta, azon remélem egy polír segít majd.
Ráment a délutánom, de kicseréltem :-) A 2 évvel ezelőtti kasztnis munka összes hibáját "feltártam" és javítottam...közben kissé szidtam, mert 5 perces melókat spórolt el, nomeg néhány csavart... és a sárvédő alapozását, merthogy 2 év alatt nem kéne lerohadnia egy normálisan alapozott fényezett új elemnek akkor se ha u.gy.
Szépen megcsiszoltam a lökös tartó "létrákat" és lefújtam cink spray-vel. Ha már le volt bontva a balolodal, kicseréltem a légszűrőházat egy hibátlanra (szintén Tatáról hoztam), plusz kicseréltem egy-két csavart.
És vééégre! A gyári sárvédőt be tudtam úgy állítani, hogy az illesztési hézagok szép gyáriak, nem fér be az ujjam az elemek közé. Az első ajtó - sárvédő hézagot beállítottam, és minden a helyére került. A lökhárító is szépen követi a sárvédő ívét, és minden csavar betalált a helyére. Fele hiányzott, alul egyetlen 8-as csavar se fogta..
A ködlámpa is rosszul volt beépítve, azért volt 1 centis hézag előtte. Új csavarokkal ez is a helyére került. Még a dobbetétek is tök jól bementek a helyükre. MIvel rámsötétedett, a jobboldali dobbetét holnap kerül be. De most öröm van, nagyon masszívan egyben van most az eleje :-)))

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2011-11-28

A zöld TD a Kinga autója lett, előre láthatólag városban fog teljesíteni, évente kb. 5000km-t. Ezért is választottuk. Városban kis fogyasztás, egyszerű, olcsón fenntartható szerkezet. Eddig jó választásnak tűnik, szinte hibátlan a 15 éves járgány. Mégiscsak autó méretű autó, ennyi vas még városban is kell. Szép. Ez vitathatatlan, és a kellő komfortot is megadja. Jó..sajnos klíma nincs benne, ami viszont ennyi idősen inkább csak egy hibalehetőséggel kevesebb.

Ma azért átesett egy kezdő szervízen:
-új termosztátot kapott (BEHR-Italy)
-a hűtővizet is beállítottuk -36 fokosra, kapott frisset
-kapott egy szelep beállítást a megfelelő méretű lapkák berakásával

Egyben átnéztük az autót alulról is, teljesen korrekt. A katalizátorról a külső burok már lerohadt, de van még egy burkolat, ez még évekig jó lehet. Máshol lényeges rozsda nincs.
Volt alvázvédve, így teljesen egyben van alulról is. A kezdet nagyon bíztató.

Ami még első körben hátra van az az adagoló átnézése, illetve a dúsító funkció beállítása, ugyanis hidegen 900 az alapjárat, melegen meg 1100...