Blog >> alfa

>> EgyébMorcos156 // Alfa 156 1.9 JTD 16V 103 kW // 2011-10-31

Készítettem ma pár képet :)

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-10-31

Régóta tervben volt a dolog, és most hogy láttam Kócosw barátom megcsinálta, én is vettem a bátorságot és egy tekercs fóliát, majd nekiestem egy-két elemnek. Még van 1-2 amit be szeretnék húzni, ha lesz időm folytatom.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-10-31

Ma kattintottam párat a 156 naptárhoz.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-08

Mindent sikerült összeszervezni, így végre sikerült beállítani a vezérlést! A sablonnal meglepően egyszerűen ment, szépen össze is lett jelölve..

>> AutóápolásLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-05

Annyi történt végre 2 hete, hogy lekerült a vez.szíj feszítő görgő, és leszedtem a bemaródott vezérmű kereket. Sokkal könnyebben lejött mint számítottam, azért készültem rá ilyen sokáig. De nem kellett sem Co, sem semmi más.. :)
Mellesleg készíttettem egy házilagos vezérlés beállító sablont is, ezzel könnyebb lesz pontosan összerakni. A tippért köszönet Mester úrnak!
Előbányásztam a tartalék motorról a termosztátot. Ezt azért tettem, mert ahogyan az autó történetének korábbi bejegyzéseiből látható, a vízháztartással voltak problémáim.
Először is mindig fogyott valamennyi, nem sok, csak annyi hogy frászt kapjak. Ennek okára azt hiszem rájöttem, mert ahogy most szét van borítva, látható hogy a hűtőn lévő légtelenítő csavarnál folyt a fagyálló, tiszta piros minden..
Másodszor, mikor elkezdtem szétbontani ezt a tartalék motort, amin a 164 gyári termosztátja volt, megrökönyödve vettem észre hogy a ház tetején van egy légtelenítő csavar. Nekem viszont a 155 V6 termosztátja van felszerelve a motorra, és a tünetek mindig olyanok voltak mintha levegős lenne a rendszer.
Egy baj van, a termosztátház aljának maradnia kell a 155-ének, és arra kellene rátenni a 164 "kupakját". Ezzel két baj van. Alapvetően a furatok távolsága nem egyezik. Van egy állás, amikor majdnem jó, de akkor sem tud átmenni minden csavar. Ezt úgy lehetne kiküszöbölni, ha tágítanék pár mm-t a furaton, mert csak ennyi kell neki..
A másik baj nem olyan vészes, csak annyi hogy ebben az állapotában a kivezető csonk nem a hűtő felé néz, hanem a jobb nyúlvány felé.. :) De ez egy könyökkel orvosolható. Majd rakok fel képeket, úgy érthetőbb lesz talán.
Mindegy egyenlőre össze kellene rakni a vezérlést, ami már igazán nem nagy munka, de valószínüleg a már megszokott iramban fog csak megtörténni. :)

>> SzervizLongman // Alfa 146 1.4 TS Junior // 2011-10-04

197 000 km
Első fékbetét + tárcsa, belső féltengely gumiharang + szimmeringek, kuplung alsó munkahenger cseréje

>> EgyébSebi // Alfa 145 1.6 Boxi Ferri // 2011-09-18

Túl vagyunk az első fotósorozaton. A képek javában "készülnek" Jövő héten már itt is megmutatom őket. addig is itt egy-két Werk fotó.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-09-07

Nemrég megtörtént az olajcsere. Mivel itt nem találtam Selenia olajat, így hosszas keresgélés után ráakadtam egy holland márkára, amelynek termékskálájában szerepel egy 10w60-as olaj, amit kifejezetten olasz autóknak gyártanak.
Ha valakit érdekel itt a specifikáció az olajról
Sokkal halkabb lett a motor, alapjáraton szinte nem is lehet hallani. Ahogy észrevettem azért csipegeti az olajat rendesen a motor. Előtte ugyanebből a márkából sima 10w40 volt benne, azzal sem volt sok gond.

Szerintem megérte átállni a 10w60-ra.

km állás: 191000.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-29

Ma mikor hazaértem melóból, találtam az asztalon egy bubis borítékot, nagy Royal mail felirattal. Egyből tudtam mi van benne. :) Délután szépen ki is cseréltem. + kapott a pajzs egy kézi polírt. Nagyon jó lett az összhatás.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-23

Ma délelőtt megrendeltem egy új emblémát a pajzsba. Sajnos a régi eléggé elkopott már, ezért megérett a cserére. Angliából érkezik majd.