Blog >> alfa

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2022-04-10

Beépítésre kerûlt egy Autolusso vízhűtő Frusciante cartárs győzködésére. Kikerült a maszek vízcső, helyette kapott a hűtő alá gyári fémet, alsó és felső új gumi vízcsövet. A fém vízcső és a kiegyenlítő tartály közé már nem lehet kapni, ezt Frusciante adott nekem egy használtat. A régi hűtőfolyadékot nem öntöttük vissza, kapott 4 liter Paraflut.
A ventillátorházat csiszoltam, alapoztam és lefújtam fekete festékkel. A ventillátorokon a fém részeket megszabadítottam az oxidációtól.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-03-23

Bő két és fél hónapig vendégszerepeltek a téli kerekek, havat lényegében nem láttak, ma pedig nyári álomra hajtották szelepjeiket a gumis raktárában. Ilyesmire számítottam, a téli garnitúra sokáig ki fog tartani. Enni nem kér, viszont jöhet olyan tél még amikor több hasznát veszem.

Hát, az úgy kezdődött, hogy eltelt 36 év, és itt volt az ideje egy alapos rendberakásnak...

Ez hosszú lesz, csak mondom...

Settantacinque cartárssal már régóta jóban vagyunk, így amikor lehetőségem nyílt rá, hogy rendbe rakassam a Puntot, hozzá kuncsorogtam be magunkat...
Nem volt olcsó művelet, de legalább az eladásra felkészítette a kisautót november végéig. A Punto most, február végén ment el viszonylag jó árban, az utóélete már nem lett ennyire vidám... De ez egy külön történet, amin majd egyszer biztos nevetni fogok, csak nem tudom mikor.

Novemberben jött Szabolcs egy linkkel, ami szerint Szicíliában található egy garnitúra vadonatúj, sosem használt, az én autómba való hüvely-dugó-gyűrű készlet elég jó árban (bár 350-es Euro árfolyamnál semmi sincs jó árban), és szerinte meg kellene venni, így hát megvettem annak rendje és módja szerint.

A cuccot 550 Euroért hirdették + postaköltség, egy elég pofátlan ajánlatot tettem ebayen, ami 450 Euroról szólt, viszont az eladó elfogadta, így a postaköltségnél is többet spóroltam rajta...

A rend és a mód ez esetben azt jelenti, hogy Paypal nélkül kellett külföldre utalni, ami önmagában napokat vett igénybe, majd újabb napokba telt míg jött a futárszolgálattól is valami - mert Szicíliában természetesen akkor volt hatalmas esőzés, ami miatt postára sem tudták adni a cuccot -, én meg már idegbajt kaptam, hogy mi lesz már azzal a szarral, pedig a java még bőven hátra volt. Ja, és természetesen egy szicíliai boltossal csak olaszul kommunikálsz e-mailben, ő meg néha nincs írogatós kedvében, úgyhogy eléggé elhúzódott a szülés :)

A csomag 2021. november 9-én érkezett, én pedig mindenkinek csak ajánlani tudom az Alfio Paternó & c. -t, aki esetleg Paternóban jár és alkatrészt keres 75-ös Alfához :)

Az ára 495 euro volt, az akkori árfolyamon 181.833 Ft, ami szerintem nagyon korrekt, hiszen tényleg vadonatúj cuccokról van szó Ricambi Originali dobozban, ahogy kell. :)


De ez még csak a kezdet volt, ekkor még nálam is maradt az autó, a rengeteg sallang ezután jöhetett csak.

Pár dolgot Szabolcs rendelt meg hozzá, így
HF tömítést (jaj hát ez is egy vicces történet lesz...- Victor Reinzből ugyanis ez volt az utolsó darab),
Első- hátsó főtengely szimmeringet,
Kartertömítést,
Hajtókarcsapágyakat (Glycot, alapméreteset),
Szelepszár-szimmeringeket,
Kétoldali motortartó bakot,
2 szett olajat, szűrőkkel,
Légszűrőt,
Szívósor tömítést,
Kipufogó sortömítést,
Kipufogó alátéteket, és anyacsavarokat,
Szelepfedél tömítést,
Olajbetöltő nyílás tömítést,
Félhold tömítést a hengerfejbe vegyesen Unixból és a Szakál Metálból.

Ezek az alkatrészek összesen 63.054- Ft-ba kerültek max kedvezménnyel.

Rám maradt az OKP.de-s rendelés, amin őszintén meglepődtem, mert Karácsony előtt is 3 nap alatt meghozták Németországból.
Jött tehát tőlük egy hátsó motortartó bak,
Karbitalp tömítés 3 darab (hiszen a két középső közös),
illetve még néhány tömítés.
Ez a kör szállítással együtt akkori Euro árfolyamon 91.735,- Ft-ba fájt (és ez tényleg eléggé fájt :))

Első körben ennyi alkatrész beszerzésére került sor...

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2022-01-11

Úgy tűnik, hogy én ezt nem bírom ki, vadásznom kell alkatrészekre. Most a Giulietta az alkalmasabb alany az ilyesmire. Az elmúlt három négy tankolásnál már nagyon küzdeni kellett a tanksapkával, egyszerűen nem rögzült vissza, csak recsegett. Benzinszag is volt, pont ezért, hiába gondoltam, hogy sikerült végül visszatenni, úgytűnik mégsem. Simán csak leemeltem a betöltőnyílásról. Szét is szedhettem volna, hátha javítható, bár a műanyag recsegés hang nem sok jót sejttet. Sőt vehettem volna 14e-ért új gyárit. De annyira adta magát egy harmadik megoldás, hogy az alkatrész vadász énemnek muszáj volt...
Szóval kapott egy szép gyári alu tanksapkát. Annyira illik hozzá. És ha már rendeltem, pótoltam a hiányzó pozitív saru burkolatot az akkumulátoron, és egy "utolsó darab" facelift előtti gyári szőnyegre is lecsaptam gyorsan. Az igazán jó árban volt, és jár hozzá gyári rögzítőpatent is. Ez majd tavasszal költözik a helyére.

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-01-05

Az ősz nagy kérdése volt, hogy mi legyen télen. Letenném boldogan a Giuliát, de reggel valahogy a legkisebb harcosnak el kell jutni az óvodába. Ami bő másfél kilométer. Normális időben közel van, biciklivel sem téma. Szeles hidegben nagyon távolinak tűnik, olyankor autó kell. A telkünkhöz földút vezet, esős időszakokban szörnyű közlekedni, tócsák, gödrök, sokszor tó méretű mélyedések, sajnálnám a Giuliát. Szeptember óta aktívan figyelem az olcsó használt autó kínálatot, először harmadik autó volt a terv. Egy Cinquecento, rossz Polo, vagy akár egy 146? Aztán telt az idő, bicikliztünk sokat, a Giulia pedig jó ha tízszer járt az óvoda előtt. Négy nap van hátra az oviból, azt hiszem a 2021-et kihúztuk nyári kerekeken, harmadik autó nélkül, a Giulia eddig még csak koszos se lett. És még van kb. nyolc tanítási hét márciusig. December elején már láttam, hogy mi a helyes megoldás, nekiálltam inkább téli kereket keresni..

Már csak azért is, mert ez az utolsó nyolc hét. A munkagépek már az utca közepén fektetik az esőelvezető csöveket, tavasszal pedig végre aszfaltoznak.

Téli kerék. Ha az olyan egyszerű lenne. Miután szembesültem vele, hogy gyári felnit nehéz szerezni, és ha sikerül is egy vagyonba kerül, a jófogást kezdtem túrni. Találtam is 5x110 R18 ET35-ös felniket, nem is csúnyákat, jó árban. Itt le is zárhattam volna a sztorit, jó áron szép felni, rendelek gumit rá, szaladhat a szekér.
Igen ám, de én akkor is 18-as gyári felniket szerettem volna, ha lehet felemás szettet. Lehetőleg nem a világ összes pénzéért, hihetetlen árakon kínálják ezeket. Több hét vadászat kezdődött. Ezt amúgy igazából szeretem, és általában sikerül is levadászni a jót, jó áron.
A fiatalkatreszek.hu-tól rendeltem akciós TPMS szenzort, az utolsó darabok voltak. Aztán felni kupakot is, az is itt volt a legjobb árban. És közben rátaláltam arra amit kerestem, találtam gyári kétszéles felni szettet emberi árban. Ma kaptam az értesítőt, hogy szállítás alatt, a két ünnep közt érkezik. Izgatottan várom.

2021.12.20. Időközben, váratlanul hamar a felnik is megérkeztek. Tényleg újak, hibátlanok, nagyon szépek.

2022.01.05. Összeálltak a kerekek, jól néz ki így is az autó. Kevésbé sportos, inkább elegáns, de valahogy jól is esik ez a változatosság. A szélesebb hátsó kerekek így elegáns formában is nagyon jól néznek ki.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-12-07

Egy hónapja nem volt hosszabb útja az autónak, úgyogy a csomagtérben levettem a kárpit borítást és ránéztem a C-Tek töltővel az akksira. Nincsenek csodák, már bizony a piros LED égett. Értem, hogy új autó, lehet úgy is kezelni. Beleülök, használom, nem érdekel. Pár évet kibír az akksi úgy is. Engem viszont érdekel.

A bonyodalom itt jött. Mert az akksi hátul, gondoltam ráteszem direktben. No igen... csakhogy a csomagtérfedél rugós, nem tudom csak úgy ráhajtani és otthagyni mint a gázteleszkópost, felnyílik. A Wartburgon volt utoljára ilyen rugós izé :-)
Na jó, nézzük akkor elöl. Van kivezetés direkt ilyen célra. Fedél leszed,felnyit és szembesül a ténnyel, hogy sem a C-Tek csipesze nem fér oda, és még át sem éri a vezeték a + és a test között.
Akkor vissza hátra. Rátettem, úgy hagytam nyitott fedéllel. Ahhoz hogy le tudjam zárni az autót , a zárat átbillentettem. Valóban rácsukni nem akartam a gumikábelre. Mivel estig nem végzett a töltés, úgyhagyni nem akartam, mégiscsak megoldottam a lehajtást, de erről inkább egy szót sem, le sem fotóztam. Elég volt a térköves fotó XD

UPDATE!!! gyml cartárs rám írt, hogy a mai autók IBS szenzorral vannak ellátva, ne töltsem direktben az akksit. És igaza van, a manual is írja, hogy hova kell csatlakoztatni, lásd 4. kép.

A gumis akihez járok, már egyedül dologzik, úgyhogy hetekre ad időpontot. Viszont végre újra minőségi a munka, úgyhogy nem bántam, kivártam. Ma tette fel a téli garnitúrát, frissen mosva, egyensúlyozva. Még korábban beszereztem négy felnikupakot, hogy ne kelljen cserélgetni szezononként. Jöhet a hó!

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulietta 1.4 Multiair // 2021-10-25

Itt az őszi szünet, Chili egy hétig pihenhet. Kapott egy teljes takarítást, bőrápolást és waxos áttörlést.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-10-21

A motor bejáratását a kézikönyv (121.oldal) szerint végeztem, igyekeztem erre odafigyelni, pláne, hogy hihető, logikus amit ír. Valóban 2500km megtétele után kezdtem terhelgetni az autót. Annak nem vagyok híve, hogy a végletekig óvatoskodjunk a bejáratós autóval, és meglepetésemre a kézikönyv is javasolja a teljes fordulatszám tartomány kihasználását.
Külföldi fórumokon is nagy téma ez, külön probléma, hogy kell e, és mikor kell időszakos olajcserét végezni. Szerintem a kézikönyv erre is választ ad, bár kicsit sután fogalmaz. A bejáratás az első 800km-en történik meg, DE az első olajcseréig tart.
Vagyis ha az első 800-on nagyjából betartottuk amit ír, akkor készen vagyunk. Viszont amíg le nem cseréltük az olajat, addig tartósan ne terheljük. Lehet kicsit kóstolgatni, nagyobbakat előzni vele, dinamikusan használgatni, sőt, szerintem kifejezetten nem előnyös nyugger módon bejáratni.
Aztán amikor az első olajcsere megtörtént, mehet a menet. Legyen az , 2500km, 5000km vagy 15e után. Sőt, értelmezésem szerint simán 800km-nél le lehet dobni a gyári töltetet és onnatól bejáratottnak tekinthető a motor.
Én igazodtam a több helyen is javasolt 5000km-hez. Ehhez közeledve elvittem Budaörsre, ahol elvégezték a cserét.

Amikor Giuliát vettem, tudtam, hogy minden évben lesz egy utam a szerviz miatt, Debrecenben nincs hova hordani. Ez akkor problémának tűnt, most inkább örülök neki. Köszönöm ezt az Alfás barátoknak, Levinek, aki már ott várt mire odaértem. Rászánta a napjából azt a két órát (vagy több volt?), hogy dumáljuk egyet, közben nézegessük az Alfákat.. miközben kint szakad az eső. És köszi Kazesnak, aki szintén arra kanyarodott, tudtunk kicsit találkozni, beszélgetni.
A szerviz is korrekt volt, jól tettem, hogy ide jöttem. Eleinte kicsit bizalmatlankodtam, aggódtam, de lényegében egy üvegkalitkában szervizelték az autót, láthattam mit csinálnak, mit töltenek bele. Megnyugtató volt, és a művelet ára is kifizethető.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2021-10-03

Sikerült vásárolnom egy gyári új láb pihentetőt a pedálokhoz.
Alfa Depótól sikerült vennem.
Köszönet Tonynak, aki felhívta rá a figyelmem.
Gyári száma: 71741504