Blog >> alfa

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2020-06-11

Tavasszal elmaradt, most megtankolva, lemosva megint becsábított egy bőrápolásra is. Laza két három órás feladat, de kellemes kikapcsolódás, hamar kimennek az ember fejéből a napi gondok, feladatok.

Az Alfa flottánk szép, de nem túl észszerű. Már sokadik alkalommal rugaszkodunk neki a kérdésnek, mit cseréljünk, mire. Én egy ideje szorgalmazom, hogy az autó amit naponta használunk, gyerekeket viszünk fel alá, az legyen modern, biztonságos. Kinga szereti nagyon a 146-ot, de végre megtört a jég, vegyünk valami újabbat. Mármint csakis Alfát. Giuliettát. Egy ideje figyelem a kínálatot, de most rákapcsoltam, elkezdtem az összes érdekesnek tűnő autót leinformálni.

Csakis 1.4 T-jet vagy Multiair jöhet szóba, lehetőleg kis futással. Tudom, igazán átlagos használt autó vásárlóként álltam neki.
Érdekes tapasztalat, hogy a külföldi szervizek készségesen küldtek információt alvázszám alapján több esetben is. Érdemes ilyen módon is leinformálni az autókat. A többi a sors keze...
Mert igazából talán inkább a saját ízlésem alapján kezdtem a keresést. Fehér, tetőablak, sok extra. Találtam ilyet. Leinformáltam, rendben volt. Kerestem volna a számot, hogy felhívjam időpont egyeztetésre a kereskedőt... és akkor már nem volt ott. Mire mindent tudtam róla eltűnt, elvitték.

Aztán egyik nap Kinga valami ilyen szöveggel jött haza: "láttam ma egy fehér Giuliettát, nem is rossz az a szín se". Na ebből a rutinos férfiember hamar interpretálja, hogy annyira akkor nem kellene a fehér tetőablakosat erőltetni. Pláne, hogy a tetőablakról is kiderült, hogy neki mindegy, annyira nem kell. De mondjuk egy szép piros Alfa...

Oké, használt autót keresünk, eleve ritka ami jó, de válogassunk. Lett piros is a hasznaltauto.hu-n. Felhívtam, beszélgettünk egy jót a kereskedővel. Majd átküldte a szerviz számlákat, plusz írtam a szerviznek. Olajat fogyasztott az autó, nem találták meg a hibát. Aztán rá 10e km-re beszámította a tulajdonos egy Hyundaiba. Bármennyire szép is volt ez képekről, ezt a rizikót nem vállaltam, elengedtük a szép piros Alfát.

Maradt a vésztartalék, a biztos pont. A Kelet-Pestnél árultak egy egytulajos 52e-t futott fehér Giuliettát. Semmi extra, minden alap volt benne, de ennél jobb használt autó nincs, a napnál is világosabb előélete volt, mindenről Kelet Pestes számla. Este megegyeztünk, hogy használtat veszünk, ne válogassunk, hozzuk el a tutit. Másnap a "parkolóra" kattintva kerestem a telefonszámot.. de a hirdetés eltűnt. Megszökött ez is :-)

Pár Alfának még utána néztem, nyúztam az Autoscoutot hajnalig, de ezen a ponton kicsit elengedtem. Volt még pár autó (pl. az Opticarnál) ami jónak tűnt, de a Kelet Pestnél árult darab volt az amiért nagyjából minden extrát el tudtunk volna engedni. Titkon én viszont egy piros Alfát szerettem volna venni a lányoknak, lehetőleg jól felszereltet, ami minden porcikájával élményt ad az elkövetkezendő sok évre. Egy biztos pontot a flottánkba, nem bántam volna a xenont, a fűtött ülést, és legalább egy tolatóradart. Igen, tudom, aki ennyit válogat az fáradjon be a szalonba új autót venni. Vagy.... ?

A márciusi bejegyzéskor még nem tudtam, hogy az az állapot fokozható. Szinte teljesen letettük az autót. #teddleakulcsot Sikerült. Február 27. óta ma tankoltam bele először. 48l-t sikerült beleerőszakolnom.
Megtankoltam prémiummal, lemostam, itthon áttöröltem, kicseréltem a jobboldali xenont, mert kezdett rózsaszín árnyalata lenni, és egyelőre ennyi. Egy utunk majd lesz vele Csengerbe hamarosan, aztán újra pihenő.
Hogy mi lesz ha megérkezik az új flotta tag? Nagy kérdés még. Ez az autó fantasztikus. Gyönyörű, és különleges érzés vele közlekedni, pihentető vele utazni. A megjelenés, a hang, az a beltér. Továbbra sem győzök elég hálás lenni érte, hogy az enyém lehet.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-05-19

A lightos használat idejét kihasználandó bejelentkeztem Sanyihoz, hogy cseréljen termosztátot, vízpumpát. Nehéz hozzá bejutni már, állandóan motorszétszedős munkái vannak, kb csak ő vállal ilyet már Debrecenben. Viszont neki ez az autószerelés, nem az aprómunkák, ezt már megfigyeltem. A motorokat, azt szereti szétszedni, és precízen összerakni, így egyre nehezebb rávenni, hogy cseréljen nekem ezt azt az öreg Alfán.
Tegnap végre el tudtam vinni, reggel bepattantam, indultam. Két km sincs tőlünk. Épp kanyarodtam volna le jobbra Sanyi utcája felé, index már kint, fék... uhh mondom fék... és nem, nem jött össze, tovább mentünk egyenesen. Betonkemény lett a pedál, és teljes erőből taposva is csak éppen valami fékhatás összejött. Megérezte az autó, hogy hova viszem, gyorsan szólt, hogy van itt még egy apróság..
Típus hiba, Kazes barátom blogjából már ismerős volt a sztori, elnyalódik a vákuum pumpa meghajtó tengelye. Plusz a vezérműtengely vége is, így egyszer csak szétakad a hajtás, nincs vákuum a fékszervóhoz. Alattomos és veszélyes hiba.
Az autóim hálás szerkezetek, általában pont jókor szoktak elromlani, ez most is így volt. Egyedül ültem bent, üres volt az út, 2km-re otthontól épp a szerelőhöz menet. Brilliáns időzítés :-)
Ma reggelre meg is rendeltem egy Pierburg vákuum szivattyút. Ránézésre szörnyű gagyi egy öntvény, feketére festve, ronda na... viszont fel van készítve erre a típushibára, szélesítve van rajta a lapolt rész, ami a vezérműtengely nútjába illeszkedik. Ez viszont nagyon jól jött most, nem volna kedvem vezérműtengelyt is cserélni. Pláne, hogy végül Sanyi még a vízpumpa cserét is inkább halogatja. És ez sajnos az öreg zöld autó legnagyobb baja. Nem sok hibát produkál,sőt, szerintem meglepően agyonüthetetlen egy szerkezet, de egyre nehezebb azt a pár javítást is kikönyörögnöm. És ezen ma fel is húztam magam picit, úgyhogy nem is baj, hogy mára Zen őfelsége jut közlekedési eszköznek. Az jobb mint egy doboz nyugtató XD

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-05-07

Páromtól kaptam ajándékba 🙂

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-04-23

Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése

És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj

Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell

A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.

Km: ~192.600

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-03-15

Holnaptól nincs iskolajárat, a zöld autó is pihenőt kap. Megtankoltam, lemostam, és kitakarítottam. Belül nagyon látszott rajta a napi használat. Egy parókára való szőke hajszál, apró kavicsok, homok, por, morzsák, összemázgált ablakok. Alaposan kiporszívóztam, áttörölgettem, így tettem vissza a helyére.

Gyönyörű ez az autó még mindig. :-)

Kereken három hónapot töltött az autó téli kerekeken ebben a szezonban. Ma visszarakattam a nyáriakat. Kicsit magasabb és kényelmesebb az autó a 19-es kerekekkel. És halkabb is. No meg jobban is néz ki. Amint felkerültek a villantós papucsok, egyből megnézték, már a gumis utcájában akadt egy rajongója. Nem mintha ez nagyon hiányzott volna, de azért jól esik.

Idén elképesztően keveset, még a szokásosnál is kevesebbet használtuk. Évek óta tart a folyamat, szokok le az autózásról. Amit lehet másképp oldok meg, és autós utakat csak ha muszáj, akkor iktatok be. Van GLS, DHL, TNT, vezessenek ők helyettem. Idő pazarlás, és őszintén, semmi örömet nem találok már ezekben az utakban. Budapest környéke egy csatatér, egy más világ, ahova nem vágyok. A kedvenc szerpentinemen időtlen idők óta nem fogtam ki olyat, hogy normálisan végig tudjak menni. Sor végére beragadva, 40-nel, ez jutott mostanság. Szóval megyek, ha muszáj.
Idén egy utunk volt, az is inkább kirándulás. Barátokat látogattunk futólag, Giuliát próbáltunk, és ennyi. 700km-t mentünk így összesen idén.
Így hát áll a tető alatt, lemosva, fényesen csillogón, töltőn lógva..
Pár hetente beindítom, megmozgatom, mint egy veteránt, és várom a szezont, hátha majd akkor több szükség lesz rá.
A választ egyelőre meg is adta Giulia kérdésre is: minek
Közben az öreg 146 rója a köreit a városban, állandóan megy, pörögnek az üzemórák, és jól van ez így, élvezzük.
Tegnap azért, hogy mozogjon, Zen jött velem a szokásos délutáni körre.