Blog
Tegnap (2011. 07. 25.) utam volt Kelet - Magyarországon, és út közben belebotlottam egy szervizbe, ahol futóműveket is állítanak.... érdeklődésem után elmondták, hogy beállítják az autót, csak 1 óra várakozás lesz. A beállítás Bluetooth-os módszerrel történt, ami annyit tesz ki, hogy mind a 4 kerékre felszerelték a 4 mérőműszert, s a mérőműszerek küldték a mért adatokat a számítógépbe, az pedig grafikai úton megmutatta az eltéréseket. Nos... elég ramaty értékeket láttunk. A futóműves meg is kérdezte, hogy a gumik nem nyikorognak-e :) nem csoda, nem ámítás.... 11 mm különbség volt a kerékösszetartásban a két első kerék között. Szerencsére sikerült ezt az értéket 0,25 mm-re csökkenteni, viszont fogtam egy gyönyörű kátyút (halleluja a magyar utaknak), így egy gömbfej meg is adta magát, s balos kanyarban olyan hangokat ad, mintha ki szeretne esni a helyéről.
Az utolsó képen lévő adatok: 1. Utánfutás, 2. Kerékdőlés, 3. Kerékösszetartás (a futómű beállítása előtt)
Az autó nagy része már otthon van,de néhány elem (lökösök,küszöbök) még lent vannak a fényezőnél..Időhiány, ez van. Azért lassan de haladok.Saját magam festegetem a belsejét, és bár nem profi, de egy "versenyautóba" azért jó lesz.
Közben elkezdtem a futómű rendbetételét is,hogy lassan lábra állhasson a gépezet.
Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.
Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.
Megérkezett (0725) az eBay-ről rendelt AR 155 modell (from U.K.) (eddig nem volt 155-ösöm), egy (régóta vadászott) Fiat 127 modell (from Sweden) és kulcstartó (from U.K.)
Ma az univerzális pótféklámpát lecseréltem a gyárira. Ezzel együtt a csomagtér ajtó felső műanyag kárpitját is ki kellett cserélni, a pótféklámpás változatra.
A felszereléséhez egy univerzális műanyag patentot + csavart kellett beszerezni.
Készen van, pontosan egy munkanap...
Persze annak, aki készült rá, és már csinált pár ilyet, megvan a megfelelő lexikális tudása és tapasztalata, érti, hogy mi miért és hogyan, és technológiailag is felkészült. Ki más, mint Dudás Zoli barátom.
Hogy mi lett hátul kicserélve?
MINDEN, még a hátsó híd is lekerült és egy előre felújított (thx Becza!!) került fel helyére.
Mert sokat nem ér az egész feszes futómű, ha az egész híd mozog a kaszni alatt.
Mindenféle szemek lettek cserélve, meg ilyen bumeráng, vagy mi a répám (a régit eldobtam, de visszajött...), meg gátlók (az össze is csúszott szétszedés után...) meg stabszilent, meg még sorolhatnám.
Kutya sem gondolná, hogy az ülések és a kalaptartó is feltétlenül el kell hogy hagyja a gépjárművet egy ilyen projektnél.
Na meg van csinálva a popója, jó kemény lett, és magasabb is.
Hát igen a nyaralás az ott van a kocsi alatt, és remélem, hogy évekig nem is lesz gond vele.
Természetesen most jobban hallatszik az eleje...
Lehet gyűjteni arra is, talán az nem lesz ekkora ügy.
A nap jól telt, közben néztük a nagydíjat is, és nem maradt el a közös kajázás, kávézás, na meg a jó hangulat.
Ezúton is köszönöm Beczának a segítséget a hátsó híd miatt, Dekkának az ülés szerelés miatt, Zsoltikának és Gyugyonak a hangulatért, na meg persze köszi Bazsám, h égőt cserélhettem a Bazsiszpájderben.
Természetesen legnagyobb hála Zé. nek.
(mit köszöngetek itt ennyit, ez nem egy Oscar díj átadás:-) )
Elékszültek a 155 naptárhoz a képek! Legalább a képek, mert sajna a naptárból érdeklődés hiányában nem lett semmi! :-( Remélem jövőre nagyobb szerencsénk lesz! Na mindegy, a képek meg vannak! ;-)