Blog
Kicsit szerelgettem, kipótoltam ami hiányzott innen-onnan, meg festegettem itt-ott. Ismét kisgyereknek érezhettem magam aki legózik. :D
Pénteken útközben az egyik lámpánál a mögöttem lévő autóból szóltak, hogy nem ég egyik féklámpám sem. Kiderült, hogy elromlott a féklámpa kapcsoló. Willy segítségével nagyon jó áron sikerült egy újat venni, amit ma ki is cseréltem.
Az első montrealom.. bár egy szárny nélkülinek jobban örültem volna.. vagy egy igazinak.. :) Na majd legközelebb:) (0719) plexi dobozos M4 Limitált széria (1344db)
Kapott wax-ot is a kicsike még régebben csak elfelejtettem feltenni :). Jónak tűnik ez is de én inkább ezen a ws platinum 6 részes autóápolókészleten gondolkozom.
Csak WD40-et meg ablakmosó löttyöt vettem. A WD40 ugyebár elég a létező összes szerelési művelet feléhez. A többihez a duct tape kellene. :)
A napokban átesik még a jószág egy olajcserén. Meg keríteni kéne rá valami halkabb hátsó dobot is. Jó dolog a racsingos hang, amíg nem teker bele az ember párszáz kilométert nem annyira lassan. Inkább valami szolid, gyári hangot kéne csiholni belőle.
H1 Xenon Hatású Izzó 12V/55W.High Performance Xenon-optikás Halogén izzó 30%-kal megnövelt fényteljesítménnyel! Xenon gáz töltéssel! Ultra fehér 5778 Kelvin-es színű (nem kéken) világít!
Nos hétfőn (2011. 07. 18.) megjött a sárvédő... feltettem, hát :( ronda egy látvány, meg kell hagyni... megy majd karosszéria lakatoshoz, az tuti, csak most nincs rá pénzem
Kora este felkerültek a Michelin által adott tesztgumik a SportDiesel-re :-)
A Tárnokon található gumis és felnijavító barátom jóvoltából, akit Alfás körökben többen is ismernek már. Az első kérdés, hogy miért cserélem a nemrég felrakott Pirelli-ket?
Elmeséltem neki, hogyan és miként kerültek hozzám a gumik, erre mondta, hogy akkor lemérjük a gumikat és amint megfutottam azt az adagot ami a Pirelli-ben van, akkor menjek vissza hozzá és lemérjük a Michelin-ket is.
Megvizsgálta a gumit és azt mondta, hogy látszik, hogy tesztre kaptad mert igyekeztek az anyaországban gyártottat és friss gumikat adni ( 2011-06. heti gyártásúak)
Szerinte a Román és Magyar gyártásúak nem érik el a Francia gyártást minőségben. Ezt ellenőrizni nem tudom, de mivel ezt mondta így megosztom ezt is veletek.
Alapvetően pozitívan nyilatkozott a Michelin gumikról.
Szerinte méltó ellenfele lesz a mostani Pzero Neronak, szeretni fogom.
Két gumi gyönyörűen fut, kettő pedig apró kis egyenetlenséggel.
A gumizás után, centírozás következett, a korábbi súlyoktól kevesebbet kért most a gép, nagyjából 20-30% kevesebb súlyt kellett felragasztania kerekekre.
Lemértük a Michelin gumi profilmélységét 4helyen, a hosszanti "árkokban".
A belső felétől kifelé haladva a következő mélységeket mértük.
7.3 mm 7.8 mm 7.8 mm 7.6 mm
2011.03.15-én kerültek fel az új Pirelli PZero Nero-k, 2010. 36.heti gyártásúak.
12.222 km futás teljesítmény után az alábbi profil mélységeket mértük:
Jobb E: 5,6 mm; 7,3 mm; 7 mm; 6,6 mm
Jobb H.: 6,6 mm; 7,6 mm; 7,6 mm; 7 mm
Bal E.: 6,2 mm; 6,8mm; 6,8 mm; 6,4 mm
Bal H.: 7mm; 8 mm; 8 mm , 7 mm
Sajnos nincsenek még meg az új PZero Nero profil mélységei, de hamarosan beszerzem egy gumisnál.
A PZero Nero-ról a 105e km alatt, a következő véleményem alakult ki.
Nagyon jó a tapadása, ebből kifolyólag komoly kanyar sebesség érhető el vele,
A hirtelen irányváltásokat is jól kezeli, olyan az érzése az embernek, hogy evvel a gumival "bármit" megtehet, ragaszkodni fog az aszfalthoz...persze a fizikát jól ismeri, a csúszáshatár elérése előtt erősödő hanggal, majd enyhe kúszással tudatja, hogy hamarosan fel fogja adni a küzdelmet az íven tartással, jó lenne mérsékelni a tempót. Ilyenkor már villog a menetstabilizátor ikonja is :-)
Sírásra már többször rábírtam, de még nem estem le ívről a tempó miatt.
Vizes úton is meglepően nagy sebességgel halad biztonságosan. Közepes esőben 160km/h sebességgel magabiztosan tapad.
Ez a tulajdonsága a profil mélység csökkenésével együtt veszti el.
Egyen futás jó, nem kell korrigálni kormánnyal.
Gördülési zaja alacsony.
A perességéhez képest nem pattogós, tehát amennyiben sport guminál lehet komfortosságról beszélni, akkor mondjuk úgy, hogy komfortos is. De egy biztos a fogtömés bent marad és a vesémmel sincs baj.
A sport gumiknak nincs hosszú életük, 175 lóerő és 385 Nm koptatja a gumit, így kb 33-36ekm alatt elkopik az első keréken lévő gumi.
Annyit még hozzá tennék, hogy sose koptattam nullára egyik PZero Nero-t sem, 2-3mm elérésekor mindig lecseréltem, kapott hátra egy új szettet és a hátsók mentek előre.
Ilyen használat mellett a rekordom egy párral 37e km egy másik párral 35e és egyharmadik pár 33e km múlva került a gumis használt gumi tárolójába.
Szóval egy jól tapadó kezes gumit ismerhettem meg
A Michelin hosszabb élettartamot ígér, a PZero Nero tulajdonsági mellett.
Nézzük, hogy hány km-t sikerül kiautózni a Pilot Exalto-ból, ill., hogy milyen tapasztalatok gyűlnek össze.
Eddig kb 400km autóztam vele, úgy gondolom készen áll a teljes terhelésre is ezek után.
Első tapasztalatok:
Nem zajosabb a PZero nero-hoz képest, inkább úgy. mondanám, hogy másabb hangja van. Egyen futása szintén jó.
u.i.: alig várom már az első esőt, irány az autópálya :-)
Nos a mai napon visszavittem Budaörsre a Giut. Fájó szívvel adtam vissza a kulcsot és a forgalmit Juhász Viktóriának akitől még pénteken meg kaptam.
Történt hogy AlfyCity-t elmosta az eső, talán ez volt a szerencsém. Így nem ott sorsolták ki a Giulietta teszthétvégét, hanem itt az Amorén és Erhard az én számomat írta be, amiért itt is nagy köszönet még egyeszer!
Halesszal felvettem gyorsan kapcsolatot hogy mi is ez, hogy is van ez. Nagy vonalakban elmondta mi, hogyan fog történni és hogy milyen Giu-t kapok. De ember tervez, isten végez :)
Eredetileg a 170 lovas dízelre számítottam, de végül a Wolf Kati által fél évig használt 1.4 Tb 120 lovas verziót kaptam. Kihajtva a telepről még azon gondolkodtam, hogy, na ezt jól megszívtam 120 ló elég harmatos lesz. Ám amikor Andy felvezetésével Csepelre tartva a Szabadkikötőn kicsit lemaradva ÖNAGYSÁRGA mögött elengedtem a 120 lovat, igencsak mosolyra állt a szám. Ez megy!
Beérve Csepelre már elég meleg volt a motor, hogy először megtapasztaljam mi is az a Start&stop rendszer. Meg is ijedtem, hogy mi van, megállt, majd rutinból, készülve a zöldre ráléptem a kuplungra, és a motor életre kelt. Megnyugodtam, hogy nincs baj.
Andyékhez érve elkezdtük vizslatni a kicsikocsit, és arra a végkövetkeztetésre jutottunk, hogy nagyon jól néz ki! Andy és White Lady is kipróbálta és mindketten elismerően szóltak róla.
Ez után Pátyra vettem az irányt, ott volt egy kis munkám, Itt kezdtem felfedezni igazán az autót, és a DNA kapcsoló jótékony hatásait, a "D" állás a kedvenc :) Innen Fehérvárra vettem az irányt Csákvár fele beiktatva egy kis kanyarvadászatot. Még ezen a napon vettem rá pályamatricát és vissza is mentünk este Andyékhez vacsizni. Odafelé csak nyugodtan, majd hazafelé kíváncsi voltam rá, hogy a Giu elől is úgy spriccelnek-e kifele a külső sávba a népek, mint a 166 elől, és kicsit meglepődve tapasztaltam hogy ő sem vall szégyent ebben. Majd lementünk Mórra megmutatni anyósnak, neki is tetszett. Pozitiv élmény volt, hogy, bár nem xenon a fényszóró de hihetetlen jól világit a lámpa. Nagyon nagy plusz pont!
Szombaton ismét Pátyra vitt az utam, itt már csak "D"-ben használtam, hihetetlen közvetlen a kormányzás, a gázreakció, a fékek bár nem Brembók, de nagyon jól fognak! Dolgom végeztével visszamentem Fehérvárra, széles nagy vigyorral az arcomon.
A szombati napra ezzel ki is merült a Giuzás, mert következett a legénybúcsúm :) Jól sikerült...
Vasárnap regenerálódás, majd öten fiúk behuppantunk, és Mór felé vettük az irányt meglepni a csajokat. 120 ló ide, 120 ló oda, 5 személlyel sem vallott szégyent! Délután visszamentünk Ticával Csókakőre egy-két fotót csinálni piroskával, a régi kőbánya és a vár szép háttér volt a pózoláshoz. Itt fedeztem fel a visszagurulás gátlót, nagyon tetszik jó dolog! Vasárnap este már kicsit szomorúan tértem nyugovóra, mert tudtam, hogy másnap vissza kell vinnem.
És a mai napon dél körül elindultam vele az utolsó utamra. Velence felé vettem az irányt Sukorón át a SZ.V.A.T intézése miatt. Majd fel a pályára, és irány Budaörs, röpke fél óra alatt fent is voltam, megtankoltam és vissza gurultam vele a szalonhoz. Holmimat kivettem és átraktam barátom Őnagy sárgájába, és elindultam befelé a kulccsal, a forgalmival és odaadtam Viktóriának. Közben Rohodi Misi is arra jött, és egy rögtönzött élménybeszámolót tartva elcseverésztünk amíg lecsekkolták a piroskát, hogy minden rendben van-e vele :)
És egy kis száraz technikai adat:
Megtett km: 700
Átlagsebesség: 69
Átlagfogyasztás: 7.5
Élményfaktor: hatalmas!
Ui: Összegezve a három és fél napot azt kell mondjam, hogy kell egy ilyen autó a családba!
Néha érdekes dolgokat produkál az élet......
Itt az oldalon olvastam a Michelin szakemberének az írását, amiben arról volt szó, hogy mik azok a dolgok amikre oda kell figyelni, hogy helyesen tudjuk használni a gumiabroncsokat.
Szerintem sok jó dolgot írtak ebben a témában, viszont azt megkérdőjeleztem, hogy nehogy már csak a Michelin tudjon gumit gyártani, mert részemről olyan túlzónak tűnt a marketing szöveg.... még olyant is odakanyarítottam a hsz-em végére, hogy szívesen állok elébe egy olyan Michelin gumi tesztelésnek ami többet tud az általam favorizált Pirelli PZero Nero-tól.
Egyszer csak írt a Halesz, hogy mikor érek rá, mert a Michelin-nél olvasták írásomat és adnának 4db gumit, ami szerintük jobb lehet az általam jónak tartott gumitól.
Így jött el a napja, hogy a Michelin központban átvehettem a roppant csinos Császár Mónika külső marketing kapcsolati manager-től a 4db Pilot Exalto 215/45 ZR17 91W Extra Load ( erősített oldalfalú ) gumikat egy élettartamig szóló tesztre.