Blog

>> Tuning és extraR.Krisztián // Alfa 159 1.9 jtdm 8v // 2013-06-26

Mai nap kapott egy 6000 kelvin színhőmérsékletű xenon szettet a tompított halogén H7 helyére

 
>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-06-26

Eljött az ideje, hogy kicseréljük a lengőkarokat. Nagyon jó áron jutottam hozzá vadi új gyári minőségű lengőkarokhoz. Szervízt a Szabó Janinak köszönhetem.

KM: 106.836

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-06-26

A mai napon ki lett cserélve a hátsó dob és a hozzá tartozó csődarab.
Az idő vasfoga egy percre sem pihen :(

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2013-06-15

Idén is nagyon vártam már ezt az alkalmat. Alfacity mindig különleges, mindig felemelő és mindig élményekkel teli.
Az elmúlt két év esőzései után nagyon vártam, hogy idén újra leéghessen a nyakam, mint 2010-ben. Hát előre bocsátom, hogy ez sikerült. :-)
Már pénteken nekiálltam a készülődésnek - lemostam, letörölgettem Kis Sárkányt, kitakarítottam megtankoltam. Szerencsére másra nem volt szükség. :-)
Szombat reggel el is indultunk a budaörsi Agip kútra, persze elsőnek értünk oda. Vártuk a Fogarasi útról induló konvojt néhány cartárssal, de végül elindultunk magunk mert a konvoj valószínűleg nem arra jött, mert nem láttuk őket.
Mindenesetre szép nyugodtan leértünk Komáromba, fél tízkor már bent is voltunk az erődben, elfoglaltuk helyünk a 145-146-osok között. Mindig jó látni, hogy ebből az egyre öregedő típusból, melynek tulajai általában inkább csak szétrúgták, összetörték a gépeket még elég sok igazán szép állapotú van. Nem is beszélve azokról akik pénzt és energiát nem kímélve gyakorlatilag teljesen újjáépítik kocsijukat.
Nagyon jó kis csapat jött össze, jókat beszélgettünk, ettünk, kávéztunk, fényképeztünk. Egyszóval jól éreztük magunkat. Számomra ennyi program bőven elég volt. Az, hogy elmaradt a gumifüstölés szerintem örvendetes... Ez kicsit furcsának tűnhet, de én mindig magamból indulok ki. A hátsókerekes alfák már kivétel nélkül elmúltak 20 évesek. Ha nekem lenne egy ilyen korú autóm, biztos hogy csak babusgatnám és az esőtől is óvnám, nemhogy egy szakadt betonplaccon forogjak vele... (Egyébként az a beton tényleg nagyon szörnyű, ha legalább rendes aszfalt lenne rajta és kicsi is). Első kerék hajtású autóval pörögni (vagy legalábbis próbálkozni), meg szánalmas. Szóval megértem a tulajokat, hogy nem teszik ki féltve őrzött kedvencüket ilyen traumáknak.
Nagyjából 4 órakor indultunk haza, élményekkel telve és kicsit leégve. :-) Hazafelé még egy jót autóztunk Budapestig, néha megmutatva egy-egy erőszakoskodónak, hogy régi Alfa nem vén Alfa. ;-)

Egész évre szóló élményben volt részünk, köszönjük a szervezőknek ezúton is.

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2013-06-26

A téli pihenő után ideje volt már rendbe tenni az autót. A szokásos szervízen kívűl fel lett újítva a futómű, orvosolva lett a fék, illetve sor került a karosszéria kijavítására, valamint konzerválására is. :)

Tételesen:

1. Időszakos szervíz: Olajcsere (Selenia Racing), szűrők cseréje, váltóolaj csere (Tutela).

2. Fék: Fékolaj csere, hátsó tárcsák, betétek cseréje, ABS egység cseréje.

3. Klíma: tisztítás, töltés.

4. Futómű: alsó - felső lengőkarok cseréje (az alsók még a gyáriak voltak),
féltengely gumiharang csere, hátul néhány elfáradt szilent cseréje (hátsó kerékcsonk alsó minkét oldalon). Az invazív beavatkozásokra tekintettel természetesen a futóművet is beállítottuk.

5. Karosszéria: Alvázvédelemmel indult, de időközben kiderültek a turpisságok (küszöb egy része elkezdett rohadni + a lökhárító tartóvasai szétrohadtak), így le lett csupaszítva az egész, így sor került egy alapos karosszéria felújításra, viaszolásra, így már remélhetőleg nem fogja meg az idő vasfoga. Most úgy néz ki az alja, mintha a szalonból jött volna :)

6. Egyebek: Cserélve lett a szelepfedél tömítés. Az olajreeresztő csavar menete megadta magát, így új menetet kellett vágni az olajteknőbe, de még így mindig jobb, mintha új olajteknőt kellett volna venni. Ezenfelül a bal első ködlámpa is cserélve lett, tekintve, hogy kissé törött volt.

Km: 166.760

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-25

Ma reggel elhoztam a gépet az InterDieseltől. Márti elvitt és visszafelé figyelte mit produkál az autó. A füstölés gyakorlatilag megszűnt, csak olyankor füstöl, amikor amúgy is csinálná bármelyik DPF nélküli dízel. Pl. alacsony fordulaton 3-asban padló, akkor jön azért a pamacs, de nem felhő vagy köd mint eddig. A sziszegés is megszűnt. Munka után megkergettem kicsit, 200 felett se kormol, eddig a visszapillantóban is látható volt. Az alapjárat egyenetlensége is megszűnt. (10-30 másodpercenként 1-2 halk koppanás után a computer adott egy apró gázfröccsöt, a fordulatmérőn alig volt látható, inkább csak a hallani lehetett)
Szóval úgy néz ki rendben van. Majd kíváncsi leszek hogy a fogyasztásában lesz-e változás.
Nem kis összeg volt ez, de úgy vagyok vele, hogy egyrészt semmi garancia sincs arra hogy valóban csak 151e km van benne, másrészt pedig így fizetem meg azt hogy 4 évesen 3.3m-ért vettem meg egy újan 12millás gépet.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-06-25

A kilépőfény javításakor sajnos sikerült úgy elröptetnem az egyik csavar takaró kupakot hogy azóta se találtam meg, a másikat meg már beszereléskor eltörtem, így rendeltem egy párat Csörtiől, AlfaCity-ben vettem át, ma kerültek a helyükre.

Elkészültek a fékcsövek, de most már rézből. Csöri felpattintotta őket.
Mire odaértem, már az udvaron várt a Pók.
Négy napnyi távollét után hazajöttünk.
A fék jobb, mint valaha, akkorát lassul, hogy csak na. Ha elengedem a féket visszaugrik a pedál. Tavasz óta olyan lájtosan jött vissza.
Már tuti nem volt százas a szabályozó.

 

A legutóbb a beltérnek estem neki, jelentem haladok. Az ülésvázak festve, a rugók galvanizálva, minden összerakva. A mozgó részek elmosva, újrazsírozva. Az üléskárpitokból összeválogattam a legjobbakat, a hátsó zöldkockás részekhez nem is kell nyúlni, pöpecek. Az elsőhöz szereztem textilsprét, kimaszkoltam a zöld részeket (szerintetek ez mekkora szopás?) és megfújtam. Elég jól néz ki, remélem tartós is lesz. Persze nem tartott ki a flakon, rendelni meg nem sikerült. Ahol van neten, ott vagy nem válaszolnak, vagy készlethiány van. Ahol van a valóságban, az Pest és nem postáznak....
Közben a szerelő szólt, hogy vigyem át a váltót is hozzá, remélem össze is rakja, nem csak nézegetni akarja :-) Hétvégén ha jó idő lesz kitolom a garázsból, lemosom és nekiállok az elektromos csatlakozók tisztításának.

 
>> AutóápolásJ-Imi // Alfa 156 1.9 JTDm // 2013-06-25

Hétvégén kilátogattunk a telekre, így kapva az alkalmon elvégeztem a szokásos takarítást + készült néhány kép is