Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-20

Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.

Ez igen gyenge pontja az autónak :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-16

Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).

Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)

Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)

A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.

Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.

Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.

Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?

Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.

Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.

De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-15

AlfaCity-n Piritu cartársnak köszönhetően kicseréltem a sima CD-s rádiót MP3-asra ami látszólag Bosch márkájú, valójában pedig Clarion. Előző bejegyzéseim valamelyikében részletezett rádió mizéria megoldottnak látszik, jobb a térerő és visszakapcsolva "BOSE módba" sokkal kiegyensúlyozottabban szól, úgyhogy visszaállítva a gyári bekötésre.

Az egyetlen gond, hogy ez a típus csak a MY11 szériában debütált és nem működik együtt a régi B&M modullal. Ezt szintén Piritu jóvoltából hamarosan megpróbáljuk orvosolni mert ahonnan az MP3-as fej jött ott van (elvileg) hozzá való B&M modul is.

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2013-06-25

Sajnos az utóbbi hónapokban nem volt felesleges szabadidőm a vasra!Már-már azon voltam,hogy megválok tőle!De tegnap találtam hozzá turbot!!Aminek nagyon örülök!!!Innentől már csak olyan Alfa szerető ember-re lesz szükségem,aki segít vissza rakni a mocit a helyére!Köszi előre is GOODBOY!!!!!!

 
>> SzervizRSVRocky // Alfa 156 1,6 TS // 2013-06-25

Az Alfám nem szereti a telet, erre hamar rá kellett jönnöm. Ahogy az idő lehűlt, hirtelen előjött pár idegesítő probléma:
- kuplung csapágy sikítása
- felfüggesztés nyikorgása
- dízel motorhang (egy benzinesnél).
Mivel ezek mindegyike elmúlt a motor felmelegedésével, nem tulajdonítottam túl nagy problémát a jelenségeknek.

Ahogy eljött a tavasz a felfüggesztés rögtön elhalkult. Hirtelen lehűlésnél elő-elő fordul, hogy az első pár úthibán áthaladva még nyiszog valami elöl, azonban ez hamar megszűnik. A kuplungcsapágy sikítása teljesen elmúlt, bár az télen is csak az első 2 kuplungolásig tartott. Lehet később ezen probléma súlyosbodni fog, majd akkor elég foglalkozni vele a tapasztalatok alapján.

A motor kerregése azonban nem múlt el, sőt egyre hangosabb lett, alapjáraton egy dízel motoréhoz volt hasonlítható. Ezen felül a motor hőfoka is túl lassan kúszott fel, így biztos voltam a termosztát meghibásodásában is. Ekkor határoztam el, hogy megkapja az első nagy szervízt:
- motor olaj és szűrű cseréje (Selenia Alfa Romeo+Ricambi)
- vezérszíj, feszítők és vízpumpa cseréje
- vezérlés módosító csere
- termosztát cseréje


Az összköltség:
-alkatrészek 315EUR
-munka 95EUR

Azóta a vízhőfok szépen felmegy 90-re, bár nem marad pontosan ott, nem is esik vissza 70 fokig, vagy marad ott mint azelőtt. A motorhang sokkal kulturáltabb, nem mondanám hogy a leghalkabb benzinmotorok közé tartozna, azonban már senki sem hiheti azt róla hogy gázolajas lenne, a kerregés megszűnt :)

Habár elég nagy összeget kellett szinte váratlanul kiadnom, elégedettségem és lelkesedésem nem ingott meg a márka iránt. Néha el tudnék képzelni nagyobb erőforrást a motorház alá, azonban forgalomban megfelelő a teljesítménye és a fogyasztása is alacsonyabb mint vártam (már többszörre is 7,3l/100km, pedig nem túl könnyű a lábam).

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-06-26

A pech-széria folytatódik. A múltkori kuplung-csere után úgy hagyott cserben az autóm, hogy elfolyt belőle az olaj.

És hogy igazi Murphy legyen a sztori: pont kint voltam az Autóház Budaörsnél AlfaCity-megbeszélésen, szépen hazajöttem, beálltam a garázsba, és látom, hogy olajcsíkot húzott az autóm. Miért nem tudta ezt akkor csinálni, amikor még Budaörsön voltam? Miért nem?

Némi vizsgálódás után magamtól is rájöttem, hogy valahol oldalt folyt ki az olaj, így tuti nem az olajteknőt ütöttem oda. Hívtam egy trélert, és visszavitettem az autót a Budaörshöz. Szétszedték, és kiderült, hogy az olajhűtőbe vezető cső annyira el volt rozsdásodva, hogy gyakorlatilag kilyukadt, és ott spriccelt ki az olaj. A menete is rozsdás volt, így az olajhűtőt is cserélni kellett. Szerencsére mindez garanciális javítás volt. Természetesen új olaj is került a motorba.

Korábban már felfedezték a szervizben, hogy a hűtő is szivárog a tömítésnél, így ezt is cserélték garanciában.

A vezetőoldali üléshuzatomat pedig most cserélték ki harmadszor... ugyanott szakadt ki, mint előző két alkalommal, szóval most szivaccsal együtt cserélték, ezt is garanciában. Sajnos most sem lett tökéletes, lehet, hogy újabb csere lesz...

Ha már ott volt az autó, a műszaki vizsgára is sort kerítettünk.

Összességében nem bánom, hogy a garancia lejárata előtt még ezek a dolgok ki lettek cserélve, de nem jó érzés, hogy ennyi mindent kellett már cserélni egy 4 éves autón... Holnap jár le a 4 év, hamarosan egy külön posztot írok majd arról, mi mindent cseréltek garanciában a GT-n...

Tréler: 12.000 forint, Vizsgára felkészítés, vizsgadíj: 30.000 forint

>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2013-06-25

Megkapta az autó újabb két évre a műszaki vizsgát. Gond nélkül vette az akadályt. :-))) Km.: 147680.
A szervizszámlákat rendezgetve most láttam, hogy tíz éve lett feltöltve a klíma. Azóta is hibátlanul működik. (Kopp-Kopp-Kopp) Parádé! :-)))

 

Utolért a végzet, a hideg időben befagyott a kézifékem. Hogy el tudjak menni dolgozni, kicsit "túlhúztam" a kart. Segített, mert megmozdult, de pár szál elszakadhatott, mert innentől olyan hangokat adott, mint a reszelő. A Párduc átvételekor a mai cserében állapodtunk meg.

 

Ma délelőtt Győrben a Riegler-nél 183.521 km-el és 8 nap híján 4 évvel a háta mögött a KMW012 (vagy KMW-012) rendszámú Alfa 156 SW eredményes műszaki vizsgát tett.
Természetesen csont nélkül.

 

Ma leadtam a Vasat és olyan hallottam a műszaki átvételt végző szakembertől, hogy majdnem lehidaltam. Miután megkérdeztem, hogy miért írt be alacsony olajszintet anélkül hogy megnézte volna, ezt mondta:
- Ezek a motorok zabálják az olajat, mindig kell bele tölteni.
Úriember módjára közöltem vele, hogy aki ilyet mond, az nem biztos hogy látott már mjetet. Majd mutatom neki, hogy mit mutat a műszerfal kijelzője (maxot), ő csípőből:
- Azok az elektronikák mindig csalnak!
No, erre kihúzattam vele a nívópálcát, ami persze majdnem maxon volt.
Ezek után korrigálta az adatlapot :-)