Blog >> kilincs

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-30

A jobb oldali kilincs komfort funkciója elromlott, arról az oldalról csak a kulcson lévő gombokkal lehetett nyitni/zárni az autót. Budaörsön megnézettem - a vezető oldalival kicserélve az elektronikát megjavult, úgyhogy rendeltek egy új kilincset és berakták azt. Munkadíjjal együtt 120e a vége.

Előjött egy típushiba is, csepegni kezdett a lámpamosó. Ezt komplett cserével orvosolják, de inkább nem kértem, mert nem szeretem ezt a funkciót, az egész autót összemaszatolja. Ablakot mindig úgy mosok, hogy előtte lekapcsolom a fényszórót, hogy ne lépjen működésbe. Utánanéztem, külön pumpája van, amihez a motortérben lévő biztosíték dobozban a T17-es relé tartozik, ezt kivettem. Egy darabig még csepegett (gondolom, hogy a csőben maradt folyadék), aztán ez elmúlt, remélhetőleg nem jön vissza a probléma, a bónusz pedig hogy nem kell többé a lámpát sem kapcsolgatni.

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-07-06

A vezetőoldali belső ajtókilincs eltört, ennek a cseréje megtörtént. Nem túl bíztató, hogy a javításhoz rendelt új kilincs is eltört beszerelés közben, így egy újabbat kellett rendelnie a szerviznek. Meglátjuk mennyire lesz hosszúéletű, de azt több helyen lehetett olvasni, hogy sajnos nem túl jó konstrukció és igen törékeny.

Azóta minden utasnak felhívom a figyelmét, hogy nagyon óvatosan bánjon a kilinccsel. :-)

A szerviz során kiderült, hogy hiányzik a baloldali ajtó alján lévő ajtóküszöb világítás, így ez pótolva lett.

A szerelést az Alfa Szatmári végezte.

Rendeltem netről utángyártott kilincset, mert a jobb hátsó kettőbe' maradt. Egy alfákkal foglalkozó cég alkalmazottja szerint az első és hátsó között nincs különbség, amit kétkedve fogadtam. Kiszereltem, köze nincs hozzá! A hátsónak még a lapátja is rövidebb, a felfogatási pontok is szorosabban vannak. Aki hasonlót állít, annak ne higgyetek! Ha valaki csak "bal" és "jobb" oldalinak hirdeti, az 100% csak ELSŐT árul. Nem jó bele, hátra! Szóvak, még a flepni sem egyezik.
Sajnos feleslegesen bontottam le. Legközelebb egy teljes bontott panellal folyt köv. Most megragasztva visszakerült az eredezi

A bal tükör és a vezetőoldali ajtó fényezése volt szükséges, ezzel együtt pedig a bal külső kilincset is kicseréltettem egy új darabra, mivel a krómozása folyamatosan hullott le.

>> SzervizNGC // Alfa GT 2.0 JTS // 2021-06-25

Történt az, hogy még télen eltört a bal ajtó kilincs zsanérja. Azt terveztem, hogy kicserélem, ahogy kicsit jobb idő lesz. Ahogy jött a jó idő, a bal ablakemelő megadta magát, se fel, se le. Szétszedtem, rámértem, a kapcsolók, kábelek, vezérlő doboz is oké, a zsanért kicseréltem (az ablakot szinte teljesen ki kellett venni...).
Közben lejárt a műszaki, így hát elvittem szerelőhöz, egyrészt az ablak miatt.
Kiderült, hogy a hátsó fék szinte teljesen kuka, a kézifék kötél is szorul, illetve csak az egyik oldalon fog (ezt tudtam). A középső dob szétrohadt (ezt is tudtam), szóval ezek mind ki lettek cserélve, az első fékek megtiszítva, új középső dob, hátulra új kézifék kötelek, féktárcsák, betétek. Fékolajcsere, a dobhoz új felfüggesztés.
Az ablakemelő motor adta meg magát, felújított gyárit vettem, plusz új párazáró fóliát.
És még a jobb első helyzetjelzőt is kicserélték. :)
Egy hétig volt szerelőnél, úgyhogy amikor kész lett ki is autóztam belőle egy tanknyi benzint. :)

km.: 165.000

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-02-15

Nagy nehezen végre megérkezett a jobb első külső kilincs és a megfelelő csomagtér burkolat. (A kilincsen megsérült a krómozás, a csomagtérből pedig el akartam távolítani a CD-tárat. Elsőre rossz burkolatot kaptam.) A kilincset nem egyszerű kicserélni, mert a háromból 2 csavar az üveg mögött van, a harmadik, pedig egy kívülről kivehető gumi burkolat mögött. Az ajtó belső burkolatát levéve, a két kör alakú dugó mögött elérhető az emelő mechanika, és a rögzítő csavarokat kitekerve az üveget felfele ki lehet emelni, majd levenni a fém burkolatot, és akkor a kilincs két belső csavarja is elérhető. A fészlift előtti és utáni kilincs különbözik. Fogalmam sincs mi indokolta a módosítást, mert csupán pár centivel van odébb a középső, alsó csavar. Viszont így csak 2 csavarral lehet összerakni, de végül is nem nagy gond mert stabilan a helyén van. Kicsit túltoltam és az ablakemelő mechanikát is szétszedtem, majd az összerakásnál nem voltam elég körültekintő és a próbánál megfeszült és eldeformálódott a bowden.
Hétfőn rendelnem kell egy újat.
A csomagtérnél nem volt semmi probléma. Levettem a burkolatot, kiszereltem a CD-tárat, majd be az új burkolatot, és beszereltem a poroltó tartóját is.

>> SzervizVe155 // Alfa 155 1.8 TS Sport MY'95 // 2018-10-02

Km állás: 123.041
Idén is megyek San Marino-ba ősszel a Rally Legendre. Ez már a baráti társasággal hagyománnyá vált, de ez lesz az első alkalom, hogy az Alfát viszem ki.
Mivel nagyjából 2500km-es túra vár rá elég sok hegyi úttal is, így kicsit több törődést kapott az indulás előtt.

Az olajcsere amúgy is esedékes volt, mert 11 ezer km volt már az olajban, tervezetten 8 ezernél szerettem volna cserélni. Előzőleg és most is Xado 10w40 került bele UFI szűrőkkel.

Már év elején megvettem hozzá az üzemanyagszűrőt, de a cseréhez kellett volna akna, ahol eddig egy másik autóm állt, ami nem volt mozdítható. Nagy meglepetésemre még a gyári 23 éves benzinszűrő volt benne. Csere után még előkerült pár szunnyadó lóerő, nagyon sokat fogott rajta a szűrő.

Sikerült szerezni lepattogásmentes pajzsot is, ami számomra nagy kincs, hiszen 1 éve keresek és most sikerült csak találni ilyet.

A következő teendő az ajtókkal volt, amik vagy nehezen nyíltak, vagy nehezen csukódtak, illetve a kilincs a gumi közbetét leesése miatt majdnem töréshatárra került.
Első körben a zsanérok zsírozása után a zárak beállításával folytatódott, illetve a kéderek is kaptak egy kezelést. Ezzel már szépen csukódott az összes ajtó. Viszont maradt még a kilincs probléma, illetve az ajtókárpit zörgése is. Szerencsére patent kiszedővel sikerült szépen levenni a kárpitokat, amit előttem utoljára a gyárban piszkáltak, szerencsére 23 évig érintetlen volt. Természetesen kaptak egy üregvédelmet is az ajtók, illetve a zárakat is megzsíroztam. Utána pedig a leesett gumit pótoltam ki több másikkal, amivel nagyon kicsit kell a kilincsen emelni, hogy gyönyörűen nyíljon az ajtó. Végül bandázsszalaggal húztam végig az összes felületet, ahol a kárpit érintkezik, vagy bármi egymáshoz dörzsölődhet.
Az eredmény tökéletes lett, egyelőre elégedett vagyok vele.

>> AutóápolásJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-11-24

Tegnap reggel befagyott a kilincs. A múlt télen bevált módszerrel védekezek idén is... ;)

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-10-23

Néhány hete a jobb kilincsnél eltört a zsanér, a fórumon segítettek a srácok, hogy ebben az esetben elég csak ezt a zsanért cserélnem nem kell az egész kilincset, mivel a 2006 március utáni 147-eseknél már ez külön cserélhető.
Német ebay "Alfa 147 Türgriff" 4300 HUF, Magyarországon nem is találtam ilyet...
Sajnos ajtó kárpitot is bontani kellett, ezért havertól elkértem az ajtó kárpit leszedő szerszámot (műanyag cuccok), amit ajánlok mindenkinek szépen lehet vele dolgozni.
1, Szóval elektromos ablak vezérlő kipattint, alul 4 csavar kiszed, ajtó fogantyúban 2 csavar volt és a belső kilincsnél egy.
2, Majd a műanyag pöckökkel ki lehet pattintgatni a kárpitot.
3, Aztán a szigetelés ragasztóját hajszárítóval kicsit megmelegítettük és a kilincs körül leszedtük.
4, Zsanér csavarját és a kilincs rögzítő csavart kicsavartuk (az utolsó képen a 2es és az 1es számot kapták).
5, A kilincset így már ki lehet annyira forgatni hogy a zsanért kicseréljük.
6, Csere majd minden vissza.
Féltem hogy szét kell szedni a kilincset de hála istennek pont hozzá lehet férni.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-26

Utóbbi időben észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartálynál szivárog a víz. Gondoltam vízcső csere, mert elöregedett. Amint vettem le a régit kiderült, hogy a műanyag csöcs öregedett el, amire rámegy a cső, és mivel le is tört, annak ellenére, hogy finoman szedtem le, így azt is cserélni kellett. Szerencsémre találtam egy jó darabot itt helyben.

Ezen kívül kicseréltem a vezető oldali kilincset is, mert elkezdett elrepedezni, nem akartam megvárni, hogy letörjön, így ugyan még használható, de majd meg kell erősíteni, különben élettartama nem lenne túl hosszú.