Blog

A légszűrőháznak már jó ideje egy füle sem ép (utolsó kép). Kettő letört egy pedig eltört. Bontottat egyrészt nem sikerült szerezni, másrészt le is tettem róla, mert annak az anyaga is valószínűleg már túl rideg és a rázkódástól széttörne hamarosan. Ezért magunk javítottuk meg.
Légszűrő is cserélve (294e km).

>> SzervizMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2013-08-27

A gyári alfa romeo-s Exide 60Ah 540A-s aksi meghalta magát így bekerült egy kicsit "bikább" Zap Silver 80Ah 700A-s aksi! Kicsit költséges volt,de remélem eltart jó pár évig! :)

Főként a blokkra fogatott, a leömlő mögötti vízcső állapota izgatta már jó ideje a fantáziámat. Most elhatároztam, hogy leszedem. Miután a hűtőt már kiszedtem, beigazolódott, hogy nem lesz egyszerű művelet kibányászni.
Levettem a vízpumpáról is a háromágú gumicsövet, de az is kevésnek bizonyult. Próbálkoztam egy darabig, de be kellett lássam, hogy ennél több bontás kell, mert még ha ki is tudom feszesen szedni, visszarakásnál megszívom, mert össze-vissza fogom sérteni a festését. Végül két opció maradt. Vagy a leömlőt szedem le vagy az akksi tálcát. Nem volt nehéz döntés, a leömlőnek a berohadt csavaroknak biztos, hogy nem állok neki. :) Az akksi tálca kivétele után már egész egyszerűen ki lehetett venni, csak el kellett forgatni.
Mivel ez a cső a leömlő mögött van, ezért ez tisztítás és alapozás után kapott hőálló ezüstöt, mert feketét persze nem kaptam. :) Az alapozás elvileg nem kellett volna, a hőálló festék leírása alapján. Követve a festéken lévő instrukciókat, egy óra száradás után ki lett égetve, de a kis tartályos gázfúvóval nem volt egyszerű feltornászni a hőmérsékletét 160C-ra, majd ott tartani egy darabig. :)
Az alsó vízcsövet még én kezeltem és festettem le a legutóbbi vízcső és radiátor cserénél. Jól bírta rajta a festék, de sajna 1-2 helyen kidörzsölte az ott lévő szervócső védőburkolata és ott elkezdett rozsdásodni, ezért ez is le lett tisztítva majd le lett festve.

Sokat gondolkodtam, hogy ha már szétdöntöm a hűtést, akkor cseréljem a radiátort is, biztos, ami biztos, de mivel még csak 4 éves és kiszerelve, úgy tűnik, hogy rendben van csak a felső és az alsó konzolok korrodáltak, valamint a lamellák között volt koszos, ezért maradt. Kapott egy slagos öblítést.

Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

BAL ELSÖ LENGÖKAR,JOBB BAL OLDALON MENET STABILIZÁTOROKAT TRW KERÜLT BELE, 15000 KM KÉNT OLAJCSERE LÉGSZÜRÖ POLLEN GÁZOLAJ, OLAJSZÜRÖ ,KOMPLETT FÉK CSERE TEXTÁR BETÉTEK ÉS BREMBO TÁRCSA KERÜLT RÁ, 105000 NÉL RÉSZECSKESZÜRŐ TISZTÍTTÁS KÖLTSÉG 1 ÉV ALATT

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

TURBOM IGY NÉZETT KI 115000 EZER NÉL KI PUCOLTUK

>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-02

BAL HÁTSÓ ABLAKEMELÖ SZERKEZET CSERE SORREND

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor a majdnem kigyulladós posztot írtam, találtam pár képet amit menet közben lőttem (mármint útjaink során, megállva :D).

Szép ez a kocsi, öröm ránézni. Legalábbis számomra biztos. A sok-sok német autó között itt Bonnban, meg általában menet közben is, pláne.

UI: kb 23 ezer km-t tettünk meg bő egy év alatt, melynek 85-90% városon kívüli táv volt, de lehet, hogy 95% körül inkább, nem számoltam utána.

 
>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-09-02

Amikor épp Bonnból tartottam Budapestre, gondoltam, hogy ideje lenne már egy posztot írni arról, hogy milyen jól szuperál a dízelkombim, milyen kellemes vele akár 1000+ km-t is menni (leszámítva az ülést, ami nekem rettentően kényelmetlen), hogy milyen kellemesen fogyaszt (150km/h-ig kb, mert felette a V6-ot idézi :D), hogy mennyire jó ránézni a formájára, stb. Ezt követően pár órácskával felizzot és kb. kigyulladt a klímakompresszorom. Nem jó móka. Nem ragoznám, meggyújtott-ezt azt, görgőt, szíjat, kábelt, borítást, ami a közelben volt... Öröm az ürömben, hogy A. Budapest határában történt. B. Menet közben, rendes menetszéllel és C. domb tetején, szóval motor rögtön ki és lehűtöttük a kedélyeket a domb aljára, ami egyben Budapest határában az első benzinkút bejáratát jelentette. Nem volt élményteli szervo nélkül a visszafordító a kúthoz. Nem gyulladt ki a teljes motortér és nem égtünk bent mi sem, ez a "szerencse".

Kapott új alkatrészeket Zétől, klíma feltöltve, kész volt pár nap alatt. De akkor is mondjonle a gyári klímakompresszor, hogy minden előzetes jelzés nélkül felmondta a szolgálatot, majd teljesen kikapcsolt állapotban (remek volt a 32 fokban) is túlhevült a kompresszor... :( Ez van.

Első kép: trélerre fel. Ajánlom itt mindenkinek a netrisk.hu Angyal Plusz szolgáltatását. Kb. 10rugó egy évre az assistance szolgáltatás teljes Európára. A vontatás nekem így ingyen volt. Egyébként 19ezer lett volna erre a pár km-re is. Szerintem megéri a "védettség", pláne külföldön egy 300euros vontatáskor...

Második kép: leszervizelve, megfürdetve, Zére várva a visszaút reggelén