mesa - főkép
>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-04-20

A nap szépen sütött - a karomon meg is maradt a szalag helye, de időnként szellő hűtötte a résztvevőket, ráadásként ott volt az erőd, a katakombák a rendkívűl hűvös levegőjével, hogy felfrissülést nyújtson. Sok szép autó volt, de ez természetes jelenség is egy Alfás találkozó alkalmával :) Komárom határában megtekintettük közelről a szélerőműveket, meg egy kínai gyorséttermet. Erről csak annyit, hogy a Hekknek árult hal tele volt szálkával :( Szerencsére az Alfacity területén 2 finom Kürtöskalács kárpótolt. A Kenyérmúzeumot is megtekintettük, s megdöbbentünk, hogy mekkora lapáttal kavarták régen az üstben a tésztát ...
Jó volt minden, elrepült az idő, utoljára mégis sok mosolygó embert láttunk. Hazafelé pedig ugyanolyan jó volt utazni a többi Alfa között, mint aznap reggel.
Köszönjük a jó rendezvényt!
További fotók a cikk alatt!

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-04-20

Idén először Komáromban találkoztunk alfásokkal. Előző nap fújt a szél, zápor/zivatar (autómosás után persze), borzolta a kedélyeket, ráadásul a messzeföldön híres magyar meterológusok által szombatra is hasonló idő jóslását követően indultunk útnak. De milyen jó, hogy elindultunk! Tökéletes nap volt! Sokat nem is álltunk sorban a beléptetéskor, pedig 1/2 9-kor indultunk a budaörsi AGIP kúttól. Az erőd fantasztikusan jó helyszín, családosoknak ideális látogatni való. Olyan hamar eltelt a nap, hogy külön az ismerőseink keresésére nem is futotta. Tőlük ezúttal is elnézést kell kérjek - legközelebb pótoljuk!

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-04-12

Az ünnep alkalmából kicsinosítottam a főképem! ;-)
Természetesen csak ideiglenesen! :-)
Lányoknak sok locsolót, fiúknak sok tojást!!!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-04-03

A Rosso proteo nagyon szép szín, és a 156-os Alfák keskeny hátsó lámpája is gyönyörű, csak épp egyáltalán nem látszik, beleolvad a környezetébe. Régóta gondolkoztam egy cserén, csak sötét színű változat érdekelt, mert a RP fényezésből ez tűnik ki leginkább. Tamás164-nek köszönhetően -aki épp megunta a design lámpáját-, lett egy remek alkalom, hogy megnézzem segít-e a kiemelésben. Szerintem igen! :)

Ezzel lezárult a lámpa projekt, az összes műanyag cserélve körben az autón. Előre kapott két új lámpatestet mielőtt 'xenononosítva lett', oldalra pedig még évekkel ezelőtt kerültek kristályindexek, azt hiszem az első dolgom volt vásárlás után a gyári narancssárgákat lecserélni.

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-02-23

Idén szépen hullik s hav ... De a xenonnal ez sem fog ki, átvilágíccsa !!! :-)

>> EgyébAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-10

Megvan 2 évre a nyugalom, meg 1 évre a penészespapír.

Vizsgáztató felírta a jegyzőkönyvbe, hogy bal első keréknél olajfolyás látható.Ja, a tegnap éjjeli hidraulika leeresztés nyomai ... :P :D

>> SzervizAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> SzervizAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-12-31

A mai napot halott akkuval indítottam -illetve indítottam volna. Mérés szerint 20%-os teljesítményszinten állt a 3 éves gondozásmentes Banner akksi, fullra töltés után.
Az év utolsó napján volt még másfél óra bolt nyitvatartásból - goto Auchan.

Nagy mákom volt, épp akciós volt a BOSCH család, és 1 db megfelelő polaritású darab árválkodott is a polcon! Árcédula szerint a VARTA márkajelzéssel ellátott ugyanez a 480A-es akkumlátor +1k áron csücsült, de a kódleolvasó szerint volt az 19k is!!! Így végül a BOSCH mellett döntöttem.
Már csak azért is, mert ha nem gondozásmentes (muhahaha -parasztvakítás) lett volna a Banner, elég lett volna egy deci desztvíz is neki...

Szerintem olcsón megúsztam. 24 hónap gari indul. Meg az új év :)

>> EseményAlfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-11-22

Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!

(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)