Blog >> akkumlátor

Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...

>> Egyébszasza81 // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-02-08

Ma délelőtt ismét megtapasztaltam azt a kellemetlen érzést, milyen, mikor lemerül az akkumulátor. Mivel 1 hónapon belül már másodszor játszotta el, ráadásul második alkalommal még csak nem is volt olyan hideg az éjszaka, hogy betegyen neki, ezért Zsozsekkal célba vettük a tesco-t (ezúton is köszönöm neki, hogy beáldozta a szombat délelőttjét, hogy segítsen).
A választás egy Bosch S3 12V 70AH/640A -ra esett.
Kiszerelni már nem volt ilyen egyszerű. Még a rengeteg kölcsönkért szerszám között sem akadt olyan, amivel meg tudtuk volna oldani, így sajnos asszisztenciát kellett hozzá hívni.

Az akkumulátor 22990 Ft,
a megfelelő szerszám fél órán belüli megjelenése 4000 Ft volt.

Viszont most vidáman indul :)

Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-12-31

A mai napot halott akkuval indítottam -illetve indítottam volna. Mérés szerint 20%-os teljesítményszinten állt a 3 éves gondozásmentes Banner akksi, fullra töltés után.
Az év utolsó napján volt még másfél óra bolt nyitvatartásból - goto Auchan.

Nagy mákom volt, épp akciós volt a BOSCH család, és 1 db megfelelő polaritású darab árválkodott is a polcon! Árcédula szerint a VARTA márkajelzéssel ellátott ugyanez a 480A-es akkumlátor +1k áron csücsült, de a kódleolvasó szerint volt az 19k is!!! Így végül a BOSCH mellett döntöttem.
Már csak azért is, mert ha nem gondozásmentes (muhahaha -parasztvakítás) lett volna a Banner, elég lett volna egy deci desztvíz is neki...

Szerintem olcsón megúsztam. 24 hónap gari indul. Meg az új év :)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-03

Pénteken 9x annyi idő alatt értem haza a melóból, mint máskor! Összességében ez azt jelenti, hogy a 3,5 Km távot 45 perc alatt sikerült teljesítenem. Kicsit dugó volt :( Otthon úgy döntöttem, benne hagyom gyújtáson a kulcsot, hadd forogjon a ventillátor (van olyan márka, ami kulcs nélkül is el tudja játsszani ezt magától).

Hát persze, hogy egész éjjel benne felejtettem! Le is szivattyúzta az akksit. Érdekes dolgokat tapasztaltam ezután : amikor kivettem a kulcsot, akkor jelentek meg a feliratok a kijelzőn. Amikor pedig bedugtam, akkor meg eltűntek. Pont fordítva, mint működni szokott! Ezen felül két furcsa felirat is megjelent : "ICE" és "SPORT".

Feltöltés után helyreállt minden működés, leszámítva a napi Km számláló adatát, az nullázódott.