Mutasd

>> Esemény2014-10-22

Mivel egyetlen alfás sem jelentkezett érte, fillérekért, fél nap alatt elvitte egy #@@*/ nepper, aki elfelejtette a megegyezés és adásvételi megírása előtt közölni a tényt, hogy nem magánszemély. Különben elküldtem volna a faxba!!!
Ha valaki hirdetésben látja, hogy vezetett szervizkönyv, az ne dőljön be! Én nem vezettem a könyvet, ahogy vettem ~80e km-rel ott úgy is maradt

A GTA felnik megmaradtak! ;-) Várják gazdijukat

 
>> Tuning és extra2014-10-12

Az első lökhárítón felpattogott a fényezés, nem szerettem volna megválni a régi autómtól így, ezért leszereltem azt, párom pedig elvitte fényező műhelybe, ahol gyári értékre fényeztettük mind a fényezett, mind a matt részeket. Szebb et, mint amikor kigurult a gyártósorról!
Képek sorrendben 1. homokfújás próba 2. Fényezés utáni makró fotó 3. fényezett lökös 4. retro feeling gyanánt elvittük moziba
Most vigye el valaki, ameddig ilyen szép! ELADÓ!!! :)

 
>> Esemény2014-06-29

Sikerült lemosnom a két Alfát, hogy aztán pár óra múlva óriási villámlásos-felhőszakadásos eső hulljon mindkettőre.
Jól néztek ki egymás mellett :)

>> Szerviz2014-04-05

Eljött az idő, az olaj+olajszűrő+fagyálló cseréjére. Ismét leszereltem a tágulásit és pár darab dunai kaviccsal és ecetes vízzel félig töltve, kézzel rázogatva kitisztítottam belülről a vízkövet. Eneos 5W-40 olaj, CHAMPION szűrővel ment bele, ismét sikerült a kisebbet vennem :(.
Sajnos levegőnek néztem a levegőt, légszűrő pollenszűrőt elfelejtettem hétvégére megvenni. Így jobb híján holnap neki állok a Selespeed finomhangoláshoz egy laptoppal
134757 Km

 
>> Szerviz2013-08-29

Reggel melóba menet tolatáskor megállt a technika. Épp kéznél volt egy vadi új TEXA cucc, rápattintottuk és azt mondta, hogy Főtengely jeladó (RPM sensor). Magyarán holtponti jeladó kukás. Így is volt, hiába pörgetett, nem indult.
Kis idő várakozás és hűlés után már beindult. Prezentálta hibajelenséget.
Ki lett cserélve újabb BOSCH egységre
Működik újra!

 
>> Egyéb2013-06-09

Egy év után kitekertem a 710-es olajbetöltő nyílást, és meglepődtem a látottakon!
Sehol egy gramm olajhab nem található. Ez azért érdekes, mert az a napi 5-6 km, amit megteszek az autóval, nem volt elegendő távolság -az eddig használt, más motorolajokkal- ahhoz, hogy a motortérben lecsapódó vízpára ne képezzen habot a kupakban. Persze hosszabb utak alkalmával természetesen eltűnt, és a víz sem fogyott, mielőtt valaki hengerfejesnek gondolná az autót, ez természetes jelenség ilyen rövid utak alkalmával, maikor szinte épp bemelegszik a motor, már lehet is leállítani.
Az Eneos 5W-30 japán motorolaj ismét lenyűgözött, színe maradt ugyanolyan tiszta, sárgás fényű, mint betöltésekor. Sok éven át kerültem, nem akartam az autómba tölteni, mint ahogy Selénia-t sem, de a sok helyről, sok márkával kapcsolatban hallott pozitív vélemények rá vettek végül is. Nem bántam meg, sőt!

 
>> Szerviz2013-05-21

A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.

Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.

Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)

>> Szerviz2013-05-13

Volt öt perc szabad idő,, és 30% töltöttség a laptopban, így elindítottam egy Selespeed önbeállító 5 perces rutint.
Vaj puhán vált azóta. Persze a szomszédok biztos furcsállták, hogy kattog ezerrel az autó, hogy még a kocsiszekrény is rázkódik, és benne ülök egy laptoppal, de hát ez ilyen, mint a csapágyas mosógép centrifugáláskor :)

 
>> Egyéb2013-03-12

Elkezdtem egy Selespeed beállítási kézikönyv összeállítását, amibe idővel admirális is csatlakozott. Remélem érthető, és mindenkinek örömre szolgál a benne levő információ. Használjátok! :)

 
>> Egyéb2013-03-02

Volt időm az első tavaszi napsütéses hétvégén autóba ülni egy laptoppal.

Kinyertem pár adatot a motorvezérlő elektronikából (ECU). Akit érdekelnek az adatok, azokból következtetést képes levonni, az örömmel olvassa tovább.Aki nem hisz a száraz tényeknek, idő előtt lapozzon!

12 év és 130 000 Km után beszéljenek a számok!
Km óra számlap szerint megtett Km: 131316. FIAT ECUscan által kiolvasott érték: 130331 Km. HOgy miből adódik az eltérés, őszintén megmondom, hogy nem tudom! Van olyan OFF-os autó a családban, amin két kijelzőn más más megtett hosszt mér, akkor is, ha egyszerre lettek nullázva ...

A Selespeed nagynyomású szivattyúja (/actuator) 33 736 alkalommal kapcsolt be, hogy feltornássza a nyomást a kívánt szintre, továbbá eddigi élete során 44 188 percig volt szolgálatban.

Sebességi fokozatok kihasználtsága:

― N (üres) : 43 300 alkalommal kapcsolva, megtett távolság ~ 4 Km
― 1 (első) : 32 037 kapcsolás, ~ 46 Km
― 2 (kettes) : 25 746 kapcsolás, ~ 3 312 Km
― 3 (hármas): 21 107 kapcsolás, ~ 8 377 Km
― 4 (négyes) : 20 565 kapcsolás, ~ 14 340 Km
― 5 (ötödik) : 27 741 kapcsolás, ~ 62 906 Km
― R (rückv.) : 28 440 váltás, és 0 megtett Km

Ebből vagy az látszik tisztán, hogy az autó sokat pályázott, vagy az, hogy elég gyorsan közlekedek ahhoz, hogy sokat legyen 5.-ben. Sajnos, ez még csak ötsebességes, MK I Selesped váltós Alfa 156-os, a hatodik fokozatról ezért nincs infóm.

Köszönöm, hogy végig olvastad ezt a blogbejegyzést!