Már így is mókolva volt az egyik csatlakozó, most telehugyozta a motorteret gázolajjal. Ugyan már nem a csatlakozó miatt, hanem a gumicső fáradt el. Ezért komplett csere lett..
Persze csere közben az egyik rögzítő peceknek el kellett ugrania. Azt hittem, hogy a motortérbe esett le, így ott kezdtem el keresni. A pecket nem, de egy leszakadt tőcsavart találtam a motorvédő burkolaton a vezérlés vonalában, de szerencsére, csak a kipufogócsonk egyik rögzítő csavarja. Még nem fúj ki, de orvosolni kell ezt is hamarosan.
A pecket az autó orra előtt találtam meg a fal tövénél.





Jobb oldali féltengely csillagot cseréltem a gumiharangal együtt. Kicsit úgy néz ki mintha beázott volna. Az egyik görgő volt berágódva. Alatta némi rozsda, meg a gumiharangon mutatkoztak az öregedés nyomai, de nem volt kiszakadva, még is szórta a zsírt. Elég kevéske is maradt benne és folyós állagú. Szerelés közben feltűnt, hogy a felső lengőkar szilentjei nagyon szorulnak, így ezeket is újra zsíroztam. Képet sajna nem sokat csináltam mert szorított az idő...

Mivel egész héten nagyon kellemes idő volt, és a beigért eső sem érkezett meg errefelé, így átcseréltem a kerekeket nyárira.
Óra állás: 320094km
így lett a Nokianokban: 37976km
a Laufenekben: 6277km
a nyári gumik pedig most indulnak nulláról...
Már korábban rakoncátlankodott a fűtőventillátor. Volt, hogy el sem indult, ezt kiszerelás, majd szétszedés követte. Alul csapágy, fellül csak egy bolygó persely van. Némileg meg volt szorulva mind a kettő, átmostam őket WD40-el, majd teflonos zsírzóval kezeltem. Sajnos hiába, csak ideglenes kezelés volt, utoljára már olyan hangja volt mintha fadarab került volna be a lapátok közé. A felső persely durván lógott, így nem volt kedvem tovább foglalkozni vele, és vettem egy új ventit. Sajnos elég gyenge minőség, Már kicsomagolásnál feltűnt, hogy nincsn centirozva a ventillátor, ugy voltam vele, lehet másképp oldották meg mint a gyárinál, de beüzemelésnél kiderült, hogy csak lespórolták róla. A háza nem illeszkedik rendesen a foglalatba, így tud fals levegőt szívni, alacson fordulaton zajosabb mint amit kivettem, mondjuk legalább nem kerreg.
Ideglenesen jó lesz, hosszútávon viszont meg fogom csinálni a gyárit, a felső perselyt kicserélem majd csapágyra.

Még a tavasz beállta előtt elvittem a nyári kerekeket átnézetni, csak egyet kellett görgőzni. Mivel gumi méretet is váltottam, ezért mind a négy gumit lecseréltettem, a gumis ajánlására Point S Summerstar Sport 3 225/45 R17 91Y gumi lett felszerelve a felnikre.
Mostmár csak a tavasznak kell jönnie, hogy fel lehessen rakni az autóra...

Mivel nem álltam egyből neki, így idő közben rámértem a hátsó féktárcsáimra is, és ezek sajna kopáshatár alatt voltak három tizeddel. Ezért rendeltem ide is új tárcsákat, ez is Textar Pro, illetve kértem mellé új gumiharangokat készleteben, ez TRW. Elöl és a bal hátulján zökkenőmentesen ment a tárcsa+betét csere. A jobb hátulján volt némi sérülés a gumiharangon, így azt is cseréltem a gumigyűrűvel eggyütt, ha már az is volt a készletben. Csakhát ehhez le kellett venni a féknyerget. Így ezen a körön ki is folyt a fékolaj, szép sárga volt a teszter szerint már határeset. A nyeregből szétszedésnél fekete lé távozott, de a teszter szerint még ez is határon bellül van, persze nem öntöttem vissza, hanem kapott friss fékolajat. így egy részleges fékolajcsere történt, ezért ezt a többi körön is ki kell majd cserélni.











Elkezdem leírni, mert mire a végére jutok elfelejtem a részleteket.
A hátsó fékbetét garnitúrát már kb. két hónapja megrendeltem, a többit a múlthéten.
Végül is nem hagyott nyugodni, hogy némileg csámpás szűrőt raktam be olajcserekor, ezért ezt most szombaton kicseráltem, de már nem filtront, hanem bosch került bele.
Ami még várat magára:
Előlre Textar Pro tárcsákat vettem bevonatoltak, nem mintha agyon koptak volna a másikak, csak már zavaró számomra a zúgásuk fékezésnél. Betétek is újra Textar, Jól fog az ABE, nem is visítós, de ahogy porzik beleég az alufelni lakkozásába, és csúnyán be is sargul a lakkozás, ez a világos téli kerekeknél látványos. A hátsó tárcsák nagyon jól bírják, ezeket még mindíg nem cserélem...
Illetve vettem még 4db izzítógyertyát, csak hogy egyformák legyenek.
Jelenleg 1db Beru, 1db Febi, 2db NGK van bent. (megkezdtem a cseréjüket, de majd részletesebben kifejtem egy következő blogban képekkel)

Tegnap felraktam a téli kerekeket.
Ma pedig elvittem az autót futómű átvizsgálásra és beállításra. A futóműnél minden feszes, minden rendben, egy pici állítást igényelt csak...
A Nokian gumikban 31699km van ezek kerültek most előre. A Laufen gumik 0km-ek.
Az autóban 313817km van.

Kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart.
Kicsit csámpásnak találtam, gondoltam már megvetemedett az évek során.
Mikor levettem a kart és a tengelyt védő burkolatot, ott az látszott mintha a már a motor állna ferdén, ezért azt is kiszereltem, de úgy fest gyárilag ilyen. Vastagon megkentem zsírral, hogy még sokáig jó legyen.
Az új kar végül is valamivel jobban áll mint a régi...





Ma kicserélték a szervó olajat is. Nem teljesen felhőtlen a boldogság, ugyanis az előírás szerint max 1L a feltöltési mennyiség. Nekem sikerült 1.15L leengedni. Jó gondoltam némileg túl volt töltve, meg lehet a mérő edény se túl pontos. Na, de feltöltésnél mikor belement a literes flakon teljes tartalma, sajnos nem érte el a minimum jelzést a színt. Igaz, hogy csak hajszál híján, na de most ezért mehetek még egy liter olajért...