Abarai - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-18

Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.

Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-17

Az előző szerviz alkalmával az Alfárium gárdája kiszúrt egy - akkor még enyhe - zörgést, amit lokalizálni is sikerült: a váltóból jött. Nekem nem nagyon van fülem hozzá, nem is hallottam semmit, amíg Alex nem mutatta, hogy mire kell figyelni. Pár nappal később már nem volt ilyen visszafogott a dolog. Motorféknél vagy hátramenetben olyan csörgést rendezett a váltó, hogy a szomszéd utca is hallotta. Nem volt mese, le kellett bontani.

Az tisztán látszott, hogy nem apróságról van szó. Valami elszabadult a váltóban, és kitartóan rombolt, amíg használtam az autót. Nem mentem sokat, de az a néhányszáz kilométer sem tett jót neki.

Hétfőn hagytam az autót az Alfariumban, és még aznap két lehetőséget kaptam. Az egyik egy 90 ezret futott váltó sok pénzért, a másik a saját váltóm felújítása még sokkal több pénzért. Végül az anyagiak miatt a bontott váltó mellett döntöttem. Elméletben a felújítás többet ért volna, csakhogy alapból másfélszeres szorzóval indult az ára, amiben nem volt benne minden kicserélendő alkatrész.

A kuplungom sem volt mai csirke. Működni működött, de nagyon fent fogott már és nehezen is járt. Gondoltam, úgyis le kell venni a váltót, itt az ideje a kuplungcserének is. A rugócserekor hívták fel a figyelmemet egy csereérett lengőkarra és egy kutyacsontra: ha már szerviz, ezek helyett is kértem újat.

Péntekre készült el minden. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Sokkal jobb a váltó, mint eddig bármi, amit Alfa V6-ban próbáltam, tökéletesen adagolható és vajpuha a kuplung, csendes és atomstabil a futómű. Mintha az egész autót kicserélték volna. :)

Kilométeróra állása: 132 632

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-04-04

Ma délelőtt Csöri kicserélte a hátsó-hátsó lengőkarokat és elöl a stabrudat is. Most már tényleg "úgy fekszik be a kanyarba (az autó), mint cica az ágyba", vagy hogy is mondta valamelyik nagytudású egy másik fórumon. :)

Négy rendes NGK gyertya is beugrott a motorba, amiben eddig FBosch volt. Teljes boldogság sajnos így sem lett belőle, sanszos, hogy gyújtótrafó is kell majd.

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-11-24

Lassan úgy járok Csörihez, mint haza. Kaptunk két új felső lengőkart, hogy elöl is csend legyen. Gyári alkatrészek, szóval remélhetőleg tartósak is lesznek. Utána egy Balatonfőkajár túrán meg is hallgattuk, hogy nem halljuk. :)

Amúgy mintha kanyarodni is jobb lenne az új lengőkarokkal. Kíváncsi lennék, mennyi ebből a fizika, és mennyi a placebo hatás. Bár a lényeg mégis az, hogy érzésre szinte új autóban ültünk.

Apropó, vizsgáztak az új gumik is, bár egyelőre csak szárazon. Csendesek, mintha nyáriak lennének, és fognak, mint a zöld festék. Csak hó lenne már... Szuggeráljuk az időjárásjelentést, de Fehérvárra nem ígérik.