
PBali2021-06-20 09:06:47 // 20235
leopop32021-06-20 08:26:15 // 20234
Az a hód front 🤮
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Halesz2021-06-19 17:50:41 // 20231
Örülök, hogy találkoztunk! :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2021-06-19 15:20:13 // 20229
Béndzsa...! 😜🤣
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
G-MANN🍀2021-06-19 14:46:53 // 20226
Mi köszönjük a kedves fogadtatást😉🍀🤩
forrasr2021-06-19 12:11:50 // 20225
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
zgi5212021-06-18 23:34:03 // 20222
ez jo! udv a 450Nm klubban a hatliteres fogyival 😀
zgi5212021-06-18 23:31:53 // 20221
egyetertek veled, kellene a modell3 nem a Julis helyett, mellett a garazsban.
en is azt erzem ha Julisban el. motor lenne sem lenne rosszabb elmenyben
haladjunk a korral ;)
en is azt erzem ha Julisban el. motor lenne sem lenne rosszabb elmenyben
haladjunk a korral ;)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Csabi2021-06-18 15:48:56 // 20217
(természetesen, a QV nem játszott a "benzines" fogalom alatt) :)
Csabi2021-06-18 15:43:34 // 20216
15e km-rel ezelőtt került hozzám, majdnem egy éve. Szóval nagy tapasztalat nincs, viszont a hibalistám szerencsére üres. Imádom.
Legjobban a rugalmassága tetszik, az 1350 kg hoz ~230Le és 450+ Nm társul (program update :)) ami "D"-ben már nem olyan rossz...
Ezalatt 6,9 a fogyim ami a QV felnikkel 245-265 gumikkal , nem papásan vezetve, elég jó számértéknek nevezhető. Kicsit örülök is, hogy nem benzines lett, mert élményben biztos nem tudna többet (nem próbáltam, de akkor is ki merem jelenteni :) ) viszont jóval többe kerülne. Ami az élmény oltárán mindig másodlagos, de úgy érzem nem kell emiatt kompromisszumot kötnöm...
Az automata váltó hiányát sajnálom, kb ennyi. :)

Legjobban a rugalmassága tetszik, az 1350 kg hoz ~230Le és 450+ Nm társul (program update :)) ami "D"-ben már nem olyan rossz...
Ezalatt 6,9 a fogyim ami a QV felnikkel 245-265 gumikkal , nem papásan vezetve, elég jó számértéknek nevezhető. Kicsit örülök is, hogy nem benzines lett, mert élményben biztos nem tudna többet (nem próbáltam, de akkor is ki merem jelenteni :) ) viszont jóval többe kerülne. Ami az élmény oltárán mindig másodlagos, de úgy érzem nem kell emiatt kompromisszumot kötnöm...
Az automata váltó hiányát sajnálom, kb ennyi. :)

1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tdemeter2021-06-18 14:20:55 // 20214
Képletesen értettem, persze, hogy nem tárol, de az elszámolást tekintve kb olyan.
Liquid2021-06-18 14:19:12 // 20213
Ezt értem, meg tiszta sor, csak ugye a hálózat nem tárol energiát :)
tdemeter2021-06-18 14:14:30 // 20212
Igen, nem pontos így.
Az ő esete bonyolultabb. Egy nagy nyaralója van ahol a napelemek mennek, ahol ő nincs állandóan csak mondjuk az év egyharmadában. Viszont a napelemek állandóan töltenek (nappal) így az elszámolás szempontjából tulajdonképpen több energiát termel, mint amennyit elhasznál, mivel amikor nincs ott, akkor nyilván elenyésző mennyiséget használ el. Aztán hétvégén lemegy és ott feltölti a vasat. Így a "felhalmozott" energiát ekkor használja el. Úgy méretezte a hálózatot, hogy mindent egybevéve kb 0-ra jöjjön ki év végén. A magyar jogszabályok alapján ha többet termelsz mint amennyit használsz, akkor adóznod kell, mivel ekkor a szolgáltató fizet neked és te bevételhez jutsz :)
Ez persze azt jelenti, hogy ha pl ott töltene, ahol lakik és még úgy is nullára akarna kijönni, akkor kéne egy akkora napelem, amekkorával kiszolgálja a ház teljes fogyasztását éves fogyasztásban. Ehhez baromira túl kéne méretezni a rendszert.
Úgy számolt, hogy 9 év alatt 0-ra megy, ami vagy igaz vagy nem.
Összességében úgy jön ki nullára, hogy a ház üres idejében áramot termel neki
Az ő esete bonyolultabb. Egy nagy nyaralója van ahol a napelemek mennek, ahol ő nincs állandóan csak mondjuk az év egyharmadában. Viszont a napelemek állandóan töltenek (nappal) így az elszámolás szempontjából tulajdonképpen több energiát termel, mint amennyit elhasznál, mivel amikor nincs ott, akkor nyilván elenyésző mennyiséget használ el. Aztán hétvégén lemegy és ott feltölti a vasat. Így a "felhalmozott" energiát ekkor használja el. Úgy méretezte a hálózatot, hogy mindent egybevéve kb 0-ra jöjjön ki év végén. A magyar jogszabályok alapján ha többet termelsz mint amennyit használsz, akkor adóznod kell, mivel ekkor a szolgáltató fizet neked és te bevételhez jutsz :)
Ez persze azt jelenti, hogy ha pl ott töltene, ahol lakik és még úgy is nullára akarna kijönni, akkor kéne egy akkora napelem, amekkorával kiszolgálja a ház teljes fogyasztását éves fogyasztásban. Ehhez baromira túl kéne méretezni a rendszert.
Úgy számolt, hogy 9 év alatt 0-ra megy, ami vagy igaz vagy nem.
Összességében úgy jön ki nullára, hogy a ház üres idejében áramot termel neki
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-18 14:12:48 // 20211
Jah Giuliat meg lehet 11től is venni 4 millát meg elautózok... még mindig gecc drága jah meg a bécsi szervizről ne is beszéljünk, közröhely 🤣🤣🤣
Liquid2021-06-18 13:49:49 // 20210
Egyik kedvenc témám ez a napelemről töltés :)
Éjszaka a legritkább esetben tudja csak arról tölteni, vagyis a hálózatról tölti, csak mivel előre kifizetett egy marék kreditet, így a töltésért már effektíve nem fizet. Viszont ha 2-nél több teszlás akar majd az utcában tölteni, akkor kíváncsi leszek a napelemek (hálózat) éjszakai hatékonyságára, meg hogy mit fog hozzá szólni az utca végén álló trafóállomás :) Vagy csak én látom rosszul? Javítsatok ki :)
Éjszaka a legritkább esetben tudja csak arról tölteni, vagyis a hálózatról tölti, csak mivel előre kifizetett egy marék kreditet, így a töltésért már effektíve nem fizet. Viszont ha 2-nél több teszlás akar majd az utcában tölteni, akkor kíváncsi leszek a napelemek (hálózat) éjszakai hatékonyságára, meg hogy mit fog hozzá szólni az utca végén álló trafóállomás :) Vagy csak én látom rosszul? Javítsatok ki :)
tdemeter2021-06-18 13:46:49 // 20209
Én pont ezt gondoltam, amíg bele nem ültem egy ilyen villany-varrógépbe, de egy percig sem éreztem ezt amikor kiszálltam. Szerintem sokan vannak ezzel így.
Furcsa volt, de még a hang sem hiányzott.
Furcsa volt, de még a hang sem hiányzott.
tdemeter2021-06-18 13:43:22 // 20208
Igen,de közben ha azt nézed, egy teslát lehet 15-töl venni már, annyiért most egy közepesen felszerelt juliskát kapni. Szóval valahol mégiscsak versenyképes ár ez, még ha a két autó nem is ugyanazt a célközönséget szolgálja ki. Vagyis elérhető már, anélkül, hogy előre beruháznál.
Eljutunk oda, hogy a napelem, ami pár milla már belefér majd az autó mellé.
Eljutunk oda, hogy a napelem, ami pár milla már belefér majd az autó mellé.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
tdemeter2021-06-18 13:25:43 // 20205
Ezt írtam én is
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-18 12:08:41 // 20204
10.000km alatt egyszer sem fizetett a töltésére, ingyen lehet kapni a napelemet? Akkor valamit nagyon elbsztam 🤣🤣🤣
Maradjunk annyiban kifizette előre a töltés árát amíg vissza nem térül...
Maradjunk annyiban kifizette előre a töltés árát amíg vissza nem térül...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-18 12:05:30 // 20203
Nekem csak volt és bármely benzines jobb még városban is, mint az a fos...
tdemeter2021-06-18 11:57:17 // 20202
Ja még annyit írnék a végére, hogy visszaülve a Juliskába semmilyen szinten nem éreztem visszalépésnek! A julis nagyon-nagyon rendben van mind vezetési élményben, mind ergonómiában, mind pedig emocionálisan, még azután is, hogy kipróbálod a guruló iphone-t. A benzin motor morgása pedig nem lesz zavaró,hanem ugyanúgy élvezetes! Remélem lesz majd olyan villany alfa, amiben ez megmarad valamiképp.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
tdemeter2021-06-18 11:53:07 // 20200
Egy barátom nemrég vett egy tesla modell 3-at, dual motorral, így volt szerencsém kipróbálni egy tisztességes körön keresztül.
Őszintén bevallom, hogy nem csalódtam benne, kifejezetten jó autónak tűnik. A design és a belső baromira szubjektív, szóval az pl nekem nem jön be, de másoknak nagyon.
Viszont mint autó azt kell mondjam, hogy nagyon rendben volt. Közvetlen a julsikámból ültem át, szóval volt lehetőségem összehasonlítani.
Az az érdekes, hogy a két autó nekem nagyon hasonló élmény volt. Benne ülni, kanyarodni pont olyan szerintem. A súlya miatt inkább olyan 159-es élmény ( a julis érezhetően könyebb) de mivel baromi nagy a nyomaték (a fejed viszi le 0-ról 100-ig) így nem érzed problémásnak. Kanyarodni vele épp olyan jó, a kormány közvetlen, az üléspozíciót meg mintha totál rámszabdták volna. Motor hang nincs, de 50 felett pont olyan hangos mint a juliska, mert gumihang az van rendesen.
Az összbenyomásom a végén az volt, hogy nehéz belekötni. Aki csak úgy át akar ülni egy villanyba, hogy nem akar kompromisszumokat érezni a lába alatt, ezt annak találták ki. Egyedüli negatívum, ami miatt nem vennék még mindig az ár és a töltéssekkel való szórakozás. Egyszerűen nálam nem fér bele, hogy úgy induljak el valahová autóval, hogy nem tudom, hogy biztosan odaérek-e majd. Bementünk vele a fóti töltőbe. Beülsz és, hogy ne unatkozz elkezdesz nézni valamit a netflixen, ami teljesen érthető is valahol:) Mit csinálnál addig mást?:) Ő egyébként nagyon boldog vele, napelemekkel tölti otthon és úgy csinálja, hogy 10.000 km alatt 1x sem fizetett még a töltésért. Persze az egész egy nagy baromság ha úgy nézed, mert a napelem nem volt ingyen, az autó pedig túl volt árazva egy hasonló benzineshez képest, tehát mégis fizettél érte. Zöldebb sem vagy sokkal, ezt már csomó tanulmány kimutatta. De ha az alfa csinálna ilyet, akkor elgondolkoznék rajta, mert látszik, hogy attól még, hogy villany igenis lehet normális autót gyártani belőle. Az akkumulátorok ebben a formában szerintem alkalmatlanok arra, hogy nagy tömegeknek lehessen elektromos autókat gyártani, de biztos változik ez is majd a jövőben.
Őszintén bevallom, hogy nem csalódtam benne, kifejezetten jó autónak tűnik. A design és a belső baromira szubjektív, szóval az pl nekem nem jön be, de másoknak nagyon.
Viszont mint autó azt kell mondjam, hogy nagyon rendben volt. Közvetlen a julsikámból ültem át, szóval volt lehetőségem összehasonlítani.
Az az érdekes, hogy a két autó nekem nagyon hasonló élmény volt. Benne ülni, kanyarodni pont olyan szerintem. A súlya miatt inkább olyan 159-es élmény ( a julis érezhetően könyebb) de mivel baromi nagy a nyomaték (a fejed viszi le 0-ról 100-ig) így nem érzed problémásnak. Kanyarodni vele épp olyan jó, a kormány közvetlen, az üléspozíciót meg mintha totál rámszabdták volna. Motor hang nincs, de 50 felett pont olyan hangos mint a juliska, mert gumihang az van rendesen.
Az összbenyomásom a végén az volt, hogy nehéz belekötni. Aki csak úgy át akar ülni egy villanyba, hogy nem akar kompromisszumokat érezni a lába alatt, ezt annak találták ki. Egyedüli negatívum, ami miatt nem vennék még mindig az ár és a töltéssekkel való szórakozás. Egyszerűen nálam nem fér bele, hogy úgy induljak el valahová autóval, hogy nem tudom, hogy biztosan odaérek-e majd. Bementünk vele a fóti töltőbe. Beülsz és, hogy ne unatkozz elkezdesz nézni valamit a netflixen, ami teljesen érthető is valahol:) Mit csinálnál addig mást?:) Ő egyébként nagyon boldog vele, napelemekkel tölti otthon és úgy csinálja, hogy 10.000 km alatt 1x sem fizetett még a töltésért. Persze az egész egy nagy baromság ha úgy nézed, mert a napelem nem volt ingyen, az autó pedig túl volt árazva egy hasonló benzineshez képest, tehát mégis fizettél érte. Zöldebb sem vagy sokkal, ezt már csomó tanulmány kimutatta. De ha az alfa csinálna ilyet, akkor elgondolkoznék rajta, mert látszik, hogy attól még, hogy villany igenis lehet normális autót gyártani belőle. Az akkumulátorok ebben a formában szerintem alkalmatlanok arra, hogy nagy tömegeknek lehessen elektromos autókat gyártani, de biztos változik ez is majd a jövőben.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
TtK2021-06-18 11:25:42 // 20198
Egyébként van villanyautónk ;P Városba tökéletes, sokkal jobb, mint bármilyen benzines.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2021-06-18 10:16:37 // 20194
Bla, blabla, bablablaaa... kb, most egyenlőre nem ez van gondolom neked sem, különben nem nyígnál itt 🤣🤣🤣🤣
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Stef2021-06-18 08:42:26 // 20190
Ja, tényleg! És yacht-ban is... :)
Egyébként én tényleg nagyon kiváncsi vagyok erre a sorozatra. Csakúgy mint az F1 ami a jelenlegi benzines autók "laboratóriuma", ez a széria akár a jövőbeli elektromos autók fejlesztésének a bázisa is lehet, amiből az Alfa végre gyűjthetné a tapasztalatokat. Talán még úgy is, hogy ez nem egy gyári csapat... Akárhogy is, de a túléléséhez előbb vagy utóbb ki KELL jönnie az Alfának egy teljesen elektromos meghajtással.
Egyébként én tényleg nagyon kiváncsi vagyok erre a sorozatra. Csakúgy mint az F1 ami a jelenlegi benzines autók "laboratóriuma", ez a széria akár a jövőbeli elektromos autók fejlesztésének a bázisa is lehet, amiből az Alfa végre gyűjthetné a tapasztalatokat. Talán még úgy is, hogy ez nem egy gyári csapat... Akárhogy is, de a túléléséhez előbb vagy utóbb ki KELL jönnie az Alfának egy teljesen elektromos meghajtással.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Stef2021-06-18 08:20:48 // 20188
Végre egy innovatív fejlesztés, aminek köszönhetően újra láthatunk Alfát a versenysportban. Nem is akármilyet, és nem is akármilyen háttérrel. Erre megy a finnyogás, hogy nem kell. Ki érti ezt... :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
587
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Zenebutik
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV