Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kócosw2020-10-21 21:20:40 // 2588
jo hogy ezeket helyettem leirtad, nem lenne kedvem ennyit gépelni telefonon. 😁
Amugymeg mar eleve gyanus ha igy irjak nem? volt par csere ez az. Gondolhatod mibe faj egy motor, meg egy akkupakk.
Zsolt1552020-10-21 21:12:42 // 2587
A kérdés, hogy ha "többször" cseréltek benne akkupakkot és motort az számszerűleg mit jelent?
Jó eséllyel kettőnél többet, de ha három, akkor az akkor minimum ~400e.km-ként motorcsere. Meg hogy mennyi akkupakk?
Ismerősnek 780e.km után adta fel a harcot a 159 1.9JTDm motorja.
(München - Szeged - München útvonalon ingázott vele az elmúlt pár évben.)

Csak úgy számolgattam a Tesla S adataival. Ha:
6 év alatt 1.2m.km
Évente 200e.km.
Havonta 16-17e.km.
Munka naponta: 833km (kb.8-10 óra utazási idő)
Naponta ~550km. (kb.5-6 óra óra utazási idő)

A Tesla S hatótávolsága ideális esetben ~max.600 km körül van. Jó esetben ekkora út után majdnem teljesen lemerül az akkumulátora.
A Tesla S töltési ideje:
AC töltési idő (0-100%): 280 - 540 perc (4,5-9 óra)
DC töltési idő (10-80%) 30 - 40 perc
Tehát 6 éven át minden nap kb.5-6 óra autóút miközben minimum naponta minimum: 2-9 óra töltés.
Röviden minden nap minimum úgy volt úton napi 8 órát, hogy nem volt szabadnap.
Ha "csak" munkanapokon használta - és az autóban evett -, akkor ~800km / nap az 8-10 óra plusz töltésekkel, már majdnem meg is van a napi 24 óra. Kevés idő marad a szervizre, meg az alkatrész cserékre. Ez persze csak átlaggal számolva.
Kócosw2020-10-20 05:32:22 // 2586
rekorder 🤭
Cereltek benne par motort meg akkupakkot de mind a gyar fizette uh az ugy rendben is van karbonsemlegesseg ügyben. Kíváncsi lennék mennyi volt az a pár...
Lényegében franko mert a kasztni kibirta 😁
Az 1.1 milliot futo bontatlan szivó dizel golf meg kinyírja a jegesmedveket.
carver2020-10-19 20:18:08 // 2585
feladom, ott a pont :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-19 18:21:49 // 2584
Lehet félreértettelek és nem vágtam mi a gondod ennyire vele. Ezt a cikket túl komolyan vetted szerintem. Egy publik média cikknek tudományos alapossággal kár is nekiállni :-) Lehet mögötte tudományos újdonság, csak kitudja honnan vette át az akitől aztán tovább átvette és lefordította az aki az origora kirakta. Én ennyire alaposan el se olvastam. Szóval mire idekerült olyan lett, mint a népmese :-) A kémiához nem értek, az nagyon nem az én asztalom, csak addig a szintig amíg fizika XD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-19 16:59:56 // 2583
miért nálunk meg felügyeleti bizottság kell egy elszámoló bizottság fölé :DDD
Zsolt1552020-10-19 15:25:57 // 2582
Kb. Csak az a gond, hogy Magyarországon már az általános iskolai fizika órán tanítják, hogy a különböző anyagok, pl. fémek fizikai tulajdonságai ( áramvezetés, hővezetés, olvadás-, és forráspont, stb.) vagy a gázoké hő vagy nyomás hatására megváltoznak.
Továbbra is mondom, hogy: "... Vagy vezethetik az elektromos vezetéket egy olyan csőben, amelyben belül 2.67millió Bar nyomás van. Akkor nem kell tovább kisérletezni. :-)) ..."
Mert ebben a megközelítésben már a gáz is "vezetékként" funkciónál. :-)))
(A hidridek egyébként a hidrogén vegyületeinek összefoglaló neve.)


Amerikában ehhez egy kutató csoport kellett, hogy nagy nyomáson és állandó hőmérsékleten javult egy - széntartalmú kén-hibrid vegyület - fizikai tulajdonsága?
RomeoOne2020-10-18 22:16:50 // 2581
Magyarországon a Kis-alföld az egyetlen hely, ahol úgy ahogy lehet a szélenergiát értelmesen hasznosítani. Vannak is ott szélkerekek. De annyira nem nagy biznisz az az adófizetőknek, hogy kötelező átvétellel tömjék ki azon cégek zsebét, akik olyan szélkerekeket telepítenek oda, amik alacsony kihasználtsággal, és a szükséges szélsebesség-intervallum alsó határán mozgó átlagos szélsebesség miatti, sokszor alacsony hatásfokú termeléssel döntik az áramukat a hálózatba. Akkor már a fotovoltaikus sokkal jobb ötlet az itteni adottságokhoz mérten.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 21:50:51 // 2580
De biztos nem volt nálad hangszer, mert ezek szerint nem komponálltál :-P
carver2020-10-18 21:47:40 // 2579
múltkor mentem egy mólón az is SUPra vezetett.

Én kérek elnézést....
carver2020-10-18 21:45:18 // 2578
tény hogy nincs nagy ellenállás, rossz volt a megfogalmazás, én csak egyet nem értek hogy mi volt az oka hogy a szélerőmű építést rögtön az első park után leállították miközben az osztrákok 30 km-rel arrébb folyamatosan bővítették a sajátjukat...
RomeoOne2020-10-18 20:48:19 // 2577
:DDDDDD


Sztem meg konnektorokat kéne gőzerővel gyártani, mert hát az áram a konnektörból jön!!!
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 20:43:17 // 2576
Értem, nem kontráztam, megerősítettem :-) Akit pontos számok érdekelnek, az NREL-nek vannak jó cikkei a témában. Sajnálatos amit a németek kommunikálnak lassan bármilyen téren. Erős és fejlett PV iparuk volt. A lényeg a volt.

Az a cikk hát.. izgalmas eredmény, fura interpretáció :-) Szerintem egy ilyen szuoravezetőből készült tekercsbe áramot vezetnek, majd hirtelen összekötik a két végét. Görcsre, nehogy kijöjjön az áram XD
RomeoOne2020-10-18 20:27:02 // 2575
Nem is azt mondtam. Hanem épp azt, hogy itt nincs nagy ellenállás az értelmes zöldesítés ellen, mint, ahogy carver sugallta, csak a német szintű agymosásra megy a kontra.

Te meg tudtad fejteni, hogy a szupravezetős hogy oldja meg az energiatárolás problémáját? :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 20:21:49 // 2574
A PV-vel semmi baj. Szennyez mint minden, de a Co2-re átszámolt szennyezése (gyártás, megsemmisítés stb. ) g/kWh-ban viszonylag alacsony.
Kazes☻2020-10-18 18:21:59 // 2573
Ezt a részét gondoltam majd te tolmácsolod felénk! ;) :D
RomeoOne2020-10-18 18:18:03 // 2572
Miért nincs szükség elemekre meg akkukra, ha van szobahőmérsékletű szupravezetés? Energiatárolásra nem azért van szükség, mert a vezetékeken veszteség keletkezik
RomeoOne2020-10-18 18:15:26 // 2571
Sok ellenállás sztem nincs, gőzerővel települnek itthon a fotovoltaikusok. Csak a németek demagógiát kell megcáfolni, hogy ne jöjjön már minden hülye azzal, hogy bezzeg a németek...
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-18 18:00:39 // 2570
Ilyen ez a tudomány. :-) A kőbaltától kezdve ez van, lehet bele sem kellett volna fogni az első kavics pattintásába, és akkor nem itt tartanánk :-) És nem lenne klíma krízis, légszennyezés, hulladék hegyek.. és ennyi ember a Földön. Úgyhogy ez van, minden új ötlet hozza magával a kihívásait, problémáit, de bármelyikből lehet sokkal jobb megoldás annál ami épp van. Akár ebből is.
Zsolt1552020-10-18 17:43:47 // 2569
Vagy vezethetik az elektromos vezetéket egy olyan csőben, amelyben belül 2.67millió Bar nyomás van. Akkor nem kell tovább kisérletezni. :-))
Mikor valószínűleg meg van a megoldás, akkor mindig jön egy újabb probléma, megoldandó feladat.
Kazes☻2020-10-18 17:06:53 // 2568
De szerencsére azért vannak ilyen irányú fejlesztések is.
carver2020-10-18 12:07:02 // 2567
ps.: itt persze csak a közlekedésről van szó, más területeken (pl fűtés stb) továbbra is lesz/lehet értelme szénhidrogén alapú előállításnak (hacsak nem találnak ki ott is valami újat...).

Meg azért a pénzügyi szempontokon túl is vannak dolgok, annak is van kockázata ha minden egy csövön jön...ha az behal, megáll minden, szóval a "diverzifikáció" itt is szükséges lehet.

PL a házunkba utólag nem építenék hőszivattyút, nem éri meg, de ha egyszer új házat építek abban már biztos lesz...
carver2020-10-18 11:50:24 // 2566
még pár szempont a "zöld energiához": ha jó patrióta az ember akkor nem csak az ellen kel ki hogy miért kell a fokhagymát kínából hozni, miért nem lehet hazait venni, hanem az ellen is hogy miért nem lehet az energiát is a felhasználáshoz közel előállítani...

Mindekinek (leszámítva persze az előállító, fuvarozó vállalatokat, országokat) jobb lenne ha nem kéne az energiahordozókat a fél világon keresztül szállítani.

A villamos áram szállítása jelenleg (még) nem versenyképes pl egy tankhajóval összehasonlítva, de érdmes elolvasni ezt a cikket.

Az olajipar örökölt versenyelőnye 15-20 éven belül eltűnik mert annyi idő alatt teljesen fel kell újítani a jelenlegi infrastruktúrát és miután a villamos energiából hatszor-hétszer több jut el az forrástól a(z autó)kerekekig, nem lesz olyan befektető akinek megérné az olajiparba beruházni...
Kazes☻2020-10-17 14:01:53 // 2565
Szívesen .. a lényeg, hogy most már mindent is értesz! :)
carver2020-10-17 13:54:04 // 2564
Köszönjük Kazes, hiánypótló mű!!! de akkor most dugámba dűjek? ja nem a nokedlit még a krumplis tésztánál is jobban szeretem!
Kazes☻2020-10-17 13:38:43 // 2563
Eddig nem értette a klímaváltozást vagy a karbonsemlegességet? Anzselika Habpatron elmagyarázza
A lényeg: 2050-re nem lesz burgonya, vége a krumplis tésztás időnek.







Nem én írtam, de akár még az is előfordulhatott volna... :D
carver2020-10-17 12:46:42 // 2562
megint egy kiegyensúlyozottan tájékoztató cikk...

Mielőtt elindul a komment áradat: én sem gondolom hogy jót tenne a földnek, emberiségnek, hegyi gorilláknak stb, sőt, a legtöbb esetben kifejezetten ártalmasak a jelenlegi villamosáram előállítási és tárolási technológiák.

Azért nem árt almát az almával összehasolítani (és nem, én sem tudom hogy akkor mi jönne ki a végén)

1. nem tudom ki sütötte rá a remek "zöld energia" cimkét, de az egész koncepció a megújuló vs nem megújuló energiából indult el. Ok hogy ezt a hisztit is maguk az olajipari vállalatok indították el, hogy FOGYTÁN AZ OLAJ!, nem kizárt hogy csak azért, hogy fölhajtsák az olaj árát (mert azóta hogy hogy nem hatalmas olaj és gázmezőket találtak) de akkor lábon lőtték magukat. Ettől függetlenül én mindenképp jó célnak tartom azt hogy olyan energiaforrásra álljunk át ami mondjuk az unokáimnak is rendelkezésre fog állni.

2. Magyarországon érthető hogy honnan jön a sajtóban az ellenállás (RomeoOne van ötleted? ;) de az is vicces hogy az Al Jazeera (arab országok hírcsatornája) kikel a megújuló energiaforrások ellen. Nézzük már meg akkor azt is hogy mennyi polgárháború zajlik az olajkiermelő országokban, hány ember hal meg évente az olaj miatt, mennyi diktátor, milícia, terrorista szervezet teremti elő a napi betevőt olajkitermelésből. Nem mentesíti a "zöld energiát" csak objektívabb lesz az összehasonlítás...

3. Mérgező melléktermékek: biztos így van, csak nem tudom hogy jövünk ki az összehasonlításból ha mellétesszük az olajipar melléktermékeit is: benzol, kén dioxid, nitrogén oxidok, petrolkoksz, formaldehid, nehézfémek: krómium, vanádium, kén, szelénium, higany stb stb

4. Ritka földfémek: itt mondjuk valóban rosszabb a helyzet a jelenlegi zöld technológiáknál, a 70-97%-át Kína állítja elő utána USA, mondjuk kíváncsi lennék hogy meddig tűri a világ többi országa hogy 2 országnak legyen kiszolgáltatva...

5. Újrahasznosítás: ezekben a cikkekben aránylag kevés szó esik az olaj/gáz alapú termékek, kitermelő és felhasználó eszközök újrahasznosításáról (annál több a - valóban sok káros anyagot tartalmazó - akkumlátorokról). Kezdjük mindjárt a sok millió kilométernyi olaj és gázvezetékekkel, elsüllyesztett olajfúrótornyokkal, ökológiai katasztófát okozó elsüllyedt tankhajókkal vagy beszéljünk az autók, teherautók, hajók újrahasznosításáról.

6. a kibocsájtást most nem veszem elő arról már sokat beszéltünk...

Lehet (sőt kell is!) fikázni a "zöld energia" ipart, mert az is tele van m,ellébeszéléssel, demagógiával, marketinggel csak ne legyünk farizeusok, próbáljunk meg almát az almával hasonlítani.

Szerintem is az az egyetlen megoldás ha a termékek teljes életciklusát és a társadalomra, természetre gyakorol teljes hatását vizsgáljuk, csak csináljuk ezt minden esetben ugyanazon szempontok alapján...
Kócosw2020-10-16 18:38:36 // 2561
hát mondasz valamit asszem 🤪
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-16 16:51:44 // 2560
most mé? egy igazi ződ porszívót sem használ, csak nyeli az áramot inkább besöpri a koszt a szőnyeg alá, ami nem látszik nincs is :DDDDDD
Kócosw2020-10-16 16:39:23 // 2559
hogy mik nincsenek? 🤪majdnem meglepődtem. Jah nem...
Még a végén kiderül hogy az e Autozas se CO2 semleges? Há de mi lesz így a ződekke???
Kócosw2020-10-11 21:12:39 // 2557
igen csak az a baj hogy régen kirohogtek őket most meg vezető poziciot kapnak...
Liquid2020-10-11 21:10:42 // 2556
Mindig is hülyék voltak :)
Kazes☻2020-10-11 16:19:46 // 2555
Ez nem újdonság sajnos, én is ezt mondom már évek óta, mert több útszakaszon, kereszteződésnél, vagy hídnál és különböző helyszíneken is tetten érhető. 😒
Zsolt1552020-10-11 16:04:42 // 2554
"... Amíg erről beszélnek, addig nem másról. (Pl.a budapesti kerékpársávok) ..."

Például a Baross utcának a kivezető(!) részén csináltak a két sávból egyet. Ahelyett, hogy pont azt segítenék, hogy minél gyorsabban elhagyják a belvárost az autók, inkább beszorítják őket oda és mesterséges torlódást és felesleges légszennyezést okoznak.
Zsolt1552020-10-11 15:58:43 // 2553
A dolognak azért van érdekessége is.

- Franciaországban az állam kiadásai a messze a legmagasabbak az EU-ban. 10%-kal több mint az átlag. Ezt csak a magas adóbefizetésekkel lehet fenntartani.

- a politikusoknál "bevett" szokás, hogy ha sikertelenek, vagy gond van a "népszerűségükkel", akkor szoktak egy ilyen vitát kiváltó intézkedést hozni. Látszat dolgok. Amíg erről beszélnek, addig nem másról. (Pl.a budapesti kerékpársávok)

- vagy ahogy írtad a Teslával kapcsolatosan, rájöttek, hogy miként lehet még több pénzt beszedni.


"...abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. ..."
Ott is rájöttek, hogy a kivetett adót "el lehet téríteni", vagy "átfolyatni" a saját cégükön keresztül.
"Mindenki jól jár címen."
Kócosw2020-10-11 15:49:08 // 2552
beteg emberek ezek...
RomeoOne2020-10-11 13:45:00 // 2551
kíváncsi vagyok milyen törvényekkel fogják a torkunkon lenyomni ezeket a szarokat

Pl. ilyenekkel: link
Kócosw2020-10-11 11:03:17 // 2550
pl nemetben odatolnak az adónak jövő évtől. Meg van meg trükk a tarsolyban erre az agyatlan baromságra. Az eu meg a meg nagyobb baromsaggal ami a kvótakat illeti. aztan kesz is... a központilag vezérelt piacgazdaság... nem avatkozunk bele csak bizonyos dolgokat ellehetetlenitünk...
Zsolt1552020-10-11 10:32:42 // 2549
Viszont jó a marketingje és jól tudja magát eladni. Ennyit tesz a propaganda. Mint azok akik benyelték a szobordöntögetés helyességét.
Zsolt1552020-10-11 10:30:21 // 2548
Nincs kizárva. :-DD
Zsolt1552020-10-11 10:29:48 // 2547
A németek sem mindig az ész, hanem a politikai érdekek mentén döntenek.
Zsolt1552020-10-11 10:27:58 // 2546
Valamit nagyon ki kell találniuk, mert éves szinten a Tesla tavaly kb.360e.db autót adott át a vevőinek. Csak Magyarországon van ~2,5-3m. db személyautó.
Ha csak nekünk gyártana az is 7-8 év lenne, mire mind lecserélődne. De a világon min.100 millió db autó van. Jó sokáig tartana így.

De Afrika, Dél-Amerika, például nem feszül annyira ezek miatt a dolgok miatt. Csak Európa.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-11 08:39:11 // 2545
Napelem biznisz, 2023-tól az áramvétel jóval drágább lesz, mint a visszatermelés szóval megszűnik az ingyenáram... így kiszámíthatatlan mikorra térül meg egy ilyen jellegű beruházás... apa kezdődik :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-11 08:29:50 // 2544
ez csak az idióta H András mondása, rajta kívül mindenki tudja, hogy ami elromolhat az el is romlik... ha már villany autózás inkább egy eu-s ahhoz legalább van minden helyben... bár ennek a piacnak annyira nincs jelentősége a maga pár %-val, hogy egy elektromoshoz sincs pl utángyártott karosszéria elem...
kíváncsi vagyok milyen törvényekkel fogják a torkunkon lenyomni ezeket a szarokat :DDD
Liquid2020-10-10 22:09:24 // 2543
50-60e km-enként egy 4000 EUR-os motorcsere simán belefér :)
RomeoOne2020-10-10 20:28:59 // 2542
Na itt a folytatás:

A TESLA ÚJRAÉLESZTÉSE - az elektromos autózás ára

Áh, nem is mondok semmit inkább :DDD
Villanyautó örök élet :DDD Csak 3 évente motorcsere :DDD
Piritu - 1.000.0002020-10-09 10:51:09 // 2541
Az azért megvan hogy Erhard most nyitott pizzériát? A hétvégén a 159-es csapat ott volt mintát venni :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-09 10:08:11 // 2540
Én szerencsére meg tudom csinálni :) Az olasz tészta pont nem a kevés élesztőről és a kevert pizzalisztről szól :P Jó minőségű 0-as liszt stb kell meg minőségi alapanyagok és 24-48 órás kelesztés, egy faxa sütő, jó hőfok választás... kb a 40. sütésre talán kijön az ami vállalható :DDD Nálunk a déli vékony tésztást nem lehetne eladni az észak olaszt viszont szeretik a népek az is inkább a vékony tésztás kategória ...
Zsolt1552020-10-09 09:24:51 // 2539
„2020-tól kezdve végleg a hátsó ülésre szorulunk” – írta a Guardian 2015-ben,

"... Az Alphabethez tartozó Waymo például 2019-ben 1,45 millió mérföldnyi utat tett meg Kaliforniában az előző évi 1,2 millióhoz képest, míg a General Motors többségi tulajdonában lévő Cruise tavaly megduplázta az előző évi eredményét, több mint 830 ezer mérföldet megtéve.
Ezekre a számokra azonban a szakértők szerint nem érdemes alapozni, mivel könnyen kijátszhatók: ha egy cég javítani akar az arányain (például azért, hogy versenytársaival szemben jobb színben tűnjön fel, és ne ijessze el a befektetőket), csak jó sokat kell járatnia az autóit a forgalmas városon kívül, hosszú, kihalt útszakaszokon. ..."
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak