Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Liquid2020-10-08 21:14:43 // 2537
Hát még ha Michele Wild szolgálná fel... :D
Kócosw2020-10-08 20:59:02 // 2536
Értem a célzast, ígértem ecce oda~rek vagy rendelek kiszállítással.., 🤭
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 15:07:57 // 2535
igen a legtöbb szar sajnos, ezért kell magadnak csinálni :DDD
Föckös2020-10-08 13:53:50 // 2534
hát... kis hazánkban értékesített, és elfogyasztott pizzák nagyrésze az én szememben pont az ehetetlen kategória, de nem szeretném bántani a kifinomult ízlésű magyar lakosságot.
merthát itt kb mindent rá lehet tenni a pizzára, mert megveszik :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 12:44:14 // 2533
nem is szabad túl sok feltétet rakni nem sül át rendesen a tészta...akkor jó ha egy 32-es pizza kisütve 50-60 dkg, a vékony tésztás olaszt meg sehol sem szállítják ki a gőz miatt annyira visszapuhul, hogy ehetetlen....
Föckös2020-10-08 12:15:43 // 2532
Grazie, hála istennek tőlünk két sarokra nyitott egy tradicionálisan olasz pizzéira.
Pl nem szállítanak ki, mert az meg is ölné a minőséget.
Nem olcsó, bár eur viszonylatban nem is drága.
Ilyen helyeken jössz rá, hogy totál fölösleges a sok feltét, mert annyira jó a tészta.
RomeoOne2020-10-08 10:18:14 // 2531
RomeoOne2020-10-08 09:57:02 // 2530
Sárszentmihály, Fő u. 31 :DDD
Föckös2020-10-08 09:13:13 // 2529
EZT MOST MÉRT KELLETT???

rohadtul megkívántam egy pizzát...

:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-08 09:03:30 // 2528
Szerintem Muskról fogják forgatni a Wall street farkasa 2-őt, már látom a jelenetet mikor beszívva, bekólázva három tollhúzással lerajzolják a szájbertrákkot és röhögve elemzik mekkora kasza lesz, mert a birkák mindent benyalnak és fizetnek :DDDD
RomeoOne2020-10-08 08:37:45 // 2527
Termelt már. Csak nem autógyártásból. Hanem abból, hogy az FCA CO2 kvótákat vásárolt tőle. Gyakorlatilag az FCA pénzeli a Tesla-t, miközben a saját márkáit meg leszarja. Így működik ez manapság.
Zsolt1552020-10-08 07:10:07 // 2526
Az x000cm3-es motoros SUV-ok és a társaik igazából csak legális adóelkerülés végett vannak. A gyárnak van olyan modellje, ami x km-t tud menni akkuval és kapják a kedvezményt és a támogatást. Plusz még elmondhatják, hogy ők élen járnak a "fejlődésben".
Zsolt1552020-10-08 06:51:19 // 2525
Jó eséllyel.ezért nyomják, hogy a Tesla kifejezetten egészséges és segíti megmenteni a Földet. Szeretnének mar pénzt látni a befektetésükből. Egy darabig még a politika is segíteni fogja őket elkerülni a blamázst. A kérdés, hogy mikor jön el ez a határ. Mikor lesz az, hogy a befektetők nem adnak több pénzt. Eddig - a tudomásom szerint - 1 Cent hasznot nem termelt a cég.

Addig Mask bejelent időnként valamit, hogy x év múlva ez vagy az lesz. Akkor megint meguvranak a részvényárak és lehet kereskedni velük és hasznot realizálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 22:09:52 // 2524
A futómű is csak pár lengőkar meg gátló és rugó még sem tudnak sokan olyan futóművet gyártani, mint az Alfa... hát még a pizza, pedig csak liszt, víz, élesztő, olaj meg só még is ha jót akar enni az ember kell nyitni egy pizzériát :))))))))
Piritu - 1.000.0002020-10-07 21:02:16 // 2523
hmm, a vége lemaradt...
szóval azt jól látni hogy mindkettő jól összerakhatónak van tervezve, a gyárban van esélye a melósnak rendesen összerakni. A Mininél a patentokkal még a csavar nyomatékkulcsos meghúzását is kiküszöbölték.
Kócosw2020-10-07 15:25:40 // 2522
de még milyen zőz. Pont mint a hájbrid SUV ok 🤭🤭
Kócosw2020-10-07 15:23:54 // 2521
ahogy mondod. Mindenki azt hiszi hogy ez ennyiből áll aztan meg nem is... Van némi közöm hozzá, így van némi ralatasom a dolgokra... Láttam dolgokat amiket nem sokan lathatnak...
Piritu - 1.000.0002020-10-07 14:53:57 // 2520
Az asszony Minijét is szerelgetem itthon. Érdekes látni hogy mennyire más szemlélettel van megtervezve mint a Spider. Más utat jártak be az elmúlt évtizedekben.
(Furi pl. hogy a Miniben minden patenttel van összerakva, ha bármit bont az ember előtte fel kell szerelkeznie belőlük. )
Liquid2020-10-07 14:46:40 // 2519
Ez a profilváltás azért korántsem annyira gyors, és nem kevés pénzt hiteleztek meg hozzá.
Liquid2020-10-07 14:42:38 // 2518
"Egy gyártási folyamatot részekre bontanak, és a beszállítóktól kapott elemeket összeszerelik. Ahhoz igazából nem kell tudás, csak tudni kell követelményeket állítani és azokat betartatni."

Ez azért nem ennyire egyszerű dolog :)
A Tesla a legjobb bizonyíték.
Zsolt1552020-10-07 14:09:47 // 2517
Nekem az összeszerelés minősége a furcsa vagy meglepetés. Az 59 topicban volt, hogy a csavarok kiestek a Tesla 3 futóművéből, most meg az első úton elhagyják a tetőt. Ezt a hanyag munkát nem hittem volna. Talán még a szocialista Dacia időszak lehetett hasonló. :-((

Jó lenne egy valós használatról olvasni. Engem nem az érdekelne, hogy "azért jó, mert a munkahelyem ingyen tudom tölteni", hanem a napi gyakorlat, tapasztalat.

Az hogy az amerikai cégek pillanatok alatt tudnak profilt váltani az egy másik dolog. Egy gyártási folyamatot részekre bontanak, és a beszállítóktól kapott elemeket összeszerelik. Ahhoz igazából nem kell tudás, csak tudni kell követelményeket állítani és azokat betartatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-07 13:50:28 // 2516
tud autót gyártani, csak lehullik a festék, a lengőkar, az elektromotor és az üvegtető is és még occsó is :DDD de a birkáknak ez kell, hinni a bármiben csak minél hangzatosabb és ződ legyen ... szopni bármi áron :DDDD
Kócosw2020-10-07 12:39:13 // 2515
Szerinted az csak ugy van higy van valakinek egy " vizilova " lasd víziója, meg tud programozni, es akkor onnantol autót gyartani is tud?
Amihez az összes többi gyartonak evtizedek kellettek ők tudják azollal...
Van amiben jo a tesla nem vitas de nagy lufi az tuti...
Zsolt1552020-10-06 20:49:39 // 2513
Ezt nem gondoltam volna a Tesláról.
RomeoOne2020-10-06 09:57:59 // 2512
Szerintem ezt már direkt csinálják :DDD
Brand-New Tesla Model Y's Roof Flies Off On First Drive Home

Eszembe jutott a speedzone nemrégi videója Vályival, ahol a Maserati-ra mondta, hogy félkészen jöttek ki a gyárból. Akkor ez mi? :D

A cikk lezárása tetszik a legjobban:
As usual, we reached out to Tesla for comment, and, as usual, we’ll hear nothing back. Because we never do.
Zsolt1552020-10-02 19:43:24 // 2511
Lehet Lagzi Lajcsi a közösképviselőjük. 🤔😁😁😁
carver2020-10-02 19:36:24 // 2510
ha már lopott áram, lehet én azt is megnézném a helyébe, hogy a szomszégok melyik óráról fűtenek :D
carver2020-10-02 19:31:07 // 2509
hát még így is nehéz elképzelni, nulla szigeteléssel főleg vacak ablakkal biztos hogy megugrik a számla, de nem fizettem többet akkor az elektromossal, mint most fizetek egy forró nyáron a klíma után vagy azért hogy kétszer teletöltsem a kerti felfújható medencét vízzel...

Biztos hogy nem a leg(költség)hatékonyabb megoldás a villany de van előnye, drágább ugyan mint a gáz de nem ennyivel ez a példa szerintem nem mérvadó.

Abba a nyaralóba akkor a gáz is irdatlan összeg lenne, nekem van olyan rokonom aki egy 90 nm-es régi kertes házban lakik és kétszer annyit fizet ugyanúgy gázfűtéssel mint mi a 140 nm.en. Igaz hogy mi 4 lakásos társasházban lakunk (ugyanúgy tető alatt) de ennyit ér a jó szigetelés... (nyílászáró, fal, tető)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-22 08:07:38 // 2508
mondd is meg :))) egyébként mindenki a napelem élettartamára van ráfeszülve pedig az inverter előbb halálozik el és legalább a beruházás értékének az 1/3-a.... max 15 év garit lehet rá kisajtolni
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 22:49:22 // 2507
Így nem teljes a képlet, kihagytad a jelenleg nulla forintos áramszámlát, az 25, 30 év alatt simán 4 mihály...
Kazes☻2020-09-21 22:07:32 // 2506
Gázt találtak... nem keveset! :)
RomeoOne2020-09-21 21:58:45 // 2505
Hátha találnak ott egy nagyobb olajmezőt. Még élesben úgy sem nagyon tesztelték le, hogy az F-35-ös mennyi demokráciát tud leszállítani :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 20:48:02 // 2504
:-)
Mondjuk hatósági árazásnak. Igazából a Kínai nagy cégekben az állam tulajdonos. A napelemgyárakkal is így van ez. A kínai vezetés fix árat szabott azáltal, hogy veszteséges termelés árán is olcsón adja a napelemet. ellánként (16x16 cm-es szilícium lapka) 20 cent körüli nyereséget tudott, csak épp millió számra jön le cella egy gyárból, hamar hatalmas összeget ad ki a sok 20 cent. Na amikor legutóbb néztem, 20 cent mínuszban tartották. Ezáltal pl Tajvan összes kisebb gyára bezárt, de ugyanígy D.Korea napelemgyárai is. Lényegében a "Mainland" beszippantotta a teljes napelemgyártást, és a mai napig veszteségesen tartja. Mivel W-ra fizetnek, nem darabra, elvileg a hatásfok növelésével újra nyereségessé tehető. Csak nincs beruházási kedv már. Egy olyan projektben voltam, ami 24% fölé vitte volna termelésben(!) a napelem cella hatásfokot, de konkrétan megállt az élet, nem fejleszt senki, csak a túlélésre játszottak kb esélytelenül. Ami érthető, egy gyártó/teszt sor ára 5M EUR. ÉS kell egy gyárnak minimum hat sor.

Aki jól figyel már láthatja előre, hogy egyéb technológiák és iparágak hasonló séma mentén lesznek beszippantva. A következő a félvezetőipar lesz. Ez nagyobb falat, mert magasabb szint, kifinomultabb know-how. Ennek megfelelő összeget tolnak bele. Nagyon durván elképesztően brutálisan sokat XDDD
És persze 3rd gen félvezetők, ami pl. a villanyautózás egyik kulcsa is... :-)
berobbantam2020-09-21 20:31:47 // 2503
30 év alatt másodjára cseréled a hőszivattyút tehát megint minuszos a dolog.🤔
Zsolt1552020-09-21 20:07:52 // 2502
Köszönöm. :-))

Kaptunk az Elmű-Émász-tól egy ajánlatot napelemes rendszerre, de nem kevés lenne az önrész. Így egyenlőre pihentetve van a kérdés.

Lehet, hogy naiv kérdés, de a gyártóknak miért nem éri meg? Hatósági ár, újrahasznosítási díj, vagy plusz adóteher miatt?
Zsolt1552020-09-21 20:01:08 // 2501
Akkor addigra már várhatóan legalább egyszer kell hőszivattyút cserélni, majd jön a napelem. Kb.25-30 év múlva lesz egy olyan időszak, amikor megtérülést mutat a beruházás.
Tehát vagy havonta fizetek többet egy "elavultabb" fűtési-hűtési rendszerre, vagy egyszerre van egy nagy kiadásom és cserébe a rezsiszámla lesz kisebb. Az utóbbinak bőven 20 év felett lehet a megtérülése vagyis akkor fog átfordulni a beruházás nyereségbe.
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 19:55:49 // 2499
Napelemeknek (már maguknak a celláknak) 20-25 év a várható élettartama. Maga a napfény teszi tönkre, Light Induced Defect (LID)-nek hívják a folyamatot. Ezt a gyártók egyébként szimulációs tesztekkel ellenőrzik, bazi nagy halogén lámpák alatt mérik a napelemek hatásfok csökkenését. A napelem jelenlegi árazás, pláne támogatás mellett megéri. A gyártóknak viszont jelenleg pont nem, de ez más történet. Ez megint Kína. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 19:53:46 // 2498
Warbi mindjárt megmondja, 15-20 év talán...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 19:52:47 // 2497
Viszont ha most építkeznék viszont akkor csak is hőszivattyú, a gázfűtés is egy vagyon nulláról
Zsolt1552020-09-21 19:44:14 // 2496
Pont amikor elérné megtérülési időt, akkor addigra már várható a hőszivattyúk cseréje (is).
A napelemeknek mennyi a várható időtartama?

Nekünk a családi házban a gázszámla havi átalány összege 23.8xx.-Ft. Így alig 4.000.-Ft-tal fizetünk többet. Mondjuk ehhez hozzájön még a klíma nyári fogyasztása.
berobbantam2020-09-21 19:26:07 // 2495
Én igen közeli viszonyban vagyok egy elektromos fűtési rendszerek kiépítésével foglalkozó céggel.A rövid konklúzió.Hőszivattyúval klímával h energiával kb annyi a számla mint egy modern kondenzációs kazánnal.Egyébként ez utóbbi 700 k körül meg állt nekem tavaly.Tervezéssel együtt.Nagy hátránya a klímásnak és a bőszivattyúsnak hogy addig jó míg a kinti hőmérséklet nincs tartósan -10 alatt.Utána csak kínlódik.A hőszivattyúk átlagban bő 15 évet bírnak.Utána átszakad a hőcserélő.Akkor gazdaságos ha van mellé egy legalább 2.5 kilowattos napelem,ami szintén nem örök élet.Máris 4 milla fölött járunk.Én jelenleg évi 250 k ból fűtök vázzal 450 légköbmétert.És 23 fok van folyamatosan.Tehát 16 év alatt jönne vissza a bekerülési költség,ha minden kibúzza addig.Azt már nem boncolgatom,hogy az én kazánom a szennyezőbb vagy az erőmű ahonnan a villany jön.Kb ennyi.
Zsolt1552020-09-21 19:15:17 // 2494
Akkor az azt jelenti, hogy 7-8 évente 6-700e.Ft anyag (ami havonta átlagosan minimum 50e.Ft-ot jelent) + egyenlőre ismeretlen munkadíjat kell kalkulálni az autóhoz.
Az egyéb kötelező átvizsgálásokon kívül. Igaz, mintha arról azt olvastam volna, hogy azt átvállalja(?) a gyártó, pl. a Tesla.

Plusz a műszaki vizsgára 4, majd 2 évente kötelező 30 napnál nem régebbi érintésvédelmi jegyzőkönyv, ami egy hagyományos üzemmódú autónál nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2020-09-21 18:11:55 // 2493
Hát nemtom' de nekünk a mosogatógép pl kiírja, ha vizet lát oda nem illő helyen, így időben ki lehet cserélni a szivattyú tömítést :-) Mérnöki szándék (intelligencia?) kérdése.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 17:11:20 // 2492
valaki írja kommentbe, hogy az autó árának a 30-40% ... az zsír egy 20 millás vasaló 150e km után eldob egy 5-6 millás alkatrészt ... környezetvédelem? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-21 15:24:17 // 2491
lehet kevesebb cuccból áll de itt ha valami tönkre megy az fájdalmas és tönkre megy ...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-09-16 09:42:48 // 2489
nekem mutatta a csekket, én is csak néztem igaz nyaraló nulla szigeteléssel na de akkor is ... sajnos nincs tökéletes megoldás bár, mint Banánunk mondotta a jövő energiaforrása a lopott áram :DDDDDD
RomeoOne2020-09-16 09:37:20 // 2488
Az mondjuk már gyanúsan sok. 320 ezer forint az kb. 7000 kWh. Én a 40 m2-en fogyasztok havonta kb. 100-at. Ha mondjuk valaki nem egyedül él és hideg tél van, folyton megy a fűtés, el tudok képzelni 1000 környéki-feletti számot, de 7000... Azt a számlát látnom kéne, hogy elhiggyem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak