Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

RomeoOne2020-11-23 08:44:46 // 2737
Uh, basszus, ez erős. Ez ugye nincs a kormányban? :D
Zsolt1552020-11-23 06:07:01 // 2736
Nem szabad negatív hullámmal bombázni őket. 😅😅😅
Kócosw2020-11-23 05:47:00 // 2735
a masik klasszikus is termeszetesen tőle...
Kócosw2020-11-23 05:44:33 // 2734
tecső beir Annalena Baerbock Kobold
RomeoOne2020-11-22 22:33:25 // 2733
Basszus, ezt ki mondta, mert már annyit idézed, hogy megnézném a forrást is. Nem hiszem el, hogy tényleg ilyen hülye valaki :DDD
Kócosw2020-11-22 21:49:28 // 2732
Én erre csak idézni tudok egy német zöld pártbeli politikust.
"Nem kell aggódni mert a kínaiak már tudnak csinálni autóakkumulátort kobold nélkül, és a zöld energiátból keletkező áram a vezetékekben el van tárolva."
Ti sem értetek hozzá, csak a zöldek tudják a tutit.
Zsolt1552020-11-22 21:37:37 // 2731
A németek nagyon nyomják a naperőműveket. Lehet rájöttek, hogy hiba volt az atomerőművek bezárása, mert a hagyományosokkal jelentősen megnőtt a CO2 kibocsájtás?

"... Enélkül jövőre a már egyébként is világszinten rekord magas német háztartási villamosenergia-árak közel 10 százalékkal növekednének. ..."

Azért emelkednek, mert az atomerőművek helyett beállított szénerőművek, vagy az alacsony hatásfokú megújulókra - és a támogatásukra - kifizetett összegek, jelentősen megdrágítják az áram árát. Mi lesz ha azt az X millió darab autót is lecserélnék elektromosra. Nem lesz kapacitásuk rá.
Kócosw2020-11-22 20:51:20 // 2730
mutatják az utat.. Hova azt nem tudom, de en ehhez se értek 😬
RomeoOne2020-11-22 20:28:15 // 2729
Itthon erősen terelik a napelemeseket a piaci alapú működés felé:
Forró tél várható a naperőművek piacán

Eközben a németek az első három negyedévben 24,5 milliárd eurót fizettek ki megújuló támogatásra. 2019-ben ugyanerre az időszakra még "csak 21,3 milliárd € volt.
A német költségvetés a következő két évben 11 milliárd eurót fog fordítani a megújulók támogatását szolgáló EEG-kassza (EEG: a megújulókról szóló törvény) hiányának kipótlására. Enélkül jövőre a már egyébként is világszinten rekordmagas német háztartási villamosenergia-árak közel 10 százalékkal növekednének.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 21:22:26 // 2728
Eszembe jut erről a jégkorszak 1. mikor a tyúkok 2 perc alatt kihaltak egy 🍈 miatt, na kb ilyenek az EU döntés hozók :))))
Kócosw2020-11-19 20:12:08 // 2727
igen Uram ez itt az oriasi probléma. Mindig eszembe jut a nagy mondas nem mindegy hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik.
Sajnos megvalosulni latszik a hülyék paradicsoma film...
Zsolt1552020-11-19 19:58:35 // 2726
"... nem kell aggódni mert a vezetékekben benne van az áram. ..."

Azért szerencsések vagyunk, hogy ilyen nagy tudású emberek között élhetünk. :-DD

Ráadásul pontosan ugyanezek az emberek mondják meg, hogy mit kell tenni napjainkban a vírus ellen. Vicc az egész. .-((( :-))
Zsolt1552020-11-19 19:49:57 // 2725
Hozzáteszem nagyon jól csinálták a kínaiak. Olcsón dolgoztak és cserébe a világ minden részéről odavitették a fejlesztéseket és a gyártást. Így pár év alatt világszínvonalú fejlesztéshez hozzájutottak. Igaz volt, hogy pofátlanul egyszerűen csak lesz.rtak minden szabályt és másoltak.

A 2008-ban forgalomba állított King Long flotta 11 év után ment a gaztengerbe rohadni, viszont a náluk idősebbek buszok meg maradtak a flottában. Valószínűleg nagyon nem váltak be. Kérdés, hogy a járműgyártás területén fejlődtek valamit. Jó eséllyel nem, mert újakat azóta sem rendeltek.
RomeoOne2020-11-19 19:09:09 // 2724
Már most rajtunk röhög. Bár az jó dolog, ha az emberekben benne marad a kínai=fos párosítás, mert akkor ide hiába hozzák az autóikat :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 17:45:40 // 2723
Ti értitek is amire válaszoltok? XDDD
Liquid2020-11-19 17:38:35 // 2722
Biztosan úgy van... :) Mindenesetre ilyen szintű ámokfutást nem lehet csak úgy művelni, ehhez vagy az kell hogy tökhülyék legyenek, vagy az hogy szarjanak mindenre, vagy mindkettő.
Kócosw2020-11-19 17:32:38 // 2721
Lehet en is sok filmet lattam, de Liquid véleményén vagyok.
Amikor egy nemet zöld politikus olyan szinten van higy előadja hogy az autoakkumlatorba koboldok (kobalt helyett) vannak beépotve, es arra a kérdésre hogy ha atallnak teljesen megujulo energiara szél, nap etc, honnan lesz megfelelő mennyiségű energia ha epp nem fuj a szél nem süt a nap annyi valaszt ad hogy nem kell aggódni mert a vezetékekben benne van az áram.
Még mindig ugy gondolod hogy ilyen embereket nem irányítanak hátulról?.... Ezek csak példák a modern nyugat zöld politikusaitol...
Föckös2020-11-19 14:40:37 // 2720
hát én ezt nem gondolom







(hogy túl sok filmet láttál :-) )
Liquid2020-11-19 13:50:43 // 2719
Persze, hogy direkt csinálják ez nem kérdés. Az lehet hogy a politikusoknak nincs rálátása a pontos miértekre, de akik dirigálják őket azok nyilván tudják mit akarnak :) Vagy csak túl sok filmet láttam :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 11:14:25 // 2718
Miért állna be fordulat? Az én logikám szerint ha én innen a forgószékből az internetről pottyant infókból én ezt látom és össze tudom rakni, akkor nehogy már pont a német/Eu vezetők akiknek ezerszer több rálátásuk és információjuk van, ne tudnák egész pontosan, hogy hova vezet ez. Ergo szándékosan csinálják, valamilyen céllal. A további találgatást inkább hagyom, hogy ne kanyarodjon politikába XD
Stef2020-11-19 11:03:14 // 2717
Amikor a Tesla megad egy árat USD-ben, az mindig nettó ár. Ha ráteszed az áfát, vámot, szállítási költséget és a dollárt jószokáshoz híven 1USD=1EUR árfolyamon számolod, máris megkapod az európai árat...
Liquid2020-11-19 10:50:49 // 2716
Pont így lesz hosszútávon, hacsak nem áll be valami drasztikus fordulat az európai politikában (ámokfutásban).
Max. annyi lesz más, hogy megmarad az Alfa / BMW akármi név, de a BYD/Geely tulajdonában lesz, lásd Volvo :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 10:43:00 // 2715
A Xiaomi és a Huawei nem véletlenül tarol. Nem úgy tűnnek mintha elvesztették volna a vonzerejüket. És jön utána a többi az Oppo, OnePlus, vagy akár az olcsóbb cuccok. Kokrétan nincs is már konkurenciájuk amellett hogy jó termékek. Látsz európai telefon gyártót? Nekem még volt Siemens és Nokia telefonom.
Aztán lehet 10 év múlva majd azt írhatom, hogy nekem még volt Alfám. Most van BYD, Geely.. és látsz európai gyártót? Csak nehogy így legyen...
Zsolt1552020-11-19 10:33:38 // 2714
Viszont a jobb minőségnek ára van, ami megjelenik a termékben is. Így viszont elveszíti a vonzerejét, mint "olcsó" gyártó. Áttelepülnek a gyárak majd lehet Indiába. :-))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-19 10:23:24 // 2713
Ne gondold.. a fejekben valamiért a kínai még mindig a gyagyit jelenti. Ideje átprogramozni. Én ismerem a mentalitásukat, és ha egy tárgy nem működik megbízhatóan és magától értetődően és biztonságosan, akkor az szar. A magától értetődő az náluk kicsit mindig más ez igaz, néha a hajam leteszem tőlük XD
Eszméletlen tempóban tűzik ki a technológiai célokat és meg is valósítják. De úgy, hogy ha valaki hibázik, arra nem jön jó világ. Lásd Wenzhou gyorsvasút baleset. Pár vezető beosztású vitte a balhét, ne tudjuk meg hogy hogyan. Azóta nem volt baleset.
Nem az van már mint 20 éve, a világ sajna rajtunk fog röhögni egy évtizeden belül.
RomeoOne2020-11-19 08:51:01 // 2712
Mondjuk ez nem egy hivatalos importőr, csak ráálltak a dologra. Jó sokat rá is tesznek. Itt egy szeptemberi cikk a német árakról: link
Mai forint árfolyamon 15-16 millió. Jóval több, mint az USA-ban, de ez minden autónál így van. Majd gyaártanak ide a kínaiak olcsó villanyautót. Néha majd bennégsz, balesetnél összecsuklik mint egy papírmasé, de hát na, olcsó lesz :)
Zsolt1552020-11-19 08:34:37 // 2711
A belépő vagy a lista elején lévő Tesla 3 alapból - nem változtattam semmit - több, mint 18m.Ft.
Nem az olcsósága miatt fogják szeretni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:29:13 // 2710
nyugaton is a népautó a 6-7 millás árfekvésű ... nem a 12 :D
Zsolt1552020-11-19 08:28:25 // 2709
Fel van adva a lecke az EU-s döntéshozóknak, ha 2025-től - bő 1 hónap múlva 2021 és már csak 3 év van addig -, csak elektromos autót lehetne forgalombahelyezni.
1.177.000db új autót adtak el tavaly az EU-ban. Ergo ~100.000db-ot kell(-ene) gyártani kb.2024 végétől havonta, hogy az igényeket kiszolgálják. De ha csak kb.50.000db-ot tudnak, akkor bármennyit el lehet értük kérni, hiszen túlkereslet lesz irántuk.
Így a legolcsóbb Tesla lehet akár 50.000$ is, mert azt is megveszik.

Vagy jön egy B terv és szép csendben módosítják az időpontokat. Mint kp fizetés megszüntetése kapcsán.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:27:28 // 2708
támogatásra nem lehet építeni csak ideig-óráig... biztos lehet valamit bukóval adni, ha az egész forgalmad meg nyereséges csak annak meg ott a veszélye, ha a bukó terméked átlendül nagyobb eladásba, mint ami nyereséges, akkor meg visszavonod :D
RomeoOne2020-11-19 08:26:55 // 2707
Hát zajlik már a folyamat, hogy semmiből sem lesz népautó, mert olcsó villanyautó nem nagyon lesz soha, a belsőégésűt meg kinyírják. Az ilyen 10 milliós autók lesznek a belépő modellek. Szép, új világ :)
Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezeket az árakat azért nem magyarországi viszonylatban kell értelmezni. Nyugaton azért jobban meg tudják venni. Bár olcsónak ott sem számít.
Zsolt1552020-11-19 08:15:52 // 2706
Eladni el lehet, csak nem éri meg. :-))
De ha kap még egy kis támogatast, akkor nincs kizárva, hogy vissza fog kerülni a kínálatba.

De így, hogy a 38.000$-os lesz az alapár, az mai árfolyamon ~12m.Ft. A Tesla 3-ból nem lesz "népautó".
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:07:06 // 2705
hiába akarsz 1 kg kenyeret 150ft-ért adni, ha az előállítása 170ft... ennyire egyszerű :)
Zsolt1552020-11-19 06:26:55 // 2704
De legalább a BMW iX igazán csinosra sikeredett. :-)
Zsolt1552020-11-19 05:56:54 // 2703
A blog címét valamiert nem tudtam a telefonon másolni,.írni meg lusta voltam. :-)))

Az okat jó lenne tudni, de ezek szerint van egy költséghatár, ami alá nem tudnak lemenni. Jó eséllyel túl sok olyan ipari tevékenység kapcsolódik hozzá, ami miatt egyszerűen lehetetlen olcsóbbá tenni azt.
RomeoOne2020-11-19 00:00:24 // 2702
Abban a hsz.-ben írtam le az okát, amire válaszoltál :)
A 35 ezres Tesla egy nagy ígéret volt. De amúgy nem volt megalapozva pénzügyileg. 35k-nál kevés volt rajta a haszon (ha volt). Ez csak annyi, mint ha a Giuliánál megszüntetnék a full fapad, Super alatti kivitelt.
Zsolt1552020-11-18 22:33:22 // 2701
Azért jó lenne az okokat megtudni. 3 évvel.a Modell 3 gyártásának megkezdése után. Akkor, amikor minden kormány elektromos autót akar látni az utakon.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:31:58 // 2700
Így van ha nincs haszon semmi sincs.. meg ugye jobb egy lúdnyak, tíz tyúknyaknál :D
Zsolt1552020-11-18 22:21:49 // 2699
Így jó?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 22:12:23 // 2697
Viszont a befektetők pénzéből sem lehet Dzsonit játszani :-) Azok mohón várják a megtérülést. A bevétel meg be tud forogni ide-oda, csak a kezemet figyeld, és egyszer csak a zsebben van :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:08:33 // 2696
Nagyban is csak az számít mennyi marad a zsebben bevételből nem lehet Dzsonit játszani vagy lehet csak a vége borulás :)))))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 21:56:19 // 2695
Nagyban már másképp játsszák XD De kicsiben sem mindig jó a számszerű sok nyereség :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 21:48:40 // 2694
Kit érdekel a bevétel, céges szinten csak egy dolog számít az a nyereség :)))
RomeoOne2020-11-18 21:14:27 // 2693
Az billentette át a mérleg nyelvét pozitívba, de nyilván rengeteg bevétele van az autókból is. Persze, amíg intenzíven növekszik, gyárt telepít meg fejleszt, kvázi visszaforgatja a bevételt a cégbe, addig nagy profitot nem tud felmutatni.
Selmak2020-11-18 21:09:43 // 2692
A Teslának önmagában az eladás nem nagyon hozott profitot, a nullszaldó is örömtáncra perdítette Muskot, az igazi profitot a CO2 kvóta értékesítése hozta. Az FCA által megvett kvóta árából húzták fel a német Tesla gyárat.
RomeoOne2020-11-18 21:03:51 // 2691
Azért itt most csúsztattál egy nagyot :D

A 35 ezer dolláros verzió gyártásával áll le. Anno mondott egy nagyot Musk, hogy 35 000 dollár lesz az olcsó autója. Aztán nem jött ki a matek, de azért a palettára csak beerőszakoltak egy full fapad változatot, hogy ne lehessen már azt mondani, hogy megint csak kamuzott. Persze kilógott a lóláb, nem is nagyon vette senki, meg nem is érte meg nekik, ha valaki azt vette. És most már nem lesz 35k dolláros Model 3. Most már nem mondhatják, hogy kamuzott, mert évekig volt, de ezek után ráfoghatják, hogy változnak az idők. A Model 3-ból amúgy nagyon sokat eladnak, nagyon nem egy bukó a sztori
Zsolt1552020-11-18 20:55:15 // 2690
Leáll a Tesla a Model 3 gyártásával.
"... pedig a 3-as modellt Elon Musk a Tesla vezérigazgatója megígérte, hogy ez lesz a Tesla tömegértékesített autója. ..."

Az oka: anyagilag buko a történet.
Kócosw2020-11-06 13:54:23 // 2688
hajaj, mai vilagban sok a megmagyarázhatatlan véletlen...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak