gabi332005-06-01 17:39:30 // 3921
	Én már próbáltam de nem lehet! Teljesen meghalt, v. csak kerreg?
	
Barni1472005-05-31 23:21:59 // 3920
	Pontosan ez az én problémám. Amikor megvettem a gépet friss műszaki, zöldkártya volt rajta. ( 2 hónapos ) . Ezeket gondolom a kereskedő "intézte".Előkerült a tulajdonos hölgyike, állítása szerint majd egy évig állt az autó, mert alátoltak egy cégest, így hát ugyi azzal furikázott.
Ez mondjuk meg is látszott az állagon és a vételáron. :-)))
Zöldkártyára én is csak bemutattam az autót.
Repült a termosztát, mert felakadt, repült a motorhő jeladó , ami utólag lehet hogy mégsem volt megkergülve, cserélődött az eldugult gumifékcső ami miatt befogott a jobbhátsó.
Csak az a fránya városi fogyasztás még mindíg fenn áll. Az autó megy mint a veszedelem, frankón melegszik ,jó az alapjárat, jól húz.
Gondolván a katalizátor bizonyára eltömődött, kicserélem.
A katalizátor mögött az egész rendszer 1 éve volt cserélve. Azok a csavarok "frissek".Csak hát a két elsőt, ami katalizátort rögzíti a leömlőhöz , megette a rozsda. Mivel a flex nem igazán fér be, a leömlőt meg már nem akartam babrálni ( így utólag akkor kellet volna megvizslatnom, mikor a hidrotőkéket cseréltem. ) lefűrészelgettem a csavarokat ráérő időmben.
Hogy ha majd jön a cucos ne akkor kelljen vele bíbelődni.
Na akkor ért a meglepetés, a katalizátor dob üres. 
Mondjuk az enyém csak 1.6-os és hozzáteszem a viszonylag nagy önsúlyt, a rövid távolságokat, az én és a feleségem lábméretét :-)), és a "könnyített" katalizátort, akkor érthető a városi fogyasztás.
De nekem ilyen áron nem kell " többlet" teljesítmény.
	
Thomika2005-05-31 23:20:00 // 3919
	IC:
 Az már baj ,ha már azt sem vetted észre!! Lehet,hogy kellett volna még 1-2 sör, hogy összeálljon a kép!! :PPPPP
	
Inner Circle2005-05-31 15:48:34 // 3918
	A kérdés jogos :) A féltengelyt elég nehéz lebányászni a csonkállványról vagy hogy a bánatba hívják a féktárcsa mögötti részt. A sérült 33-ból a legegyszerűbb volt a két alsó lengőkarral együtt a féltengelyt is kivenni, így egyben tároltam el őket és egyben is cseréltem ki.
Hát a fene tudja, én még a full kanyarba görbítetten se láttam hogy rossz lenne.
	
Robi2005-05-31 14:57:04 // 3917
	Sőt, mondok jobbat. Megfogod, mint Toldi, és "belenézel". Észre lehet venni, ha ferde.
	
Robi2005-05-31 14:55:10 // 3916
	Azért megnézném, hogy a féltengelytől hogyan lehet ferde a kerék. :)
Egyébként nem nagy kunszt kideríteni, hogy egyenes-e a rugóstag. Szétszeded, és mellé teszel valami garantáltan egyenes tárgyat. Pl vízszintező.
	
Inner Circle2005-05-31 14:46:37 // 3915
	NEBAZ!!! Kicseréltem a fél autót merhogy' a rugóstag-csere után még mindig ferde a kerék, már lengőkarokat, kormányösszekötőt és féltengelyt is cseréltem, belehülyültem a futóműgeometria-rajzok tanulmányozásába és most mégis egy parasztos rugóstag ferde? Hát ha ez bejön, én basszuskulcs akkora... sört iszok... :DDD
Na jó, csapó 2: kinek van B1 garantáltan egyenes :) rugóstagja 33 16V-hez?
	
Koviubi2005-05-31 10:16:46 // 3914
	Kérdezd bb18-at, ő foglalkozik autóépítéssel.
	
Viktor852005-05-31 10:04:57 // 3913
	Hi! Szerintetek a 33-as váltója jó a Sudba? Felfogatási pontok, féket rá lehet-e szerelni, stb.
	
norbee2005-05-31 09:21:00 // 3912
	Scott
Ha gyújtás, durrogna, gyengén menne minden fokozatban.
Ha AC pumpa keveset nyomna (???), alapjárat jó, gázadásra lefullad. (Ráadásul ugye terhelésen 1-2-ben 6000-g elforog)
Én még mindig arra tippelek, hogy az úszód környékén van gond, főleg, hogy a nagyobb fokozatokban hal be. Kevés a tiszta karbi, be is kő állítani.
	
Paco2005-05-31 08:48:20 // 3911
	A kiherélt katalizátor növeli a teljesítményt egy 150 lovas autónál kb 4-5 lóerővel, az általad említett okokból.  A lambdaszonda a katalizátor torlónyomásának hiánya miatt természetesen hibásan mér, egy fent említett 150 lovas autónál kb 1.5-2 lioter többletfogyasztást produkálva. Szerinted megéri?
p.s.: a gyermekeidre hagyott szebb-jobb világról már nei is beszélek....
	
pb_2005-05-31 08:47:42 // 3910
	Beírom, hátha valaki találkozott már vele: központizár léptető motorjának a szétszedése, valaki szedte már szét?
	
Barni1472005-05-31 03:16:24 // 3909
	Lehet hogy tuning topic-ba kellene írnom.: 
Kiherélt katalizátor úgyebár növeli a teljesítményt, a nagyobb hatásfokú öblítés és kisseb ellenállás miatt. De mennyiben tudja ez a lambdaszonda mérési pontosságát és fogyasztást befolyásolni ? 
Van valakinek ezirányú tapasztalata? Főleg városi fogyira lennék kiváncsi.
	
Thomika2005-05-30 22:39:32 // 3908
	Scott:
 Szerintem szánd rá azt 4 rugót!!!! Nekem helyrejött tőle az autó!!!! Ha xar lenne a gyújtás, akkor 1-2 ben sem menne!
	
Thomika2005-05-30 22:38:07 // 3907
	Ok mindenképp! :)) Köszi az infókat! :)
	
Scott2005-05-30 19:37:55 // 3906
	Tegnap beraktuk a másik AC-t, de sajnos látszólag az még rosszabb állapotban volt, ráadásul az egy 1.5-ösé, ezért különbséget nem éreztem.
 A karbik csontra lettek szedve és kipucolva az összes fúvóka, azzal nem lehet gond. 
 Szóval 1-ben, 2-ben simán ki tudom torpanás nélkül húzatni 6000-ig, 3 és 4-ben viszont már 4000 környékén torpan . Érdekesség még , hogy 160-nál 5000-es fordulaton vége a gépnek, padló gáznál. Ez azért furcsa, mert korábban simán vitte a 190-t, lejtőn a 200-t is.
 Namármost, ha gyújtás gond lenne, akkor 1 és 2-ben is torpannia kéne, nem ? Mindegy, az új AC-re még beinvesztálok, aztán meglátjuk.
	
Koviubi2005-05-30 19:22:38 // 3905
	Írtam az oldaladra, de ha esetleg nem járnál arra, ide is leírom: nem messze tőlünk van kirakva az utcára, ha arra járok, felírok mindent, és elküldöm. Amennyit így tudok róla: 91-es évjárat, rosso, első blikkre elég jól néz ki, aztán alaposabb átnézés után majd kiderülnek a turpisságok :-D ! 330 ezer ft van rá kiírva, de ha egy kicsit szemtelen vagy, szerintem 270-280-ért el lehet hozni ( ha nem megy az alkudozás szólj, majd én lecigánykodom az árát!) , már legalább másfél hónapja árulja az ember. A többit majd küldöm ahogy kérted. Cserébe, ha tudsz valakit az alkatrész 33-asomra, akkor értesíts!
	
VinceP4 (Il capitano)2005-05-30 17:18:08 // 3904
	I.C! Az a kocsi "meghajlott" egy kicsit, úgyhogy semmit sem ígérhetek.
	
VinceP4 (Il capitano)2005-05-30 17:15:44 // 3903
	Huha bb, csereberére, vagy pénzért, miért, mennyiért, mikor tudnánk leszervezni az átadás-átvételt? A nap melyik szakában hívhatlak az oldaladon lévő számon?
	
Thomika2005-05-30 16:48:46 // 3902
	De igen! Mailben küldenél adatokat, meg tel.számot???? Thx :)
	
Koviubi2005-05-30 13:27:32 // 3901
	Tudok egy eladó csíklámpás 16v-t egész baráti áron, nem érdekel?
	
Thomika2005-05-30 13:12:22 // 3900
	Baromi nehéz így Alfa nélkül!! :((( Jó volna már megtalálni a 33 utódját! hiányzik az élményautózás! pedig esténként olyan jó idő van...lehetne menni kocsikázni...
	
Inner Circle2005-05-30 13:12:03 // 3899
	Permi: hitedre mondod, hogy ez a rugóstag nem ferde, egy kicsit sem? Abszolút 100% biztos?
	
Thomika2005-05-30 13:09:34 // 3898
	Yoo, majd legközelebb koncentrálok! :)))
	
Koviubi2005-05-30 09:44:16 // 3897
	A rugó persze rövid u! :-DDDDDDDDDDD
	
Koviubi2005-05-30 09:43:25 // 3896
	
	
norbee2005-05-30 00:47:01 // 3895
	Nix agresszivitás (bár tény, hogy dolgos hét volt) koncentrálj a szmájlikra, Te, sms-bajnok... :))))
	
Paco2005-05-29 22:38:07 // 3894
	Nem nehéz hete volt. Most vannak a nehéz napjai :)
	
Thomika2005-05-29 22:22:15 // 3893
	Hűha micsoda agresszivitás!!! mi van, csak nem nehéz heted volt??!! Nem tudtam ,hogy már így nyomod otthonról! :)
	
norbee2005-05-29 19:08:38 // 3892
	Szádba lépjek? :P Azé mert otthon nincs vezetékes telefon, notebookom meg gprs modemem lehet, ugye? Megengeded? ;))))
	
Thomika2005-05-29 19:03:24 // 3891
	HátTE????? Honnan netezel ilyenkor? Kinél vendégeskedsz éppen? :)
	
norbee2005-05-29 18:51:18 // 3890
	Scott
Karbis, ugye? Próbáld meg, hogy felpörgeted 80-100-ig 3-asban, aztán 4-esben-5ösben mész vele így két percet, majd utánna próbálod feljebb tornászni a sebességet. Ha így nem dadog be, akkor nézd meg a karbit közelebbről, úszószint, miegymás... Injektoros boxer előtt az AC lökőrudas volt, nem hinném, hogy nem tudna eleget pumpálni.
	
Thomika2005-05-28 22:44:47 // 3889
	Scott:
 Egy AC pumpa a mi karbis 33asainkba 4000Ft, és kb 5 perc kicserélni! Annyit biztosan megér! Anno kb 2 éve volt nekem is olyan ,hogy az autó elkezdett behörögni bizonyos fordulat felett.Először nem tudtam mi lehet,de aztán rájöttem,hogy AC pumpa, mert 3000 alatti fordulaton "helyrejött"....de végül kicseréltem, s azóta rendben volt!
	
Scott2005-05-28 21:00:50 // 3888
	Igen úgy tudom annyit tud módosítani, hogy nem szüksége vákuum. Kellene egy 1.5 QV vagy 1.7 QV 87 utáni Sprint tulaj, elvileg azokba ilyen elosztókat tettek. Sajnos az ilyen ritka, mint a fehér holló.
  Amit furcsálok, hogy 1 és 2-ben huzatva nem torpan meg sehol, végig elpörög, viszont 3-ban 4-nél hasonló jelenséget érzek, mint amikor szar volt az előgyújtás. Az emberem váltig állítja, hogy az AC miatt. Ha továbbra sem lenne jó teljesen a gyújtás, akkor 1 és 2-ben is kéne torpannia 4000-nél nem ? 
 Holnap egy ismerősnél bedobunk próbaképp egy jó AC-t ( bár ez sem új ) . Kiváncsi leszek változik-e a helyzet. Az anyagi helyzet miatt nem akarok "feleslgesen" venni új AC-t, csak akkor, ha tuti emiatt van a jelenség.
	
Scott2005-05-28 20:54:29 // 3887
	A 2000-en való torpanás nem a vákuum miatt volt, azt akkor is csinálta, amikor "jó" volt a gyújtás. Igazából kiderült, hogy sosem volt igazi a gyújtás, mert nagyon "kotyogott" minden az elosztóban, a rotor is el volt égve, az elosztó fedélben az egyik kivezetés is tiszta oxidos volt.  Szal ezek együttes hatása okozhatta. Persze közben volt egy teljes karbi pucolás is.
	
bb182005-05-28 20:52:45 // 3886
	ez eddig okés de ezek csak fordulatra dolgoznak. lehet hogy tud annyit modositani hogy nem kell vákuum ? akkor mi lenne ha az is jo lenne ? igy azért nem tünik tökéletesnek, bár elhiszem hogy dolgozik.
	
Scott2005-05-28 20:46:55 // 3885
	Teljesen más a röpsúly benne, meg a rugóerő is más. Azt hiszem nagyobbat tud benne mozogni az egész szerekezet, szélesebb tartományban. Konkrét megvalósítást nem tudom :)
	
Scott2005-05-28 20:44:02 // 3884
	Látható lyuk nem volt rajta, azért egy réz nem nagyon lyukad át :) Van benne egy gumi membrán, ott szokta elhagyni magát.
	
bb182005-05-28 20:37:04 // 3883
	érdekes hogy hogyan tudja kompenzálni a terhelésre történő gyujtásállitást vákuumdob nélkül ? a rotort belezd ki és nem fog tiltani.
	
bb182005-05-28 20:35:32 // 3882
	a vákuumdob jelenség olyan, hogy nagyobb terhelésen megtorpan. ha megszivod szájjal a dobot, nem ereszthet át, és müködtetnie kell az alaplapot.
	
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-05-28 20:05:35 // 3881
	Scott
vákuumkamra -lyukadás hogy is volt?
nekem ugyanezt csinálja - most éppen ma is - ,csak itt még az a ciffra,hogy nekem a tank - valami régebbi hosszabb állásból eredő rozsda ?- miatt kűdi a szemetet,karbi kipucc és akkor ez a rángatás (nálam ez gyors bedadogás) sincs.
legalábbis úgy rémlik.
nálad a lyuk látható volt,illetve hogy detektáltad a problémát?
 nekem Bosch elosztó van, elég egybe van,sajnos a rotor-filc alatti főcsavart nem tudtam kioldani a legfaszább csavarhúzóval sem. :-(
vákuumkamrát azt leszedtem,külsőleg jónak tűnt.
vajon mér' pont 2000-nél?
én eddig a jelenséget a főfúvóka keverőcsövének lyuksorozatával hoztam összefüggésbe ,tuttommal az végzi a fordulatszámfüggő dúsítást.
de te most beleültetted a vákuumkamra-bogarat a fülembe! :-)
	
Scott2005-05-28 19:00:42 // 3880
	Igen, a Bosch rendszerben nincsen tiltás, de sajnos az a rotor nem kompatibilis a Marelli-val :(
	
Thomika2005-05-28 15:31:11 // 3879
	Scott:
 A Bosch rotor nekem tökéletesen műxik! De lehet,hogy azt nem tudod Marelli fejben használni! kérdezd meg a Misi-t, hátha megoldható...
	
Koviubi2005-05-28 15:00:41 // 3878
	Szia! Info az oldaladon!
	
Scott2005-05-28 10:31:05 // 3877
	Végre megoldódott a gyújtás problémám : szokásosan kilyukadt a vákuumkamra, ezért nem volt előgyújtás. Eredetileg úgy volt, hogy az egész elosztó ki lesz cserélve egy Sprint dupla jeladós , kamra nélküli verziójára. Sajnos a Sprint elosztója elég leharcolt volt ( nem működött a két jeladó ) , ezért megmaradt az eredeti egy jeladós elosztóm, de a teljes röpsúlyos szerekezet ki lett cserélve a Sprintére, ami a teljes tartományban működik ergo nincs szükség a vákuum kamrára. Hozzá kell tennem teljesen szét volt hulva az eredeti elosztóm, a benne lévő röpsúlyokat hegesztgették (??) , minden szét volt kopva, a rotor is kukás volt. 
  Most tökéletesen mükszik minden, minden tartományból húz, nem rángat.
5-ben 1500-ös fordulaton vígan gurulok, ha nyomom neki simán felhúzza magát így is. Korábban mindig 2000-es fordulaton rántott egyet, végre ez is elmúlt. Szóval jól sikerült a műtét. 
 Most már csak az AC-met kell cserélni, mert 5000-es fordulaton elfogy a nafta, szegény már nem tud eleget pumpálni :)
 Ja meg egy normális rotor is kell, mert ez a gyári Marelli , 5350 (!) fordulaton már kezd "tiltani" , max 5800-ig engedi.
	
bb182005-05-28 09:32:46 // 3875
	van egy sima kardánom komplett, a sima kardánra pedig felrakható a lada felfüggesztö csapágy is. én is azzal jártam. nem egy az egyben de nem bonyolult.
	
Koviubi2005-05-28 08:28:52 // 3874
	Szevasztok!
Van egy 83-as 33-asom alkatrésznek. Zsír motor, vajpuha váltó,négyévszakos Toyo gumik, teljesen üzemképes. Olyan gyári szinezett üvegei vannak, mintha fóliázva lenne ( ilyet még nem láttam más kocsin). 40 rugó az ára.
Ha érdekel valakit , dobjon egy mélt: peti67@freemail.hu , vagy telcsi: 70/ 534-4797
	
pb_2005-05-28 01:20:00 // 3873
	Ha kardáncsapágyat szeretnél, akkor szereld vissza a viszkodat, asszem mintha, azt mondtad volna, hogy kiszerelted.Sztem 2-féle módon lehet cserélni, veszel 1 új viszkot(470k+ÁFA), a régiről leszeded a csapágyakat a gumiággyal 1ütt, és felújítatod. Ha a 2. +oldást választod, légyszí tájékoztass az eredményekről.
	
Online tag
0
		Vendég0
372
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
