djhans2018-12-18 08:48:45 // 141917
	Akkor azt mondod, hogy hidegben a cilinderzár szerkezet befagyása fogja vissza a zárat? Ebben lehet valami mivel a hátsó ajtók jól működnek. Ha elöl kivenném a pálcákat akkor baj esetén még a csomagtartóból be lehet mászni.
	
marci912018-12-18 07:58:09 // 141916
	Nekem nincs ilyen gondom. Pár éve kifújtam az ajtókat belülről véknyan olajjal, hogy ne induljon el a rozsda és egy rövid fújást tettem a zár felé is, illetve a zárbetétet néha be szoktam fújni a kulcslyuk felől WD40-el. Nekem inkább az ajtógumi ráfagyás szokott gondot okozni, sajnos sikerült is elszakítani nemrég a vezető oldali kédert :( Próbáltam a gumikat lekezelni mindenféle anyaggal, de nem sok sikerrel.
	
Attika012018-12-17 20:33:58 // 141915
	Asszonyénál kísérleteztem kb 2 évig, mert állandó telefonos kapcsolatban voltunk ha melóba ment vagy jött, hogy nem zár, vagy épp nem nyit a 46. El van kopva a zárfésű a hengeren, vagy a hengerben. Mivel nem akartam 2 kulcsosra az autót, kivettem a függőleges pálcát a zárszerkezet fölül, így nem akad hidegben sem, nyit zár rendesen. Tudom, mivan ha kulcsal kell nyitni. Nem kellett még. 😂
	
Kau2018-12-17 20:13:06 // 141914
	Pontosítok. A nyitókar felett, nem mellette.
	
Kau2018-12-17 20:09:39 // 141913
	Ja, meg most jutott eszembe. Ha nem akar lezárni, valamelyik ajtónál nyomd meg az ajtózáró gombot (a kar mellett, piros a széle). Nekem az anyósülés melletti nem akart rendesen zárni. Nem tudta 100%-osan behúzni. Ha segítesz neki, egyből bezárja!
	
Kau2018-12-17 20:00:37 // 141912
	
	
Kau2018-12-17 19:55:28 // 141911
	Én egyszer belefújtam egy csomó zárolajozó jégoldó sprayt. Mindkét ajtó zárjába. Ez kb 2 éve volt. Azóta semmit nem fújtam bele. Most a -12-be is nyitott-zárt rendesen. 
Előtte én is úgy jártam, mint ti. Fújtam bele mindent, mégse volt jó. Ki-be zárt egymás után. Ezt ki lehet számolni, hogy mikor jön a "ki" rész és akkor gyorsan nyitni az ajtót. :)
Akkor van szívás, ha eközben a szigetelő gumi is hozzá van fagyva az ajtóhoz és az meg se mozdul nyitásra :)
	
Előtte én is úgy jártam, mint ti. Fújtam bele mindent, mégse volt jó. Ki-be zárt egymás után. Ezt ki lehet számolni, hogy mikor jön a "ki" rész és akkor gyorsan nyitni az ajtót. :)
Akkor van szívás, ha eközben a szigetelő gumi is hozzá van fagyva az ajtóhoz és az meg se mozdul nyitásra :)
djhans2018-12-17 18:47:28 // 141910
	Feleségem használja hétköznap a kocsit. Viszi óvodába a 3 éves kislányunkat +5 hónapos várandós.
	
Kazes☻2018-12-17 15:49:05 // 141909
	Olyat lehet, hogy belülről zárod be a hátsóüléstől előre nyúlva és aztán a hátsó ajtót már be tudod úgy csapni, hogy úgy is maradjon... különben simán visszanyit a motor, mert valami feszül, ill. nem akarja az igazságot. :)
	
djhans2018-12-17 15:34:27 // 141908
	Azért ez gáz ha mondjuk valahol ott kell hagyni és nem tudom bezárni.
	
Kazes☻2018-12-17 14:50:22 // 141907
	Olyan még sohasem volt, hogy sehogyan se legyen! :)
	
Kazes☻2018-12-17 14:49:29 // 141906
	Semmi... úgy tűnik. Nekem a karban tartott zárral is előadja, ha nem is túl sűrűn. Minden évben befújom alaposan a zárat (zsír pray, WD40) és a mechanikát, pálcákat és mégis ma reggel szépen nyitotta... gyerekkel suli, meg ez-az, haza és már elsőre nem zárta be, csak másodikra. Hiába... ez van. A motor működik, gondolom neked is. Valószínűbb, hogy a mechanika és/vagy a rudazat, ill. a kárpitnál a zárógomb. Avagy ezek összessége! :)
	
djhans2018-12-17 14:46:08 // 141905
	Persze, én se szedem szét a kocsit mert törik minden. Ezért nézem meg a tartalék záron.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:43:03 // 141904
	Az ilyesmivel nálam az a baj, hogy nyáron jó, tehát nem nyúlok hozzá. Télen befagy, de akkor meg hideg van, törnek a petentok, fázik a kezem, tehát nem nyúlok hozzá :-)
	
djhans2018-12-17 14:31:06 // 141903
	Arra gondoltam szétfúrom a szegecseket és kitisztítom a központizár motort. Majd olyan kenőanyaggal kenem be a fogaskerekeket ami nem dermed meg. Van egy kiszerelt rossz záram majd azon megnézem.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:27:46 // 141902
	NIncs megoldás. A jtd nekem is csinálta, befagyott, ilyenkor nem nyitható. Ha nehezen sikerül belülről kinyitni, akkor meg esélyes, hogy nem tudod becsukni az ajtót. Erre írta asszem Kau, hogy bevált megoldás az övvel becsatolni az ajtót amíg melegszik az autó és működni kezd a zár újra. Sajnos ez ilyen béna.. vagyis nem vagyok 100% biztos benne, mert a TD-n soha nem fordult még elő. Hogy a fedett beálló miatt, vagy más miatt, azt nem tudom.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:25:24 // 141901
	Majd lesz valahogy :-)
	
djhans2018-12-17 14:13:21 // 141900
	És mi lett a megoldás?
	
Kazes☻2018-12-17 14:07:00 // 141899
	Mondjuk még Jeep-el is kerten belül maradhatsz, mint a baltás...! ;)
	
Kazes☻2018-12-17 14:03:13 // 141898
	Úgy kell neked...! :P
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:50:34 // 141897
	Attól még nem tetszik. Egyik suv sem, de a Stelvio pláne nagyon nem. Akkor inkább Volvo, de méginkább valami kicsit magasabb személyautósabb valami.
	
Kazes☻2018-12-17 13:24:25 // 141896
	Te írtad, hogy "még logikusabban suv"... az meg van házon belül! :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:11:11 // 141895
	Gyönyörű.. kinek? Nekem nagyon nem tetszik :-( Pedig párszor nekiálltam barátkozni vele, beleülni, kinyitni, becsukni.. nagyon nem..
	
Kazes☻2018-12-17 12:53:17 // 141894
	Persze... általános, sajna. : /
	
Kazes☻2018-12-17 12:52:46 // 141893
	Helyes-helyes... a Stelvio pont erre született, gyönyörű, jó és mindent és mindenkit lever...! Hajrá! :D
	
djhans2018-12-17 12:39:32 // 141892
	Másnak is volt olyan hogy 0 Celsius alatt az ajtózárak nehezen működnek? Nem a kulcsos részre gondolok. Kézzel is nehéz belülről átváltani. A zárakat már emiatt nyáron szétszedtem és kitakarítottam. Nekem úgy tűnik hogy a központizár motorban lévő hajtómű dermed le és azért szorul. Ezt nem szedtem szét mert szegecselve van. Ilyenkor van hogy az egyik oldal nem áll át és visszanyit vagy visszazár de van amikor elkezd ki-be zárogatni néhány másodpercig aztán valamilyen állásban megmarad. Nagyon bosszantó dolog. Csak az első ajtókkal van a baj.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 12:27:27 // 141891
	No mert? Írtam hogy OFF :-P Alfásként is lehet reálisan vagy más szemszögből nézni a dolgokat. . Az elvakult márkahűségnek semmi értelmét nem látom. Tájékozódni, nézelődni KELL :-) Két éven belül szeretném cserélni a 159-et. Ez a holnapután és a 2020 vége közt bármi :-D Mivel nehéz döntés lecserélni, igen feltette a lécet, nagyon megnézem, hogy mi jöhet szóba, rákészülök jól :-) De most eldöntöttem, hogy nincs érzelem, csere lesz és kész. Logikusan kombi kéne, még logikusabban suv (rondák mint a bűn), amúgy meg a Giulia.. az érdekel, csak épp csöbörből vödörbe. Naná, hogy szétnézek. Ki is fogom próbálni a Mazdát a kettőfeles motorral, hátha nem annyira rossz :-) És még a KIA-hoz is elmegyek csakazért is :-) És a Peugeot-ot is meg fogom nézni, tapgatni, próbálni.
	
Kazes☻2018-12-17 11:56:33 // 141890
	Khm... hát ez igazán szép volt, viszont a mazdás fórum jó pár házzal odébb van! :P Inkább menj egy karikát a jó öreg Ződikével és helyre áll a lelkivilágod! :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 11:04:29 // 141889
	OFF Nekem szimpatikus ahogy ellene mennek a trendnek Szívó 2l-es motorok, normális belterek, vállalható design. És még marketingjük is van a csudába is...Nem a kis turbókat és a villanymotort nyomatják, hanem valódi műszaki fejlesztéseken dolgoznak és hisznek a belsőégésű motor életképességében. Legalábbis úgy tűnik. A kompresszió gyújtású benzinmotort kifejleszteni nem egy akupakk+villanymotor szintű bohóckodás, hanem komoly tudomány.  
A múltkor beültem egy fullos 6-osba (tesztautó persze ebből sincs), hát na. Tudom én, hogy ökobőr és fasorban sincs a 159 valódi bőrbevonataihoz képest. De egy kellemes, szép beltér, ahol szivesen ücsörögnék. Az ülés pozíció nagyon hasonló a 159-hez, a dolgok kézre esnek és még volt szufla varálni is a különböző hatású felületeket. Nekem a VW/Audi techno stílusánál ez sokkal jobban bejön, ngyon othonos.És lényegében a csúcsmodell 11 ért van kirakva, innen indul a személyes alku. Meg tudom érteni azt, aki ezt választja. A rozsdavédelem meg majd kiderül. Sajnos ennek a rizikója minden új autónál megvolt. Mikor kinek van rohadós korszaka. Fiatok, Alfák, vagy épp Merci, Ford vagy Mazda..
Én szurkolok nekik. Ha lenne egy kicsit erősebb skyactive 5 hengerrel, még el is gondolkoznék rajta :-DD De engem már elkényeztetett a rengeteg nyútonméter és a 2.4 :-)
	
A múltkor beültem egy fullos 6-osba (tesztautó persze ebből sincs), hát na. Tudom én, hogy ökobőr és fasorban sincs a 159 valódi bőrbevonataihoz képest. De egy kellemes, szép beltér, ahol szivesen ücsörögnék. Az ülés pozíció nagyon hasonló a 159-hez, a dolgok kézre esnek és még volt szufla varálni is a különböző hatású felületeket. Nekem a VW/Audi techno stílusánál ez sokkal jobban bejön, ngyon othonos.És lényegében a csúcsmodell 11 ért van kirakva, innen indul a személyes alku. Meg tudom érteni azt, aki ezt választja. A rozsdavédelem meg majd kiderül. Sajnos ennek a rizikója minden új autónál megvolt. Mikor kinek van rohadós korszaka. Fiatok, Alfák, vagy épp Merci, Ford vagy Mazda..
Én szurkolok nekik. Ha lenne egy kicsit erősebb skyactive 5 hengerrel, még el is gondolkoznék rajta :-DD De engem már elkényeztetett a rengeteg nyútonméter és a 2.4 :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 10:24:16 // 141888
	No akkor lehet kiszaladok itt a közeli bontóba. Hátha nem hajtanak el, ha elmondom mi kéne :-)
	
Kazes☻2018-12-17 10:15:58 // 141887
	Nem kicsit... :P
	
VV62018-12-17 09:44:44 // 141886
	Hát nem is tudom; van egy 14 éves mazdám, de sehol sem rozsdás...
	
V.Tomi.145-146 🍀2018-12-17 09:24:00 // 141885
	Ja oda hosszú kell, de mielőtt rendelsz jobb lenne tudni a hosszúságát szerintem mert én is vettem találomra aztán nem volt az igazi
	
marci912018-12-17 08:45:37 // 141884
	Egy ideje hidegindításkor volt némi hangja az autónak a szíjak felől, ami bemelegedésre csendesedett. Lecseréltem a hétvégén a hosszbordás szíjat a görgőkkel együtt és szemügyre vettem a szíjtárcsákat. Bizony sajnos a szervószivattyúm tengelyének van már egy jó kis kottya, amivel még ugyan elmegy 1-2 évet, még nem morog a csapágy, de ketyeg az óra. Cserélte már valaki?
	
marci912018-12-17 08:36:34 // 141883
	Egy kicsit OFF, de azért érdekes a Mazda ideológiája is... Készítsünk olcsóbb, de sokkal pofásabb, mutatósabb autókat a Toyotánál, viszont spóroljunk a felületvédelmen ezerrel, hogy 10 éves korára korrodálódjon annyira, mint egy 20 éves Lada és vegyed a másikat. És veszik persze, mert kap japán motort, jól néz ki, kényelmes, minőségi terméknek hat.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 21:29:58 // 141882
	Én főleg a belterekkel nem tudok megbarátkozni. Csak premium kategóriában van normális élhető beltér. Plusz a Mazda, ők már rájöttek, hogy nem. muszáj a hányinger plasztiktengert erőltetni egy 3-mas szintjén sem. 
Ezres háromhengeressel régen is közlekedtünk, és voltak ezres, egyhármas turbók, még ugyan nagy becsben (Uno turbo?) :-) Szóval jól van az, akinek kevés, választ nagyobbat. Még azért van. Az 5 henger turbó benzin.. na az kicsit hiányzik hogy nincs :-)
	
Ezres háromhengeressel régen is közlekedtünk, és voltak ezres, egyhármas turbók, még ugyan nagy becsben (Uno turbo?) :-) Szóval jól van az, akinek kevés, választ nagyobbat. Még azért van. Az 5 henger turbó benzin.. na az kicsit hiányzik hogy nincs :-)
Attika012018-12-16 19:15:31 // 141881
	Az új fordoknak 50 000 az olajcsere 150 000- ig. Nem akartam hinni a szememnek......
	
djhans2018-12-16 18:55:08 // 141880
	Nekem a mostani autógyártás nagyon nem jön be. 1000 cm3 trurbó benzin motorok(most nem az Alfáról beszélek hanem az átlagról) tele elektronikával. Full műanyag belső. 30 ezres csoda olajcserék.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 17:15:55 // 141879
	Aha.. köszi, mérni nem kell, ez jó lesz oda :-) Rendelek néhányat, bár drágább lesz a posta..
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 16:04:58 // 141877
	
	
Laciferi2018-12-13 13:31:48 // 141876
	Nekem a masodik Alfa 146-os van 2006 ota :) 10 evig egy jo kis 1.6 boxer volt most meg 2016-tol van egy jo kis 2.0 TS :) Meg vagyok vele is legedve, tok fura volt beulni egy 1.6 TS 156 volanja moge a 150 paci utan, eleg lomhanak tunt... :D
	
Kau2018-12-13 11:41:55 // 141875
	Ismerős érzés :)  Nekem 2 hónap híján 16 éve van meg a 146-os. Akikkel még itt kezdtünk fórumozni, szinte mindenkinek a sokadik Alfája van :) Vagy vmi más...
	
Kazes☻2018-12-12 15:59:55 // 141874
	Ok! ;)
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-12 14:28:32 // 141873
	
	
Kazes☻2018-12-12 14:03:06 // 141872
	Tudom a címed... ne félj! :D
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-12 13:04:45 // 141871
	
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-11 22:18:29 // 141870
	Ezt alá tudom támasztani, a családban sokkal fiatalabb autókkal (G Astra, Focus II) van egy műszaki/kényelmi szinten. A beltere anyagminőségben pedig egyszerűen igényesebb.  A 145/146 szerethető, egyedi, és még használható is.
	
djhans2018-12-11 21:53:28 // 141869
	Az a lényeg neked jó legyen. Jól eltalált autó a 146. Amióta nekem 145/146 van (13 éve) a környezetemben már 2-szer 3-szor cseréltek autót. Csodálkoznak hogy ez még mindig megy. 2017-ben a 2500Km-es olaszországi nyaralást simán vitte végig hiba nélkül 19 évesen. Sajnálni fogom amikor meg kell válni tőle. Sajnos én nem tudom ilyen szinten felújítani. De 20 éves kora ellenére simán oda lehet állítani a 10 éves autók mellé. Lakatolva nagyjából lett. Nem fog még egy jó ideig szétesni.
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-11 21:01:03 // 141868
	Köszönöm! Igazából így kerek az élmény, hogy láttam épülni, és csináltam is. Ha Robiék csak visszaadják készen, szerintem egy csomó kérdés felmerült volna bennem. Vajon jól rakták e vissza, nem hiányzik e csavar, nem tört e el, mi lehet a lemezek alatt stb. Így tudok nagyjából mindenről, és ezáltal, hogy dolgoztam rajta, értékesebb is lett nekem.
Amikor a cserét tervezgettük, volt szó új Suzukiról is (Fordot soha...). Ültem Vitara-ban, józan reális gondolkodással simán jó döntés egy olyan autó tizensok évre. De Alfa kellett nyilván, mert. Csak. :-) Végigzongoráztuk a lehetőségeket aztán úgy alakult, hogy maradtunk a jól bevált öreg vasnál. Városi autó főleg, szinte nulla jelentősége van a felszereltségének. Viszont kitűnik a tömegből. Van színe, formája, hangulata. Van egy örök motorja, egy nagyon kényelmes, crossoveresen magas de stabil futóműve, egy normálisan pakolható csomagtere. Mi is kell más, ezt szeretjük :-D
	
Amikor a cserét tervezgettük, volt szó új Suzukiról is (Fordot soha...). Ültem Vitara-ban, józan reális gondolkodással simán jó döntés egy olyan autó tizensok évre. De Alfa kellett nyilván, mert. Csak. :-) Végigzongoráztuk a lehetőségeket aztán úgy alakult, hogy maradtunk a jól bevált öreg vasnál. Városi autó főleg, szinte nulla jelentősége van a felszereltségének. Viszont kitűnik a tömegből. Van színe, formája, hangulata. Van egy örök motorja, egy nagyon kényelmes, crossoveresen magas de stabil futóműve, egy normálisan pakolható csomagtere. Mi is kell más, ezt szeretjük :-D



