Fórum >> Típusok >> 145-146

1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-10-11 20:47:37 // 143229
Jééééééééééé... és ez úgyis angolos... jobb állapotban van a balos! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-11 20:45:43 // 143228
Legegyszerűbb Quattroporte IV-ből bontani XD

Alexandronak nincs? Neki minden szokott lenni :-)
Kazes☻2019-10-11 20:13:24 // 143227
Ilyen mindenkinek kéne... ha lenne. :)
Shadin2019-10-11 18:57:07 // 143226
Hali!

Nincs valakinek egy elfekvő bal belső kilincskerete?

150106061



Köszi!
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-10-08 15:43:04 // 143223
Akkor nekem jó lesz... cserébe egy nagy Milka?! ;)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-10-08 15:38:05 // 143221
Na, hát mégsem marad a családban... avagy pont azért?! :)
Gergely2019-10-08 15:28:15 // 143220
Más téma.

Érdekel-e valakit esetleg az autómból a fa váltógomb és a hozzá tartozó bőr szoknya+bőr kézifék szoknya?

Továbbá a 15-ös Speedline felniktől is megválnék gumistól.

Ha valaki rászánja magát bármelyikre, e-mailben mondom a részleteket :)
Gergely2019-10-08 12:18:49 // 143219
Sikerült előrehoznom a mérést.
A Waze-t használtam.
195/50R15-ös gumival 60-felett mindenhol 5km/h volt a difi a GPS-hez képest minuszba.
tehát 60-at mutató óránál a GPS szerint csak 55-tel mentem, 130-at mutató óránál a GPS 125-öt mutatott.
Helgi2019-10-05 16:36:12 // 143218
Háát, ha a 195/60/15-nél egy az egyben egyenlő, akkor 16-nál a 205/50 jöhet szóba, mert itt pusztán 4 mm az eltérés, annyival kevesebb.
Kazes☻2019-10-05 15:33:18 // 143217
Az akkor még a jobbik eset... így nem érhet meglepetés! :)
Attika012019-10-05 14:01:54 // 143216
Asszonyén 195/60/15, van. Ugyan annyit mutat a km óra mint a GPS.
Helgi2019-10-05 10:04:58 // 143215
Egyet tudok, hogy mikor tavaly mértem a telefonon lévő navigáción, akkor a 195/45R16-tal az óra 120-at mutatott, a navi gps meg 113-at kb.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-03 18:18:51 // 143212
A rövid válasz: mer'olasz :-)
Gergely2019-10-03 18:17:22 // 143211
Cica rúgja meg... akkor már biztos, hogy jól átvert mindenkit a gyári speckó...
Vajon miért nem 185/65 R14 akkor? Pedig az pontosan megfelelne az R15-nek...:
Gergely2019-10-03 18:08:46 // 143210
Az nem feltételezés, hanem tény, hogy eltérő kerékátmérők esetén ugyanannál a hajtásláncnál az óra más értékeket fog mutatni ugyanannál a tényleges sebességnél.
Azt, hogy melyik 146 hajtásláncnál melyik kerékmérettel áll az óra által mutatott sebesség a valóságoshoz a legközelebb legkönnyebben GPS-szel lehet(ne) megmérni. Én ilyen irányú mérést nem végeztem.
Ha te igen és ez alapján igazolni tudtad a teóriát, akkor az azt jelenti, hogy a 14-es gyári méreten gördülő változatoknál gyárilag komoly mértékű az eltérés.
Mérnökként nekem eléggé furcsa lenne egy olyan hozzáállás a az AR részéről amit említesz, miszerint a ballonosság fontosabb lenne a kerék átmérőjénél. Adott hajtásláncnál ez utóbbinak kellene fixnek lenni (persze néhány mm tűréssel).
Mindenesetre most elkezdett érdekelni ez a kérdés. Jövő hétvégén le is tesztelem autópályán, hogy a /50-essel mi a helyzet a GPS és a km óra viszonylatában :)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Jorjie2019-10-03 17:53:11 // 143208
Ezt én is tanúsíthatom: az "erősebb" váltómérettel jóval pontosabb nálam is a km óra. Gps-el nézve csak minimális 1-2 km/óra az eltérés.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-03 17:21:42 // 143207
Ajjajj.. meg ne sértődj. Én és az arrogancia.. :-) Semmi ilyesmi. Egyszerűen biztos vagyok abban amit állítok. Azért, mert ennyi méter alatt egy csomó garnitúra gumit próbáltam a két autón. Télit, nyárit, gyári méreteket és attól eltérőt is, nem szoktam ilyesmivel hivalkodni, bocs ha félreérthető volt.
Viszont jobban csal a km óra a kis kerékkel, nem jó a feltételezés. Az óra az alufelnis mérettel pontosabb a jtd-n és a TD-n is. A sok év alatt egy teóriám született (a tapasztalatok alapján). Az olaszok nem a kerékátmérőt tartották fix értéken, hanem a ballonosságot.i. Egy kicsit kisebb kerék a 14-es, viszont nem tér el annyira az autó viselkedése.
A hajtáslánchoz egész biztosan nem igazították egyik dízelnél sem, mert lehetett lemezfelnivel is venni, és alufelnivel is. A TD könyvében ugyan nincs alufelni opció, ami rajta van, az mégis a gyári eredeti alufelnije.
Gergely2019-10-03 15:58:14 // 143206
Tehát az tudja jobban, aki többet ment és én biztosan kevesebbet mentem mint te...?
Túl azon, hogy az efféle kijelentésekből némi arroganciát érzek átsejleni, még azt lenne jó tudni, hogy ez a két feltételezés milyen alapokon nyugszik?

Na de a békesség kedvéért nézzünk bele mélyebben ebbe a témába, hátha kiderül, hogy valamelyest mindkettőnknek igaza van.
Mert te a gyári előírást említed, amiben egyértelműen látszik, hogy a nagyobb teljesítményű változatokhoz ajánlot gyárilag a 15-ös felni és a 195/55-ös gumi. Mivel ez valóban nem váltómérete a gyengébb változatokhoz előírt 14-es keréknek, ezért vélhetően a hajtási rendszerben ezt a különbséget figyelembe vették, hogy ne csaljon iszonyatosan a km-óra.
Ebből viszont számomra az következik, hogy ha a gyengébb típusok valamelyikére akar az ember 15-ös kereket tenni, akkor az a helyes, ha a gyárilag adott gumimérethez passzoló váltóméretet teszi fel arra a 15-ös felnire, nem pedig az, ha a gyár által az erősebb típusokhoz előírt méretet, ami sokkal nagyobb kereket eredményez a végén és sokat fog csalni az óra.
Ha pedig jól láttam, akkor a kolléga autója 1.6 TS, amire vonatkoznak a fentiek.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-03 13:51:27 // 143202
Ez így alakult. Akkor az lett, a TD-nél meg más. Nem igazán tudatos döntés eredménye egyik sem. Amerre a "flow" vitt. Három éve november elején még Robinál volt az autó. Meg akartam csináltatni. Aztán akkor ott valamiért a kettőnk beszélgetéséből nem lett autó javítás a szándék ellenére. Az autó menni akart, lélekben elengedtem. Szélsebesen álltam neki autót keresni. TBi hirdetések halmazát túrtam, hívtam, néztem mindent.
Pont egy héttel később ott állt az udvaron a 159 amilyet eszem ágában nem volt venni. A hirdetés nézegetés közben a leghalványabb esélyét sem adtam dízelnek, automatát pedig soha ugye..:-) Pont nem így lett megint.
A TD-nél szintén nem volt ez kőbe vésve. Tavaly július, éves szerviz, a kaszni elemeket átcseréltem, jól nézett ki, használhattuk tovább. A logikus terv az autócsere volt.
A következő szeptemberi bejegyzésben már ki van lakatolva. Elvittem Robihoz, nézze ezt is át. Ugyanazzal indított, lebeszélt róla, nem sok jóval kecsegtetett, engedjem el ezt is.
Valahogy ezt az autót sajnálta meg mindenki. Kinga és a gyerekek bele voltak betegedve, hogy eladjuk. És érdekes módon Robi is megsajnálta az autót. Nézegette ott az udvaron, és egyszer azzal hívott, hogy kiviszi a barátjához, akivel restaurálni szoktak, és kigondolják mi legyen. Innen meg beszippantott mindenkit a projekt. Ez az autó még akart pár évet itt nálunk. Ez ilyen :-) Csak szért kell tervezgetni, hogy majd jól másképp alakuljon :-)
Laciferi2019-10-03 13:45:02 // 143201
Ti elmegy 210-ig is, de a veget meg nem neztem meg, ora szerint 216,de lattam mar volt aki ment vele 220 felett is :D
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-10-02 23:01:51 // 143198
Persze, tartósan nem érdemes nyúzni őket... főleg már ennyi idősen. :)
Alfaboooy2019-10-02 22:54:19 // 143197
TD-vel én 168-al tudtam menni, de 140-150 felett azt már nagyon lassan érte el. Még lehet onnan is ment volna, de már nem kínoztam mert úgy láttam hogy ennek ennyi. Az a 130, azt szeretem vele, max 140, de tovább nem mert felesleges is lenne :))
8 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-02 20:33:49 // 143188
110 fölött nem igazán lassul, tudom. :-)
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-02 20:31:14 // 143186
ezt jól elragozta a telefonom, bocs :-)
A faceliftes manualban egyértelműbb, mert nem csak a Ti-hez hozza
a 15-ös méretet.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-10-02 20:24:23 // 143184
Nekem nincs ilyen szép gépkönyvem... :(
Jorjie2019-10-02 20:18:59 // 143183
Majd én megmondom, hogy tudomásom szerint hogy van ez :-DD
Kétféle gyári méret van: 185/60 R14 és 195/55 R15.
Asszem ezek nem is egymás váltóméretei. A 14-es felni a kisfékeseké, a 15-ös a nagyfékeseké (1.8TS, TI/QV).
Merthogy a 14-es felni nem megy fel a nagyfékre (284mm).
Nekem pl. 205/45 R16 van fent nyárra, mikor feltettem, úgy nézett ki a kocsi, mint a Stelvio. Éppen hogy magasabb méret, de annyira kiemelte, hogy pfff. Előtte 205/40 R16 volt fent, ami elvileg a váltóméret lenne, de rohadt bután nézett ki, komfortban meg a nullához közelített, nem is volt fent egy hónapnál tovább.
A /45-el meg rohadt magas lett, viszont komfortban klasszisokkal jobb lett. Úgyhogy ültetőrugó került be.
Most van egy ültetett 146 Jtd-m, amin nem látszik az ültetés, viszont a 16-osakkal rohadt jól néz ki :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-02 20:16:33 // 143182
240e km 146-ozás után csak nem. tán :-)
A 14-es gyári előírás szerint kisebb, nem váltó méretei egymásnak.
Ez 100%.És az is, hogy sokkal rosszabb a 14-es gyari méret, mint nt az alufelnis 15-ös gyári. 16-oshoz nyilván az alufelnis méretet illene használnám.

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak