Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2020-01-09 13:29:30 // 143523
Vedd át Warbitól a TD-t és máris meg van oldva! :D
marci912020-01-09 13:06:12 // 143522
Bizony, én akkor döbbentem rá, hogy az egyetlen egy dolog amit nem szeretek az autómban, az a tiédben meg van oldva :) A sportosításért nem az olaszok a hibásak, hanem azok a magyarok, akik az utakért felelnek... Egy szó mint száz, ha csak minimálisan meg tudom puhítani elöl, a kormányösszekötőktől kezdve a lengőkar gömbfejig, minden meg fogja hálálni a kevesebb, durva ütést. Én nem két évre nyúzom a 46-ot, nagyon sokáig akarok vele még járni :)
Kazes☻2020-01-08 17:32:28 // 143521
Heheheee... háháháhááááááááááá... de nem ám! XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-08 16:37:28 // 143520
Koszos lehet az a gömb.Vagy torzít. Nem Giulia az? Vagy egy Maser? XD
Kazes☻2020-01-08 16:26:13 // 143519
Pedig nekem azt mutatja a varázsgömb is! XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-08 16:25:14 // 143518
Már majdnem megtetszett, aztán mégsem. Nem lesz Stelviom.. :-)
Kazes☻2020-01-08 16:23:17 // 143517
Micsoda igények...! ;)

Mondom én, hogy te titokban, tudat alatt Stelviora vágysz... uccu neki! XD
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-08 16:00:59 // 143516
Ült az enyémben, és megtapasztalta a különbséget :-) Mai fejjel már lehet én is "elrontanám" ha nem ilyen lenne. Tök jó mindenhol csak úgy menni. Nem felszisszenni, nem 40-re lassítani, nem centizni az olajteknőt XD
Kazes☻2020-01-08 15:57:41 // 143515
Mer' úgy jó, ahogy vagyon...! :D
Laciferi2020-01-08 15:25:26 // 143514
Miert rontja el? :D ha kicsit puhabb lesz a rugozasa az a remek hazai utakon nem baj :D Kemenyitett futomu, meg ulteto rugo az a nemet palyara valo nem ide Nogradba meg hasonloan szep allapotu utakra :)
Kazes☻2020-01-08 15:07:45 // 143513
Csak kicsit felpezsdült a topic! :)




Én nem rontanám el a kocsit ilyen rugócserével, de te tudod... azt te használod. ;)
Kazes☻2020-01-08 15:05:48 // 143512
Különben is... mi cool-túráltan vitatkozunk... az csak előre visz, no problémó! :D
VKG699!!! (4x156+75)2020-01-08 13:34:28 // 143511
Áhh tudod, jócserkész...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-08 13:18:21 // 143510
Köszi, akkor ezt is megtanultuk :-)
VKG699!!! (4x156+75)2020-01-08 12:17:57 // 143509
A V6-ban is van, legalábbis ha az America 3.0-ra gondolsz :)
A 2.5-ben nincs, a Turboban és az EVO-ban van.
Laciferi2020-01-08 11:08:25 // 143508
Vegyel bele Kayaba rugokat amiket a 146 ti-hez lehet kapni, webshopokban KovacsAuton , fekmester.hu-n, vagy Langnal is van meg vagy autoalkatreszed.hu-n is tudsz venni. Sima futomuves rugok, nagyon fincsin elnyelik az uthibakat :) en azt raktam a 146-ba, nem dragak es jok, tokeletesek a magyar utakhoz, en sportossagban csak annyit ereztem egy picivel jobban bedolt a kanyarban az auto, de stabil maradt, csak kevesbe pattogott el az utrol kanyarodas kozben egy egy hibanal, mint a gyari Ti tugokkal. Remelem segitettem :)
Kau2020-01-08 10:54:57 // 143507
Nem volt vita. Beszélgettünk :)
Nyilván nem vagyunk egyformák. Kinek a piros, kinek a zöld a szebb szín. :)
marci912020-01-08 09:37:34 // 143506
Huhha, úgy látom nagy vitát indítottam be a 46 vs 47 kérdéssel :) Én bevallom, szeretném a jövőben a sajátomba egy korai 146 első rugóit beletenni, mert azok tényleg jobban átszelik a jó magyar úthibákat és az a minimális puhábbság elől nem fog szerintem elvenni a sportos élményből. Érdekes módon az elején érzem a pattogást, a hátulján egyáltalán nem. Ha esetleg bont valaki korai TD-t vagy boxert, vevő vagyok a rugókra ;)
Shadin2020-01-08 08:48:52 // 143505
Köszönöm szépen az információkat!
Nekem is 145 van, tavasszal mindenképpen kell vele foglalkozni, beesve ugyan nincs,
de a ragasztó eleresztette néhol és ott hangot ad.
HaNGyA2020-01-07 20:57:14 // 143504
Shadin!


Ha még aktuális a tetőkárpit téma...

Napellenzők, belső világítás és a majrévasak leszed. Az ajtók gumikéderét is felül visszafejted és a hátsó ajtó elött lévő műanyag takaró elem is lekap. Mivel nekem 145-öm van, a hátsó-oldalsó ablakok körüli műanyag burkolat alól kis hajlítgatással és ügyeskedéssel kipiszkálva, a hátsó ajtón keresztül kihúzható a komplett tetőkárpit.
Gondolom 146-on is hasonlóan működhet a dolog.

Szerkezetileg, egy préselt karton formára van felragasztva a hátulján szivacsos kárpitanyag, ami általában azért esik le, mert elporlad alóla a szivacs. Így, ha ragasztót ügyeskedsz alá, átáztatja és megfogja a kárpitot. Plussz legközelebb máshol hullik le. :-(

Javaslatom kissé babra munka, de szép eredményeket lehet így elérni.
Óvatosan a régi kárpitanyag lefejteget a kartonformáról. Némi porral fog jár a foszló szivacsréteg miatt. Veszel olyan kárpitanyagot, ami neked tetszetős, és szépen középről kifelé rásimítgatva a hepékre és hupákra, felragasztod.

És most jön a titok, amit hosszas lelki masszírozásra mondott el egy kárpitos...
Veszel sima Pálmatex ragasztót, hozzá való hígítóval. Az alap, mézszerű állagát ecsettel kenhető sűrűségűre módosítod, és bekensz egy kisebb területet, majd felsimít rá a vászon. És ezt ismételgeted, amíg nem lesz egy szép, új szőnyeged a mennyezetre. ;-)

Az enyém már 3 éve van fent és szépen tart. Remélem tudtam segíteni...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 18:21:32 // 143503
Lehet, de ez, hogy mennyire egyensúlyban van a TD, már 2014-ben feltűnt, amikor még mindkettő volt. :-) És a 159-hez viszonyítva is megmaradt a véleményem, pedig tényleg nem egy kategória a kettő. Hiába brilliáns a Ti futómű, ha nincs egyensúlyban az autó.

A 75-nél szerintem a 2.0TS nem csak hogy jobb súlyeloszlású, de Sperr diffi is van benne. A v6-ban szerintem nincs.
Kazes☻2020-01-07 17:52:30 // 143502
Nálunk van mindkettő 146, egy TD és egy Ts... nyáron a TD-vel megjártuk a fél Balaton - felvidéket, várromoknál, réteken, úttalan utakon, ahol a Ts tuti elakadt volna kb. 10 méter után, viszont az aszfalton meg jobb vele csapatni, kanyarogni stb. :)
127_sud2020-01-07 17:37:14 // 143501
Én azt tapasztaltam, hogy mindig annak az autónak a futóműve a legjobb amelyik pont van az illetőnek :) És nemcsak Alfa esetében.
Sok helyről hallottam, hogy pl. a TS motoros Alfa 75 jobban viselkedik mint a V6 mert érezhetően könnyebb az eleje.
127_sud2020-01-07 17:32:29 // 143500
Inkább alacsonyabb a súlypontja ami számíthat, a 10 Le teljesítményhiánytól inkább lassabb lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 15:30:35 // 143499
Tudtommal teljesen. Váltóstól biztosan felmegy, de jó eséllyel simán a diffit is fel tudod tenni. Az Autolusso-s srácokkal leveleztem párat, nekik 146-tal nincs tapasztalatuk, de 8v 156-ot csináltak. Egytömegű kuplung szettjük is van GTA kuplung alapon megépítve, egyedi lendkerékkel. Voltak tervek.. XD
Jorjie2020-01-07 14:57:09 // 143498
Mennyire plug & play a Q2?
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 14:38:27 // 143497
Nekem a 146 jtd-hez volt tervben a Q2 :-) Terv az volt, aztán másképp lett.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 14:34:10 // 143496
Az igazság odaát van :-) Melyik milyen futóművel, motorral? Én csak a két 146-ost tudom összehasonlítani, elég sok kanyart tettem mindkettőbe :-) Mintha két külön autó típus volna, pedig ugyanaz a műszaki alapja. És én sem tudnám megmondani, hogy melyikkel jobb kanyarodni. :-) A jtd nagyon az úton volt, alig dőlt, agresszív kismalac volt :-) A TD-nek viszont az egyensúlya jobb. Alig van orrtolás hajlama, és nagyon finoman lehet egyensúlyozni gázzal, gázelvétellel. A jtd több adrenalint termelt, közel 150 lóval 330Nm-rel és azzal a futóművel egy konstans őrület volt vele menni. A TD finomabb lélek, de nagyon szórakoztató. Ki lehet autózni, és jó az összhangja. A bowdenes gáz instant reakciója, a pont jó nyomaték, a hagyományos, nem kettőstömegűs kuplung mind sokat hozzátesznek az élményhez.
Kazes☻2020-01-07 13:35:59 // 143495
Boxerral még az Arnám is jól ment! :D
Jorjie2020-01-07 13:26:28 // 143494
145 boxer szerintem rohadt jól kanyarodik az alacsony súlypont miatt, de vittek már faceliftes 146 TI-vel is, az is besz@rás :-)
A GT-nek hosszabb a tengelytávja, meg szerintem a kaszni is áramvonalasabb valamivel, ráadásul 10 lóval gyengébb is. Váltóáttáteleket nem tudom.
Viszont Q2-vel fincsi lehet mindkettő :-)
127_sud2020-01-07 13:19:23 // 143493
Ez egy érdekes dolog mert van ismerősöm aki szerint a 145-el jobban lehet kanyarodni más szerint meg pont a 146-al. Hol lehet az igazság?
Régebben néztem összehasonlító teszteket, és pl. az Alfa GT 3,2 V6 gyorsabb volt a Hockenheimringen (rövid kör) mint az erősebb Alfa 147 GTA.
Kazes☻2020-01-07 13:16:53 // 143492
Mondjuk azért egy ültetett '47/'56 biztos már klafi és hasonló, vagy akár még jobb is lehet az SE-nél... főleg, ha GTA! :)
Csongi mindkét '56-osánál jobbnak érzem még akár Bözsit is, nemhogy Dömét...! :D
Kau2020-01-07 13:05:59 // 143491
Szerintem nem vesztettél semmit :)))
Kazes☻2020-01-07 12:59:18 // 143490
Bár én még nem vezettem 147-est, de '56-ost annál többet... veled vagyok KAU! :D
Jorjie2020-01-07 12:53:22 // 143489
Vftsárpi mondta még nyáron Veresegyházon, hogy a 147-el sokkal komolyabbakat tudott kanyarodni, mint a 156-al, pedig ugyanaz a futóműve. Sokat számít, hogy a 147-nek ott van a hátsó tengelye, ahol véget ér az autó, nem lóg ki még ki még fél méter vas hátrafelé :-)
Lev2020-01-07 12:39:32 // 143488
Igen én is így látom, a 145 olyan volt, mint egy gokart, a 156 sokkal kényelmesebb, valóban jobban elnyeli az úthibákat, viszont kevésbé szórakoztató. Te többet mentél a 146-tal mint én összesen Alfával, biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban ismered az autót,mint én. Maximálisan egyetértek, a lényeg, hogy ki mit szeret :)
Lev2020-01-07 12:30:51 // 143487
Persze, fejlődik a technika és mi is változunk, ráadásul mindenkit más fog meg, így szép a világ :)
Kau2020-01-07 12:07:29 // 143486
Én a 147-essel tudom összehasonlítani. Elnyeli az úthibákat, komfortosabb, elismerem. A 146 SE sokkal direktebb. Megérzem vele a kavicsot is az úton. Mégis az utóbbi tetszik jobban és sokkal bátrabban be merem tenni a kanyarokba. Nekem sokkal élvezetesebb a 146-ost vezetni. A 147-el nem mernék úgy menni. Azokat a futóműveket inkább kényelemre tervezték. De itt jön az a kérdés, hogy ki mit szeret? :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:55:05 // 143485
Lehet hogy így van, nyilván nem hasonlítottam tempót sosem, nem volt 156-om. :-) Nem is a másodpercek miatt nem kellett a 156, hanem az érzés miatt. 12 (illetve majdnem 13)éve van 146-om, és sok minden változott ezalatt az idő alatt. Például én is :-) Egész másképp vezetek, máshol vannak az én határaim is. Aztán a gumik. Amit 10 éve a nyárik tudtak a jtd-n, azt lazán tudja a négyévszakos ma a TD-n. Így aztán az élmény is, tempó is relativizálódik. A jtd emlékei megszépülnek, a TD-vel meg a mai napig akkorákat autózok, amit pár éve nem gondoltam volna. Ilyen ez :-)
Lev2020-01-07 11:34:30 // 143484
Viszonylag sokszor járok ugyanazon a szakaszon, így kíváncsiságból megnéztem. Érzésre azt mondtam volna, hogy a 45-tel sokkal gyorsabban mentem, valószínűleg azért, mert az egy sokkal "őszintébb" autó :) Itt az oldalon szerintem Te tudod a legjobban, hogy mennyire nem volt tervben nálam sem a 156 és nem is szeretném az erényeit bizonygatni, mert sokkal több mosolyt köszönhetek a kis pirosnak. Mind a kettőnek megvan a maga előnye és személy szerint összességében a 145/146 duót preferálom, viszont ha szigorúan csak a futómű kérdést vizsgáljuk, a 156 többet tud, szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:14:17 // 143483
Ezt nem tudom, a saját autóim közt sem igazán hasonlítom a tempót. Egy helyen figyeltem meg eddig, itt egy közeli körforgalomban, hogy ösztönösen gyorsabban megyek át a TD-vel, annak ellenére, hogy biztosan a 159 lenne gyorsabb, ha nekiállnék rendesen kijátszani :-)
Lev2020-01-07 11:11:15 // 143482
Mielőtt megvettem az 56-ot, én is erre készültem, de kellemes meglepetés ért: 72 ezer km alatt egyszer cseréltem a felső lengőkarokat, nem nyikorgott, nem kopogott semmi a futóművében. Ettől függetlenül természetesen igaz, hogy bonyolultabb a futóműve (igazából mindene) így sokkal könnyebben bele lehet szaladni a szívásba, költségesebb is a fenntartása, de ez nálam nem a futóműnek volt köszönhető.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 11:10:13 // 143481
Ezért vagyunk különbözőek :-) Nekem a 156 évekig kérdés volt, hogy átülök e, tényleg jópárat kipróbáltam, sosem lettem meggyőzve. Puha, billen. Aztán amikor kipróbáltam egy 159 Ti-t, akkor viszont egyből jött az "ilyenem egyszer lesz" feeling. A 159 Ti reakciói sokkal sokkal közelebb vannak az ízlésemhez. A tankság sajnos becsúszott a 159-nél, ezért ha igazán az élményautózás számít, nem a nyers tempó, akkor nálam a mai napig a 146 vezet a kis gügye Tipo futóművével :-)
A boxer kormányműve szerintem azonos azzal ami a TD-ben is van. Kicsit kisebb rásegítés, amitől még talán jobb az útérzet, hajszállal nagyobb áttétel, jobb fordulókör. Ehhez mindennapokban lényegesen használhatóbb rugózás. Ahol a jtd-vel már kényelmetlenül döcögtem, ott ez 90-100-zal kényelmesen elmegy. Drasztikus a különbség. A jtd-ben, SE változatokban, Ti-ben a "quick rack" kormánymű van, picit direktebb áttétellel. Sokkal keményebb futómű, kb 2 centivel kisebb hasmagasság, és IFA fordulókör jár vele. :-) Plusz az élmény kanyarokban. Imi barátom anno úgy adta vissza két nap után, hogy basszus, ez egy konkrét versenyautó. És volt 156-osa :-)
Lev2020-01-07 11:05:28 // 143480
Nekem 145 SE volt, illetve sportcsomagos 156. A 45 nagyobb szerelem volt és élményben is többet tudott, de ugyanazon a szakaszon, ahol a 45 komoly odafigyeléssel tartható úton, az 56 még kényelmesen kezelhető.
127_sud2020-01-07 10:15:32 // 143479
Nekem meg valahogy a 159 maradt ki pedig annak tényleg nagyon jó a futóműve. Hogyan is írták a korabeli tesztben, a legjobb elsőkerék meghajtású futómű? És annak inkább a 156-hoz hasonló a futóműve mint a 145/146-hoz. A boxer kormányáttétele is nagyon közvetlen és teljesen más a kormánymű is mint a TS vagy JTD.
127_sud2020-01-07 10:10:13 // 143478
Nekem már nincs meg a 156.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-07 10:07:32 // 143477
Kanyarsebességben kb a gumin múlna a különbség, élményben meg kinek melyik. Nekem is gondolkodás nélkül a 146, ha az élmény fontos, akkor a facelift utáni SE vagy jtd futómű. Ezekhez a kormányáttétel is direktebb. A 156 nem véletlenül maradt nálam ki. Jópárat kipróbáltam, mindenféle motorral, de egyik sem győzött meg.
Kau2020-01-07 09:51:11 // 143476
Nem. De mehetünk! :)
Amúgy ismerem a 156 futóművét is. Komfortosabb vele az utazás. De ára van a kényelemnek.
127_sud2020-01-07 09:44:11 // 143475
Persze nem rossz a futóműve a 145/146-nak de mentél már 156-al ugyanott? Nekem jobban bejön a 156 futóműve még ha komolyabb karbantartást is igényel és nemcsak a "száguldozáskor". Ez persze lehet szubjektív. És mindegyikkel lehet élmény amikor autózik egy húzósat az ember.
Kau2020-01-07 09:22:29 // 143474
Nekem a spotcsomagos SE változat van. Gyárilag ültetett futóművel jött ki. A gumisok nagy kedvence, mert csak békával emelhető. A kanyarodásról szerintem sok 146 tulaj tudna mesélni, mint ahogy szokta írni Warbi és Laciferi is az élményeket. Én is így vagyok, tudom miről beszélnek :)
15km a melóhely, végig kanyargós úton. Néha találkozok versenyző jelöltekkel, de még sosem kellett szégyenkeznem :) Oké, hazai pálya.
Ezt a menetet megírtam korábban, de az aktualitása miatt leírom újra. Jó élmény volt! :)
Régen jártam gyorsulási versenyre versenyezni. Éjjel értem haza. Slick gumikat még fent hagytam, az autó kikönnyítve, 1 ülés, 100-as benya, stb. Másnap jöttem haza melóból, mikor Bánknál a seggembe állt egy felmatricázott Suzuki Swift rally autó. Na mondom nézzük mit tud? 7 km kanyargós szakasz. Ismertem minden kátyút, kanyart. Elrúgtuk neki és centiről centire lemaradt. Kb 500 métert vertem rá Romhányig, ott ért utol :) Nagy sebességgel beállt mögém. 4-esnél nem kellett feljebb váltani, az pont 180-ig húz :)
Hozzáteszem. Be nem ülnék senki mellé, aki így vezet :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak