Fórum >> Típusok >> 145-146

Shadin (Phœnix)2018-09-14 19:12:22 // 141447
Engem is érdekel a téma, nekem is akad, de még át lehet tekerni azon a ponton. Lehet h már nem sokáig :-( Enyém FL
DennisBeru2018-09-14 19:02:04 // 141446
Üdvözlet! Szedte már szét valamelyikötök a fűtésboxhoz a 'verdát'. (146.1.6 TS) Egyszer már volt hasonló téma, a fűtés kapcsolót az utolsó két állásba nem lehet elfordítani, mert elakad. Pont az ablakfűtés lenne, ami ugye lassan aktuális lesz. Ötlet kellene a megoldáshoz, vagy ha más nem egy szaki aki látott már hasonlót ;)
Shadin (Phœnix)2018-09-13 11:19:58 // 141444
Nem titok, bementem a Fiat Szabóhoz és ott rendeltem. Ricambi! Gyári vonal...
Alfaboooy2018-09-12 23:33:00 // 141443
Van csatim persze, azért belemerek ebbe is abba is hogy működik vagy nem. Most a kábelok kicsit össze vissza vannak a képen , pont azokat igazitom, meg húzom bele védő csőbe ami nincs hogy esztétikus legyen.
Egyébként jó lenne tudni hogy mikor működik ez, vagy mindig, vagy lehet benne hőfok mérő. Nem láttatok valami leírást erről?
Kazes☻2018-09-12 21:23:21 // 141442
Akkor még nem mondtad! :DDD
Kazes☻2018-09-12 21:22:26 // 141441
Ez külön darab, tehát el tud mozdulni a szűrőházon. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 21:22:14 // 141440
Ezt mondom :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 21:21:51 // 141439
Sőt, ahogy a képen látom, ott pihen Neked is a csatlakozó jobboldalt, csak jelenleg nincs mibe dugni.
Kazes☻2018-09-12 21:21:47 // 141438
De van hozzá való plusz csatid is, ott lifeg?! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-12 21:19:11 // 141437
Az enyémen a fűtőbetét (ha tényleg az) csatlakozója jobbra áll, a másik csati alatt/mögött. De amúgy abban is ilyen van.
Alfaboooy2018-09-12 21:13:47 // 141436
Köszi. Hát ha működik akkor kicserelem
Kazes☻2018-09-12 20:31:31 // 141435
Sőt, talán a mi Td-nkben pont olyan is van! :)
Kazes☻2018-09-12 20:23:21 // 141434
Elméletileg, igen. Szvsz. :)
Alfaboooy2018-09-12 20:15:26 // 141433
Sziasztok!
Ez az üzemanyagot elő melegíti? Felrakod egy simát is hogy látszódjon a különbség.
Most leltem rá hogy ez más mint ami nekem bent van.
Köszi
Kazes☻2018-09-12 19:32:55 // 141432
A "honnan"-t lehet tudni, vagy nem teszed közkinccsé, mert titok? Hátha másnak is kellene. :)
Shadin (Phœnix)2018-09-12 19:19:19 // 141431
Csak kettőt, péntekre itt van.
Kazes☻2018-09-12 16:07:50 // 141430
Nálad, mert végül csak berendelted a 10-es csomagot?! :)))
Shadin (Phœnix)2018-09-12 16:05:45 // 141429
Lehet rendelni a hátsó zárhoz párosával is törős fejű csavart.
Kazes☻2018-09-12 07:54:45 // 141428
Nekem a hűtőnél van egy fekete relé. :P
A legegyszerűbb meg az aksiról behúz egy kábelt + a műszerfalhoz kapcsolóra és onnan vissza a ventihez, a csati előtt ráköti és kész. Ez gyújtás nélkül is üzemelni fog, tehát arra kell figyelni, nehogy úgy maradjon, mert akkor az aksit leszívja. :)
Alfaboooy2018-09-12 07:01:12 // 141427
Annyit tudok segíteni hogy a TDben a biztosíték táblán van a relé, az is a felső sor, asszem jobbról a második. Sárga relé.

A másik, ami nem garantált hogy itt is úgy van, de a TSnél pl. Úgy működik hogy ha negatívval vagy pozitívval kapcsolom a relét akkor más lesz gyújtáson mint gyújtás nélkül, meg fordul a pozitív és a negatív helye.
Ezt csak azért írom mert ha gyújtás nélkül ha bekötőd és működik, akkor gyújtással már nem fog csinálni semmit, mert pont a másik oldalon kellene lennie akár pozitív vagy a negatívnak.
Gond nem lesz csak az időd megy el. Legalábbis a TSnél így van. TDnél mondom nem garantált.
Nem tudom miért szeretnéd kapcsolósra kötni, de érdemes megnezni, kimerni hogy a motorvezerlo éppen negatívval vagy pozitívval vezérli a relét.
Ha esetleg viszel bele egy + kábelt akkor azért azt gondold át hogy a relének mikor adod a jelet, az vissza mehet a motorvezerlőre is. Lehet hogy nem csinál gondod, én kikerultem a TSnél hogy kapja vissza felé a jelet.
Bár már most így többre nem emlékszem, mert akkor kell tudni mikor csinálod.
Segítség képen úgye van a sima relé, amit ha kap jelet kapcsol (2 azonos láb megy kifelé) , meg van a 87-87A relé, fekete színű, az működik úgy is mint a sima, meg úgy is hogy ha kap jelet akkor kapcsolja ki a relét (itt már az egyikben mindig van kimenő jel, attól függ hogy éppen aktív a relé vagy sem) .
Ezt csak azért mondom hogy ha játszol vele akkor tudjad hogy van ilyen is.
Ha bonyolult lett akkor az csak a látszat, amúgy nem vész. Jó munkát! :)
Kazes☻2018-09-11 22:23:39 // 141426
Mit tettél tönkre?! :)
Gergely2018-09-11 22:20:24 // 141425
Srácok!
Szeretném, ha direktben kapcsolható lenne a venti a kocsimban.
Valaki tud esetleg ebben segíteni, hogy mit hova forrasszak/kössek?
De jó részletesen kellene, mert nem vagyok egy villanyász... :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 16:11:05 // 141424
Eljössz, és megbeszéljük, hogy melyik kinek az ablakemelője :-DD
Remélem lesz időm kiszedni, még van egy hónapom :-) Úgyis most lomolok, renoválok, átrendezek, racionalizálok, ilyenek. Szóval köbméter szám hajítom ki a "jó lesz még valamire" lomokat, 600 éves alkatrész katalógusokat, ócska elektronikákat.
Kazes☻2018-09-11 15:15:29 // 141423
Különben meg a zablakemelőmet ki ne rakd! ;)
Laciferi2018-09-11 15:08:00 // 141422
Ezt is a hires Brit tudosok allapitottak meg? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:51:44 // 141421
Látod miről maradtál le... nekem megtanították a tér-idő elméletet:
ha jó az idő, az emberek lemennek a térre :-DDD
Kau2018-09-11 14:35:43 // 141420
Jól írjátok. Az idővel van baj. Nekem se volt idő az egyetemre :)))
Amúgy meg be is van borulva :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:16:17 // 141419
Jól írod, az idővel van a baj. Egyetem mellett (néha helyett?) nekem is volt bőven. Akkor pénz szűkösen volt, de lelkesen toltam én is a Wartburg projektemet. Az jó móka volt, sokat is tanultam belőle (pl. hogy soha az életben többet nem tuningolok nem típus azonos motorcserével :-))). Ott is volt motor/váltó átépítéstől a fényezés előkészítésig minden. Akkor még nem zavart, hogy a posta autónál valami fényező tanoncok fújták telibe a vasat. Az összhatás jó volt, az apró hibák nem érdekeltek :-) A ráfordított idő mindegy volt, játék volt, buli volt.
Most nem így van már, az időm másra kell :-)
Szóval hajrá, amíg teheted, és van hozzá lendület! Ha elkészül, szívesen megnézném a gépet, régen sokat álmodoztunk egy "körablakos" buliBarkasról a haverokkal :-D
Kazes☻2018-09-11 13:30:30 // 141418
Én pont most jöttem vissza a méhből. :) Bözsi régi ajtaja, aztán a múltkorról itt maradt 156 ajtók, konzervek, rossz szögek, vasak, rossz aksik mind mentek... lett egy kis zsozsó is belőle. :)

A fát én is szeretem, de már egyre ritkábban dolgozok vele... pedig anno még egy gitárt is építettem magamnak. Persze néha egy-két bútort összerakok, miután lapszabászaton levágatom, de különben semmi komoly. :)

A kis kedvenc típusunkról meg (mily meglepő) egyetértünk. Sajna ez van/lesz már velük.
marci912018-09-11 12:55:38 // 141417
Én ugyan már nem tanultam ki a kasztnizás mesterségét, de édesapám és egy barátja 30 éves rutinnal bírnak. Velük kasztniztuk ki becsületes munkával a Barkas kisbuszom bódéját is, amihez hát hogy is mondjam finoman, semmi nem volt és közel állt az állapota ahhoz, hogy feladjuk. Ha nem is 100%-os tökéletességgel, de mindent meglehet oldani, csak az idővel van a baj. Amikor egy elemet kalapálni kell fél napon keresztül, az mind idő és pénz. Egy-egy elemet, ívet megkaptam feladatként én is, amire délutánjaim mentek rá (egyetem mellett még megteheti az ember).

Én azt mondom, hogy egy küszöböt is inkább hajtson meg egy jó szaki kevésbé esztétikusan, de legyen vastagabb (0.75) lemezből és legyen végig varrva, ne csak itt-ott. Na meg ugye a küszöbnél a belső él a lényeg, amit úgyis helyben kell lehajtogatni. Az egy 20 éves autónál oda lesz és ha a szaki nem becsületes, ő nem fogja visszaépíteni (csak a belső él visszaépítés egy nap általában), hanem rávágja az új külsőt, jól néz ki és már 1-2 év múlva drasztikus állapot fog fogadni.
Alfaboooy2018-09-11 11:49:07 // 141416
Hát csak az a lényeg hogy legyen mivel foglalkozni :)
Én is szeretek fával dolgozni, azért is azt választottam. Bár sokszor mondták már hogy pályát tévesztettem mert inkább már az autóval foglalkozók.
Egyébként látványosan fogynak ezek a típusok, úgy lesz tényleg ahogy írtad. Hahun is egyre kevesebb van. Meg a bontósok is át állnak inkább fiatalabbak típusokra.
Ezért is akarok én ennél a típusnál maradni, mert már kifut.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 11:25:10 // 141415
Fával jó dolgozni, nagyon szeretem :-) Nagyapámtól tanultam amit tanultam, kb úgy művelem mint Te a kasznizást :-) Ha megunom a sok alu és műanyag alkatrészt, rozsdamentes csavart, elektronikát, valamit tákolok fából, hogy helyreálljon az egyensúly :-) A műhelyem egy régi vályog házikó, felújítva. Az ablakát senki nem vállalta úgy, hogy az eredetihez hasonló legyen. Esténként napszítta tetőlécből martam ki. Az eredeti keretet is meghagytam és ahol kellett, cseréltem benne darabokat. Sikerült nagyjából restaurálnom :-) Ilyennel inkább elszórakozok, mint hogy autót szabdaljak :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 11:17:18 // 141414
Ehhez mázli is kell, már alkatrésznek sem könnyű használhatót szerezni. Aztán a maradékot még tárolni is kell valahol. Két rossz ajtóm és egy használható géptetőm van itt pluszban, de útban van mindenhol. Egy hónap múlva rakom ki, lomtalanítás lesz az utcában. Szerintem a 145/46 hobbi autó korba lépett erősen. Elérték azt a kort, ahol kétfelé válik az újuk. A szerencsésebb darabokra valaki vagy rengeteg időt, vagy pénzt fordít és megmaradnak még, a többinek pár év rövid hanyatlás néz ki, egy, max két áttolt műszaki, aztán vége.
Alfaboooy2018-09-11 10:53:57 // 141413
Ez csak akkor éri meg ha otthon megtudod magad csinálni az egész küszöb cserét.
Ha kasznis kellene akkor én sem dolgoznék a keze alá
Alfaboooy2018-09-11 10:44:13 // 141412
Hát lehet.
Alfaboooy2018-09-11 10:37:27 // 141411
Persze, csak hát ha van idehaza akkor miértne :)
A gyári ha jól vágod ki akkor passzol, meg az egyéb ívek is. Tökömse kínlódna hajtogatással, csak ha muszáj lenne. Mi vagyok én, kasznis? :DDD
Én fával tanultam meg dolgozni :) csinálunk fából :D

Nem, de én így azért jobbnak láttam. Csak ötleteltem és a vastagság is biztos ugyan az.
Kazes☻2018-09-11 10:35:30 // 141410
De ilyen eddig kb. csak te vagy. :D
Kazes☻2018-09-11 10:34:59 // 141409
Ahhoz csak egy élhajlító kell... vagy az se, csak egy pár nagyobb szögvas. No, de kalapálni... oda kell a tudomány és a bugi a kezébe a szakinak! :)))
Alfaboooy2018-09-11 10:31:25 // 141408
Hát csak akkor éri meg ha úgy is veszel alkatrész autót vagy pedig van már mert mondjuk sokminden kell a verdahoz. Csak egy ötlet :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 08:39:35 // 141407
Én úgy tudom, hogy egy jo kasznis sablont készít és lehajtja ha kell. Nekem ezt mondta a kasznisom, hogy ha nincs küszöb hozzá, így oldja meg.
Kazes☻2018-09-11 08:01:08 // 141406
Na, jóóó... de az sem olcsóbb +kell hely +eszközök +ügyesség! :-)
Alfaboooy2018-09-10 23:25:01 // 141405
Küszöb témában van egy kissé melós megoldás, ha 95-96-97' évjáratúból levágni.
Azoknak még egybe van, legalább is nekem ez a tapasztalatom.
A padló azoknak is rotty, de a kétoldalát egy napos meló leszedni, maximum. Kis és nagy flex + hideg vagó.
Persze akkor éri meg igazán ha van alkatrész autód.
Én így tettem... Így nem fájt semmibe mert úgy is a vasba kötött volna ki
Kazes☻2018-09-10 21:26:03 // 141404
Igen, én 200-ért is láttam ended felirattal... most csak ez van. :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-10 21:20:46 // 141403
Volt ez már 210 Font is. Akkor reméltem csökken még egy kicsit (sokat?) :-) Aztán lattam hogy 250-ről indítja újra. Ennyiért gyújtson be vele... :-)
Kazes☻2018-09-10 19:01:36 // 141401
Nekem 146, ahhoz is lesz/van?! :)
127_sud2018-09-10 18:57:57 // 141400
Én 145-höz néztem mert nekem az van :) Majd próbálok képet csinálni/szerezni.
Kazes☻2018-09-10 17:43:50 // 141399
De legalább megláttad a lényeget... amiért hoztam! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-10 17:30:27 // 141398
Jujj.. ez így kicsit sok :-) Műfa, igazi fa, házi barkács rétegelt lemez :-) A kormányt elfogadnám :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak