Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 20:42:59 // 143423
No és milyen is az a rendes benzines Alfa? Én nem jöttem még rá, hogy mibe kéne átülni, ami nek értelme is van. Anyagilag és funkciókat is tekintve. :-)
Laciferi2020-01-03 17:50:42 // 143422
Jah kérem adjad elfele aztán vegyél egy rendes Alfa benzinest :) A TD-t meg tedd el hobbira :)
Kazes☻2020-01-03 16:38:04 // 143421
A kis krampusz nem jó tanácsadó...! :P
;)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 15:58:27 // 143420
Így van, amelyik már zöld, az kész :-)
Piritu2020-01-03 15:53:36 // 143419
Töltöd az e-Alfákat? :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 15:43:33 // 143418
Lógnak a dróton :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 15:42:23 // 143417
Hosszabb utakra. Közte meg csak ott ácsorog a tető alatt. :-) Mindent amire alkalmas. Egy dpf-es nagy dízellel nem fogok napi városozni. Pár hónapra muszáj volt, nagyon nem az ő terepe, bár kényelmes az automata váltó miatt. Inkább nem nyírom ki. Szóval mindkét autó dróton lóg itthon. Az egyik, hogy meleg motorral induljon, a másik, hogy le ne merüljön :-) Tudom, hogy hülye megoldás..
Laciferi2020-01-03 15:22:57 // 143416
Akkor minek neked egy 159-es? :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 15:20:52 // 143415
És akkor mivel járunk? Ez benne a marhaság, hogy ez a fő autó :-) Ma még csak egyszer vitték a csajok, de egy óra múlva beülök, és én megyek vele. És ma még nem volt suli.
Áll a helyén, rádugva az előfűtő csati, vízhőfok mire kell 40-en, várja a boarding-ot :-)
Laciferi2020-01-03 14:58:23 // 143414
Miert nem intezel neki egy fel eves pihenot, forgalombol ideiglenes kivonassal? :) Addig nem fizetsz ra, nem erzel kesztetest hasznalni, neha beinditod picit, letakarod, majd majus korul eloveszed ujra a dolgokat? :) Hagyj idot magadnak. En sajnos nem tudtam megtenni, hogy a Gt melle megtartsam a kis 146-ot, amit sajnalok, de szerintem meg legalabb egy Gt ara belement volna abba a kocsiba, hogy olyan legyen amilyen egy ilyen autonak lennie kell. Turelem es penz kerdese a dolog, nekem mindketto elfogyott a kekkek kapcsolatban, de ha neked csak a turelmed van fogytan, akkor erdemes lenne leulnod, atgondolnod, szerintem borzasztoan hianyozna neked ez a kis auto. Ha anyagi helyzeted megengedni akkor szerintem itt mar ne add fel :) Ja es BUEK :)
Shadin2020-01-03 14:37:33 // 143413
Vegyél mellé pár szép kertitörpét :-(
Én még mindig nézegetem Patesz képeit ill. az a háttérképem is :-(
Nem tudom szépíteni, geci szép autó :-(

Album
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 14:09:32 // 143412
Köszi :-) Most rezeg a léc, ha valaki bekopogtat érte, lehet elengedem. Örökké semmi sem tart, előbb utóbb át kell ülni ebből az autóból is. Adunk neki még két évet, meg még kettőt..örökre ezt nem lehet csinálni. Az autóparkunk amúgy is egy masszív patthelyzet már legalább egy éve. Egy 24. évébe lépő autó az alapköve, ettől várjuk a megbízható napi működést, ez nem romolhat el és kész, ez a default autó.
A másik őfelsége meg a dpf-je és a pöppet alacsony építése miatt suli járatra inkább nem használatos, városban nem igazán mozgatjuk. Úgyhogy ott lóg a töltőn most is vagy három hete. Brutál szép, ilyen drága kerti díszem még nem volt XD De hogy akkor most melyik a hobbi autó, az már nekem sem világos :-)
Shadin2020-01-03 13:49:02 // 143411
Annyit beletettél, ez már csak egy HF. Ne itt add fel.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 13:28:00 // 143410
Lehet igazad van és még ez is megérne egy próbát. A külső csavarsoron tudtam húzni, de megnéztem, azt eleve csak 32Nm-re kell lehúzni. Ezek a csavarok nem voltak cserélve, de ezek max olajfolyást okozhatnának így belegondolva. . A belsők viszont nem tudom, remélhetőleg cserélték, de leírás szerint nem cserélendő, tehát nem nyúlós csavarnak kéne lenni. A belső csavarokon a 100Nm meg volt, és innen kell még 2x90 fokot húzni. Ezt leellenőrizni nem tudtam, csak annyit, hogy három csavar 135Nm-nél megmozdult, a többinél lekattant a kulcs. 140-re lehúztam az egészet, feljebb nem erőltettem.
A tömítés szerintem rendben, a múltkor sem volt valódi hibája. Szóval tényleg lehet, hogy a csavarokkal van valami.
Innen vagy az az út, amit te javasolsz, vagy bontott hengerfej, síkolva, rendbetéve és úgy újra összerakni.
A vicc, hogy a csajok most jöttek vissza vele. Egy gramm víz nem jött ki.. en meg utálom a rejtélyeket.
Shadin2020-01-03 12:52:45 // 143408
Pontosan.
Shadin2020-01-03 12:52:22 // 143407
Mindegy is.

Reinz csavarok és tömítés ~15k
Piritu2020-01-03 12:43:58 // 143406
Ezzel ezzel a lehetséges hibáknak nagy részét ki is lehetne zárni. Ha újra szar lesz, akkor lehet a hengerfejen filozofálni.
Shadin2020-01-03 12:43:15 // 143405
Btw M6 v. M7 a motorod?
Shadin2020-01-03 12:41:53 // 143404
Értem én, követtem, pont azért írtam, hogy elsősorban ne a HF felújítás legyen a cél.
Fél napos hobbi a HF tömítés és a csavarok cseréje, én megpróbálnám. Pláne hogy azt írtad, minimális ellenállással tudtál húzni az egyébként funkcióját ellátni képtelen nyúlós HF csavaron.
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-03 11:54:44 // 143403
Az a bajom, hogy egyszer már pont ugyanez a baja volt, és logikailag sehogy nem áll össze, hogy mi a jó megoldás.
Két éve Selénia Rallyról hazafelé nyomta el az összes vizét. 80-nal ballagtunk haza, mert úgy nem nyomta. Aztán nem sokkal ezután még felment Pádisra. Kb 350km országút, benne 20perc 20%-os emelkedő nagy gázon. Nem kellett vizet tölteni neki. Ezután városban is kezdett fogyni a víz, puffadgatni a cső, melegedett is (myáron). Nem totóztam, hengerfej.
Le lett véve, nyomáspróbázva, új tömítésekkel összerakva. Erre pár hónappal elkezdett habos vizet nyomni. Visszavittem, utánhúzták a hf csavarokat. Tovább habzott, puffadt, így ment tavaszig. Sanyi barátom kimosta nekem az egész hűtőrendszert, amitől jó lett.
Az autó hibátlanul futott, megjártuk újra Pádist, és voltunk vele pár helyen a városon kívül is.
Most ősszel autópályán vittem műszkira. Mire hazajöttem, csupa rozsdás víz volt a kiegyenlítő környéke, es habzott. Elvágtam a kiegyenlítő sapka rugóját, így fél Bar-on nyit, szépen elengedi a gázokat és használható az autó. De ha meghajtom, majd megállok, böfögi fel a habos vizet.
Nincs logika, vagy én nem. értem. Ha a hengerfej nyomáspróbán nem vettek észre valamit, akkor az nem javult volna meg fél évre. És igazából senki semmilyen hibát nem talált már a legutóbbi hengerfej javításnál. sem. Mivel napi autó, full nincs kedvem kísérletezni vele...
És nincs ötletem, hogy ez mi a tököm lehet. Miért habzik?
Ugyanezt a hengerfejet visszatenni úgy érzem felesleges.
Shadin2020-01-03 11:12:49 // 143402
Én úgy vettem az enyémet, hogy amíg megy oké, azután elbontom, vagy mittudomén.
2 év alatt van egy millás 145-öm és még koránt sincs kész.
Shadin2020-01-03 11:11:14 // 143401
ePer szerint ezek mehetnek bele, így gondolom mindegyik hasonló elven működik.
Pati gyárit kapott, azon is volt egy izé réteg ami plussz tömít akárhogy is.

Shadin2020-01-03 11:00:09 // 143400
Én levenném a HF-et és cserélném alatta a tömítést és a csavarokat, lehúznám nyomatékra és vagy jó lesz vagy nem. Ez nem egy tétel, ill. idő és rosszabb biztosan nem lesz csak jobb, vagy jó.

Egyébként a HF javítás ~50k, az egész megáll 100 alatt otthon. Talán a méret miatt nem is síkolnám, de tudom ez már nagyon gány, ha már le van szedve. Bontott HF nyomáspróbázva a szétszedés előtt?
djhans2020-01-03 08:46:42 // 143399
Egyébként röhej, hogy a 145 még 150 ért se kell senkinek. Van rajta 2 év műszaki. Motorja nem eszi az olajat, jó az aljával kell foglalkozni de nem halálos. 100-ért akarják de szerintem nem abba a kategóriába tartozik.
djhans2020-01-03 08:42:06 // 143398
Szia. Amennyi energiát és pénzt a karosszériára fordítottál kár lenne szegény autóért. Mindenképpen élnie kell. Én drukkolok nektek.
Kazes☻2020-01-02 19:12:40 // 143397
Szabvány szerint... de, ha valami kartonból vágottat akarnak rád sózni, azért kezdhetsz gyanakodni... vagy futni! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 18:40:19 // 143396
Egyébként egy kérdés: a manual szerint valami PoliDur anyagból van a tömítés, ami polimerizálódik beépítés után. Ezt csak az eredeti tudja, vagy egy Ehlring/Reinz is ilyen anyagból van?
Kazes☻2020-01-02 17:32:23 // 143395
Láttam... időközben olvastam a blogját is...
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 16:48:00 // 143394
Kinyomtattam a manualból a meghúzási sorrendet, úgy csináltam végig. De igen ez újra. Nyilván, ezt a mostani hengerfejet még egyszer túl nagy rizikó visszatenni. Legutóbb nyomáspróbázták, azt mondták tökéletes, a tömítésnek lehetett hibája. Amin meg nem volt hiba. Szóval pont ez a bánatom, mutasson valaki egy olyan hengerfejet amit bátran feltehetek és jó lesz. Vagy olyan gépműhelyet, amelyik olyan munkát ad ki a kezéből, amivel tuti nincs szívás az első autópályás menet után. Mert elég biztos vagyok benne, hogy ez a hengerfej repedt volt, és most is az. A nyomáspróbán egyszerűen nem jött ki. Én azt nem hiszem el, hogy pontosan ugyanazok a tünetek csak úgy véletlenül jönnek elő újra. Inkább gonsolom azt, hogy meg sem lett javítva két évvel ezelőtt.
Aztán ott a másik kérdés, a blokk. Értem, hogy síkolják a hengerfejet, de ha a blokk illeszkedő felülete nincs rendben? Nem tudom, hogy mi a jó megoldás.
Nem is a ráfordítandó 150e Ft a szörnyű, hanem az, hogy erre megint nekem kellene rengeteg időt szánni, hogy az és úgy kerüljön az autóba, ahogy kell. Vagy újra berizikózok egy bontott hengerfejet, aztán vagy jó, vagy nem?
Kazes☻2020-01-02 16:14:20 // 143393
Ha már megveszed, úgyis a tiéd... arra mész, amerre csak akarsz! :D
Kazes☻2020-01-02 16:02:33 // 143392
Az, hogy most hol jár a nyomaték a meghúzásnál, talán mindegy is, merthogy a meghúzási sorrend fontosabb! A pakoláshoz szokott lenni egy ábra a sorrendről... ha úgy tudod meghúzni (mondjuk lehet már mindegy is), akár javíthat is, de ennyi használat és hibajel mellett úgy tűnik, hogy „újratábla”. :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 15:53:47 // 143391
Na látod, ezért... :-) Én a 146-ban a youngtimer napi használatát élvezem. Látod, értelmetlen összeg rárepült, hogy újszerű kinézetű régi autóval mehessek ki akár a hóba :-) Én az autó eltevést nem tudom értelmezni :-) Láttam, hogy inkább ez a célod a bokszival, szóval tiszta lekiismerettel nem tudtam volna (vagy tudnám) elhozni.
És nem bántam meg, hogy a saját zöldünket renováltuk, bár most van egy erős "sztori vége" érzésem. Nem kicsit vagyok lehangolt, még pár évet szántam ennek az autónak.
Most a szitáló havas esőben az erdőn keresztül is élmény volt előzgetni, kanyarogni, visszakapcsolni, érezni a mechanikát. Számomra élmény a régivágású műszerfalat nézni, és használni ezt az autót. Kicsit ez őrzi a fiatalságomat XD Beleülök és ugyanannak a huszonéves suhancnak érzem magam, aki anno csak szeretett volna ilyen autót. De nyilván egy elérhetetlen dimenzió volt akkor. Most kicsit megbicsaklott a dolog..
Kobela2020-01-02 15:23:27 // 143390
Hóba kivinni egy ilyen autót ... ezt meg sem hallottam :D :D még havat sem látott élete során akkor ne ezután keljen már szegénynek :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 15:19:23 // 143389
és=én
WarbiRunner (Gyuri)2020-01-02 15:18:56 // 143388
Valamelyikőtök nem akarja tovább ápolgatni a TD lelkivilágát? Ma fél napot rászántam még, levettem a szelepfedelet, kértem kölcsön nyomatékkulcsot, bordás krova fejet, és maximális tudományossággal ellenőriztem a hengerfej csavarokat és magam. :-)) Nem volt egyenletes a lehúzás, de nem ez az autó baja. 5Nm-enként felmentem addig, amíg az első csavar meg nem mozdult, és így finoman egyformára húztam. Három csavaron tudtam még húzni. Nyilván fogalmam sincs, hogy a gyári 100Nm +2x90 fokhoz képest hol jár, viszont egyenletes. Annyit értem el, hogy szerintem simábban jár. Viszont ha meghajtom, nyomja a vizet, szóval ennyi, ezt el lehet még így használgatni, de előbb-utóbb szét kell szedni újra. Amihez már semmi motivációm :-( Megint a 2.4-et tenni napi használatba.. tök értelmetlen.
Tudom hülyeség itt feladni, de lehet megteszem, ha van olyan akit érdekel az autó így ebben az állapotában felújított kasznival, normális beltérrel, egyben lévő futóművel, vadi új fékrendszerrel. Elmegy bárhova amúgy, reggeli suli járatban simán gond nélkül működik még. Egyszerűen idő hiány. Ráment egy hasznosabb dolgokra is alkalmas fél napom, és tudom, hogy még sokat elvisz, ha alkatrész után kell nyomoznom, szerveznem, csinálnom. Most ezt nem tudom megtenni. :-(
VTR1462020-01-01 09:06:13 // 143387
Boldog Új évet nektek is!!
Coyote2019-12-31 21:11:59 // 143386
Boldogságban, egészségben és sikerekben gazdag boldog új évet kívánok mindenkinek.
🥂🥳🍀
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 20:58:07 // 143385
B. Ú. É. K.!! 🎉🍾
Kau2019-12-31 20:48:23 // 143384
Boldog Új Évet minden cartársnak és családjának! :)
DennisBeru2019-12-31 20:00:39 // 143383
BÚÉK Nektek Cartársak ;) 🥂
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 15:44:46 // 143382
Szia! Ha tudnád mennyit agyaltam én azon az autón XD
A 146 nagy kedvencem, és pont ilyen zöld a miénk is. A legegyszerűbb megoldás lett volna simán csak átülni bele, áttenni a négy gyári alufelnit, a gyári fabetéteket. Kb 10 évre megoldás lehetett volna. De azt vállalni, hogy az ember csak tárolja, megőrzi.. :-) Hátha akad ilyen vevő majd. Én önkritikát gyakoroltam és inkább a dízelt mentettem meg. Nem tudnám vállalni, hogy nem viszem ki az első hóba autózni egy jót az erdőben, hogy nem a 146 megy minden reggel. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 15:30:54 // 143381
Köszi, haragudtam is, hogy visszatették a csavarokat.. egyszer vittem máshova az autót mint szoktam. Drága is volt, az eredmény sem jó :-( És még nem is mondatom, hogy szakszerűtlen, mert a leírás nem ír elő csavar cserét. Ez van.
A gond az, hogy ez a hengerfej már kétszer volt síkolva, és ha levesszük, harmadjára is újra mehet a gépműhelybe, már szerintem senki nem tudja, hogy hol jár leszedett anyag vastagságban. A csavarok egyébként le lettek húzva előírás szerint, az utánhúzás is meg volt, most mégis érzésre nagyon könnyen mozdultak a külsők. A szerelőmmel egyeztetek azért, hogy ő mit mond, kicserélhető e egyesével, egy próbát megérhet.. Precíziós mechanikáknál általában így járunk el pl csavar beragasztásnál. Minden esetre soha többet nem viszem máshova az autót..
Kobela2019-12-31 14:15:54 // 143380
Üdv ! Sajnos lehet el kell adnom 146-osomat , ha nem fogom tudni megoldani a fedett tárolását .. még nincs benne 80 ezer km de kizárólag olyannak adom aki megtartja eredeti állapotát, a használtautó.hu-n megtalálható a hirdetés.
Kazes☻2019-12-31 14:02:22 // 143379
Továbbá meg kellene nézni, hogy az 1,7-es hengerfejhez viszonyítva minden járat ugyanúgy van-e a blokkon, ill. a pakoláson átütve-lyukasztva stb.
Kazes☻2019-12-31 14:00:11 // 143378
Ahogy minden alkalommal cserél az ember ilyen esetben pakolást, vezérlést stb. úgy kell a csavarokat is. Ez is olyan, mint a turbócserénél új olaj, olajcserénél új szűrő stb. :)
Laciferi2019-12-31 13:49:32 // 143377
Szia! Sajnálom, de le kell venni és az összes csavart tömítéssel együtt újra kell cserélni ez az egyetlen módja, hogy jó legyen. Elég amatőr hiba, hogy új csavarokat nem raktak bele :( A másik amit meg kell nézni az a menetek, hogy ahova a csavarok mennek be jók e még a menetek, mert az is lehet valamelyik már meg van szakadva és nem tart csak egy bizonyos pontig. Az elég, hogy ilyen hibát produkáljon. Remélem segítettem! Buék :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 13:36:10 // 143376
Srácok! A véleményetek érdekelne szerelős témában.
Az autóm újra hengerfejes tüneteket produkál, pont mint két éve. Akkor síkolás, nyomáspróba, szimmering cserék, tömítés + vezérlés csere volt. A nyáron erős hegymenetet is bírt, mindent bírt az első autópályás tartós terhelésig. Most ugyanúgy fújódik fel a rendszer.
A hengerfej co2 teszter nem színeződik el egyértelműen, sok próbából egyszer 'sikerült' kb nyélgázon. A dolgot bonyolítja, hogy habzik a hűtővíz. Közvetlen a hengerfej javítás után ezzel vissza is vittem, akkor a csavarokat utánhúzták, majd át lett mosva a hűtőrendszer, de nagyon :-) Akkor megjavult. Most megint habzik :-S
Szóval túlnyomás van, hab van, co2 teszt nem egyértelmű, és nyomja a vizet alapjáraton. Fordulaton lemegy a vízszint.
Az külső hengerfej csavarokra rátettem a dugókulcsot, egy kivételével mind mozdult viszonylag könnyen. Nyilván nem tekergettem, csak érzés szinten megmozdítottam a csavarokat, elég könnyen ment (befelé).
Szerintetek lehet e az, hogy a nem cserélt csavarok egyszerűen terhelés alatt fellazulnak?
Nem írja a csavar cserét a leírás, a szerelő nem is cserélte sajnos hengerfej javításkor.
Ki lehet ezeket ügyesen egyesével cserélni a hengerfej levétele nélkül?
99% biztos vagyok benne, hogy az első alkalommal sem kellett volna hengerfejezni, csak csavart cserélni.
Laciferi2019-12-29 09:29:38 // 143375
Sajnálom :( Nyugdíjazod?
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-29 00:13:19 // 143374
De nem ezt akartam olvasni.. sajnálom :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak