Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 21:54:22 // 142684
Akkor probléma egy szál se :-)
Kazes☻2019-04-11 21:33:44 // 142683
Akkor már meg is van a húsvéti program... ;)
Kazes☻2019-04-11 21:32:17 // 142682
Ha jól rémlik, az már meg van nékijeee...! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-11 21:26:16 // 142681
Az nem semmi 😱
A rozsda.. mindig a rozsda. Az egyetlen visszatartó erő, hogy ne legyen egy csomó régi autóm (ajj egy szép Quattroporte IV-es) :-D Alexandro biztos tud egy szép bölcsőt adni, neki minden van :-)
Shadin2019-04-11 21:14:34 // 142680
Dehogy...
Kazes☻2019-04-11 19:45:25 // 142679
Dulva... nem kicsit, dulva! :-o

Hátulja kész már? :)
Shadin2019-04-11 19:15:55 // 142678
Kispatesz bölcsője rosszabb állapotban van mint gondoltam, három gyerek jött haza Pestről és kellett egy kemény satufék, mert néha kell és ennek hatására eldeformálódott a korrodált bölcső jobb elől. Épp hogy nem szakadt ki a futómű.

Album
Bardo1462019-04-08 18:12:32 // 142677
Uhh....a korábbi tulajokat már betaláltam, hogy sikerült ezt a számot összehozni. És hogy maradt ilyen állapotban a motor??? :) Valszeg nálam ez az együttható 4,2 körül lehet. Ha sikerül összelőnöm a frissen leszedett multiecuscant, a kínai bluecuccos csodával, akkor kiolvasom. Köszi az infót, nyugodtabb lettem.....
Piritu2019-04-08 16:57:00 // 142676
link a számolás leírásához
Piritu2019-04-08 16:54:56 // 142675
A helyzet az hogy a három pólusú csatival rendelkező ECU-ból nem tudja kiolvasni a MES a km óra állást. Csak egy számot olvas ki, amihez kellene az az együttható amivel megtudható a km. Tehát az az 500+ szám még igaz is lehet.
Kazes☻2019-04-08 15:40:19 // 142674
Zsírosdeszi... reméljük meg is oldódott! :)
Bardo1462019-04-08 14:52:19 // 142673
Szétkaptam a "légutat". LMM pöpec tiszta volt, még a dióda tipusát is le tudtam volna olvasni ami benne lóg. A gumicső nem repedt. A pillangót is megtisztítottam. Jött ki némi szutyok, de nem volt gázos egyáltalán. Az LMM csatija viszont elég érdekesen nézett ki belül. Mint az akksiarun a fehér lerakódás. Megvakargattam a pineket is. Aztán összerak, gyári bilincs csere stb. Mentem egy 20 kmet, pörgettem is. És nincs besés...egyelőre. Lehet vhol falsh levegőt szivott??... majd kiderül.
Ja, és a Bárdinál van patent a szélvédő alatti pollenszűrő deklihez! Patentcentrumban bezzeg nyente. Kicsit nem árt snitzerrel megfaragni, és tényleg patent lesz!
este még találkoztam az előző előtti tulajjal, aki 84e km körül adta el a kocsit 2014 ben. Mutattam neki a multiecuscanes 500+e km-et, hát ő is dobott egy hátast....:)
djhans2019-04-08 08:34:45 // 142672
Sziasztok. Nekem is van baj az alapjárattal sajnos. Csak tavasszal és nyáron csinálja a hibát. Ha a motor már üzemi hőfokon van. Gázról levéve a lábamat a fordulat nem csökken hanem beáll 2000-es értékre és csak 10-15 másodperc után esik vissza 900-ra. Valakinek volt hasonló problémája?
Kazes☻2019-04-07 23:27:27 // 142671
Jó rövid...
Piritu2019-04-07 22:40:50 // 142670
2: P1172 - Mixture 1 strength (multiplicative)
The ECU has run out of range in adapting the mixture in reference to the O2 Sensor signal (multiplicative adaptation) and/or in reference to the engine running conditions (additive adaptation).
Possible causes:
- Engine Temperature sensor/circuit defective, but the signal still in realistic range.
- Fuel Pressure incorrect
- Fuel Injector(s) leaking
- Fuel Injectors clogged
- Incomplete combustion (ignition or compression problem, excess O2 in the exhaust)
- Vacuum leak (lean mixture)
- Oxygen Sensor defective or contaminated with silica (Voltage change extremely slow)
- Exhaust system leak upstream of the O2 Sensor (stray air brings extra O2 making the mixture to appear lean)
- Fuel Evaporation Control system defective
- vehicle driven out of fuel (tank empty)a
The reason for this fault is that ECU has received very high signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
Piritu2019-04-07 20:20:49 // 142668
Mit olvasott ki?
Bardo1462019-04-07 20:19:12 // 142667
Telefonnal próbálkoztam, de azóta Jorjie kiolvasta a gépemet a Multiecuscanjével. Már rajta vagyok a beszerzésén.
Piritu2019-04-07 19:41:40 // 142666
Miért nem az Alfához való Multiecuscan-t próbálod? Az oldalukról a próba verzió letölthető.
Bardo1462019-04-07 15:46:52 // 142665
Hali! Szereztem egy kínai blucuccos IF-t +obd adaptert. Letöltöttem egy car scanner androidos appot. Valami 46 protokollt pingel végig, és csak nem találja a hangot az autóval. Tud valaki működő progit ilyen alap olvasóhoz? Barátom a 97es Deltájával is igy járt.
Kau2019-04-07 10:08:37 // 142664
Persze kiegészíteném azzal, hogy az ördög nem alszik és természetesen bármikor, bármitől tönkremehet. Függetlenül attól, hogy alkohol, féktisztító, LMM tisztító spray vagy bármi más.
Leírtuk mindketten a tapasztalatunkat, de mindenkinek a maga döntése, mit csinál :)
Kau2019-04-07 10:04:08 // 142663
Sokan nem tudják, hogy még az első indítás előtt érdemes takarítani. Ha az ember elmegy a szerelőig és ott fújják rá a hideg féktisztítót, akkor a felforrósodott érzékelője elpattanhat és vége. Nekem is egy Alfa szerelő mondta régen. Odafigyeltem erre és azóta elég sokat tisztítottam már így gond nélkül :)
Piritu2019-04-07 09:42:59 // 142662
Szerencséd volt :-)
Egy időben volt itt egy szerelő Cartárs ő mondta. Sok tönkretettet látott. Túl agresszív a cucc, kárt okozhat. Szerintem túl drága az LMM ahhoz hogy rulettezzen az ember. Bár mindenki arra költi a pénzét amire akarja :-)
Kau2019-04-06 22:52:39 // 142661
A koszosodás tud okozni alapjárat ingadozást, attól nem fullad le.
Sajnos a lámpát egy rossz LMM kigyújtja és az is okoz alapjárat ingadozást. Viszont, ha a lámpa kigyullad, akkor van esély, hogy megadta magát és azon csak a csere segít.
Jó hír, ha beraksz egy jót a hibás helyére és az volt a gond, a lámpa azonnal kialszik. Nem kell hibakódot töröltetni. Ezért mondtam egy próbát.
Kau2019-04-06 22:46:21 // 142660
Én többször takarítottam már féktisztítóval, sosem volt gond. Arra kell figyelni, hogy hidegen kell csinálni, mert, ha fel van melegedve az LMM és arra van ráfújva a hideg féktisztító, akkor tönkre mehet.
Piritu2019-04-06 22:37:31 // 142659
Ha tisztítani akarod csak alkohollal. A féktisztító túl gyorsan párolog és az is tönkre teheti.
Bardo1462019-04-06 22:27:29 // 142658
Kösz a tippeket! A pillangószelep tisztítás biztos nem árt, de ott a fulladás is be szokott következni ha megakad. Legalábbis Fiattal már jártam így, ezért én azt kilőttem magamban. Az LMM-et holnap szétkapom, megnézem milyen állapotokat ölt. Kérni nem nagyon tudok kitől, így valszeg marad majd a diagolás.
Kau2019-04-06 22:08:13 // 142657
Ami ingyen van:
Takarítsd ki a pillangószelepet az alapjárati motor előtt.
Bár, mivel azt írtad, hogy kigyulladt a befecskendező hiba lámpa is, így szerintem a légmennyiségmérőddel (LMM) lesz gond. Ki lehet takarítani, de a koszosodás nem gyújtja ki a lámpát. Szerintem cserés lesz.
Nem tudsz ismerőstől kérni egyet kipróbálásra?
Bardo1462019-04-06 21:30:21 // 142656
Sziasztok! Van egy kis gondom az alapjárattal. Meleg motornál a magasabb fordulatról visszaesve az alapjáratra (mondjuk egy piros lámpánál) a fordulat leesik 500-ra, majd visszaszabályoz. Az egésznek van egy, majdnem lefulladós feelingje. 2 napja produkálja ezt a kedves, és mára a befecskezendő-hiba lámpicsku is aktiválta magát. Olvasgattam a különböző bejegyzéseket az alapjárati motor tisztítása, cseréje stb. végkimenetelekkel, de ezen eseteknél az alapjárat elve ingadozott, nekem meg csak fordulatszám visszaesésnél van problémám... Ez a bejegyzés áll talán legközelebb a gondomhoz:
https://alfaamore.hu/tagok/6263/autok/7393/blog/13035
Tudom ki kéne olvasni a hibát. Csak nincs mivel.... :(
Valaki járt már így T.S. motorral esetleg?
Gergely2019-04-05 14:25:51 // 142655
Jó, tudom, hogy itt viszonylag kevesen akadnak, akik ennyitől fekavarodik a gyomruk... :D
Kazes☻2019-04-05 13:58:17 // 142654
Ez ilyen... de ha egyszer már muszáj! :)
Kau2019-04-05 13:40:32 // 142653
Addig jó, míg nem kell hozzányúlni, mert egyik hiba hozza a másikat :)
Kazes☻2019-04-05 13:37:51 // 142652
Szinte pont ilyen volt Bözsié is... ha nézted a blogjában. :)
Gergely2019-04-05 13:01:35 // 142651


Egy kis kavics az állóvízbe... :)
Kazes☻2019-04-01 16:11:49 // 142650
Pedig nem árt ránézetni utána... :)
Gergely2019-04-01 16:05:13 // 142649
Igen, sejtem hogy jó szopó lehet, főleg a berohadt csavaroktól tartok, illetve hogy elmegy a futómű a végére és aztánmég vihetem azt is állíttatni, ahol kiderül hogy még vagy másik 30 alkatrészt is ki kéne cserélni... :D
Gergely2019-04-01 15:57:14 // 142648
Köszi az infót!
Kazes☻2019-04-01 15:15:38 // 142647
Errefelé láthatsz hasonló képeket. Különben nem olyan nagy harc, de ha még nem csináltad, akár azzá is válhat. Rugóösszehúzó nem árt hozzá! Meg ha nincs célszerszámod, akkor egy kis lelemény, mert a lengő tetején lévő csavar, ami a szilent belsejében van, vicceskedni is tud... egyszerre kell fogni a belső imbuszt és az anyát. :)
marci912019-04-01 13:57:14 // 142646
Ezt komolyan kell venni! Durván kirohadt a toronyszilent. Még a szétszerelésnél is nagyon óvatosnak kell lenni. 9 éve pont egy Fiat Uno gólyalábának a szétszerelésekor tört el az orrom, mert lerepült a toronyszilent. Ha egyszerűen és gyorsan meg akarod oldani, keresd meg Mifit vagy Alexandro-t és küldenek neked komplett bontott gólyalábat, amiket csak be kell szerelni, egy délutános munka. A toronyszilent tetejét pedig kend be vastagon olajjal még a beszerelés előtt, és nem fog így kirohadni többet.
Gergely2019-04-01 12:14:59 // 142645
Van esetleg valakinek elfekvőben otthon ilyen tányérkája? Ha nincs messze (Vecséstől) el is tudnék menni érte :)

Ha magam végezném a cserét mire számítsak?
Shadin2019-04-01 08:00:20 // 142644
Én nem láttam v. éreztem lógást a lengőkar csapágyon, viszont olyan hang jön hátulról, ami a csapágyra hasonlít. Azt hittem hogy a nagy dőlés miatt a téligumi traktorozott, de lehet h csapágy? Terhelésváltásra változik a hang, de mindkét oldalon. Vagy mindkét csapágy elment a télen, vagy mindkét lengőkar bekaka és azért szólnak "csapágy hangon" a gumik :-(
Gergely2019-03-29 22:15:05 // 142643
Köszönöm a megerősítést, szerencsére megoldódni látszik a dolog. Sikerült szerezni kölcsönautót (igaz eléggé off-os...) a hétvégére, alkatrészt meg szerzek jövő héten.
Úgyis december óta csak tankoltam a drágát, másra nem nagyon költöttem :)
Kazes☻2019-03-29 20:32:10 // 142642
Na, szinte pont ilyen volt Bözsin is... hááát apukám, nem kis rizikó! Akár ki is bírhatja, ha szépen finoman mész, de egy kátyú, vagy vacakabb vasúti átjáró (és ilyenek vannak szép számmal kis hazánkban) felüthet annyira, hogy beköszön a lengéscsillapító, az autó alja meg szikrát vet. Bátorítani biztos, hogy nem foglak erre az 500-as útra így.
Coyote2019-03-29 20:30:29 // 142641
Vagy igen vagy nem. Sajnos ezt így nem nagyon lehet megmondani. Lehet kifogja bírni, talán, ha nem olyan rossz úton mész ovatosan vezetve.....
Gergely2019-03-29 20:13:52 // 142640
Kép alapján kibír még vajon 500km-t? :D
Gergely2019-03-29 20:13:16 // 142639
Legszívesebben én se mennék vele sehova, de holnap vidékre kéne mennünk, kb 500 km oda vissza...
Gergely2019-03-29 20:08:44 // 142638

a konkrét eset :)
Kazes☻2019-03-29 19:45:13 // 142637
Nagyon, csere rögvest!
Én is jártam hasonlóan és pont a Td-vel... :)
Coyote2019-03-29 19:42:54 // 142636
Ami be van karikázva az a toronyszilent. Az tartja a lengéscsillapítót a helyén. Elég fura ha az ott valóban elrepedt, nem igazán szokott vagyis én nem láttam még olyat. Max lerohadni szokott. Én biztos nem járnék vele amíg ki nem cserélem.
Gergely2019-03-29 19:37:36 // 142635
Sziasztok!

Műszaki kérdésem lenne. Ha a képen bekarikázott alkatrrész az egyik oldalon a tövénél elrepedt, akkor mennyire kockázatos a kocsi használata?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak