Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2019-12-28 17:06:15 // 143373
Uh... racevétem... :(
Gergely2019-12-28 17:02:31 // 143372
A tárcsa elszabadult, vezérlésnek lőttek, szelepek cuppanóst nyomtak a dugattyúkra: a motornak sanyi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-28 10:15:58 // 143371
Jajj.. mi történt?
Gergely2019-12-27 17:01:01 // 143370
Egy jó tanács a tádésoknak az új évre: nézzetek rá a vezérlés szíjtárcsájára a főtengely végén!! Nehogy úgy járjatok mint én... :(((
VTR1462019-12-26 23:53:23 // 143369
:D már csak a kormánnyal is megelégednék :D
Kau2019-12-26 16:23:41 // 143368
Meg kell kérdezni, nem-e bontja el, mert kellene belőle pár dolog :))))
Laciferi2019-12-26 15:44:57 // 143367
Nem rossz :)
VTR1462019-12-26 12:37:49 // 143366
Kis fekete 18ezerrel
VTR1462019-12-26 12:13:30 // 143365
VTR1462019-12-24 20:24:29 // 143364
Boldog karácsonyt!
Coyote2019-12-24 15:31:47 // 143363
Békés, Boldog, Szent Karácsonyt kívánok mindenkinek.
gradvolttomi2019-12-24 12:58:31 // 143362
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Kazes☻2019-12-22 11:18:22 // 143361
195/55 R15 84 V
Shadin2019-12-22 10:15:03 // 143360
Srácok! Tudja valaki mi a 2000-es 145 1.6 TS SE 15"-os gumimérete?
Shadin2019-12-16 09:05:19 // 143358
E10-ről van hiteles infó TS motorok tekintetében?




"The 2.0 JTS is NOT compatible with E10, seek out current standard up to E5 and use it, do not use E10. Essentially this applies to the 1.6, 1.8 and 2.0 TS, the JTS"
Kau2019-12-13 20:14:28 // 143357
Ezt hallottam én is. Nem is tudom, hogy lehet annyi használt autó női tulajtól, ha sose adják el :))))
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 11:55:53 // 143355
Valószínű, hogy leszünk vagy 70 mire ez érint minket. :-)
Kazes☻2019-12-13 11:37:23 // 143354
Ezért nem fejeztem be a gondolatot... nem akartam idő jósolgatásba belemenni... minden esetre remélem, hogy nekem max. nagyon öreg koromba lesz ilyesmivel dolgom és addig is remek egészségnek örvendve tekerhetem a kormányt és ha kedvem szottyanik, parkettázharom a verdát! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 11:33:29 // 143353
Ebben nem vagyok biztos azért. Az autózás átalakulása elkerülhetetlen, de önvezetve is túl sok jármű közlekedik. Nem megoldás, ha az emberi tényezőt kiiktatjuk és gépekkel állítjuk sorba reggel az autókat. Ettől kevesebben nem lesznek az utakon.
A megoldás ennél komplexebb lesz, ha lesz. Pont néhány napja volt a rádióban hír, hogy a lakosság hány százaléka milyen idős autóval közlekedik. 14 év fölötti az átlag autó életkor, és a lakosság 12%-a 20 év fölötti autóval közlekedik. Érdekes, a nők nagy százaléka az első autóját nyúzza, kevésbé hajlamosak cserélni (köszi észrevettem XD).
Na most így ha 10 év múlva lesz önvezetés (és lesz? ki tudja), akkor kb 25 év múlva lesz a többségnek ilyen autója. De még 30 év múlva is lesznek ócska kormányos autók, amik nem kiszámítható módon "zavarják" majd a rendszert.
Kazes☻2019-12-13 11:10:12 // 143352
Ezért tesznek egyre több kütyüt a verdákba és végül elkerülhetetlen az önvezetés...
marci912019-12-13 10:09:33 // 143351
Én ugyan még csak 10 éve vezetek, de rettenetes, ami az utóbbi 4-5 évben megy. Kell az új telefon évente, a 2 méteres TV meg az 5 éves autó, de vezetni meg egyre kevesebben tudnak. Én a nyáron a koccanás után komolyan elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha városi nyüstöléshez fenntartanék egy B Corsát mondjuk, amit aztán végképp nem sajnálok és a 146 marad hétvégi utazós autó. Jövőre tölti a 20-at, meg akarom óvni az utókornak és nem akarom, hogy valami gyökér előbb utóbb a kopott nyárigumis Szuzkájával oldalról belemenjen.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 09:33:55 // 143350
Racevét :-(

Szerintem sem feltétlen szándékos. Egyre több ember autózik, vezetni viszont egyre kevesebben tudnak. Napi szinten látok olyan hajmeresztő dolgokat, hogy el sem hiszem. Tegnap egy bácsika nem fért el EZEN a kanyarodó sávon. Nem találta el az utat basszus.. A villanyoszlopnál felment a járdára, később ledöccent, a feje forgott mint a motolla, de látni nem látott.
Ugyanitt pár nappal korábban oda soroltam át ahol a piros Samara áll a képen. A másik két sáv dugig. Már lógott át az autó orra, amikor vagy 60-nal szembe(!) jött egy román rendszámú Opel. Ha nem a feketével vagyok, amin kb 747-esre való fék van, és nem reagálok időben akkor ez csatt, nem is kicsi. ÉS minden napra van valami idiótaság sajnos :-(
Kau2019-12-13 08:19:13 // 143349
Ilyenkor elgondolkozok, milyen jó, hogy nem vettem Giuliettát :)))
Kau2019-12-13 08:12:31 // 143348
Nem gondolom, hogy van. Elég sok itt a felelőtlen ember. A kisebbség hatosával utazik, ki se látnak a kocsiból. Idős bácsikák, nénikék úgy mennek néha, hogy csak les az ember. Ugyanott, ahol nekem is meghúzták, fél évvel korábban láttam a visszapillantóban, hogy beletolattak a mögöttem lévő kocsiba. Sokan csak a boltig jönnek el, ott megfordulnak, aztán ahogy sikerül. Már más is panaszkodott, hogy meghúzták ott a kocsiját. Nem hiszem, hogy egy Tesconál is haragosnak kéne lenni. Ha valaki szándékosan csinálná, az nem hiszem, hogy az alatt a 15 perc alatt tenné meg, míg beszaladok a boltba. Máshol órákat parkol a kocsi.
Jani552019-12-13 07:39:24 // 143347
Kb 10 éve kapcsolták le a környékünk rémét, egy M-es volgával. Párezer Ft-ért bárkinek, bármilyen kocsija mellett megfordult, ha többet kapott, kétszer is... A volgán elől-hátul 3-as vaslemezből van a lökhárító, szóval, ha csak meghúzta, az is fájdalmas volt. A volgán a festék se ment le, a másik kocsiján meg százezres nagyságrendű károk... Mindenhol vannak ilyen önkéntesek, ez meg egy igazi munkásőragyu volt. Szerintem gondolkodj el, ki lehet a haragosod... (mert, ha tényleg akkora hely állt rendelkezésre, akkor szerintem ez nem volt véletlen... bocs)
Laciferi2019-12-12 18:56:37 // 143346
Le kell vadászni :) Ismerem az érzést sajnos :(
Kazes☻2019-12-12 18:32:35 // 143345
Racevétem...
Kau2019-12-12 16:52:38 // 143344
Ma ismét bebizonyosodott, hogy mekkora köcsög emberek vannak.
A faluban az út szélén parkoltam, bementem a boltba vásárolni. Kb. 15 perc volt.
Mire kijöttem, valamelyik fasz meghúzta a kocsi bal oldalát. Első lökös, sárvédő. Picit meg is nyomva. Persze nem volt benne gerinc, hogy megvárjon. Nem elég neki 4 sávnyi hely, hogy megforduljon? (Láttam már ott ilyesmit).
Semmi papír, nem látta senki... Kamera felénk csak a mobiltelefonokban van...
A tököm kivan más faszságaival!
Kazes☻2019-12-04 21:43:37 // 143343
Mintha GT cartárs szedett volna szét ilyesmit...
IZT2019-12-04 20:48:26 // 143342
Sziasztok!

A bajuszkapcsolóban lévő ledeket miként lehet cserélni? Van valakinek valami élménye ezzel kapcsolatban?
marci912019-12-03 14:57:05 // 143341
Egy eredeti, alap galvanizált bevonatot sajnos valóban nem lehet visszaállítani. Ha egy nagyon híg, korróziógátló alapozót felken az ember a tiszta, alaposan drótkorongozott, alapvetően nagyon minimális, kráteres felületi rozsdára, az elég nagy eséllyel megállítja. Ha cinkes alapozó, akkor még nagyobb az esély, de a tuti véleményem szerint a nagyon régen előszeretettel használt, félelmetesen tartós bevonatot képző és betiltott sötétvörös lenolajkence-ólommínium por keveréke volt. Én próbáltam ebből szerezni, mielőtt a kisbuszomat elkezdtük felújítani, de feladtam. Nem egy háznál láttam, hogy a kádárkocka építésekor ezzel kenték le az ereszcsatornát, ill nagyapám is mesélt róla. Néhol még a mai napig rozsdamentesen virít, csak állítólag a méhekre volt kártékony hatással, na meg az ólomtartalma miatt tiltották be. Na ha esetleg egy ilyen anyaggal az alaposan drótkorongozott padlólemezt lekezeli valaki, majd megfújja rücsivel, arra már merném azt mondani, hogy gyári minőség :) De a ponthegesztett lemezösszetételek akkor is lemezösszetételek maradnak, és általában ott van a gócpont.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-03 12:49:43 // 143340
Én attól tartok, hogy egy rendbetett autó azért soha nem bírja már annyira, mint egy új. Olyan ez, mint a fogorvos :-) Ha egyszer már javítani kellett, visszatérő vendég leszel. És igaz ez nem csak az 5-600e Ft-os nagyjavításra, hanem atöbb millós restaurálásra is :-)
Persze nyilván az állapot fenntartása már mindig kisebb erőfeszítés.
djhans2019-12-03 12:21:36 // 143339
2 hetente történő alváz mosást túlzásnak tartom. Szerintem 1-2 havonta elegendő alulról mosni. A galvanizált lemez nagyon jó dolog. Sajnos azonban ez sem csodaszer. Ha egy helyen megsérül akkor alatta futótűzként terjed a rozsda. Szerintem ezek az autók nagyon jól teljesítettek mert úgy 15 éves korukig különösebb beavatkozás nélkül rozsda nélkül maradtak. 15-20 év között kijött a rozsda és el is terjedt rajtuk. Aki tud 500-600 ezer forintot áldozni egy 20 éves autó korrekt rendbetételére az szerencsés mert lesz egy sokáig még jó állapotú autója. Én ezt el kellett, hogy engedjem sajnos. 300 ezer forintos autóra ennyit költeni nem tudtam. Használt autó hirdető oldalról is látszik hogy elkezdenek ezek a vasak egyre gyorsabban kihalni. Szívesen tartanék egy tip-top 146-ost a garázsomban örömautózásra ha megtehetném. Még a 3 ajtós ráncfelvarrott Tipomat is megtartottam volna. Érdekes hogy annak az alja már 11 éves korában olyan gatya állapotban volt mint mondjuk egy 20 éves 145-146
marci912019-12-03 09:30:32 // 143338
Én ennek pontosan az ellentétét vallom és mellőzöm is teljesen a gumiszőnyeg használatát. A szövetszőnyeg hiába úgymond átnedvesedik, meg tud száradni, ha a lábra megy a fűtés, ellenben a gumiszőnyeg alatt örökké marad lecsapódott pára. Amikor valami ki tud szellőzni, azért az nem akkora gond, mint amikor egyszerűen beragad valahová a pára és a nedvesség.

Amúgy visszatérve a korrózióra, az az alapvető gond, hogy simán eltudom képzelni, hogy a korai szériák még cink tartalmú alapozó festéket kaptak a padlólemezen, a későbbiek pedig nem. Ma már a piacon 30 alapozóból kb 1-2 van, aminek van cink-kromát tartalma és lényegesen drágábbak. De relatív minden. Az se jó, amikor egy autó alját naponta mossák, mert mindig "áztatva" van és a rücsifesték is kopik róla, de az se jó, amikor fél évben egyszer van lemosva a szutyok. Én kb 2 hetente, szigorúan jó időben és lehetőleg pályázás előtt le szoktam mosni a padlólemezt.
Jimmi T.2019-12-03 08:52:57 // 143337
még hogy nincs csomagtér :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-02 10:35:14 // 143336
Végre, leesett az első hó!! ;-)

Ezzel a vassal mekkorát lehet menni. Gázfröccsel szúrni vissza neki,
, táncoltatni a gázpedállal. Állat.. még mindig :-)
Kazes☻2019-11-30 16:56:40 // 143335
Elkelt! :)
Gergely2019-11-25 16:00:10 // 143334
Nem lehetetlen, hogy a téli használatban volt különbség.
Hallottam egy olyan elméletet, miszerint ha télen nem használsz gumiszőnyeget odabent, akkor rengeteg nedvességet tudsz bevinni cipővel, ami nem tud kiszáradni és belülről rohasztja a taposókat.
Jorjie2019-11-25 11:38:28 // 143333
Érdekel valakit lemezfelni téligumival? Kiszórom, mert nekem már nem kell. Annyi, hogy a gumik már öregek, de mintájuk még van. Adok hozzá lemezfelni csavart is. 15-re gondoltam, de rugalmas vagyok :-)

Kazes☻2019-11-24 19:17:19 // 143332
Nemhiába az 1,8-ból lett a versenymotor is... ha jól tudom! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 16:55:53 // 143331
Na, ezt is megtanultam :-)
Kau2019-11-24 16:11:21 // 143330
Így-így :)
127_sud2019-11-24 14:43:50 // 143329
Az 1,8-ban már van váltózó szívócsőhossz ami az 1,6-ben nincs és igen csak a 2,0-ban van kiegyenlítő tengely.
Piritu2019-11-24 13:52:24 // 143328
Nincs dupla vezérműszíj, ellenben van két balansztengely hogy egyenletesebben járjon a motor, annak van egy plusz szíja. Ez itt elöl:

Ha az elszakad nem történik semmi, max amit írsz hogy beakadnak a darabjai az igazi vezérműszíj alá és akkor...
Ezért is illik ezt is rendszeresen cserélni.
Piritu2019-11-24 13:45:19 // 143327
a 326-ra gondoltam :-)
Kau2019-11-24 12:56:35 // 143326
Nem. Az 1.8 olyan, mint az 1.6-os csak 144 lovas. A 2.0 másabb. Dupla vezérműszíjas, már itt több a hibalehetőség. Itt szokott előfordulni, hogy az egyik elszakad, és belever a másikba, tönkre vágva a motort. Az olajozásnál is van vmi ami eltömődik. És még van egy-két eltérés :) Kényesebb motor. Figyelni kell az olajszintre és érdemes 40-50 ezernél lecserélni a szíjakat.
misike762019-11-24 12:45:55 // 143325
Azok legándásak arról, hogy semennyit sem esznek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 12:35:09 // 143324
Vagy az 1.8 a legritkább, ezért kevesebb a rémtörténet :-) A 2.0-t meg leginkább arra vették, hogy hajtsák, kevés a normál használatú jármű köztük :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak