Blog >> fék

>> Tuning és extraRoyki // Alfa 155 2.0 Finale Edizione // 2016-05-01

Februárban úgy alakult, hogy elérkezettnek láttam az időt a fék upgradre.
Mivel amikor nem Alfát vezetek, erős és modern autókkal járok, ahol a jó fékhez könnyű volt hozzászokni. Az Alfában nem éreztem annyira hatékonynak, mint amihez hozzászoktam, így hát alaposan utánaolvastam a dolognak. Így eset a választás a 166 V6 verziójának a nyégydugattyús brembó féknyergére. Úgygondoltam a 310mm tárcsa is jó lesz, hiszen van hozzá rajz ami alapján át lehet fúrni az 5x98 4x98 lyuk osztásúra. Sajnos nem, úgyan elméletben lehetséges, de gyakorlatban nem, mivel minden fellelhető tárcsa gyárilag 10 lyukas, így ha még átfúrnánk, nagyon meggyengülne a tárcsa, ami pályanapozáskor nem biztos, hogy egy jó életbiztosítás. Sebaj, van tárcsa kicsit kisebb 305mm (fiat coupe turbo) ami 4x98 lyukosztású az simán felmegy. A szervíz és az esztergályos ajánlása alapján végül nem az alfás körökből ismert adapteres megoldás lett a befutó, hanem az esztergályos úgy alakította át a csonkálványt hogy a nagyfék is szépen felfeküdjön és passzoljon. A szükséges rögzítőcsavarokat a Fabory-tól szereztem be, finommentesek és fémbetétes önzáró anya tartozik hozzá. (két telephelyükön nem azonos az eladók szakértelme, nem mindig tudják mi is van náluk, kivéve ha tudjuk a cikkszámot vagy kibogarászuk a webshopjukban, a XIII. kerületi a jobb) Így a fék upgrade teljes.
Mivel szeretném pályanapokon is használni a gépet, a 40mm FK ültető rugókre is szükség volt, és a hozzátartozó állítható keménységü Koni gátlókkal (egyenlőre csak elöl). Lássuk meg mit mutat és legyen még mit fejleszteni :)

Készültek még pogácsák is, nem hamuban sültek, hanem esztergályosnál :) így felfért a téli 16" speedline szett (nagy ET), de sajnos még néha valahol beleér vmibe. Ezt még ki kell mérjem.

Hamarosan felkerülnek a 17" nyári kerekek is, kis ET-vel. Eredetileg szerettem volna nyárra is megtartani a 16" méretet, de ez mos egyszerübb választásnak tűnik.
Ha sikerül kimérem a 16" mikéntjét, lehet összeállítok egy pogácsás 16 szettet pályagumikkal.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-04-14

Volt némi probléma az első fékekkel. A Brembo féknyeregkonzol távtartója nem sikerült túl jól az évekkel ezelőtti felszerelésnél. Konkrétan nem gyártva lett a távtartó pontos méretvétel után, hanem alátétekkel volt megoldva a távolság. Ez az akkori "kókány" megoldás az évek alatt megtette hatását. Fékezéskor fura volt, hogy ugyanazzal az erővel nyomott pedál esetén is szakaszos a fékezés. Szétbontás után kiderült, hogy a két felfogatás között 1mm az eltérés, tehát a fék ferde. Ez azt eredményezte, hogy a betét egyik fele jobban kopott, valamint a tárcsába beleért a nyereg. Természetesen ezt rendbe kellett rakni, rendes, méretpontos távtartó lett esztergáltatva. Bár a jelenség csak a jobb oldalon jelentkezett, a bal is ugyanígy meg lett oldva és fel kellett szabályoztatni a tárcsákat is emiatt. A korábbi nyikorgó Brembo betétek helyére csökkentett fékporos EBC-k kerültek. Picit ez is nyikorog, remélem abbahagyja majd. Na meg kíváncsi leszek, hogy tényleg nem lesznek annyira fékporosak a felnik? Majd kiderül... Az esztergályos készített nekem másik tehermentesítőket is a Toora felnikhez, mert amit korábban kaptam, az nem lett jó. És bekerültek az egyedi kupakok is a felnikbe.
Valamint kikerült az airride, aminek egy részét a szerelő átvette, csak a gátlókat nem, így ezért az egész munkáért még én kaptam pénzt. Persze kiszámoltuk, az airride kiszerelés, a korábbi gátlók visszarakása, a fékek javítása felszabályzással és esztergálással, valamint a tehermentesítők legyártása munkadíjakkal mindennel együtt levonásra került a szett árából.

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-04-04

Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-04-01

Textar fék került a régi kopott hátsó fék helyére. Lassan kézifékkötél csere is szükséges lesz. Elég ramaty....mondjuk nem használom. :D

Muszáj volt vennem egy munkahenger visszanyomó szerszámot, mert a 156/147-nél bevált pillanatszorítós visszanyomás már nem működött.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2016-03-07

Két éve került hozzám a kocsi, elég sokat gondoztam, így szerencsére csak apróbb dolgok kellettek, hogy átmenjen a műszakin.
Kicsit nyöszörgött az eleje, de az egy pucolással és zsírozással elmúlt. Remélem így is marad.
Néha kigyulladt a fékbetét kopását jelző lámpa, ott pedig érintkezési probléma volt, szerencsére nem kellett a fékhez hozzányúlni.
A rendszámtábla világítása nem működött.

302000

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2016-03-01

Kicseréltem a hátsó fékbetétet és a hátsó tárcsát is.

Textar:betét
Textar:tárcsa


km:194500

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2016-02-15

Eléggé viseltesek volt a az első fékek (a hátsók is cserések majd jövőhéten lesz cserélve) ezért kicseréltem a tárcsát és a betétet is illetve a rögzítő pöcköt Rottinger+Textar kombóra szavaztam eddig úgy néz ki jól megférnek egymás mellett...Mivel a Rottinger tárcsák "agy" része nem volt kezelve ezért lefestettem őket fekete hőálló festékkel plusz állagmegóvás illetve az esztétika oltárán lefestettem a nyergeket pirosra.

Csere nem volt nehéz így jártam el :AR 147/GT/156 első féktárcsa csere

Költségeim:

Tárcsa: 29000 Huf
Betét: 10518 Huf

Munkadíj: Magamnak nem számoltam :)

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-05

Sziasztok!

Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.

Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.

Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)

Folyt. köv. nemsokára.

Bence

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-01-21

Cserélve lett a hátsó fékbetét (Delphi) és tárcsa (Ferodo) mivel a kézifék beragadt --> megégette a betétet. Hangos sivítással jelezte a problémát. A kézifék bowden elrohadt --> új került bele.

>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-23

Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.

Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.

Köszönjük Neked XADO!

Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)