Blog >> futómű

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2014-10-04

Anyagbeszerzés:
1, Birth toronycsapágy 2db 2600.-
2, Birth torony szilent 2db 6737.-
3, Siensa hidraulika jav. 2db 3223.-
4, Gomet féltengely porvédő 1db 703.-
5, Bardi grafitos zsír 1db 544.-
6, Magyar bilincs (nagy-kicsi) 2db 176.-
7, Gomet lengéscsillapító ütköző 2db 3384.-
8, Birth kormányporvédő 1db 750.-
9, Quick Brake fékbeépítő készlet 2db 4963.-
10, Zink spray 1db 2000.-
11, Prevent féknyereg festék 1db 1590.-
12, bal első lengéscsillapító 1db 14000.-

Nem kis munka volt, mivel a bal első féknyereg egyik csúszkája volt kedves beletörni a furatba. :(
De végül minden sikerült! :)

205530 km.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2014-09-21

Már korábban is gyanakodtam, hogy valami nincs rendben az első futóművel. Erről ezen a héten meg is bizonyosodtam, mert egyre rosszabbul kanyarodott a kicsike és a bal elejétől igen rusnya hang tört be a fülkébe, mindemellett a fék sem mutatott csúcs formát, nemhogy nem harapott, de már csak lassításnak lehetne nevezni. Eljött a vasárnap, gondoltam ennek fele sem tréfa, lássuk a medvét! Bal (jobb) első kerék le... de ami ott fogadott ezek után... :(
Beszéljenek a képek...
Természetesen azonnal be a placcra és bakra és kezdődhet a gyógyítás! :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-11-25

A futómű másik problémája a kopogás, ami valahonnan (talán bal) előlről hallatszik. Ma reggel rántópadon voltam Samu-nál. A bal első felső lengőkart mondták mint 99%-os hibaforrást.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-11-22

Már régóta kergetjük a futóműből jövő morgás, csapágyhang okát. Jobbos kanyarban erősebb a hang. Szombaton meglátogattam Vincééket Móváron. Mentünk egy kört, majd felemelve vizsgálták. A bal első kerékcsapágy morog.
Hamarosan ki lesz cserélve

Régen nem írtam már a blogra. Nagyon sok mindent kicseréltünk az első futóműben, mivel nagyon irritált a kopogás. Felső lengőkarok (Fastorginal), stabilizátor összekötők (kutyacsont), idén pedig mind a két pár kormányösszekötő. Egyik sem hozott sikert.
A stabilizátor rudat többször ellenőrzitük, de nem lötyögött. A héten elvitte a szerelőm rázópadra, mert mi már feladtuk a harcot, majd azt mondták, hogy a jobb felső (egyébként cserélt) lengőkar a rossz. Vettem egy Monroe-t és szidtam az olcsó gagyit, de teljesen érdemtelenül, mert kiderült a szétszedéskor, hogy nem az volt a kopogó szellem lakhelye. A Fastoriginal lengőkar tökéletes állapotban van 1 év után.
Amikor az összes csatlakozási pont lekerült a stabilizátor rúdról, akkor lehetett látni, hogy lötyög. Mondanék valami csúnyát, de itt jön az, amit még épp eszű ember nem látott.... Nem lehet leszedni a stabilizátor rúd gumibakjainak hordozópántját, mert hiába tartja azt egy csavar, az Alfa mérnökei úgy döntöttek, hogy le- és össze- is hegesztik. Na itt azthiszem bátran mondhatom, hogy ez hatalmas ökörség. Természetesen cserélni csak úgy lehet, ha a komplett alsó hidat lebontjuk, de azt meg úgy célszerű, ha kivesszük a blokkot... Remek. Ehelyett inkább a szerelőm előállt egy ötlettel, hogy összébb préseli a bakot tartó lemezt. Csinált hozzá szerszámot, sikerült is. Ettől függetlenül a "manyákolás" nem lesz végleges megoldás, de most nem fért bele egyikünknek sem, hogy 3 napig mókoljunk az autón. Hozzáteszem, teljesen csendes lett a futómű, persze azt nyilván sejtem, hogy nem sokáig. De legalább egy darabig és legalább tudjuk mi zörgött.

Csak nem akart elhallgatni a futómű, amivel már idáig is sokat szívtunk, elsősorban a korábban bekerült ócska alkatrészek miatt.. Csörihez vittem az autót és ott is hagytam a hétre, hogy minden kopogó ropogó dolgot küszöböljön ki.
A diagnózis után cserére kerültek a felső lengőkarok és a bal stabilizátor pálca is. (Gyárira minden)
Végre néma csöndben van az autó eleje!
Köszi Csörgő szerviz!

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-29

Az utóbbi időben sikerült kapnom egy-két rondább kátyút és úgy éreztem nem az igazi az autó ezért elvittem futóműállításra. Megcsinálták, most megint jó. :)

>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-08-12

jobb alsó lengőkar csere után csak elvittem egy beállításra, a balos összekötő be volt állva melegíteni kellett. Összetartás kihozták szépen viszont főleg a bal oldalon elég tré a dőlés.
A melegítés miatt drágább volt a móka.

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2014-07-19

Továbbra is 191.000 km-nél, de egy héttel a rugócsere után elvittem futóműállításra a kocsit. Állítólag nem sokat kellett rajta állítani, de azért most már nyugodtabb vagyok.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-06-22

Végre sikerült sort keríteni az autó hátuljának megcsinálására, már időszerű volt. Szombaton befért a szerelőhöz. Került bele:
- gátló
- lengőkarfelújító készlet
- ütköző gumibak
Szerviz után érezhetően javult az autó úttartása, végre nem dobálja a seggét, igazi kanyarvadász lett ;)

Ja egyébként bónuszként valahova eltűnt a szervóolaj. Néha volt csöpp az autó alatt, de nem rendszeresen. Múlt reggeli szokásos ellenőrzésnél észrevettem hogy a minimumszint alatt van, így vettem 1 liter Tutela GI/A-t. Pótoltam a hiányt, azóta nem fogyott belőle. Egyébként többi folyadékszint rendben van.

Km óra: 223299