Blog >> fényezés

>> EgyébRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-03-26

Fényeztettem a lökhárítót és mivel "D" típusú matrica rendszámom van, két választásom volt: A fényező kimaszkolja a rendszámot és körbefújja, ahogy tudja vagy lekaparja az egészet és szépen telibe fújja a lökhárítót.
Gondolkoztam egy kicsit és egyrészt nem akartam gányolást, másrészt az első rendszám már így is elég rossz állapotban volt, rendesen hámlott. A második opció mellett döntöttem és elmentem a kormányablakhoz új rendszámot igényelni.
A legjobb része az volt az egésznek, hogy a kormányablakban kapott igazolással 30 napig legálisan járhattam első rendszám nélkül. Aki Alfás az érti, mire gondolok. Ezeken az autókon csak nyűg elöl a rendszám. Középre nem lehet tenni a pajzs miatt és sehol sincs igazán jó helyen, mindenhol csak belerondít a kocsi orrának esztétikájába.
De véget ért ez az időszak is, így fel kellett helyeznem az új matrica rendszámot. Szöget ütött a fejembe, hogy nem szép ez így. Persze hatósági jelzést rongálni nem csak nem illendő, de nem is törvényes. Ennek ellenére hajlandó voltam áldozni a szépség oltárán és lenyesni a rendszám vastag keretét. Így egy kisebb méretű, de még mindig minden információt és jelzést tartalmazó rendszámom lett, ami szebben virít az autó elején.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-01

A csatornafedél okozta sérülés ismét helyre lett állítva, természetesen Vittorio által. Fizetett az illetékes, így ez a gond megoldódott. A beszerzett új emblémák is felszerelésre kerültek. Megnézettem a bal első ülés fűtését is, mert az nem működött, szerencsére csak kontakthiba volt. Valamint nagyon régóta játszotta a lámpamosó azt, hogy spriccelés után nem ment vissza a helyére. Ez anyira nagy problémát okozott, hogy ennek köszönhetően az ablakmosó víz elfolyt szépen lassan. Ebben a trutyi időben ez meg annyira nem szerencsés, úgyhogy ez is javításra került egy kis izé (nem tudom a nevét, ez osztja ketté a tartályból jövő folyadékot) cseréjével. Most már jól üzemel.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-18

Munkámnak köszönhetően mostanában viszonylag sok időt, heteket töltök Miskolcon. 3 éve Vittorio dolgozta át picit az autómat, és tervben volt már, hogy a kavicsfelverődések miatt menjek majd hozzá lökhárítót fényeztetni, de a múlt év végi spoilertörésem ezt a dolgot felgyorsította. Meg is beszéltük, hogy mikor legközelebb Miskolcon töltök pár napot, elviszem hozzá az autómat és rendbe rakja. Ez most meg is történt. Pluszként beszerelésre került a menetfény is, melyet még év végén rendeltem meg eBay-ről. A pajzson lévő fekete plastidip is kezdte megadni magát, azt egy másik fajta festék használatával rakta rendbe. Ismét pompázatos az autóm eleje! :-)

>> AutóápolásJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-29

A csomagtér tetőről sajnos a lakk elkezdett leperegni, valószínűleg naptejjel kellett volna kenegetnem mert megégett szegény bőre és hámlásnak indult. A kis foltok egyre nagyobbak lettek, ennek hatására úgy döntöttem, hogy autófóliával javítom a jármű külsejét. Vettem is szép metálkék fóliát. A csomagtér tetőt leszereltem és kiszedtem belőle a lámpákat és a zárat, lemértem az 1.8 felirat helyét és simára csiszoltam. A fóliát elkezdtem felrakni, de gyűrődött, hólyagosodott... Hiába volt segítségem, fél óra alatt nagy nehezen kb. 10cm-es sávot sikerült nem túl szépen lefednem. Megelégeltem, letéptem és összegyűrve a kukába küldtem a meggyötört matricát.
Vettem gyorsan két flakon mattfekete spray-t és ideiglenesen feketére mattult a csomagtértető. Majd kevertetnem kell Azuro Fantasia metal-t, hogy egységes legyen a külalak, addig is marad ez...
Azt hittem, hogy az autó fóliázás könnyebb lesz, mint a festék szórás...

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-07-03

Végre sor került a fent említett elem fényezésére, ráfért már igazán. Valami tisztítószer megmarhatta, tiszta "pöttyös" volt.
Le- és felszerelést magam végeztem.

Végeredmény szép lett.

>> Autóápolástnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2017-05-15

A kutya és macska közötti mély "barátság" áldozatául esett szegény kis autó, ezért a fényezést javíttatni kellett.
Sajnos elfelejtettem a karcokról száraz időben jó fényképet csinálni, a fényező előtt meg pont esett az eső, így nem igazán lehet látni mennyire karcolták össze.
Ellenben szép munkát kaptam vissza.
Valamit ki kell találni az állatok ellen.
KM: 127668

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-13

Akkor a képek...

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-04-11

Egy "kis" munka volt a gépjárművön. Küszöb megbarnult, lökőt kilyukasztottam hátul. Első lökhárító nem volt megfelelően visszarakva és a motorvédő fosmost elengedte pár csavar...Szép lesz...hamarosan.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-08

Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)

Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €

A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2014-08-08

2013. novembere, lejárt a műszaki, na akkor karácsonyig helyre rakom. Aha, más fél év lett belőle, mert még ezt azt kell megcsinálni, akkor a fél autót fényezni kellene a javítások végett, de hát azért annyira nem voltam oda hogy foltos legyen, akkor fújjuk telibe, ha telibe fújjuk akkor lehet kék is :) Sok rozsda , sok hegesztés, a hátsó ív ami hullámos le cserélve. Addigra lett még egy donor, aminek ép volt végre a hátulja, na arról lett átrakva. Rengeteg meló, ráadásul 10:50 perces műszakban voltam, hát fárasztó volt még utána csinálni, azért is volt más fél év mire autó lett belőle. A sok rohadás orvoslásában segített bátyám meg édesapám. Fényezésre én készítettem elő teljesen, a két hátsó ajtó cserélve lett, mert amik fent voltak azok ki rohadtak, végül amire a fényezőhöz jutott, a bal első maradt a gyári ha előttem még nem cserélte senki, mert én minden mást ajtót lecseréltem, vagy rohadás vagy horpadás végett. Lakatolás elvégezve, alvázvédelmet megkapta. Akkor nyáron fényezés előtt beszívatott a permetező gép, mert épp végeztem a felcsiszolással az egész autón, erre jött a gép és lepermetezte, apró pöttyök, na mondom akkor újra. Örültem neki :) Végül szép lett. Össze szerelés közben megrepedt a szélvédő, mégegy gyors csere aztán mehetett műszakira. Mára van egy két kis hiba rajta, de nem vész. Használom nap mint nap, meg javítom hogy az állapota fent maradjon.