Blog >> 159

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-24

Úgy néz ki, hogy a sebváltó oldali tartó bak feszülése miatt volt jelen bizonyos fordulaton érezhető vibráció a motor felől a karosszérián. Sokan cserélik a bakokat, pedig csak tehermentesíteni kell őket csere helyett az esetek nagy százalékában. Ez már a dízelnél is kiderült és tibinél is eredményre vezetett.

Két tartó és két támasztó bak van elöl. Ha a tartókat oldalanként a kocsi felemelt állapotában (ezáltal a motor nem "nyugalmi" állapotában) rögzítjük, akkor előfordulhat, hogy leeresztve feszülnek egymás ellen.

Tibinél is megszűnt a vibráció miután leszerelt keréknél, de üzemi magasságra eresztve oldottam a bak csavarjait, majd ahogy lazán adta magát, újra meghúztam majd fél centivel arrébb. Ez ugye úgy lehetséges, hogy a konzolon jóval nagyobb furatok vannak mint amilyen a rögzítő csavar átmérője. Lássunk csodát teljesen megszűnt a bódéra átadott rezgés.

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-04-21

A motorháztető gumija ledörzsölte a zárhídról a festéket és felületi rozsda volt rajta, így ma szántam rá egy kis időt és megoldottam a problémát.

A nyári gumikban nem kevés kilométer lehet, láthatóan még a FAM-tól származtak. Én még egy szezonnal megkínáltam tavaly, de ennyi, itt a vége. Egy szezont még ki lehetett volna szenvedni belőle. Viszont az autó bevált, pontosan tudom mi a tervem vele, kár ezt halogatni. Az én biztonságom minden méter amit jó gumikon gurulok.
Nem mellesleg hangja is volt már a Conti garnitúrának. Hogy anyagából adódóan, vagy már fűrészfogasra kopott kicsit, nem tudom. Az biztos, hogy az új Vredestein Ultrac Satin-ok kézzel tapogatva sokkal puhábbak.
A méret ugyanaz (235/40 zr19) mégis a Contik valahogy jobban összefeszültek rajta. Az új normálisabban áll a felnin. Eddig ennyi.
Remélem a puha párductappancsok autópályán is csendben suhannak majd.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-16

Bosch szűrő, Xado 5w40 Eco Drive, új leeresztőcsavar, mert olcsóbb volt tömítéssel, mint csak maga a tömítés.

Km: 165134

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-04-16

Ha még csekély dolognak is minősül, de számomra az egyik legfontosabb extra került be a kocsiba: USB-foglalat a szivargyújtó helyére. A 156-om óta egy must-do minden verdámban, mivel baromi sokat használok waze-t, ami egy igazi akkugyilkos, és spotifyt ami ha nem is zabálja meg az akksit, attól még az is levesz egy keveset. Most viszont végre nem kell külön powerbankot hordozgatnom magammal, ha tölteni akarom valamimet. Igaz egy szenvedés volt bevarázsolni a helyére, konkrétan 2 órámba telt, de megérte.

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-15

Eltört, kifolyt. Persze azonnal minden elektromos anomáliák álltak elő. Nem történt messze, lábon beállt a garázsba. Kapott szép gyári új kiegyenlítőt, meg a régi gumicsövet lecseréltem új szilikonra. Reménykedünk, hogy kiszáradás után nem marad zárlat vissza.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-13

Egy kis takarítás ráfért már. Szerintem szépebb lett. :) Kettő kép előtte, kettő utána. Mehet a helyére.

>> Autóápolásgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-04-13

Tavasz = pollenszűrő csere. Aktív szenes, mint mindig. Klímatisztítással, mint mindig.

Felkerültek a nyári kerekek, határozottan jobban fest az autó, és az alja se ér le.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-07

Új guminak párja nincs!
Felkerültek az Uniroyal RainSport 3 gumik gyári méretben. Első benyomás, hogy komfortos, jó az iránytartása, taknyos aszfalton próbáltam ahol a tapadása meggyőző. Ez utóbbi simán lehet h bármilyen új gumi esetében is jelentkezne.

Viszont a felni peremvédőnek nevezett izé az nem védi a felni peremét semmitől. Kijjebb van a felni nem úgy mint a korábbi Good Year esetében. Első útján le is zúztam a felnit. ősszel felni felújítás :-(

Szereléssel együtt 186k. 5 nap alatt érkeztek meg Németországból DPD-vel.