Blog

>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2012-10-13

Hosszas hirdetés után - hahu.hu, mobile.de, ebay - 2012.10.13-án megállapodtunk egy vevővel a GTV-re.
Kb egy hónapja leveleztünk az emberrel, míg 13-án eljött Bécsből a feleségével, megnézte az autót és megalkudtunk.
Jelenleg Az Alfáriumban van, ahol kap 4 gyári kereket, és kormányt, olajcserét, illetve kilakatoljuk azokat a kritikus pontokat, amik esetleg problémát okozhatnának az osztrák regisztrációnál.
Az átadás-átvételt november 11-re tervezzük. Nem lesz egyszerű az biztos, de tudom, hogy jó kezekbe kerül.

 
>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2012-10-23

 
>> Eseményjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2012-10-23

Hosszas távollét után - amiben volt épülés, szépülés, kiállítás dicsfényében fürdés és majdnem-verseny is - végre hazaért a kis Alfetta, már a korának is jobban illő rendszámmal. Ez utóbbi megszerzésének nehézségeiről akár egy kisebb fejezetet is tudnék írni, de hagyjuk a bürokrácia keltette kellemetlen emlékek felidézését, ez a pillanat az örömé. A hosszú hétvégét sikerült sok-sok tesztkilométert és boldog pillanatot együtt tölteni, remélem idén még kedvezni fog az idő a folytatáshoz. Lezárásként annyit, hogy az utolsó kép hátterében látszik egy letakart gépezet, a következő projekt, eggyel későbbi évtized terméke, ráadásul egy másik gyártóé, de az is érdekes lesz. Ja és természetesen az is hátsókerekes...

 

A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...

Ma indult a téli projekt, a délelőttöm szinte ráment a kocsi felemelésére. A bakokkal a gyári emelési pontokon akartam alátámasztani, gyári emelőm nincs, maradt az olajemelő, ami meg nem fér be a küszöb alatt. Fából alátétlemezeket is kellett vágnom hogy ne direkt vas a vason legyen.
Az elején még majd emelnem kell, mert időközben leértek az első kerekek, de az még ráér, a hátulja lesz soron.
Végül is minden megoldódott...

Mivel régóta nem mozdult a Vas gondoltam beindítom egy kicsit a garázsban mielőtt nekiállok a téli nagy szerviznek.
Bemelegítem, meghallgatom egy kicsit a hangját. Menni nem akartam vele, mert nincs hátsó ablakom az út meg csupa locspocs...
A gondolatot tett nem követte, mert a majd két hónapos állás miatt kissé kiürült az akku. A kontroll lámpák még világítottak, de az indítómotorral már minden kihúnyt :-(
Töltőre került...
Pár óra múlva már zölden világít a töltő, pöccre indul a Vas :-))

Bár ma napközben 20 fok is volt, délután felkerültek hófehérre az új grafit téli kerekek (17"). Jövő hétre már 4-8 fokot mondanak, így a kellemes melegben most szántam rá magam a cserére. (Természetesen az új grafit felniket korábban az összeszerelésnél már kiegyensúlyozták.) Sokkal szebb így grafit színben, mint ezüstben volt. :-) Persze újra várjuk majd a tavaszt! (19") (km óra állása: 10.675 km)

 
>> Szervizbelus155 // Alfa 155 Q4 // 2012-10-22

Ma visszakerültek a sárvédők!Sikerült az elmúlt napokban beszerezni pár dolgot hozzá!Gyári 16-os SPEEDLINE kerék,nagy AC(köszi GERY mester),gyári hátsó szárny,műanyag küszöb(Külön hála érte TRENCSIK ROLAND-nak).

 

Végre volt egy szabad hétvégém és neki tudtam állni a garázsban a rendrakásnak. Két napom ment rá, de végre úgy néz ki a garázs, mint ahogy szerettem volna. Neki tudok állni az idei szerelési feladatoknak a Spideren.

Csak nagy vonalakban az alábbiakat tervezem:
- első féktárcsa és betét csere,
- első fék gumialkatrészeinek cseréje,
- benzinszűrő csere,
- egyik hátsó kerékcsapágy csere,
- kipuff festése ezüstre,
- első gumiharang csere a lengéscsillapítón,
- minden futómű alkatrész lecsiszolása és újrafestése talán pirosra, de lehet hogy sárga lesz,
- hátsó futómű segédkeret festése (kiszerelt állapotban),
- első segédalváz festése (kiszerelt állapotban),
- levegőbeömlők cseréje az utastérben,
- valami hangosabb HiFi mint a gyári (4 csat. erősítő + mélynyomó),
- váltóolaj feltöltése,
- a barkács szélfogó háló véglegesítése,
- hátsó ablak pótlása,
- vászontető alapos ápolása,
- tetőszerkezet kenése,
- karosszéria vakszolása.

Egyenlőre ennyi, biztos lesz még pár dolog menet közben.

CÉL: Esztergomba ill. Alfa City be a Pókkal menni.

Sok cuccot, ill. az emelőt és a hozzá tartozó bakokat már sikerült beszereznem.