Blog

Megérkeztek a "pogácsák" előre is. (Meg az első fékhez a felújító készlet is, de az majd egy másik történet lesz.) Vastagságuk a hátsó 16 mm-el szemben most 20 mm. Az eredeti állapothoz képest ez10 mm-es szélesítést jelent.
A bal oldali felrakásával megszenvedtem, mert a féktárcsát tartó „pöckös” csavar nem jött ki. Flexel levágtam (így a tárcsa lejött), majd kifúrtam a csavart. amikor már csak a menetben lévő anyag tartotta ki tudtam vésni/tekerni. A jobb oldalival nem volt semmi gond.
update 2012.10.14.:
Ma a jó időre valótekintettel mentünk egy 110 km-es kört. Teljesen más az autó. Sokkal stabilabbnak érezni. A másik érdekes dolog, hogy mintha lágyult volna a futómű. Az úthibákon kevésbé ráz.

>> AutóápolásHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2012-10-20

A motorterem eléggé piszkos volt. Ez azért is volt fura nekem mert a másikba egy agy, vagy egy szívműtétet is el lehetett volna végezni. Viszont Csöri mesélt nekem történetet, hogy ha megmosom a motort és nem vigyázok akkor lehetnek problémák, mert az autó agya a motortérbe van. Abba maradtunk, hogy tavasszal rendbe rakjuk. De akárhányszor felnyitottam a motorteret, mindig egy kis könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkába. Apukája viszont mondta, hogy nincs új a nap alatt, és a tiszta petróleumnál jobb nincs a világon. Így egy rakás ronggyal meg egy üveg petróleummal nekiálltam rendet rakni.
Meg a riasztó szirénáját a turbó mellől átraktam a bal sárvédő dobba a műanyag alá. Ott jobb helye van szerintem.

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-14

Sikerült vásárolnom végre gyári MOMO bőrbelsőt, ajtókárpitokkal!
Amit gyorsan be is szereltünk, leápoltuk.
Ajtókárpit cserénél bekerült a puntómból átmentett első szettem is:

Audio System Radion 165, csipogókkal,hangváltóval.

Az összes ajtót kifújtam üregvédővel.
Az üregvédelem még folytatódik..

Következő a kormány ,és a váltógomb bőrözöttre cserélése lesz, rajta vagyok az ügyön :)

Műanyagok is le lettek ápolva epres illatú szilikon spray-vel.

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-10-13

154371km
Típus: Starline 12900Ft/db
Régóta hallgattam már a kopogást, de most meguntam és kicseréltem a bal-jobb felső első lenlőkarokat. Beszerelés elött szétugrasztottam a szilenteket és teleraktam szilikonzsírral.
A csere menete:
Kerék le. 1. A felső lengőkar gömbfejét kinyomni a csonkállványból.
2.A motortérben a torony 4 anyáját lecsavarni (a lengéscsillapítóét nem!!!!).
3.Lekötni a stabilizátor pálca egyik gömbfejét. 4.Az alsó lengőkarról lekötni a lengéscsillapító villáját. 5.Lefelé mozdítani (amíg engedi) a rugó, lengéscsillapító és villa egységet. 6.Kiügyeskedni a toronyból a felső lengőkart a tartókonzoljával együtt.
Kint kicserélni a lengőkart.
És vissza az egész fordítva

 

Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.

Az Amore-n ajánlottak egy emberkét, aki elintézné helyettem az ügyezést, de mivel Ő a fővárosban lakik én meg 200 km-el idébb, az út nem járható.
Némi érdeklődés után a környéken is találtam megfelelő személyt, némi egyeztetés után el is vállalta.

A hétvégén sokáig keresgéltem a neten, mire megtaláltam a szükséges információkat a behozatal módjáról. Viszont azt is olvastam, hogy július 1-el változások álltak be, amiről viszont egy mondatot se találtam. Rácuppantam tehát a telefonra és az összes szóba jöhető hatóságot felhívtam, hogy mi a teendő mostanság. Az okmányiroda elmondta a pontos menetet:
- műszaki vizsgára kell vinni az autót,
- ki kell fizetni a regisztrációs adót a vámosoknak,
- meg kell kötni a biztosítást,
- el kell jönni az okmányirodába és kérni kell rendszámot,
- meg kell csinálni a zöld kártyát és már lehet is közlekedni!
Nincs:
- átírási illeték
- köröztetés ellenőrzés
- eredetvizsgálat
Halihó! Hát ez nem is bonyolult, rosszabbra számítottam!
Nosza, vágjunk bele!
Az első pofon a műszaki vizsga terén ért, ugyanis közölték velem a szombathelyi vizsgabázison, hogy vagy egy hónap múlva mehetek csak, addig minden időpont foglalt a közlekedési hatóság vizsgatelepén.
A vámosok azt mondták, hogy náluk egy-két óra alatt bármikor végzek, szívesen fogadják a befizetést. A honlapjukon megtalálható a regadó kalkulátor azzal előre ki tudom számolni az összeget. (Annyit is fizettem)
A második pofon az okmányiroda volt, mert három hetes előjegyzéssel dolgoznak, hmmm...

...szóval a magán ügyintézés nem megy, más megoldást kell keresni.

Jelentem megjöttünk:
550km "csont nélkül" megtéve, holnap megtankolom, kíváncsi vagyok a fogyira - bár ez q..ra nem számít!
Eddig azt hittem Alfákat vezettem (összesen 490e km!), ma rájöttem eddig NEM, ma tudtam meg mitől Alfa az Alfa :-))
Lényegtelen köbcenti, a LE, a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség (egyébként GPS szerint is "hozza" a gyári adatot) ás minden más "objektíven" mérhető adat !!!!!!!
A lényeg máshol van, egyszerűen ott, hogy egy Alfában ülhetsz. Ha kell gyors. ha kell lassít (de mindkettőt cefetül!!!), ha kell csendben gurul, ha kell kanyarodik, szóval semmi különös!
Csak NAGYON AUTÓ!!!!!
Mindezt kortalanul 11 évesen!

u.i.
Nem volt olyan megelőzött autó, amiből ne bámultak volna meg :-)))))))

Még pár kép a hazatérésről.

Reggel útra indult a csapat az olajkályhával hogy elhozza a Spider-t.
Indulás reggel 7 órakor, gyors kaja (gyorskaja, mert ki ér rá ilyenkor?), majd fél egykor megérkeztünk egy Münchentől kicsit keletre lévő Vilsheim nevezetű falucskába.
A régi tulaj minden papírmunkát elintézett (rendszám, biztosítás, átíratás, stb.), teletankolta a kocsit, úgyhogy a téligummákat bedobtuk a hullaszállítóba, a legfontosabb dolgokat átpakoltuk a Spider-be és irány haza!
Először beugrottunk Passauba vásárolni. Sikerült is egy bevásárló kocsit telerakni és mégis minden belefért a csomagtartóba. Szóval nem is olyan kicsi az!
Hazaérve megnyugodva állapítottam meg:
1. Tényleg nem fogyaszt olajat!
2. Üzemanyagból meg 9 liternél kevesebbet kér tartós 140-es autópálya tempó és némi városi jaszkarizás után.
Képek sorban:
1. Közös kép a régi tulajékkal
2. Egy hullaszállító üldöz minket :-)
3. OFF/BMW gyár útközben
4. 133331 km
5. A háttérben a Melk-i kastély
6. Itthon