Blog

Elértük a bejáratás végét, így ma szervizlátogatás volt a menü. Végül is 4 dolog került terítékre:
- Olaj és szűrőcsere, továbbá számláló nullázása - terv szerint megvolt
- Nincs a hibáknál hangjelzés, azt hittem, hogy a biztonsági öv jelzésével az is ki lett véve. - Nos nem. A rádugott géppel tesztként megcsipogtatták a cuccot. Azóta minden működik, csipog rendesen. Természetesen az öv nem, de azt szigorúan csatolom, tehát semmi szükség rá.
- Szivargyújtó beszerelése a műszerfal alá a navinak - a lehetőségek megvitatása után a következő alkalommal kapok egy lengőaljzatot alulra (u.i. végül is elmaradt a projekt)
- Az olajcserekor pár csepp olajat vettünk észre a váltó alján. Mint kiderült nem a váltóból jön, hanem fentről a fojtószelep (vagy mi a szösz) házából. Minden valószínűség szerint egy O-gyűrű hagyta el magát. Mivel csak a hozzá tartozó csővel együtt volt az eperben, komplett lett rendelve, szintén gariban.
Km óra állás: 5.008
Szóval várom a hívásukat, hogy mikor mehetek megint.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-03-01

No, ma ismét konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
CAN illesztő beszerzése folyamatban, csak a szállítójánál sincs éppen. Be kell hozni az országba. (Valószínűleg nem keresik minden nap.)
Rádió beépítőkerettel dettó ez a helyzet.
A hangszórókhoz való beépítő keret még nehezebb ügy, a beszerzési forrásai között nem talált, nem tartanak.
Nekiugrottam a guglinak és találtam. Meg is rendeltem itt
Holnap postázzák, holnapután itt van.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-28

No, ma konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
A 156-ban is használt Blau illesztő használhatóságáról nem tudott infót szerezni. Nem talált senkit, aki érdemben értene hozzá (hát nem egy tömegcikk).
Jó hírrel is szolgált: Létezik 159 specifikus CAN-busz illesztő (kb 22 ropi), ami a kocsi CAN rendszeréről leszedi a szükséges infót és egy rádióspecifikus csatlakozón (kb 2e Ft) bármelyik rádióhoz illeszthető.
Szóval bármi beépíthető.
Blu&Me mehet a levesbe:-)
Egyenlőre a terv szerint megy be a régi Blau rádió. Ha később cserélem csak a 2e Ft-os csatit kell.
Ja és a 2DIN - 1DIN beépítő kerettel (megrendelve) lesz egy pakolóhelyem is a műszerfalon. Abból eléggé nagy a hiány.
Megpróbál szerezni hangszóró beépítő keretet is. Holnapután többet tudunk....

 

No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra.
Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat a csőben, tehát tele lett. Így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 16 liter volt még benne????
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, amikor kigyullad a lámpa.
Először 66,63 liter ment bele.
Nem értem...
159 tulajok! Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?

 

Ma nekiálltam, hogy kicseréljem a hátsó ajtókban a hangszórókat. Természetesen nem sikerült. Ért néhány meglepetés.
A "mély" eleve egybe van fröccsöntve egy kiemelő kerettel. Ilyet kell szerezni, hogy másikat lehessen betenni.
A made in china feliraton elborzadtam. Ide süllyedtünk???? :-OO

A gumi tömítés viszont pozitívan meglepett...
A magas cseréje szintén érdekes dolog lesz, spéci helye van, ahová bepattintható. Még csak elképzelni sem tudom még, hogy fog itt egy "normális" magas megmaradni.

 

1. Kilincs mögött fedél kipattintása után csavart kitekerni. (1. kép) Kilincs és a burkolat marad a helyén (!) ellentétben a 156-al, ahol ki kell pattintai a kis műanyag burkolatot.
2. Könyöklő alján lévő csavart kiteket, könyöklőt kivesz, kapcsolóról csatlakozót levesz.
3. Két rögzítőcsavart kiteker (4. kép)
4. Ajtó alján 3 db csavart kiteker (2. kép)
5. Az ablak hátsó sarkában lévő műanyag burkolatot kipattint. (3. kép) Felül lehet bátran feszíteni, az alsó vége kampószerűen csatlakozik a kárpithoz.
6. Patentokat kipattint. Az első és a hátsó oldalon vannak. (6. kép)
7. Burkolat alját kifelé feszítve a magas sugárzót helyéről kipattint.
8. Burkolatot felfelé emelni és az ablak alatti peremről leakasztani.
9. Kilincset tartó műanyagot belülről lepattintani. Kicsit hátrafelé kell húzni.
10. Kész. (5 kép)

 
>> SzervizJ-Imi // Alfa 146 1.9TD // 2012-12-23

Unix jóvoltából sikerült jóárasítva beszerezni 4db Beru izzítógyertyát. Kb 1óra alatt megvolt a csere. A régi 4 izzítógyertya közül az egyik teljesen kuka volt, szerencsére ezzel megoldva a csúnya hidegindítás.

 
>> Tuning és extraBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2012-12-23

Már lassan egy hónapja keresgettem hátsó lámpát pontosabban ilyet, de sehol sem találtam, míg sok-sok telefon után ráakadtam egyre a Devil Tuningnál. Ők azt írták, hogy már senki sem gyárt ilyet, mindenhol kamu, aki azt ígéri, hogy januárban lesz, de nekik van még egy de drágábban. Persze hülye nem vagyok, tudtam hogy át akarnak b@szni, de mondom legyen, egyszer élünk legalább nem kell várnom rá január végéig. Kb 2 hete meg is jött a csomag, csakhogy KURVÁRA nem az a lámpa volt benne, pontosabban UGYAN AZ ami jelenleg bent van nekem is és amitől már hányinger kerülget. Oké. Felhívtam őket 2-es pulzussal, ami lássuk be, elég nehéz ilyenkor, hogy mégis mi a jó mamájának lábgombás körmét képzelnek, hogy kifizetem az ár 1,5szeresét és mégis szart küldenek.. Erre a srác, igen hibáztunk, januárban lesz, persze ennyiért.
Tanulság: DEVIL TUNINGTÓL SOHA DE SOHA NE RENDELJEN SENKI SEMMIT!

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-12-30

2002.12.20. Éppen ezen a napon vásároltam meg alig négy évesen ezt a csodálatos Alfát. Egy 1.6-os 145 "Limited Edition" után lett az enyém. A 1.6-os 145-öst is imádtam, de ahogy beleültem a V6-ba, éreztem, hogy ez egy másik kávéház.
Úgy éreztem amikor megvettem, mintha mindig is erre az autóra vágytam volna.
Azóta sok minden változott az életemben, de az elkötelezettségem ez iránt a remek autó iránt fikarcnyit sem csökkent! Nagyon szeretem és egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy eladjam. Van már azóta másik Alfám is, amit szintén szeretek.
Sőt, időközben lett egy harmadik is, de ez most nem tartozik szorosan ide...
Egy dolgot biztosan tudok: ezek a különleges autók mind-mind külön egyéniségek.
Örülök, hogy ezeket az autókat birtokolhatom. :-)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2012-11-29

Ki lett cserélve a lambdaszonda. A motor jobb lett, most nem akar lefulladni hidegen, ha gázt adok, de valami még mindig nem az igazi.