Blog
Upsssz! Belefutottunk a 120000. kilométerbe! A szervízt tavaszra terveztem, de nem várhatok addig...
Időközben elkészültek (és kicserélődtek) a piros cérnás bőrkormányhoz való váltószoknya, ill, kézifékszoknya is :)
Képek majd később...
Párom meglepett karácsony alkalmábolt egy pár első ablaktörlővel :) Nagyon csereérettek voltak már, mióta nálam van bevallom még nem cseréltem. Csíkozoztt, maszatolt, ugrált, szóval épp idelye volt lecserélni.
A régi rövidebb első ablaktörlő gumiját pedig méretreszabás után beraktam hátulra, oda még okés lesz.
Az elmúlt hetekben nem vittem túlzásba sem a javítgatást,se az írást!Felkerült a hengerfej a helyére.Remélem minden jó lett!Sikerült elhoznom Gery mestertől a coolert+csövezést!Sajnos az időhiány és a külső segítség hiánya miatt egy kicsit BELEFÁRADTAM a projektbe.Remélem a következő év új lendületet hoz majd!!!
Sajnos úgy tűnik, hogy a szeretett Michelin Pilot Exalto-k nem fogják megérni a következő (ötödik) szezonjukat. Nem tudom pontosan hány km-t mentem velük, de biztos nem többet, mint 40ekm. A konklúzió az, hogy remek gumik, de a sportosság és a tartalékok közepes kopással párosulnak.
Olyan gumit szeretnék, ami harmonizál az autóval. Tehát legyen sportos, de ne legyen tőle ólomlábú az autó (mert a ménes nem hatalmas). Véleményem szerint egy 140LE körüli 156-ra a legjobb választás a 205/55R16-os méret. Természetesen egy 17-es gumi még szebb, ám annál már bizonyára kompromisszumokat kell kötni a komfort terén. Nálam emiatt nem játszik. (Update: A GTV nyárikerekei alapján már tapasztalatból is kijelenthetem, hogy a 156-nak, mint utazóautónak tökéletesen megfelelnek 16-os kerekek is. A GTV érezhetően sportosabb... vagyis rázósabb. 8-9 órás utaknál erre nincs szükség.)
Téliguminak a jövőben is GoodYear UltraGrip-et fogok használni. Ezekkel maximálisan elégedett vagyok. Külön kiemelném, hogy kifejezetten csendes gumik.
A jelöltek
Hankook Ventus Prime 2 K115 205/55 R16 94W Nagyon jókat írnak róla. A B-B-69dB minősítés pedig szintén kiváló. Az ára is viszonylag jó (bár nem ez a legfontosabb szempont most) és valószínűleg magyar gyártmány.
DUNLOP Sport BluResponse - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB
GOODYEAR EfficientGrip Performance Mfs - 205/55 R16 91H
B / A / 68dB A teszteredményeket nézve úgy tűnik, hogy ez egy kimagasló gumi. Ezért immáron ez a jelenlegi favoritom.
(Érdekességképpen a GTV-re a jelengi favorit szintén Good Year, itt 225/45R17-ről beszélünk. Az információk alapján rákapcsoltak a fiúk a fejlesztésre... A régebbi Eagle NCT5 nem volt egy kimagasló gumi.)
Update 2015.03.21: Most jött el a vásárlás ideje. Meg is jöttek a GY EG Perf. gumik 205/55R16 91V méretben. A tapasztalatokról az első 5ekm után fogok beszámolni.
A besorolásuk B/A/68dB, ami nem kicsit jó.
Ismét itt a tél, a GT ismét nyugovóra tér :) Az idény nagyon eseménytelenül zajlott, se tali, se sok alfás km :(
Ez éven összesen 7413 km-t gyűjtöttünk közösen és dec. 1-én átléptük a bűvös 100.000-es lélektani határt.
Várjuk a tavaszt.
Egy ideje már lehetett hallani, hogy kezdenek fogyni a hátsó fékbetétek. Az egyik belső betét volt már kritikus határon, de a tárcsát még nem érte el.
Gyorsan tettem bele egy új garnitúrát.
70.210 Km
Sajnos a Brembo betét nem vállt be. 200 km után, enyhe pedálnyomásra iszonyatos fémes csikorgással reagált, így ment a kukába.
Helyére Ferrodo került, ezzel már nincs gond.
Az ablaktörlő lapátok elfáradtak (valószínűleg még a gyáriak), ideje cserélni. Az őszi időjárásban előfordult többször is hogy használni kellett így kijött hogy nem megfelelőek.
Champion felirat volt rajtuk. A Bosch AeroTwin már bevált a 156-on (6 éves) és még most is jól töröl, ezért nem is volt kérdés mire cserélek. Szerencsére egy barátom tudott szerezni akciósan - Erhardnál olcsóbb lett volna, de sajna messze van :(
A múlt héten megjöttek a beépítő keretek a hangszórókhoz. Ma nagy levegőt vettem és nekiálltam az első ajtóknak.
A kínai cucctól megint elborzadtam, lesz, ami lesz meg kell szabadulni tőle.
A magas kiszerelése egyszerűbb, mint gondoltam. A hangváltó a hangszórón van egy elkó formájában. Az igazi gáz az, hogy nem sikerült megtalálnom, hogy hogy ágazik el a vezeték. Ha meglett volna, oda tettem volna a hangváltót. Újra kell kábelezni, amit ugye az ajtóátvezető nehezít meg. Üres csatlakozó van benne. Nincs mese profival kell bekábeleztetnem.
A fekete leves ekkor jött. A Focal - ami már a szívemhez nőtt és szeretném megtartani - nem fér be a helyére. A hangszóró mögötti vaslemeztől (8. kép) nem fér el a mágnese. Nem hiányzik sok, csak pár mm. Esetleg, ha az alsó rögzítő csavart egy kicsit megbuherálom és akkor a lemez hátrébb kerül...
Szóval visszaraktam mindent.
0
250
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...