Blog

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-04-30

A vásárláskor Zoli cartárs Zoli1980széleskörűen és őszintén világosított fel az autó általa ismert állapotáról, amit EZÚTON IS KÖSZÖNÖK NEKI. Az eddig az autóért megtett erőfeszítéseit szintén. Így kéne ezt mindenkinek csinálnia...

A Zé.-nél történt alapos kiolvastatás igazolta is minden szavát, így cserélve lettek a következők: légtömegmérő, alsó főtengely holtponti jeladó, bal hátsó ABS jeladó. (minden alkatrész bontásból származik)

Egész jó és kifejezetten szerethető autó ez is...
Hibakódok száma: nulla.

Nem biztos, hogy csak a karikás/patkós felnivel Alfa egy Alfa. Szerintem a sokküllős is van olyan dögös, és erre van bizonyítékom is:
(ma a kerékcserén kívül fékfolyadék csere és szervóolaj csere is volt, utóbbi csak a tartályban, de ott kétszer)

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-30

Az egész ötlet a D.Z. tuning&service konyhájáról származik, ahol kipattant az ötlet.
Mivel elég gyér volt este a világításom a HOD izzó ellenére, ezért tennem kellett valamit. A balos lámpám amúgy is DEPO volt és törött is a háza. Sikerült beszerezni eredeti Carello-t helyette, párban egy jobbos DEPOval. A DEPO pár ment tartalékba, a Carellonak nekiestem. Volt itthon egy tré 45ös lámpám, abból kiszedtem, meg találtam még a garázsban pár projektort. Kicsit alakítani kellett rajtuk, de össze lehetett házasítani. A búrákat és egyéb alkatrészeket a mosogatógép megpucolta:)
Teszt este, sötétben.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2013-04-29

klíma nagyon alultáplált volt
feltöltettem, vákum, gáz meg olaj meg miegyéb ami ilyenkor menni szokott
hűvös nyár

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.

Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...

Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!

>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2013-04-30

1 hete vásároltam több, mint másfél év műszakival. Mivel a zöldet egy Samara balról gazdasági totálkárossá törte, két hónap szünet után végre újra van 75-ösöm. A tulaj egy 1.6 IE-ből pakolászott át rengeteg alkatrészt, de ezek eredetire visszaalakítása TD specifikusra pillanatok alatt kész lesz. A legritkább dolog, amit valaha 75-ösön láttam, az a gyári Alfa logós szélvédő. Neki az van.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-02

Ki lettek javítva a kocsin a sérülések. (kapurányitás, vak öregasszony sávváltása)
Plusz a sofőr oldalon az ajtókon volt egy pár parkolóajtórányitáshorpadás, karcok, azok is ki lettek javítva.
Szebb lett az autó mint újkorában :-)

>> Szervizcsabbbiii // Alfa 145 1.4 TS // 2013-04-30

Összeállt a kocsi, de még valami nem kerek. Eltűnt a diesel-es hangélmény, a vezérlésmódosító tehát teszi a dolgát, de miért nem veszi a lapot? Miért nem pörög fel rendesen?
Hibakódtároló törlés, majd újabb mérések...
A bűnös a lambdaszonda. Csere, próbál, nem jó....
Akkor főtengely jeladó! - hallom az újabb ötletet aranykezű szerelőmtől és ekkor nekem is beugrik valami...
Légtömegmérő!
Lehúztuk, és láss csodát!
Mint a kisördög, úgy ordít végre fordulaton a gép. Élénk, fickós, ahogy azt kell.
A keverék persze dús egy kicsit így. :) Dől belőle minden jóság, mely felelős a globális felmelegedésért.
Tehát a feladat adott, légtömegmérő csere, majd irány a műszaki!

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-04-29

Végre bekerült a szokásos, sokat megélt rendszer. Alpine fej, Blaupunkt GT első szett, Crunch blackmaxxx erősítő, 38as DLD láda.