Kristyon - főkép
>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-25

Ma kicserélődött az embléma az autó orrán.
Vettem gumibakokat a hátsó rugókhoz, hogy ne üljön annyira az autó feneke, nem sokat emelt rajta, de mintha így már nem ért volna bele a kerék a sárvédőbe a komolyabb huppanóknál. Kicseréltem a gumikédereket az ajtóknál, így már sokkal barátságosabb ránézni. Felkerült a helyére a lámpa takaró műanyag elem is. Meg elkezdtem behúzni a fesz kábelt, a majdani mély ládának. Az akku sarutól a hátsó ülésig jutottam. Kicsit olyan érzésem volt, mintha direkt ennek a kábelnak már elő lett volna készítve a hely. Sajna valaki már megbontotta a küszöbrésznél a műanyagokat, és nem sok rögzítő bolhát hagytak épségben...

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-24

Ma érkezett posta, egyből 2 is, az egyikben Alfa embléma gyantamatricából ezt egy netes oldalról rendeltem, majd a gépezet orrát fogja díszíteni. A másik csomagban 2 gumicsík ami a szélvédő aljától húzódik a csomagtér ajtóig felül, és egy takaró műanyag a csomagtartó ajtóra ami belül a lámpát védi a csomagoktól. Ezekért pedig Marek kollégának külön köszönet :)

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-24

Ma felraktam a nyári kerekeket! :)

Ismét azt kell megállapítanom, hogy nagyon ül a feneke...
Meg egy mosás is ráférne...

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-22

Tegnap szólt AlLFI156, hogy Csöri kolléga árul gyönyörű felniket, amik dögösen néznének ki az autómon. Ma meg is vettem őket, ez úton is nagy köszönet érte mindkettőjüknek! :)

Egyenlőre csak odapróbáltam, az átszerelés majd később...

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-15

Délután nekiálltam kitakarítani a szívó oldalt, sajna nem sokra jutottam, azt hittem kisebb munka lenne az egész szívó sort lebontani. Így csak kitakarítottam az EGR szelepet, meg a környékét...

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-15

Reggel leparkolás közben szétugrott a kuplung pedál a munkahengertől, a pedálban nem volt rendesen a helyén a tengely amire a munkahenger volt felfogatva, meg a sasszeg mellé egy kicsi alátétet raktak csak, így ahogy a munkahenger tengelye lemászott a szilentről könnyedén elhajtotta a sasszeget. Még jó hogy nem sokat kellett tolnom a parkolóban az autót, meg hogy pont üresben volt a váltó és akkor ugrott szét.
Helyére nyomtam a tengelyt, majd bezsíroztam a szilentet, már ami maradt belőle. Majd kerestem egy nagyobb alátétet, kiegyengettem a rögzítő csapot, és úgy raktam össze, így most nagyon jól szuperál :)
Így legalább azt is tudom, hogyan nyomódhatott be tökig a gomb a pedál felett, gondolom nem ez lehetett az első eset, csak nem megfelelően orvosolták...

>> AutóápolásAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-14

Elöl lecseréltem a rendszámtábla tartó keretet, sajna csak egy volt belőle, így a hátsó az maradt, meg eltávolítottam a kereskedés reklámmatricáját a csomagtér ajtóról, annyira belejöttem, hogy a többi feliratot is leszedtem... A szárny alól levettem a gumi csíkot, hogy szabadon tudjon alatta áramlani a levegő, és ha már le kellett bontani a gázteleszkópokat így ezeknek bezsíroztam a gombjait. A turbó csövet akartam még betekerni, hogy védjem az esetleges eldurranástól helyette a pillangó szelepet takarítottam ki, a szívó torokra sajna nem maradt időm...

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-10

Ma ki lett cserélve:
vezérműszíj, feszítőgörgővel, vezetőgörgővel, Vízpumpa, motorkitámasztó bak, gázolajszűrő, pollenszűrő, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, meg a hűtőfolyadék is.

>> SzervizAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-07

Ma elvittem az autót állapotfelmérésre! A szerelő szerint 160e-nél nem volt vezérműszíj csere, meg van némi olajfolyás a bal oldalán a motornak, de ez is egyszerűen orvosolható. Olaj és a szűrők cseréje is meg lesz ejtve. A futómű rendben.
Megdicsérte, szerinte is jó választás volt :))

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-03-07

Ma kivetettem a magnót a helyi Fiat szervizben, kb 3 percig tartott, a kivétel, a megfelelő u alakú célszerszám megkeresésével együtt. Nem kértek érte semmit! Innen is köszönet érte!
Még kellett vennem egy átalakítót az antenna csatlakozójához. A képeken látszik, hogy előttem már valaki mókolta a gyári vezetékeket úgy cserélgette meg, hogy elvágta és beletoldott :(, ha ezt nem teszik akkor meg sem kellett volna cserélnem a kapcsolt és a folyamatos táp vezetékeket, bár még át kell kötnöm, mert ha nincs rajta gyújtás akkor nem lehet bekapcsolni a magnót, de az is lehet, hogy csak beállítás kérdése...